Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe slecht is Cafeïne ten opzichte van andere drugs?

Hoe slecht is Cafeïne ten opzichte van andere drugs?

9 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je ze gaat combineren is het wel wat gevaarlijker volgens mij. Pep vermengd met teveel aan caffeine bijvoorbeeld bezorgd je toch niet zo leuke avond. Koffie tot 3 dagen na xtc gebruik word ook afgeraden. Verder lijkt het mij ook vrij onschuldig.
S
StraattaalLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

We weten dat legale middelen niet per se gezonder zijn dan illegale middelen. Daarom ben ik erg benieuwd hoe ongezonde cafeïne is t.o.v. andere drugs en dan met name de uppers? Alvast bedankt voor jullie reactie!

Gr. Straattaal
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij kan je het niet eens vergelijken. Sowieso niet omdat je dan moet zeggen "Ik gebruik een kop koffie of een lijn speed" Ik denk dat je dan zelf wel kan uitvogelen dat caffeine een stuk minder slecht is.

Het ligt zover uit elkaar dat je niet eens een vergelijking kan maken.

Misschien kan je nog zeggen "Is caffeine slechter als bijvoorbeeld sommige nootropics" (hoe je het ook schrijft)
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tja wat is slecht? Caffeine is niet echt ongezond hoor, zolang het niet overmatig gebruik wordt
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet echt goed te vergelijken inderdaad.

Een ding is in ieder geval wel duidelijk, en dat is dat miljoenen (zels miljarden denk ik) dagelijks caffeine gebruiken zonder al te veel problemen.

Dagelijks speed of coke gebruiken lijkt me een stuk slechter voor je, tenzij je wellicht de dosis heel laag houd en onder goede controle staat. Maar de zwaardere uppers putten oa echt je eigen neurotransmitters uit, iets wat caffeine niet doet.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je ze gaat combineren is het wel wat gevaarlijker volgens mij. Pep vermengd met teveel aan caffeine
Klik om te vergroten...
... is geen racemisch ampfetamine sulfaat.
S
StraattaalLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor jullie reacties!

Dus als ik jullie moet geloven dan zou cafeïne zo laag scoren, dat het niet eens op de grafiek voor zou komen?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Straattaal zei:
Bedankt voor jullie reacties!

Dus als ik jullie moet geloven dan zou cafeïne zo laag scoren, dat het niet eens op de grafiek voor zou komen?
Klik om te vergroten...
Ik ben het daar dus niet mee eens, omdat de vergelijking zo scheef is. Als je caffeïne gebruikt (in een kopje koffie) heb je 20 milligram binnen... als je elke dag 2 koppen koffie drinkt heb je 40 mg caffeïne per dag. Dit heeft gevolgen. Als je elke dag 40mg amfetamine neemt, zullen die gevolgen niet zo heel veel verschillen denk ik hoor... Misschien heb je van de caffeïne zelfs wel meer bijwerkingen.

Als je caffeïne zou gebruiken zoals je bijvoorbeeld pep gebruikt, ga je daar net zo hard van achteruit denk ik..

Moeilijk te vergelijken, maar caffeïne als onschuldig bestempelen klopt in ieder geval niet
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
Straattaal zei:
Bedankt voor jullie reacties!

Dus als ik jullie moet geloven dan zou cafeïne zo laag scoren, dat het niet eens op de grafiek voor zou komen?
Klik om te vergroten...
Ik ben het daar dus niet mee eens, omdat de vergelijking zo scheef is. Als je caffeïne gebruikt (in een kopje koffie) heb je 20 milligram binnen... als je elke dag 2 koppen koffie drinkt heb je 40 mg caffeïne per dag. Dit heeft gevolgen. Als je elke dag 40mg amfetamine neemt, zullen die gevolgen niet zo heel veel verschillen denk ik hoor... Misschien heb je van de caffeïne zelfs wel meer bijwerkingen.

Als je caffeïne zou gebruiken zoals je bijvoorbeeld pep gebruikt, ga je daar net zo hard van achteruit denk ik..

Moeilijk te vergelijken, maar caffeïne als onschuldig bestempelen klopt in ieder geval niet
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens! Heb zelf jarenlang veel te veel cafeïne gedronken (denk met periodes 10-15 kopjes per dag toen ik kantoorwerk deed) en ik had wel wat last van hartkloppingen toen ik wou slapen, maar ik dacht dat het aan de wiet lag.
Ondanks ik dacht dat het aan de wiet lag natuurlijk rustig verder blijven blowen en met op vakantie te gaan en slechts 1 tasje koffie te drinken maar daarnaast heel veel wiet te roken geen last van hartkloppingen. Sindsdien probeer ik niet te overdrijven met koffie, als je er te veel van gaat drinken wordt je er ook niet wakkerder meer van.
En ik voel me veel beter!

Maar elke dag coke of pep gebruiken zal nog een stapje erger zijn denk ik toch.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
Straattaal zei:
Bedankt voor jullie reacties!

Dus als ik jullie moet geloven dan zou cafeïne zo laag scoren, dat het niet eens op de grafiek voor zou komen?
Klik om te vergroten...
Ik ben het daar dus niet mee eens, omdat de vergelijking zo scheef is. Als je caffeïne gebruikt (in een kopje koffie) heb je 20 milligram binnen... als je elke dag 2 koppen koffie drinkt heb je 40 mg caffeïne per dag. Dit heeft gevolgen. Als je elke dag 40mg amfetamine neemt, zullen die gevolgen niet zo heel veel verschillen denk ik hoor... Misschien heb je van de caffeïne zelfs wel meer bijwerkingen.

Als je caffeïne zou gebruiken zoals je bijvoorbeeld pep gebruikt, ga je daar net zo hard van achteruit denk ik..

Moeilijk te vergelijken, maar caffeïne als onschuldig bestempelen klopt in ieder geval niet
Klik om te vergroten...
In een kopje koffie zit al snel 80mg caffeine, dus wat je hier zegt klopt niet helemaal. Overigens slaat het nergens op om doseringen van twee totaal verschillende stoffen te vergelijken.

Ik zou niet willen zeggen dat caffeine onschuldig is, het is best lichamelijk belastend. Maar caffeine is geestelijk niet belastend zoals amfetamine dat wel is. Amfetamine put je neurotransmitters uit, dat doet caffeine niet. Dus om te zeggen dat caffeine net zo belastend als amfetamine is, vind ik nogal overtrokken. Dagelijks gebruiken miljarden mensen zonder al teveel problemen caffeine, zouden die allemaal aan de amfetamine gaan dan zou dat echt wel tot meer problemen leiden.

Nogmaals caffeine is niet onschuldig, zeker wanneer je er veel van binnen krijgt zorgt het met name voor veel vervelende lichamelijke bijwerkingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."