Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPep/4-fmp

Pep/4-fmp

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat kan zeker. Pep en xtc werken op andere receptoren dus je hoeft als je een xtc pauze hebt niet van de pep af te blijven.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zorg goed voor m'n lichaam! Hou me netjes aan de regels van xtc en drink ook niet veel. Vlak voor gz nog lekker naar kfc geweest en een flinke bukket kip opgegeten. Kan overbelasting niet iets zijn? Stond namelijk een uur bij de terrorstage te kijken haha.. Ik zit te twijfelen of ik nog weer pep zou doen...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
spongecola zei:
Ik zorg goed voor m'n lichaam! ...Vlak voor gz nog lekker naar kfc geweest en een flinke bukket kip opgegeten.
Klik om te vergroten...
Ehm, een flinke bucket kip eten valt niet echt in de categorie goed voor je lichaam zorgen. Een beetje een vette bodem voor je aan de drugs gaat kan vaak geen kwaad, maar nog belangrijker zijn vitamines enzo.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
En een fatoenlijke plons zout. :P
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
spongecola zei:
Ik zorg goed voor m'n lichaam! ...Vlak voor gz nog lekker naar kfc geweest en een flinke bukket kip opgegeten.
Klik om te vergroten...
Ehm, een flinke bucket kip eten valt niet echt in de categorie goed voor je lichaam zorgen. Een beetje een vette bodem voor je aan de drugs gaat kan vaak geen kwaad, maar nog belangrijker zijn vitamines enzo.
Klik om te vergroten...
En ook KFC.... wat voor kip hebben we het dan over :')
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het door KFC komt. Het is gewoon kip, en dat er sporen van hormonen en antibiotica in zitten, daar zul je niets van merken, en absoluut niet op korte termijn. Onthoudt dat de KFC ook zeer regelmatig de NVWA over de vloer krijgt. Frituurlaagje eroverheen en een hoop zout, dat is alleen maar goed tijdens stimulantengebruik: brandstof en zout. Er zijn genoeg mensen die zich niet volgooien met vitamines als ze een keer wat nemen.

Ga er maar van uit dat het overbelasting was. Pep en xtc samen is ook al een vrij enthousiaste combinatie, en als je gevoelig bent voor krampen zou dat het best uit kunnen lokken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ook niet gezegd dat het door de KFC komt, verbaasde me alleen over het feit dat de TS KFC ziet als goed voor je lichaam zorgen.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik bedoelde er niet mee dat mijn dagelijks bezigheid de kfc of Mac is. Weeg slechts 70 kilo dus er is niks op m'n gewicht aan te merken. Nog een vraagje, aangezien xtc dus los van pep staat, zou ik in de rust periode van xtc 1 keer pep kunnen doen?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Ik heb ook niet gezegd dat het door de KFC komt, verbaasde me alleen over het feit dat de TS KFC ziet als goed voor je lichaam zorgen.
Klik om te vergroten...
Ja weet ik ook wel, wilde alleen even zeggen dat een bucket kip helemaal niet zo slecht eten is om te eten voordat je naar een feestje gaat, naar mijn idee :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ooscaar zei:
Psychedelibee zei:
Ik heb ook niet gezegd dat het door de KFC komt, verbaasde me alleen over het feit dat de TS KFC ziet als goed voor je lichaam zorgen.
Klik om te vergroten...
Ja weet ik ook wel, wilde alleen even zeggen dat een bucket kip helemaal niet zo slecht eten is om te eten voordat je naar een feestje gaat, naar mijn idee :wink:
Klik om te vergroten...
Ergens heb je opzich wel gelijk hoor dat je best een vette en zoute bodem mag leggen voor een feestje. Echter is het denk ik minstens zo belangrijk om voor aanvang zoveel mogelijk vitamines en andere belangrijke voedingsstoffen naar binnen te werken, aangezien dat ook uitgeput gaat worden.

Om dan toch nog even inhoudelijk op de start vraag van de TS te reageren, waarschijnklijk is het gewoon overbelasting geweest. De combinatie van pep en MDMA is erg slecht voor je lichaam, beiden hebben een sterke stimulerende werking op je lichaam en putten dus snel je reserves uit. Als je dan ook nog eens lang en wild hebt gedanst kun je makkelijk je spieren overbelasten waardoor je dagen erna kramp hebt. Tevens is de combinatie af te raden vanwege de extra neuro toxische werking.

Je kunt inderdaad wel prima pep gebruiken tussen je MDMA pauzes in. Ze werken allebei op dezelfde receptoren in, maar pep hoofdzakelijk op dopamine en MDMA hoofdzakelijk op serotonine.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar denk ik dan heel simpel als ik gewoon wat vitaminepillen erachteraan gooi (ik snap wel dat gezond eten altijd beter is uiteraard)? Het is toch ook zo dat veel vitamines gewoon een beetje een stapelwerking hebben, en dat het in principe niet zo veel uitmaakt als je er een dagje wat minder van binnenkrijgt? Beetje off-topic, maar vind dit wel interessant :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ooscaar zei:
Maar denk ik dan heel simpel als ik gewoon wat vitaminepillen erachteraan gooi (ik snap wel dat gezond eten altijd beter is uiteraard)? Het is toch ook zo dat veel vitamines gewoon een beetje een stapelwerking hebben, en dat het in principe niet zo veel uitmaakt als je er een dagje wat minder van binnenkrijgt? Beetje off-topic, maar vind dit wel interessant :)
Klik om te vergroten...
Zeker interessant, weet ik helaas het fijne ook niet van. Ik heb wel eens gehoord dat vitamines uit eten beter voor je zijn dan vitamines uit pillen. Maar ik vraag me dan oprecht af of dit graag is wat bomenknuffelaars zeggen of dat dit daadwerkelijk wetenschappelijk onderzocht is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je lichaam het ook maar iets uit maakt of een stof uit eten of een pil komt. Maar wellicht dat het nog iets met de wijze opname te maken zou kunnen hebben ofzo. Kortom, ik weet het eigenlijk ook niet. Wat ik voor drugs gebruik vaak wel doe is de dag ervoor en erna even een vitaminepil naast mijn normale voeding nemen, met het idee dat het vast geen kwaad kan.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Doe ik ook ja, want kwaad kan het zeker niet. Wat het is met vitaminepillen vs. vitamine uit eten is vooral dat vitamines in eten al opgelost zijn in een stof waarin ze goed oplossen. Dus het idee is dat wanneer je een vet-oplosbare vitamine in vet eten binnenkrijgt, dat je dat dan goed samen met het vet inneemt, en net zo met andere vitamines. Maar goed, als je een multivitamine inneemt bij vet eten zou dat ook goed moeten werken, wellicht met een iets lagere biologische beschikbaarheid.

Ook heb je volgens mij ook dat veel vitamines in verschillende verbinden (net zoals drugs met sulfaat, HCl etc.) voorkomen en soms als precursors, en daar is bij supplementen vaak voor de goedkoopste oplossing gekozen. Dit zou ook weer tot een iets mindere werking kunnen leiden.

Als laatste heb je nog een hoop stoffen die niet als vitamine of mineraal zijn aangemerkt maar wel erg goed voor je zijn, en ook te vinden zijn in groente, fruit, noten, enzovoort. Die zul je niet in zo een pil vinden dus daarom is het handig om gezond te eten zoals we allemaal ook wel snappen.

Maar goed, dat is grof geschetst ongeveer wat meestal wordt gezegd door de mensen die van mening zijn dat je aan zo een multivitamine niets hebt. Toch vraag ik mij nou altijd af in hoeverre de vitaminen in zo een pil nou echt minder worden opgenomen of moeilijk worden omgezet. In geloof best dat het allemaal wat lastiger is, maar hoe groot is zo een verschil, denk ik dan. Het lijkt mij dat dit gewoon kan worden onderzocht en misschien al is onderzocht. En dat zijn precies de punten waar ik altijd een beetje het idee heb dat producenten van erg dure vitaminepillen (met gunstigere 'versies' van de vitamines) en de bomenknuffelaars nogal overdrijven. Zeker weten doe je het niet. :P
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
ooscaar zei:
Psychedelibee zei:
Ik heb ook niet gezegd dat het door de KFC komt, verbaasde me alleen over het feit dat de TS KFC ziet als goed voor je lichaam zorgen.
Klik om te vergroten...
Ja weet ik ook wel, wilde alleen even zeggen dat een bucket kip helemaal niet zo slecht eten is om te eten voordat je naar een feestje gaat, naar mijn idee :wink:
Klik om te vergroten...
Ergens heb je opzich wel gelijk hoor dat je best een vette en zoute bodem mag leggen voor een feestje. Echter is het denk ik minstens zo belangrijk om voor aanvang zoveel mogelijk vitamines en andere belangrijke voedingsstoffen naar binnen te werken, aangezien dat ook uitgeput gaat worden.

Om dan toch nog even inhoudelijk op de start vraag van de TS te reageren, waarschijnklijk is het gewoon overbelasting geweest. De combinatie van pep en MDMA is erg slecht voor je lichaam, beiden hebben een sterke stimulerende werking op je lichaam en putten dus snel je reserves uit. Als je dan ook nog eens lang en wild hebt gedanst kun je makkelijk je spieren overbelasten waardoor je dagen erna kramp hebt. Tevens is de combinatie af te raden vanwege de extra neuro toxische werking.

Je kunt inderdaad wel prima pep gebruiken tussen je MDMA pauzes in. Ze werken allebei op dezelfde receptoren in, maar pep hoofdzakelijk op dopamine en MDMA hoofdzakelijk op serotonine.
Klik om te vergroten...

Kramp kwam trouwens al voor op het festival. Het begon met m'n duim tegen half 1, ehbo geweest. Zeiden ze dat ik onderkoeld was. Nou oke prima, warm aangekleed en ff van de schok bekomen, eerste keer dat ik hevige kramp had. En aangezien m'n duim compleet vast zat en veel pijn deed was het wel ff schrikken. Tegen 3-4u liep ik naar een andere stage, waar het in m'n kuit schoot. Voelde alsof ieder minuscuul spiertje werd samen getrokken, kon er niet op lopen en zakte ook meteen door m'n been toen het gebeurde. Mensen hielpen strekken en voelde iets beter. Toen wou ik m'n voet bewegen en schoot het in m'n voet trok kei hard naar links en ben toen naar de ehbo gebracht. Enige wat ze konden doen was me een fatsoenlijke plek geven en een paracetamol met wat water..
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn ogen zijn dus gevallen op 4-fmp. Ik heb het nog nooit gehad, maar zou het wel een keer willen proberen. Wat ik al wel weet is dat het op je serotonine werkt, maar niet of het veel of weinig? Wat voor rust periode raden jullie aan voor 4-fmp, en wat is zijn volgens jullie die voordelen en nadelen? Pep is iets wat ik eerder heb gedaan, staat dit los van xtc/4-fmp? Ik heb op groundzero pep gehad, kwartje xtc en wat wiet. Wat is geëindigd met flinke krampen, waardoor ik 2 dagen nauwelijks nog kon lopen. Ik ben er nog steeds niet uit wat het precies heeft veroorzaakt. Heb het sinds dien nog niet weer gehad. Wat voor rust periode zou je normaal met pep moeten hebben?
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ik denk dat als je even de zoekfunctie op google/ dit forum gebruikt, je alle info die je wilt weten kan vinden.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mee eens, hier zijn al aardig wat recente topics over die al je vragen beantwoorden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
spongecola zei:
Mijn ogen zijn dus gevallen op 4-fmp. Ik heb het nog nooit gehad, maar zou het wel een keer willen proberen.
Wat ik al wel weet is dat het op je serotonine werkt, maar niet of het veel of weinig?
Klik om te vergroten...
Er zijn wel 'iets' van getalletjes beschikbaar van de werking op serotonine, dat zegt alleen niet heel veel over de schadelijkheid op deze delen in de hersenen, dezelfde schadelijkheid als waar bij MDMA de pauze voor geldt.

Wat voor rust periode raden jullie aan voor 4-fmp, en wat is zijn volgens jullie die voordelen en nadelen?
Klik om te vergroten...
Sommige mensen zeggen dat het met één maand wel kan, andere vinden dat ze daarmee een 'onbekend' risico nemen en gaan voor minimaal drie maanden. Voor- en nadelen kun je vast zelf ook wel bedenken.

Pep is iets wat ik eerder heb gedaan, staat dit los van xtc/4-fmp?
Klik om te vergroten...
Nouja, 4-FMP = 4-fluoraMPetamine dus is in principe pep met een extra atoompje eraan, maar dit staat los van de specifieke schade waar MDMA zijn pauze voor heeft staan.

Ik heb op groundzero pep gehad, kwartje xtc en wat wiet. Wat is geëindigd met flinke krampen, waardoor ik 2 dagen nauwelijks nog kon lopen. Ik ben er nog steeds niet uit wat het precies heeft veroorzaakt. Heb het sinds dien nog niet weer gehad. Wat voor rust periode zou je normaal met pep moeten hebben?
Klik om te vergroten...
Zal wel iets te maken hebben met slecht voor je lichaam zorgen(weinig eten, vaker aan de drugs), veel zweten(zoutverlies?) en een niet zo hele gezonde combinatie in je lichaam stoppen. Misschien heb je ook wel gewoon zo lang een spier onbewust aangespannen dat ie vanzelf begon te klagen, net een verrekt spiertje in je nek. :wink:

*Ik ben doorgehaald en geen arts, dus ik geef geen garantie dat het allemaal 100% correct is. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."