Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSleutel resten drugs?

Sleutel resten drugs?

42 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
Margriet249Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Lieve mensen,

Dank voor de adviezen en woorden!
Afgelopen zondag gevraagd, met als begintune 'ik ben of word niet boos op je...'
Geïrriteerd antwoord: nee. Dit is nou de 3e x dat je het vraagt... etc

Gevraagd wat de grote hoeveelheid wit spul van dinsdag jl op zn sleutel was..
Hij reageerde geïrriteerd met: weet ik veel.
Gevraagd of hij zn sleutel dan wel eens gebruikt voor zn werk? (Schoonmaken of etc)
Lauter irritatie als respons.

Ik ben (weliswaar met dik kloppend hart) uiterst rustig en open gebleven omdat de aanleiding van zn gebruik ook zou kunnen voort komen uit een 'downige' stemming.

Ik weet het niet..

Soms ben ik zo naïef als een ei maar iets in me twijfelt gewoon..

Hij is moe, erg moe. Klaagt veel over zn werk. Is erg snel geïrriteerd. Hij had na de afgelopen dinsdag (sleutel momentje) spierpijn in zn benen woensdag?? En was apathisch stil bij thuiskomst die dinsdag... dat roept bij mij vragen op..

Het is en blijft moeilijk. Hij zit niet helemal lekker in zn vel, dus dat kan hand in hand gaan met zn gedrag kwa irriteren...
Maar ook hand in hand met een biertje extra (feit) of zn vlucht ergens in zoeken. Dat weet ik van hem..
Maar eerlijk. .ik dacht dat het serieus achter hem lag... (ik = ei?:expressionless:)

Ik heb een keuze gemaakt om voor zn woord te kiezen en mocht de waarheid anders zijn.. Dan zal dat blijken en mij over bepaalde dingen doen laten twijfelen..

Moeilijke vind ik nog dat ik niet weet wat er op sn sleutel zat en iemand er dan ook geen moeite voordoet om de (bezorgde) vriendin hierin gerust te stellen of na denkt waar ie in heeft lopen porren...

En ja proefde het naar speed? Door het flinke schrikken wat ik deed toen ik het zag en ik stijf vd adrenaline stond proefde ik iig geen poedersuiker maar had ik ook eerst de helft er al afgepeuterd... dus ik weet t niet.. :pensive:

Enfin.. head up and smile
:handfist::blush:
M
Margriet249Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Liefhebbertje zei:
Gewoon confronteren met de sleutel als die weer vol zit
Hij weet dat je je twijfels hebt tenminste dat maak ik op uit het feit dat je hem meerdere keren hebt gevraagt gebruik je

Het poeder kan natuurlijk van alles zijn
Mijn ervaring is echter dat bijna alleen drugs blijven plakken
Heb bvb in de bouw meerdere zakken met poeders etc met sleutels open gemaakt en eigenlijk waren ze altijd achoon einde van de dag

Ik ben ook eens gepakt via me sleutels
Na weekendje sleutelen zat indd de gleuf etc helemaal vol
Met me half wauze kop naar huis gegaan deur vant slit gedraaid en weer op slot
Moeder zag witte resten op en in de cilinder van het slot zitten zowel buiten als binnen
Vervolgens sleutel bekeken en ja die zat ook onder
Ontkennen zit er dan niet meer in
Succes ermee

Als het teveel onrust bij je veroorzaakt gewoon het gesprek aangaan en je opgemerkte punten benoemen
Word hoogstwaarschijnlijk zwaar gesprek en hij zal ontkennen bied hem dan aan je onrust weg te halen doormiddel van een uc

Nogmaals succes
Klik om te vergroten...
Ik heb al gepost onderaan t forum maar
ik had een stukje gemist van je tekst en als ik dat dan weer lees vd bouw.. denk ik :pensive:

Tja praten.. dingen zijn snel een discussie volgens hem.. (gevalletje, grote beer met een klein hartje wat moeilijk te bereiken is..)
Zucht :wink:
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Margriet249 zei:
Lieve mensen,

Dank voor de adviezen en woorden!
Afgelopen zondag gevraagd, met als begintune 'ik ben of word niet boos op je...'
Geïrriteerd antwoord: nee. Dit is nou de 3e x dat je het vraagt... etc

Gevraagd wat de grote hoeveelheid wit spul van dinsdag jl op zn sleutel was..
Hij reageerde geïrriteerd met: weet ik veel.
Gevraagd of hij zn sleutel dan wel eens gebruikt voor zn werk? (Schoonmaken of etc)
Lauter irritatie als respons.

Ik ben (weliswaar met dik kloppend hart) uiterst rustig en open gebleven omdat de aanleiding van zn gebruik ook zou kunnen voort komen uit een 'downige' stemming.

Ik weet het niet..

Soms ben ik zo naïef als een ei maar iets in me twijfelt gewoon..

Hij is moe, erg moe. Klaagt veel over zn werk. Is erg snel geïrriteerd. Hij had na de afgelopen dinsdag (sleutel momentje) spierpijn in zn benen woensdag?? En was apathisch stil bij thuiskomst die dinsdag... dat roept bij mij vragen op..

Het is en blijft moeilijk. Hij zit niet helemal lekker in zn vel, dus dat kan hand in hand gaan met zn gedrag kwa irriteren...
Maar ook hand in hand met een biertje extra (feit) of zn vlucht ergens in zoeken. Dat weet ik van hem..
Maar eerlijk. .ik dacht dat het serieus achter hem lag... (ik = ei?:expressionless:)

Ik heb een keuze gemaakt om voor zn woord te kiezen en mocht de waarheid anders zijn.. Dan zal dat blijken en mij over bepaalde dingen doen laten twijfelen..

Moeilijke vind ik nog dat ik niet weet wat er op sn sleutel zat en iemand er dan ook geen moeite voordoet om de (bezorgde) vriendin hierin gerust te stellen of na denkt waar ie in heeft lopen porren...

En ja proefde het naar speed? Door het flinke schrikken wat ik deed toen ik het zag en ik stijf vd adrenaline stond proefde ik iig geen poedersuiker maar had ik ook eerst de helft er al afgepeuterd... dus ik weet t niet.. :pensive:

Enfin.. head up and smile
:handfist::blush:
Klik om te vergroten...
Ik vind het heel erg vervelend voor je en snap ook zeker dat jij je er rot om voelt. Maar ik snap ook volkomen dat je voor zijn woord hebt gekozen: je kunt echter toch niet meer of minder. Hij geeft op dit moment inderdaad niet toe. Ik adviseer je om hem te blijven observeren. In dit geval zul je hem breder moeten observeren: let op enige bijwerkingen.

Sommige amfetamine (speed)-gebruikers hebben last van bijwerkingen. Bekijk of dit ook bij hem het geval is: heeft hij last van stijve kaken (tandenknarsen)? Dit kun je zien door het heen en weer gaan van de kaken of tanden.
Heeft hij grote pupillen? Zoek even naar de bijwerkingen van speed op Google. Mochten bijwerkingen aansluiten op zijn gedrag, dan kun je een voorlopige conclusie stellen. Maar op dit moment kun je eigenlijk niks bevestigen voor jezelf. Wie weet zit 'ie inderdaad wel helemaal niet aan de speed en heeft 'ie gewoon last van een dipje...
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kun je niet gewoon zo'n testje kopen bij de smartshop, en testen of die resten daadwerkelijk amfetamine bevatten? Of is het daarvoor een te kleine hoeveelheid?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Narayani zei:
Kun je niet gewoon zo'n testje kopen bij de smartshop, en testen of die resten daadwerkelijk amfetamine bevatten? Of is het daarvoor een te kleine hoeveelheid?
Klik om te vergroten...
Je hebt maar heel weinig nodig daarvoor, dus zou opzich kunnen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zuurtestje gaat wel lukken met een sleutel ja.

Voordeel is dat je dan de waarheid weet. Nadeel is dat je zijn vertrouwen wel gruwelijk schend op die manier, kan er voor zorgen dat het gesprek een stuk moeilijker gaat worden. Maarja, moeilijk is het sowieso.

Mocht je er wel mee verder willen gaan, lees dan even de pagina's op drugsinfoteam hierover:

https://drugsinfoteam.nl/tips-hulp/omgaan-met-gebruik-van-anderen/tips-advies/

Zij hebben mooie informatie over omgaan met gebruik en gebruikers en hoe het gesprek aan te gaan.
M
Margriet249Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou ik kan wel janken.. ben inmiddels ook boos...

Gisterenavond:
Ik naar bed, 2 gipsmuurtjes verder de woonkamer.. Hij wil nog even BT spelen op de pc.
Ik verrek van de kou, haal een broek uit het washok ( 2 m vd woonkamer vandaan) en hoor hem zn neus ophalen.. en nog een x..
Na een avond zonder enig neusophalen schiet ik weer in de stress..
Ik luister en er wordt meerdere malen een neus opgehaald.
Vanmorgen bij het naar buiten gooien van de katten zie ik geen fietssleutel aan zn bos hangen, wat vreemd is. Zoek zn werkbroek op en daar zit een sleutel met 100% zeker drugs gevulde gleuf..

Ik raak echt in de war.. is dit dan toeval en was er hiervoor indd niks aan de hand?

Ik besluit niks te zeggen om te zien hoe "schoon" zijn sleutel straks is, zodat ik het eventueel kan vergelijken met vorige vieze sleutels.

Ik kan wel janken. Dit terwijl we gister spontaan een gesprekje hadden over zn moeie koppie. En hij nota bene nog riep: je gaat nou toch niet weer roepen dat ik pep op heb he!

Sorry dat ik weer schrijf. . Heb eerlijk gezegd ook niet iemand met wie ik dit kan delen..
I
IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Margriet249 zei:
Nou ik kan wel janken.. ben inmiddels ook boos...

Gisterenavond:
Ik naar bed, 2 gipsmuurtjes verder de woonkamer.. Hij wil nog even BT spelen op de pc.
Ik verrek van de kou, haal een broek uit het washok ( 2 m vd woonkamer vandaan) en hoor hem zn neus ophalen.. en nog een x..
Na een avond zonder enig neusophalen schiet ik weer in de stress..
Ik luister en er wordt meerdere malen een neus opgehaald.
Vanmorgen bij het naar buiten gooien van de katten zie ik geen fietssleutel aan zn bos hangen, wat vreemd is. Zoek zn werkbroek op en daar zit een sleutel met 100% zeker drugs gevulde gleuf..

Ik raak echt in de war.. is dit dan toeval en was er hiervoor indd niks aan de hand?

Ik besluit niks te zeggen om te zien hoe "schoon" zijn sleutel straks is, zodat ik het eventueel kan vergelijken met vorige vieze sleutels.

Ik kan wel janken. Dit terwijl we gister spontaan een gesprekje hadden over zn moeie koppie. En hij nota bene nog riep: je gaat nou toch niet weer roepen dat ik pep op heb he!

Sorry dat ik weer schrijf. . Heb eerlijk gezegd ook niet iemand met wie ik dit kan delen..
Klik om te vergroten...
Lieve Margriet,

Bied alsjeblieft je excuses niet aan ons aan! Je mag het altijd met ons delen, daar zijn we voor: ook om je te helpen. Om heel eerlijk te zijn begin ik, als ik zo jouw verhalen lees, ook mijn twijfels te krijgen. Het kan inderdaad zeker mogelijk zijn dat 'ie speed gebruikt. En dat wil ik niet zeggen om je bang te maken maar 't schoot vooral in me hoofd te binnen bij de zinnen: "geen fietssleutel aan zijn bos .... in z'n werkbroek met 100% zeker drugs gevulde gleuf".
Het is inderdaad vreemd dat hij zijn fietssleutel van zijn sleutelbos heeft gehaald. Want als hij niet aan de speed zou zitten, dan zou 'ie 'm er gewoon aan laten hangen. Althans, hij zou dan onschuldig zijn dus dan zou hij zich niks aantrekken van wat jij zegt, hij zou dan immers de waarheid weten: dat hij niet gebruikt.
Door hem te confronteren met zijn gebruik (wat jij denkt) heeft hij natuurlijk door dat je 'm in de "gaten houdt". Hij weet dat je meer in de gaten hebt. Een sleutel verwijderen is dan logisch: zo zou je er minder snel achter kunnen komen.

Margriet, ik weet niet zo heel goed wat je eigenlijk kunt doen. Het enige wat je echt kunt doen (en hoe pijnlijk en moeilijk dat ook wordt) is hem op z'n bek laten gaan. Het 'm zelf laten uitzoeken. Je hebt er op dit moment geen invloed op. Nada noppes.
Het is aan hem wat hij doet met je voormalige advies...
Laat ons alsjeblieft weten hoe 't tussen jullie blijft gaan. Pieker niet al te erg. Je hebt ook nog een eigen leven. Ik begrijp dat je om 'm geeft en zielsveel van 'm houdt maar je hebt zelf ook een leven te leven.

Ik hoor van je en heel veel succes!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat een vervelende situatie zeg! Denk vooral ook aan jezelf. Je kunt maar tot op zekere hoogte helpen, als hij de hulp niet wilt kun je verder niet zo veel doen. Je kunt het nog een poosje aankijken maar nogmaals, denk aan jezelf!

Sterkte
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ook namens mij veel sterkte toegewenst , ik zou ook twijfelen of ik de sleutel zou testen met een kit uit de smartshop.

Cijfer jezelf niet weg , en ik hoop dat het gebruik ophoudt. Ziet ie er nog wel gezond uit? Eet en slaappatroon is dat ook nog oké? Anders is dat een aanleiding om naar de huisarts te gaan. Wie weet praat hij makkelijker daar.

Veel sterkte nogmaals!
M
Margriet249Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Allereerst vind ik het zo lief dat en hoe jullie reageren. Dank!!

Ik was te ontdaan om er niks van te zeggen dus heb ik mn mond kalm open gedaan en vroeg of hij gisteren gebruikt had.
Nee zei hij. Hij schrok duidelijk en oogde gespannen. Zeker een kwartier lang heeft hij vol gehouden dat het niet waar was.
Zelfs bij herhaaldelijk aangeven dat ik hem niet geloofde en zag dat hij loog. Dit alles in rust.

Ik vroeg waarom zn sleutel dan wit was.. die lag inmiddels bloot op de keukentafel (uit de broek gegist met aansteker toen hij de hond ging lopen)
Hij wist niet wat het was. Anders proef je maar riep hij nog. Helaas heb ik dat moeten doen/ gedaan. Coce was het.

Zelfs toen ontkende hij nog..
Na rustig vol te houden dat ik hem niet geloofde zei hij uitendelijk; ja ok. Je hebt gelijk.

Hij had het van zn collega op de pof gekocht..(die handelt erin.. erg fijn zulke collega's..)
Off the side weet ik dan een andere dus regelmatig op de pep zit (te werken)

Ook heb ik gevraagd naar de dinsdag waar ik hier over schreef in eerste instantie. En hij weet niet wat het was.. Maar hij had alleen gister gebruikt, aldus.

Had mijn bevindingen gedeeld over die dinsdag: moe, spierpijn de dag erop, stil bij thuiskomst (uitzonderlijk..) en dat ik hem smorgens (half 6) die dag zn neus hoorde ophalen (alsof hij verkouden was)


Ik heb de sleutel zaterdag schoongemaakt en dan hou je een gleuf over waar alleen aan de randjes nog een wit spoortje zit. En zo'n sleutel heb ik vaak gezien.. en zo begon mijn twijfel ook.

Hij heeft zo glas hard staan liegen dat ik niet meer weet wat te geloven..
Was het indd een toevalstreffer.. of zat hij indd de weken ervoor (af en toe) op de pep..



Aangezien hij - wij - (gelukkig nog 1 maand) in de schuldhulp zitten vroeg hij 3? weken geleden 10 euro voor een bbq van de zaak in mei.

Ik doe de financiën hier.. en als hij wat nodig heeft vraagt hij het.. nu denk ik: was dat niet voor de pep?? Voor 10 euro kan je wel wat dagen af en toe een oppepper op zak hebben..van je collega...

Ik weet dat hij zich niet happy voelt mede door de SH waar we in zitten.. dus ja ik kan vermoeidheid, downige zijn, kort op de kut reageren, en opeens erge last (veel bloed) van zn prikkelbare darm daar allemaal aan relateren..
Maar ik weet het niet meer...

Ik hou hem maar in de gaten, maar mn gevoel zegt dat hij, na dit weekend, wel weet en voelt wat hij op het spel zet.

We gaan het mee maken..

Dank jullie voor het lezen al op zich!
Lieve groet!
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klote verhaal hoor maar blijven praten raad ik aan

En 1 kant tekening het ligt niet aan die collega he hij is het die de keuze maakt
M
Margriet249Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Liefhebbertje zei:
En 1 kant tekening het ligt niet aan die collega he hij is het die de keuze maakt
Klik om te vergroten...

Nee dat ligt het zeker niet! :blush:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vervelend zeg en tegelijk ook wel goed dat het nu uit is gekomen.

Veel sterkte in ieder geval.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is wel fijn dat hij uiteindelijk wel iets toegaf. Het is 'm wel wat waard dus blijkbaar. Ik zou vooral blijven praten en zorgen dat het steeds opener wordt. Het is heel moeilijk er open over te praten als je gebruikt. Bied hem je hulp en begrip aan. Misschien wordt hij vanzelf steeds opener.

Ga er niet direct vanuit dat ie verslaafd is trouwens he. Het kan ook zijn dat hij af en toe gebruikt.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Sluit me aan bij bovenstaande. Wat een nare situatie zeg.. Tenenkrommend dat hij eerst zo gelogen heeft tegen je. Gelukkig heeft hij het inderdaad uiteindelijk toegegeven. Proberen het gesprek aan te gaan op een open, niet al te beschuldigende manier kan zeker helpen. Het is begrijpelijk dat je boos bent maar als je heel oordelend naar hem gaat zijn, kan het zijn dat hij het je de volgende keer niet meer verteld.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als ie al een week of 4/5 regelmatig gebruikt omdat ie niet lekker in z'n vel zit, is het hoooooog tijd om in te grijpen. Pep maakt dat echt nog vele malen erger. Tijd voor rust en misschien een beetje hulp van de psycholoog.
M
Margriet249Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou t hoge woord is er uit. Al een week of 4/5 gebruikt hij pep omdat hij moe is en niet lekker in zn vel zit..
Wilde zn werkbroek in de machine gooien en toen riep hij dat er nog een pakje sjek in zat. .
Bij het pakken van zn broek greep ik zo in iets (pakje) waarvan ik gelijk wist hoe laat het was..

Ik ben van het motto: fouten kan je maken, maar hoe je er mee omgaat tekent je.

En daar valt nog een gram.. te halen.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ok nou gelukkig. Jammer van de reden van zijn gebruik echter. En jammer dat hij het niet eerlijk durfde te zeggen. Je kunt in ieder geval proberen te zorgen dat jullie relatie niet/minder meespeelt in de reden dat hij niet lekker in zn vel zit. Praat over jullie problemen (als die er zijn) en werk het uit. Zijn eigen problemen kun je niet oplossen, dat moet hij zelf doen (cliché), je kunt er alleen maar naar vragen.

Mannen gaan gemiddeld genomen anders (slechter) om met drugs dan vrouwen, wellicht dat je dat mee kunt nemen in je begrip voor zijn gebruik.
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb niet alle reacties gelezen maar heb misschien nog wel een tip, wel een riskante/controversiële maar waarschijnlijk een met een hoge slagingskans.

komt ie dan he:

ga keer samen met hem gebruiken/drinken en laat hem in zijn comfort zone komen, grote kans dat dan de waarheid naar boven komt en dan ook gelijk alles. en dan kan je erover praten en andere dingen doen omdat je helemaal na de klauw bent haha. Maar ik herken het wel als ik bijvoorbeeld een raakvlak heb met iemand over iets dan ga ja daar toch wel meer over vertellen dan bij iemand die het totaal niet snapt of zelf geen ervaring mee heeft.

Newbie heeft gewoon weer gelijk

zag net dat de aap uit de mouw is haha, laat hem wel staan omdat het toch een hele goede tip is.. denk ik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."