Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTheanine mondspray maken, wat voor vloeistof?

Theanine mondspray maken, wat voor vloeistof?

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag mensen,


Recent probeerde ik een theanine mondspray te maken, dit werkte met alleen water en citroensap (citroensap verhoogde de oplosbaarheid) erg goed (45mg per spray!), echter na een poosje begonnen er witte draden te ontstaan in het water, schimmel dus.

Vervolgens probeerde ik hetzelfde trucje met vodka, deze keer echter veranderde de substantie verrassend genoeg in schuim.

Mijn vraag is dus, welke vloeistof kan ik hiervoor het beste gebruiken, een vriend van mij suggereerde om azijn bij de water + citroensap oplossing toe te voegen.

Voordat ik dit probeer en mogelijk weer een paar gram theanine verpruts bij deze mijn vraag, waarmee denken jullie dat ik theanine het beste kan oplossen voor een mondspray?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou een gokje wagen op propyleenglycol, maar eerst eventjes kijken of dat niet schuimt. Zeker weten doe ik het echter niet. :P
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beetje rare gedachte om PG als mondspray te gebruiken omdat het zulk slijmerig spul is maar ik zal er waarschijnlijk niet dood aan gaan, zal het eens proberen, qua conservatie zit je sowieso goed met PG in ieder geval. :tongueout:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Beetje rare gedachte om PG als mondspray te gebruiken omdat het zulk slijmerig spul is maar ik zal er waarschijnlijk niet dood aan gaan, zal het eens proberen, qua conservatie zit je sowieso goed met PG in ieder geval. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Dat zul je wel overleven ja. xD
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inhoudelijk durf ik niks zinnigs over je vraag te zeggen eigenlijk. Maar ben wel benieuwd voor wat voor doeleinden je dit wilt gebruiken? Als supplement?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Inhoudelijk durf ik niks zinnigs over je vraag te zeggen eigenlijk. Maar ben wel benieuwd voor wat voor doeleinden je dit wilt gebruiken? Als supplement?
Klik om te vergroten...

Gooi het vaak in de mix met (m)ethylfenidaat(, cafeïne) en andere uppers, haalt de scherpe randjes er een beetje vanaf, combineer meestal met zo'n 200mg theanine.

Constant capsuleren is nogal een gedoe dus wil een mondspray, leent het stofje zich goed voor aangezien het een zeer hoge oplosbaarheid heeft, heb zelf 7gram in 20ml water weten op te lossen wat me ongeveer 50mg per spray gaf, ideaal.

De structuur is gelijkend aan die van glutamaat, volgens wiki gaat het dan ook een 'zwakke' binding aan met glutamaat receptoren waardoor het vaak de werking van andere stoffen iets versterkt. Het doet blijkbaar de bloedvaten verwijden en heeft gaba en dopamine affiniteit.
Je wordt er naar mijn ervaring vooral een beetje ontspannen van zonder dat het versuffend werkt, niet heel heftig maar wel een leuk stofje dat geen drol kost.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Ik zou een gokje wagen op propyleenglycol, maar eerst eventjes kijken of dat niet schuimt. Zeker weten doe ik het echter niet. :P
Klik om te vergroten...

Ik heb net een oplossing gemaakt met PG en blijkbaar is PG als mondspray dermate smerig dat ik besloten heb dat dit geen optie is voor mij als oplosmiddel voor theanine mondspray.

Binnenkort ga ik proberen een oplossing te maken met water, citroenzuur en azijn in de hoop dat de azijn toevoeging voldoende is om schimmelvorming te voorkomen.

Mocht iemand nog andere suggesties hebben om water beter 'schimmel bestandig' te maken zonder de toevoeging van alcohol hoor ik het graag.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maak je gebruik van gewoon kraanwater?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Narayani zei:
Maak je gebruik van gewoon kraanwater?
Klik om te vergroten...

Yeap.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou het even kort koken voordat je het in een flesje stopt, dan is het in theorie veel langer houdbaar.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat dus. Er kunnen nog allerlei resten in je kraanwater zitten die de schimmel kunnen veroorzaken. Ik ben zeker geen expert maar kan me zelfs voorstellen dat de Ph waarde ook nog eens van invloed kan zijn.

EDIT: Skip mijn slappe gelul over Ph-waarde, waarschijnlijk niet aan de orde als je er citroensap bij gooit (waar overigens ook een houdbaarheidsdatum aan zit he).
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
als je kraanwater in schone flessen gooit ken je het ook erg lang bewaren. in sommige streken vanwege het chloor, en andere omdat het gewoon zuiver is.

koken is maar een kleine moeite, en zorgt er misschien voor dat je niet meer grondstof hoeft weg te gooien. ideaal is als je het redelijk heet in de fles kan doen. maar niet elk materiaal kan erg heet water hebben.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ha, thanks voor de reacties. :tongueout:

Ik heb in het verleden wel eens kraanwater uitgekookt maar dit met de achterliggende gedachte dat het chloor dat in het water zit wel eens degradatie zou kunnen brengen aan de actieve stof waarmee ik het vermeng.
In dit geval verhit ik de fles wel maar niet tot kookpunt zodat er een betere oplosbaarheid plaats vindt van de theanine in water.

In dit geval echter denk ik dat dat beetje extra chloor schimmelvorming wel eens zou kunnen voorkomen dus leek het me onnodig om deze te koken. Ik ben er vrij zeker van dat de (vervroegde) schimmelvorming is ontstaan door toevoeging van citroenzuur of de theanine, het zijn echter allebei wel belangrijke ingrediënten voor de mondspray.


Ondertussen heb ik mijn 4de poging ondernomen om een theanine mondspray te maken en hij lijkt goed te lukken tot nu toe, wie weet is het 4maal scheepsrechts. :mrgreen:

Ik heb dus kraantjeswater in mijn mondsprayflesje gedaan, paar grammetjes theanine aan toe gevoegd, citroensap toegevoegd (voor extra oplosbaarheid), ik heb dit keer eveneens azijn toegevoegd met als doel schimmelvorming tegen te gaan, ik heb een beetje zout toegevoegd en ik heb een nihil klein beetje sulfiet toegevoegd.

De oplossing leek goed gelukt, het enige wat mij echter stoorde was dat de smaak vrij ranzig was, je proefde citroenzuur, azijn en het licht chemische van de theanine.

Toen is bij mij het geniale plan naar boven gekomen om (tropische) limonade toe te voegen aan de mix, haha.

Zo gezegd zo gedaan, de mondspray heeft een leuk kleurtje en smaakt aanzienlijk beter, dit kan natuurlijk ook gewoon moet zoetstof.

Ik ben momenteel nog altijd langzaam bezig om extra theanine aan de oplossing toe te voegen, zo ligt de mondspray momenteel in een pan met heet water.

Verder is het hopen dat er geen schimmels meer gaan groeien anders heb ik een levensvoorraad theanine voor niets verprutst.
A
AstroyanaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Anders misschien steriel water of Bacteriostatic Water?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Astroyana zei:
Anders misschien steriel water of Bacteriostatic Water?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat vooral citroensap en theanine aardig gevoelig zijn voor schimmelvorming en het steriliseren van kraanwater alleen weinig effect zal hebben.

Wellicht was het vervangen van citroensap met wijnsteenzuur voldoende geweest om schimmelvorming te voorkomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."