Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-FMP in combinatie met XTC. ? doen?

4-FMP in combinatie met XTC. ? doen?

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hij wil de waarschuwingen niet horen... Goed dat jullie ze toch even toelichten! Ik had er de moeite niet voor genomen...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vermoedelijk niet. Dit is er eentje waarbij het eerst mis moet gaan, voor ie beseft dat een beetje nadenken geen kwaad kan
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat het beter is als jou vrienden op jou passen in plaats van andersom :tearsofjoy:
d
deGVRLid
01-01-2024, 00:00
#4
geslacht: man
lengte: boven de 2 meter
gewicht: ongeveer 90 kg
leeftijd: 19


heb gebruikt: wiet ,hasj ,cocaine ,speed ,xtc , mdma ,4-FMP ,2-CB ,truffels
lid geworden op: 10 sept 2016

hallo beste medemensen

ik heb even een vraag ,ik heb binnenkort naja november een feestje geplant staan en zit te overwegen of ik 4-FMP wil gaan combineren met xtc.

mijn plan is als volgt


ik heb de 4-f in pilvorm en neem een halfuur voor het feest begint een halfje
drie kwartier later nog een halfje of 3 kwart ligt er aan hoe ze vallen...

2 a 3 uur na het eerste halfje wil ik het zelfde gaan doen met de xtc


de logica hierachter is dat ik de eerste uur wel lekker hard wil gaan maar niet helemaal waus zodat ik nog een beetje helder ben in het begin en mijn vrienden die wel meteen aan de x gaan een beetje in de gaten kan houden omdat ik wat meer ervaring heb. als het allemaal goed gaat wil ik dus ook overgaan op de xtc zodat ik ook lekker wazig kan zijn. ik heb verschillende verhalen gehoord en gelezen maar ga het toch nog even hier vragen.

waar moet ik nog meer opletten? is het verstandig om alcohol te drinken of te blowen tijdens het feest? moet ik langer wachten voor ik de x neem?

en ga nu niet risico"s opnoemen voor deze combi. want elke drugs is slecht dus daar heb ik niks aan

iemand ervaring of tips laat het maar weten
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee niet doen, stimulanten combineren is kut en erg slecht voor je, zeker deze combinatie. Gewoon 4-FA nemen en bijpakken. En als je zo dom bent op te zeggen dat elke drugs slecht is, dus dat het daarom niet uitmaakt, raad ik je methamfetamine aan. Daar kun je ook wel wat nachtjes op doorhalen. Of wat hero. Have fun!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor de antwoorden die je wilt horen, kun je beter niet op dit forum zijn. Voor de antwoorden die jouw gezondheid (en nog steeds een plezierige ervaring) in het belang hebben: lees hier vooral even door.

Of het verstandig is om alcohol en wiet te gebruiken op het feest? Hangt er vanaf. Kun je ermee omgaan, dan moet het kunnen. Ga je in eerste instantie al twee verschillende stimulanten gebruiken waarvan de combinatie zeer neurotoxisch is (mdma en 4-fa dus) en wil je dan ook nog alcohol en wiet toevoegen aan de mix, dan is het absoluut niet verstandig nee. Maar dat wist je stiekem eigenlijk zelf ook wel toch? :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
en ga nu niet risico"s opnoemen voor deze combi. want elke drugs is slecht dus daar heb ik niks aan

iemand ervaring of tips laat het maar weten
Klik om te vergroten...

zoek het dan lekker zelf uit.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
deGVR zei:
en ga nu niet risico"s opnoemen voor deze combi. want elke drugs is slecht dus daar heb ik niks aan
Klik om te vergroten...
Ben je je er wel van bewust dat middelen combineren de risico's aanzienlijk verhogen ten opzichte van als je de middelen afzonderlijk gebruikt?
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#9
deGVR zei:
en ga nu niet risico"s opnoemen voor deze combi. want elke drugs is slecht dus daar heb ik niks aan

iemand ervaring of tips laat het maar weten
Klik om te vergroten...
Dus je wilt dat we je gaan zeggen wat je wel moet doen, maar vervolgens mogen we niet zeggen waarom je het juist niet moet doen. Beetje scheef. Discussieplekken zoals dit forum zijn juist voor het belichten van alle voor- & nadelen. Dat jij simpelweg niet wil luisteren naar het feit dat het algemeen bekend is dat deze combo slecht voor je hersenen en je dit niet nu, maar pas over 20 jaar zal kunnen merken, betekent niet dat dit er niet is.

Als je scherp wilt blijven om op je vrienden te letten, kan je ook gewoon een paar energy drinken mits je geen cafeïne tolerantie hebt (anders werkt dit ook niet), is een stuk beter. Of je neemt eerst helemaal niks, en neemt dan op de tijden die je nu hebt gepland de XTC.

Ik weet niet hoe sterk jouw 4-FA pil is (weet je dat zelf überhaupt?), maar zelfs bij een halfje van een 200mg pil voel je nog niet de euforische rush. Je hebt dan wel het speedy effect, maar goed, dan kan je ook gewoon energy drinken, blijf je ook wel wakker van.

Het hele punt van advies vragen is dat je te horen krijgt waarom je het wel en waarom je het niet zou moeten doen. Als jij niet wil horen waarom je het niet moet doen, moet je ook niet om tips vragen. Natuurlijk zal je altijd wel weer mensen vinden wiens toekomst hun ook geen reet uitmaakt en je precies kunnen zeggen hoe of wat bij deze combi, maar wat is dan het nut van registreren op een forum met veel ervaringsdeskundigen en mensen die mogelijke risico's weten waar 80% van de drugsgebruikers nog nooit van hebben gehoord, als je dit toch negeert? :confused:

Mocht je tot hier zijn gekomen met lezen en nog steeds denken, fuck de hersens, ik doe het toch: een halve 4-fa pil doet niks behalve het effect geven van een paar energy drinks. Laat je 4-FA pil testen (als het een bekende pil is bij het testcentrum, krijg je hem gewoon terug :)) en kijk hoeveel je nodig hebt voor een dosis van 150mg. Na 45 minuten is het effect vaak nog geeneens volledig ingeslagen, noch dat je in de buurt van de piek zit. Neem anderhalf uur na inname een dosis van 75mg-100mg, let er wel op dat er een kans is dat je hierdoor al vrij strak kan staan. Ook is er al een (groot) deel van de beschikbare serotonine verbruikt, het bijnemen met XTC zal er alleen voor zorgen dat je je hersenen later bij een Chinees restaurant als gerecht kan terugvinden, en je zal vrij waus zijn. Ik weet niet de begin/eindtijd van je feest dus ik weet ook niet wat goeie tijdstippen voor inname zijn, maar mocht je nog wat bijnemen, dan zou ik dat anderhalf à 2 uur na de laatste keer bijnemen doen.

Als je er meer info over wilt, er zijn al meerdere topics in de 'Research Chemicals' en 'XTC' subfora, daar kan je er nog meer over lezen.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe kan je op je vrienden letten als je niet eens genoeg weet over een stofje?
T
TELSJELid
01-01-2024, 00:00
#11
Qua schadelijkheid is het niet aan te raden. Zoals in de andere reacties ook al is geplaatst. Echter heb ik laatst zelf de combinatie van 4F en XTC geprobeerd. Ik moet eerlijk toegeven dat het me prima beviel. Maar verstandig is het niet.

Hoeveel milligram neem je van beide? Daar zit ook nog wel wat verschil in.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je zult in ieder geval als een stroomwafel rondtruimelen, al die XTC inkickt.

Verder is het al gezegd, 4-FA + MDMA combineren is hoorstwaarschijnlijk gewoon een erg slechte combinatie, en als we de waarchuwing van het Trimbos moeten geloven zou dit nog wel eens een stuk risicovoller kunnen zijn dan andere combinaties.

Als ik jou was zou ik óf later beginnen, zodat je je vrienden eerst nuchter kunt zien gaan op de XTC, of een wat lagere dosis XTC zodat je jezelf nog wel kunt 'redden' als er wat misgaat, óf gewoon lekker aan de 4-FA blijven. :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
De neurotoxiciteit van MDMA neem flink toe as je het combineert met Speed(L/D-Amphetamine) toch? Of 4FA dat ook doet weet ik niet, dat is volgens mij nog niet onderzocht, maar het zou me niks verbazen als dat diezelfde wisselwerking heeft, of nog gevaarlijker misschien.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vraag mij af of de TO nog gaat reageren of zijn/haar besluit laat weten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."