Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFavoriete drug?

Favoriete drug?

42 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
lysergic bink zei:
De misperceptie , en de essentieële denkfout bij aspirant psychonauten is dat een bad trip nbad trip is ( lsd bedoelek nu ).
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Ik geloof persoonlijk ook niet in bad trips, enkel moeilijke of zware trips. Maar die zijn achteraf juist altijd het meest leerzaam.

Probleem is alleen dat velen hier niet voor open staan. Jij noemt ze aspirant psychonauten en dat klopt wel aardig, want als je niet open staat voor moeilijke trips ben je ook geen echte psychonaut. Een psychonaut tript voor de inzichten en niet voor de lol. Lol of entertainment is een leuk bijeffect voor een trip, maar niet het hoofddoel van een psychonaut in ieder geval.

En daar gaat het dus dan ook fout bij een hoop zogenaamde psychonauten, omdat ze enkel op de entertainment uitzijn en laat psychedelica dat nou net keihard afstraffen.

Of DOM inderdaad zo nihilistisch of hedonistisch is weet ik niet. Ik wil het persoonlijk nog wel een keer proberen, zodat ik er zelf een goed oordeel over kan vellen.

Dat Shulgin op zijn oude dag minder scherp over kwam dan Hofmann, kan net zo goed aan allerlei andere dingen hebben gelegen en kun je dus ook niet zomaar aan zijn voorkeurs psychedelica wijten.

Ik heb enorm veel bewondering en respect voor Shulgin, maar hij staat er wel om bekend er aparte favorieten op na te houden. Zijn favorieten zijn op de een of andere manier toch hoofdzakelijk de psychedelica met wat minder diepgang en meer recreationele waarde. Wat ik overigens altijd bijzonder heb gevonden, want als je Pihkal leest wordt het wel duidelijk dat hij en zijn vrouw echte psychonauten waren en het echt niet alleen maar voor de lol deden. Wellicht ervaarden zij die phenetylamines wel als meer diepgaand ofzo.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Heb je dan weleens puur wiet gerookt zonder tabak erbij Roze olifant? Vroeger toen ik jointjes (met tabak erbij) meerookte met vrienden viel dat ook nooit goed. Praktisch geen high en vooral moe en zo. Pas met het roken en vapen van wiet alleen ervaarde ik die echte high.
Klik om te vergroten...

Nee, ik denk dat er altijd wel tabak bij heeft gezeten. Wel de moeite waard dus om te proberen als ik het zo hoor!
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja psychedelicbee, ik wist wel dat wij psychedelicagewijs zeker op dezelfde lijn zaten van dag 1.
Psychedelica moet opboksen tegen de urban legends, de oude propaganda, bv chromosoonschade,
''blijven hangen'', of de klassieker iedereen kent de jongen die een appelsien is geworden en nu int gekkenhuis in nhoekje zit doodsbang gepeld te worden.
Ze blijven hardnekkig doorverteld worden door vertellers van flauwe verzinsels uit vervlogen tijden uit poging interessant te doen maar zo doen ze veel schade aan een miskend medicijn.
Zo hard ik me kan opwinden in de furore die mdma maakt, zo hard kan ik me ook opwinden dat er nsoort collectieve lsd angst is,wat niet wil zeggen dat iedereen het moet nemen. zeer zeker niet !

Ik wil zeker niet denigrerend praten over Shulgin, de man heeft veel offers gebracht voor de psychedelische cultuur door het lange behoud van zen licenties voor lang verketterde middelen, die hij dan voor latere generaties.
In prachtige boekvorm nagelaten heeft voor de brouwers van toverdrankketels in alle uithoeken van de wereld.
Ok ze zijn iets toxischer, en ok zijn veelvuldig zelfgeexperimenteer met totaal voor hem nieuwe verbindingen , zijn wrs niet de reden of de reden alleen , dat hij wat warrig overkwam.
Geen afbreuk aan Shulgin, hij staat aan de juiste kant, maar ja , weinig xtc slikkers , heb ik na hun party periode hun idealen weten vasthouden...dus de duurbaarheid van de inzichten van oa mdma staan ter discussie.

Ik was altijd gekend als nhardcore acid type die zei van geen easy drugs met mellowe garantie met kort durende liefde en evenredige kater.
Ik preekte toen voor acid omdat je flink moet werken aan jezelf eer acid routine of althans ntikkeltje comfortabel komt.
Je zult al hetgeen je mispeuterd hebt, je karmische fouten , de redenen waarom mensen je zo behandelden in het verleden.
In die diepte herkennen en aanzien, dat je op een emotionele imbalans rit kan raken, maar steekhoudend wel.
Huilen van het lachen, huilen van begrip van iets wat je nooit eerder besefte over nfamilielid.
Het loslaten van de wrok voor degenen die je pijn deden.
Het is niet simpel , enige spirituele literatuur voordien doorpluisd hebben kan je nmooi referentiekader geven voor deze fases in de trip.
Een echte harde trip is dus nooit volledig positief, en daar haken velen af, en daar facepalm ik nbeetje van, ...
het leven zelve is ook niet altijd positief, je moet dealen met shit, vallen en opstaan.
De meesten haken af, als ik hun verhalen fronsend aanhoor na een BAD TRIP en als ik ze dan aanspreek en toelichting vraag kan ik elke keer aantonen dat die bad trip, ongewenste herinneringen waren die enorm snel , sneller dan bij een shrink naar boven kwamen, wie dit op voorhand begreep, kon zich mentaal daarop voorbereid hebben, dat dit trauma kwam en je op 4 uur mss 10 jaar therapie kreeg.
Je ankers die je het opstijgen verhinderen kun je allemaal loslaten, mits een goede begeleider, mits diep inzicht wat psychedelica is , en je intentie, ik heb altijd een intentie als k lsd neem,
en na 300 plus trips , dan heb ik nog respect en schrik, als ik de onrust begin te voelen van een zeer sterke trip die in aantocht is.

Ook wil ik niet perse preken maar toch zeker hierbij aanvullen dat poly druggebruikers ook die aansluiting niet vinden, dat spiritueel genezingsproces,
ik heb vrienden die je steeds met npilsje en njointje in de hand ziet, en dan een ketaatje om te slapen voor ze naar twerk gaan.
Die routine nemen ze mee in hun LSD weekends, en dan pochen ze van ja wij nemen elke week LSD tuurlijk;
ze houden zowat de volledige psychedelische connectie , al dan niet bewust strategisch tegen
Of zinnen zoals van ja ik slaap wel lekker hoor, op lsd, op den duur ben je toch zo dronken dat je omvalt op de trip;zodanig gewoon de hand te kluisteren rond nblikkie verderf dat ze niet inzien dat ze de pure lsd ervaring zonder dempende of verstorende middelen nog nooit of te nimmer proefden.Een light trip ten hoogste of een sissy trip zoals beginners soms doen met xanax , om de visuals te zien zonder emotie toe te laten.Mja daar kom ik nbeetje misselijk van.

Lsd neem je best alleen , als je wil de echte diepe waarheden , of genezingen hebben zoals stoppen met roken, de ingesleten denkpatronen en hersenverbindingen die kenmerkend zijn dat je je niet uit een depressie kan denken.
Kunnen doorbroken worden en input krijgen van andere hersenverbindingen die je uitwegen geven,
en dat gaat gestaag, bv de week nadien is je brein een spons, je gaat de bib binnen en komt buiten met een stapel essentiele boeken.
Je raakt onder de indruk van architectuur in een mooie stad, een kunstwerk in een museum, een diepgaand interview op tv waar iemand zijn ziel blootlegd, je raakt alst ware fijnbesnaarder voor het meer kunstige van het leven , de diepgang, de mensheid op zijn humaanste zie je overal, en je vibratie trekt je tribe aan enz.
Dus maw , om niet te ver uit te wijden , het gebeurd niet alleen op de trip het zijn de weken nadien, je vibreert hoger n kan meer synchroniteit hebben.
Allemaal vage aanwijzingen van een verhoogd bewustzijn... ja ik kan uren met passie schrijven over LSD
het heeft me gered uit de klauwen van het misdaadmillieu, zonder LSD was ik zeker in zeer verkeerde millieus geraakt, gewetensloos.
Niks dan lof over acid, en hoop niemand voor thoofd te stoten die een familielid heeft waar lsd nrol heeft gespeeld in het vervroegd ontmaskeren van een erge psychische ziekte. Ik ontken dit niet.
T
TripbeerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze olifant zei:
Ik ben inderdaad een paar keer behoorlijk misselijk en duizelig van wiet geworden, alsof ik ging flauwvallen.
Klik om te vergroten...
Ik heb hier ook altijd last van gehad, gezien ik ook altijd misselijk werd na een aantal peuken ben ik volledig gestopt met tabak en rook ik nu alleen nog puur.
Na deze keuze ben ik nooit meer 'bad' gegaan.
In mijn vriendengroep zijn er helaas weinig puur strijders gezien het allemaal rokers zijn maar voor iedereen die misselijk word van jointjes en dan zegt dat ze slecht tegen wiet kunnen krijg ik een klein pijntje in mijn hart.

Ik zou je sterk aanraden om het eens een keer te proberen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
JGNL zei:
Ik heb hier ook altijd last van gehad, gezien ik ook altijd misselijk werd na een aantal peuken ben ik volledig gestopt met tabak en rook ik nu alleen nog puur.
Na deze keuze ben ik nooit meer 'bad' gegaan.
In mijn vriendengroep zijn er helaas weinig puur strijders gezien het allemaal rokers zijn maar voor iedereen die misselijk word van jointjes en dan zegt dat ze slecht tegen wiet kunnen krijg ik een klein pijntje in mijn hart.

Ik zou je sterk aanraden om het eens een keer te proberen.
Klik om te vergroten...

Haha. ^^ Ik zeg ook zeker niet dat ik niet tegen wiet kan. Het is door die paar ervaringen voor nu alleen wel onderaan op mijn top-zoveel van boeiende drugs beland. Niet alleen vanwege het misselijke/duizelige maar vooral ook omdat ik niet het wenselijke effect had. Geen high. Maar ik zal het zeker eens puur proberen, heb het ook nog niet afgeschreven, zo snel geef ik niet op. :)
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die heling der psychedelica is, naar mijn mening, maar een hoopje hype op elkaar, zeker sinds Ayahuasca en DMT bij het grote publiek zijn doorgedrongen en plots doordrongen van haast magische eigenschappen.

Toen LSD werd ontdekt was er plots heel wat aandacht voor onderzoek waar later niets meer mee gebeurde, en over de Magic Mushroom heb je de wetenschap niet zo horen doen, neen, een wetenschapper had een sterk psychedelicum uitgevonden, dus laten we het maar zoals Meth tijdens de WO of XTC in Vietnam onderwerpen aan alles waar het nuttig voor kan zijn; gezien het spirituele karakter van de psychedelische ervaring is het geen grote sprong naar helend welzijn...

Er zijn al mensen gestorven die als redmiddel Ayahuasca wilden proberen!

In die thee zit trouwens niet enkel een DMT bevattende plant, ook een MAO-I plant, welke meer dan ongezond is.

En LSD maakt zeker meer geestesziekten uit, dunkt mij, dan eender welke andere drug buiten andere psychedelica - het tast niet het lichaam aan zoals bepaalde zaligmakende drugs, maar wel de psyche - ik heb jaren niet kunnen slapen zonder heftige visuals te hebben in het donker (nuchter, in een tijd dat ik vaak tripte op alles mogelijk en jaren erna) en wat een geluk heb ik een sterke geest denk ik dan, want ik kon het soms amper aan, en geen trip was mij te gek.

En microdoseringen, dan moet je dat regelmatig doen en LSD geeft daar teveel gewenning voor. Eens inactief doet het ook niets meer met je, lijkt me...

Ik presenteer geen bewijzen hier eh, enkel maar argumenten waarom ik, onder meer, de helende kracht van psychedelica BS vind, temeer daar er meer slecht lijken uit te komen dan goed, een beeld dat mij ook zo voor ogen staat.

Maar ik kan mis zijn... Al heb ik lang in lage dosissen aan meditatie etc gedaan, mij heeft het niet geholpen alvast... Geef mij maar pure euforie, zoals high quality Coke, Heroine of Crystal Meth, dan ben je van alles tegelijk zowat instant genezen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Johnny Snow zei:
Die heling der psychedelica is, naar mijn mening, maar een hoopje hype op elkaar, zeker sinds Ayahuasca en DMT bij het grote publiek zijn doorgedrongen en plots doordrongen van haast magische eigenschappen.
Klik om te vergroten...
Er is nu zeker een bepaalde hype over, welke ik ook wat overdreven vind. Het zijn dan ook geen geneesmiddelen in de zin dat je ze neemt en ze je dan beter beginnen te maken. Ze stellen je slechts in staat om aan jezelf te gaan werken.

Johnny Snow zei:
En LSD maakt zeker meer geestesziekten uit, dunkt mij, dan eender welke andere drug buiten andere psychedelica - het tast niet het lichaam aan zoals bepaalde zaligmakende drugs, maar wel de psyche - ik heb jaren niet kunnen slapen zonder heftige visuals te hebben in het donker (nuchter, in een tijd dat ik vaak tripte op alles mogelijk en jaren erna) en wat een geluk heb ik een sterke geest denk ik dan, want ik kon het soms amper aan, en geen trip was mij te gek.
Klik om te vergroten...
Kan dat er ook mee te maken hebben dat mensen ofwel niet weten hoe ze ermee om moeten gaan, of daar gewoon schijt aan hebben? "Geen trip was mij te gek" Dat klinkt meer als zo heftig mogelijk willen trippen dan als trippen voor introspectieve/helingsdoeleinden.

Johnny Snow zei:
Ik presenteer geen bewijzen hier eh, enkel maar argumenten waarom ik, onder meer, de helende kracht van psychedelica BS vind, temeer daar er meer slecht lijken uit te komen dan goed, een beeld dat mij ook zo voor ogen staat.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, heling moet vanuit jezelf gebeuren. Psychedelica zijn geen wondermiddelen, slechts tools.

Johnny Snow zei:
Maar ik kan mis zijn... Al heb ik lang in lage dosissen aan meditatie etc gedaan, mij heeft het niet geholpen alvast... Geef mij maar pure euforie, zoals high quality Coke, Heroine of Crystal Meth, dan ben je van alles tegelijk zowat instant genezen!
Klik om te vergroten...
En hoe lang duurt dat? :wink:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Johnny Snow zei:
Zolang je niet stopt blijf je genezen!
Klik om te vergroten...

Uhhhh serious?
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
En hoe lang duurt dat? :wink:
Klik om te vergroten...

Zolang je niet stopt blijf je genezen!
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#10
hey.
Ik heb wel wat drugs gebruikt.
Nog niet alles maar wel wat.
Wiet hasj (cannabis) , coke, MDMA in poeder en pil vorm , speed, Lean purple drink, 2cB, Xanax en andere benzos
Maar mijn favoriete drugs gaat toch naar wiet.
Ik vindt het echt de fijnste drug die er is
Geen andere drug kan me dat heerlijke stonede gevoel van wiet geven.
Terwijl MDMA je ook fucking vrolijk maakt maar met wiet is het gewoon anders ik kan het niet echt uitleggen als je zelf blowt snap je wel waar ik het over heb :wink:
Dus wat is jullie favo drug?
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor mij ook wiet, mdma en soms een nachtje door op speed vind ik ook wel mooi, maar wiet het fijnst
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ook voor mij is het wiet, heb veel drugs geprobeerd. Maar wiet blijft absoluut de nummer 1.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wordt een beetje saai misschien maar voor mij ook wiet. Andere drugs vind ik ook lekker hoor maar wiet blijft mijn nr. 1
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Speed
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Wordt een beetje saai misschien maar voor mij ook wiet. Andere drugs vind ik ook lekker hoor maar wiet blijft mijn nr. 1
Klik om te vergroten...
Toch wel grappig dat zoveel mensen wiet nog het fijnst vinden eigenlijk,
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
We hebben al een top 5 topic, maar goed dit is weer net anders...

Voor mij LSD of psilocybine. Kan moeilijk kiezen tussen die twee.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ga even de rebel zijn hier, want ik vind wiet denk ik (afgezien van tabak) de minst boeiende drug van alle drugs die ik geprobeerd heb. Maar moet wel zeggen dat dat waarschijnlijk vooral komt omdat ik nooit écht goed stoned of high ervan ben geweest, alleen misselijk of enorm suf/moe. Ik doe blijkbaar iets fout. Hoop er in de toekomst nog positievere ervaringen mee te hebben. :)

Vind het lastig om te kiezen, maar als het echt moet ga ik voor psilocybine. :hearteyes:
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#18
SanneBanne zei:
Speed
Klik om te vergroten...
Hahaha kort door de bocht
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kikemoes zei:
Toch wel grappig dat zoveel mensen wiet nog het fijnst vinden eigenlijk,
Klik om te vergroten...
Want dat is het ook!
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze olifant zei:
Ik ga even de rebel zijn hier, want ik vind wiet denk ik (afgezien van tabak) de minst boeiende drug van alle drugs die ik geprobeerd heb. Maar moet wel zeggen dat dat waarschijnlijk vooral komt omdat ik nooit écht goed stoned of high ervan ben geweest, alleen misselijk of enorm suf/moe. Ik doe blijkbaar iets fout. Hoop er in de toekomst nog positievere ervaringen mee te hebben. :)

Vind het lastig om te kiezen, maar als het echt moet ga ik voor psilocybine. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Dikke jointjes draaien!
En je wordt wel stoned man
En rook je zelf ook peukjes?
Zo niet goed inhaleren.
Je wordt er dus misselijk van? Eet iets van te voren dan misschien werkt het

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."