Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiscussie over drugs shotten

Discussie over drugs shotten

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
SanneBanne zei:
MDMA intraveneus. 40mg en 56mg erbij binnen half uur. Totaal 90mg.... :hearteyes::hearteyes::hearteyes::hearteyes:

Daarom + Why the f.... not! :grimacing::grimacing:
Klik om te vergroten...
Ik wil geen partypooper zijn, maar vind dit behoorlijk verontrustend... Dat verhoogd de risico's van je gebruik aanzienlijk, zonder al te veel extra recreatieve waarde toe te voegen. Hoe zuiver is je MDMA bijvoorbeeld? Want zelfs de kleinste impuriteiten kunnen gevaarlijk worden bij intraveneus gebruik. De kans op overdoseren is intraveneus logischerwijs ook aanzienlijk groter. Om verder nog maar niet van de risico's van spuiten opzich te spreken.

Je zegt zelf waarom niet, ik zou het willen omdraaien, waarom wel? Als je op zoek bent naar een efficientere manier van drugs innemen dan kun je zeker bij MDMA toch echt het beste voor pluggen gaan. Dat biobeschikbaarheid is hoog en de werkingsduur bijna vergelijkbaar met orale inname.

SanneBanne zei:
Ja zeker groot verschil al was dit echt voorzichtige dosis (oraal start ik met 100mg) maar goed, eerste keer voorzichtig. Na die 56mg erbij was het echt direct heftig. De flash/rush/on-set was erg fysiek heftig maar lekker en ook dikke space/vaagheid mentaal, al was het intenser geweest als ik 90mg in 1x had gedaan maar dat is iets om een keer in de toekomst evt te proberen.
Klik om te vergroten...
Voorzichtig qua dosering omdat je oraal 100mg neemt en intraveneus 40mg? Sorry dat ik het zeg, maar ben je bekend met het first-pass effect van oraal drugs nemen? Dit betekent dat oraal vrijwel altijd aanzienlijk minder potent is, aangezien drugs eerst langs je lever gaan en daardoor soms wel tot helft al inactief gemaakt wordt. Doseringen vertalen van de ene inname methode naar de ander is daardoor extreem lastig en als je echt voorzichtig zou willen beginnen met intraveneus gebruik zou je eigenlijk moeten beginnen met 20 a 30% van je orale dosering, just to be sure.

Ook zou ik de volgende keer niet zomaar in 1 keer 90mg gaan spuiten, want dat zou wel eens een overdosering kunnen worden. Het feit dat je nu 40mg en binnen een half uur 50mg erbij nam, wilt nog niet zeggen dat 90mg in 1 keer ook leuk en veilig is. Zeker intraveneus zal MDMA vrij snel door je lichaam verwijdert worden, waardoor de piekwaardes in je bloed heel anders zullen zijn dan wanneer je in 1 keer 90mg spuit.

Sorry als ik misschien wat belerend overkom, maar aangezien niemand hier verder echt op in gaat kan ik niet anders dan mijn zorgen uitten. Bovendien praat je er vrij lackoniek over, waardoor ik de indruk krijg dat je niet volledig op de hoogte bent van alle risico's die spuiten met zich meebrengen.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thanks voor je uitgebreide reactie @Psychedelibee ! Ik heb het tijdens de high vrij "simpel" neergetypt hier, en dat was niet erg handig. Zo komt het verkeerd over, want laconiek ben ik er zeker niet mee. Ik ben al een tijdje bezig met een topic erover te schrijven/openen maar twijfelde toch steeds of ik het hier wel wilde vertellen, aangezien intraveneus drugsgebruik nogal een taboe is over het algemeen, en ik dus ook niet wil overkomen alsof ik het promoot.
Aan de andere kant wilde ik het wel delen, om meerdere redenen (Openheid, ervaring, (juiste) informatie en harm reduction) maar bleef daar dus een beetje tussen zitten twijfelkonten en dan komt er zo'n "Zo, heb even schijt aan alles" high" en dan gooi ik het hier alsof ik bloemetjes geplukt heb en dat even vertel. :pinkflower::yellowflower::pinkflower::thinking:

Anyway; Het verhaal erachter/de geschiedenis; ik gebruik al een tijd Speed intraveneus. (Niet voordat ik een halve studie gevolgd had aan informatie zoeken en ik zeker wist hoe ik de risico's kon verkleinen trouwens, door het taboe erop is er bar weinig en/of zelfs totaal verkeerde/gevaarlijke informatie over te vinden) Mijn redenen dat ik die interesse had, en het dus uiteindelijk ben gaan aanleren en doen, (ondanks de gevaren/extra verslavingsrisico's) waren/zijn erg persoonlijk (wil ik best delen "niet-openbaar").

Ik wil ook absoluut niet de indruk wekken dat ik het promoot of zo, ik raad het niemand aan. Niet zozeer omdat het "slechter" zou zijn dan andere wijzes van inname, maar vooral omdat er veel gevaren aan zitten. Een klein foutje is zo gemaakt en dat kleine foutje kan een heleboel gevolgen hebben.

Zonder teveel in detail over het shotten van Speed te treden, had ik qua shotten inmiddels dus al behoorlijk wat "ervaring" voordat deze MDMA actie tot stand kwam de bewuste avond dat ik de reactie typte. De actie was ook verder niet impulsief, al snap ik dat dat wel zo overkomt in mijn bericht. Over MDMA intraveneus is al helemaal weinig te vinden dus moest best zoeken/lezen. Ik ben van mezelf best een bange poeperd als het gaat om ziek worden (Ja, klinkt lekker onlogisch I know!) dus ik doe het goed, of niet.

De nuances in mijn neerplempte reactie is dat de MDMA kristallen 84% zuiver waren, ze binnen een paar seconden oploste in de natriumchloride oplossing, zonder deze te verwarmen, tot een helder water. Wat ik ook (stom genoeg) niet vermeld is dat ik (vooral de eerste 40mg uiteraard, maar ook de 2de dosis) niet in één keer erin gejast heb, maar zeer langzaam. Omdat je het vrijwel direct voelt, kan je alsnog besluiten te stoppen en de rest dus niet te nemen.
Dat ik de volgende keer misschien wel 90mg ga doen is "high talk" en inderdaad stom. Omdat dezelfde dosis van 40/50mg sneller toedienen al heftig zat zal zijn (het gaat immers om de flash, aangezien de high verder gewoon hetzelfde is inderdaad) en juist om die reden dat er buiten de flash weinig verschil in de high zit, zal ik het waarschijnlijk niet eens overwegen meer.

Waarom dan wel? Tja. Experimentje. Las er verschillende meningen over, en durfde het aan het te proberen aangezien ik zuivere MDMA had. Ik vind dat soort dingen ook "gewoon" interessant. Vooral omdat er qua informatie over Speed intraveneus toedienen ook (merendeels) ervaringen te vinden zijn die aangeven dat de high "niet veel anders is dan andere wijzes van inname van Speed", dat Speed geen/nauwelijks een "flash" geeft en daarom de moeite van intraveneuze toediening niet waard zou zijn terwijl het toch echt een compleet andere high geeft, en er wel degelijk sprake is van een flash. (bij mij althans, iedereen zal anders reageren denk ik)

Nogmaals, en dat zal allemaal wel duidelijker worden (mocht het iemand interesseren) in het topic/ervaring report/harm reduction dat ik erover aan het schrijven ben, wil ik niet overkomen alsof ik het aanraad, promoot of wat dan ook.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
SanneBanne zei:
Thanks voor je uitgebreide reactie @Psychedelibee ! Ik heb het tijdens de high vrij "simpel" neergetypt hier, en dat was niet erg handig. Zo komt het verkeerd over, want laconiek ben ik er zeker niet mee. Ik ben al een tijdje bezig met een topic erover te schrijven/openen maar twijfelde toch steeds of ik het hier wel wilde vertellen, aangezien intraveneus drugsgebruik nogal een taboe is over het algemeen, en ik dus ook niet wil overkomen alsof ik het promoot.
Aan de andere kant wilde ik het wel delen, om meerdere redenen (Openheid, ervaring, (juiste) informatie en harm reduction) maar bleef daar dus een beetje tussen zitten twijfelkonten en dan komt er zo'n "Zo, heb even schijt aan alles" high" en dan gooi ik het hier alsof ik bloemetjes geplukt heb en dat even vertel. :pinkflower::yellowflower::pinkflower::thinking:

Anyway; Het verhaal erachter/de geschiedenis; ik gebruik al een tijd Speed intraveneus. (Niet voordat ik een halve studie gevolgd had aan informatie zoeken en ik zeker wist hoe ik de risico's kon verkleinen trouwens, door het taboe erop is er bar weinig en/of zelfs totaal verkeerde/gevaarlijke informatie over te vinden) Mijn redenen dat ik die interesse had, en het dus uiteindelijk ben gaan aanleren en doen, (ondanks de gevaren/extra verslavingsrisico's) waren/zijn erg persoonlijk (wil ik best delen "niet-openbaar").

Ik wil ook absoluut niet de indruk wekken dat ik het promoot of zo, ik raad het niemand aan. Niet zozeer omdat het "slechter" zou zijn dan andere wijzes van inname, maar vooral omdat er veel gevaren aan zitten. Een klein foutje is zo gemaakt en dat kleine foutje kan een heleboel gevolgen hebben.

Zonder teveel in detail over het shotten van Speed te treden, had ik qua shotten inmiddels dus al behoorlijk wat "ervaring" voordat deze MDMA actie tot stand kwam de bewuste avond dat ik de reactie typte. De actie was ook verder niet impulsief, al snap ik dat dat wel zo overkomt in mijn bericht. Over MDMA intraveneus is al helemaal weinig te vinden dus moest best zoeken/lezen. Ik ben van mezelf best een bange poeperd als het gaat om ziek worden (Ja, klinkt lekker onlogisch I know!) dus ik doe het goed, of niet.

De nuances in mijn neerplempte reactie is dat de MDMA kristallen 84% zuiver waren, ze binnen een paar seconden oploste in de natriumchloride oplossing, zonder deze te verwarmen, tot een helder water. Wat ik ook (stom genoeg) niet vermeld is dat ik (vooral de eerste 40mg uiteraard, maar ook de 2de dosis) niet in één keer erin gejast heb, maar zeer langzaam. Omdat je het vrijwel direct voelt, kan je alsnog besluiten te stoppen en de rest dus niet te nemen.
Dat ik de volgende keer misschien wel 90mg ga doen is "high talk" en inderdaad stom. Omdat dezelfde dosis van 40/50mg sneller toedienen al heftig zat zal zijn (het gaat immers om de flash, aangezien de high verder gewoon hetzelfde is inderdaad) en juist om die reden dat er buiten de flash weinig verschil in de high zit, zal ik het waarschijnlijk niet eens overwegen meer.

Waarom dan wel? Tja. Experimentje. Las er verschillende meningen over, en durfde het aan het te proberen aangezien ik zuivere MDMA had. Ik vind dat soort dingen ook "gewoon" interessant. Vooral omdat er qua informatie over Speed intraveneus toedienen ook (merendeels) ervaringen te vinden zijn die aangeven dat de high "niet veel anders is dan andere wijzes van inname van Speed", dat Speed geen/nauwelijks een "flash" geeft en daarom de moeite van intraveneuze toediening niet waard zou zijn terwijl het toch echt een compleet andere high geeft, en er wel degelijk sprake is van een flash. (bij mij althans, iedereen zal anders reageren denk ik)

Nogmaals, en dat zal allemaal wel duidelijker worden (mocht het iemand interesseren) in het topic/ervaring report/harm reduction dat ik erover aan het schrijven ben, wil ik niet overkomen alsof ik het aanraad, promoot of wat dan ook.
Klik om te vergroten...
Ondanks je toelichting blijf ik het allemaal erg verontrustend vinden, niet zozeer omdat ik het idee heb dat je promoot ofzo maar vind het gewoon verontrustend voor jou als persoon.

Dat speed en MDMA een flash geeft als je het spuit kan ik me voorstellen en kan me ook voorstellen dat dat iets interessants heeft, maar voor iets wat zo kort duurt lijkt het me de risico's nog steeds niet waard persoonlijk. Nouja misschien moeten we het er persoonlijk nog maar eens over hebben dan, snap dat je niet alles openbaar wilt toelichten.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het ook verontrustend als mensen gaan shotten. Die parfums pussy prik is ook niet doorgegaan natuurlijk.

Het is natuurlijk goed dat je veel research doet voordat je MDMA gaat shotten maar tjee wat ben je dan druk met drugs bezig.

Ik zou mijn leven persoonlijk niet zo in het teken van drugs willen stellen en doe niet veel research. De mainstream middelen innemen op een mainstream manier is goed genoeg voor me.

Designer drugs behalve 2cb zijn ook niet aan mij besteed omdat het toch vrij onbekende stoffen zijn waar men de lange termijn effecten niet van weet.

Ik veroordeel SanneBanne niet want iedereen is vrij om te doen wat die wil maar het schokt om te lezen over mdma shotten. Ik heb het nog nooit eerder gehoord. Aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat SanneBanne aan “wetenschappelijk” onderzoek doet als ze er dan ook een eerlijk report over maakt met voordelen, nadelen en waar het eventueel mis ging.

Pluggen vind ik al gevaarlijk en doe het soms toch maar shotten zou ten alle tijden afgeraden moeten worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Parfumflesje zei:
Ik vind het ook verontrustend als mensen gaan shotten. Die parfums pussy prik is ook niet doorgegaan natuurlijk.

Het is natuurlijk goed dat je veel research doet voordat je MDMA gaat shotten maar tjee wat ben je dan druk met drugs bezig.

Ik zou mijn leven persoonlijk niet zo in het teken van drugs willen stellen en doe niet veel research. De mainstream middelen innemen op een mainstream manier is goed genoeg voor me.

Designer drugs behalve 2cb zijn ook niet aan mij besteed omdat het toch vrij onbekende stoffen zijn waar men de lange termijn effecten niet van weet.

Ik veroordeel SanneBanne niet want iedereen is vrij om te doen wat die wil maar het schokt om te lezen over mdma shotten. Ik heb het nog nooit eerder gehoord. Aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat SanneBanne aan “wetenschappelijk” onderzoek doet als ze er dan ook een eerlijk report over maakt met voordelen, nadelen en waar het eventueel mis ging.

Pluggen vind ik al gevaarlijk en doe het soms toch maar shotten zou ten alle tijden afgeraden moeten worden.
Klik om te vergroten...

Even vooropgesteld: ik ben het volledig met @Psychedelibee en jou eens dat de stap nemen te gaan shotten verontrustend is. Dat weet @SanneBanne ook, dat ik er zo over denk.

Maar ja, wie niet? Op het moment dat je openlijk kenbaar maakt dat je drugs injecteert, is het logisch dat forumleden daar vervolgens iets van vinden en op reageren.

Alleen verbaast het me soms ook wel een beetje hoe erg shotten in de taboesfeer blijft, zelfs in de context van een drugsforum. Hoe fel erop gereageerd wordt. Dan heb ik het nu niet over jouw of Bee’s reactie maar meer over een algemene tendens, en in het voorbeeld van Sanne over uitspraken als ‘zo, dan ben je wel goed de weg kwijt’ (weet even niet meer wie het postte). Er lijkt een strikte grens te worden getrokken, wat is nog aanvaardbaar en wat niet; iemand die wat te vaak met z’n neus in de poederdoos hangt á la, maar shotten, koekoek, dán ben je écht officieel totaal lost.

Er zullen vast heel veel mensen zijn die het spoor volledig bijster zijn en in die wanhopige toestand hun eerste shot zetten. Maar er is ook een groep gebruikers (en daar is Sanne er m.i. een van) die geïnteresseerd raken, zich gaan inlezen en dan, na een periode van twijfel, verdieping, overwegen, heroverwegen, etc. uiteindelijk tóch met hun volle verstand de beslissing nemen om zo’n stap te zetten. Dat zijn mensen voor wie de potentiële consequenties van zware verslaving zoals gezondheidsrisico’s, een onzekere toekomst en leven in een maatschappij vol stigma’s blijkbaar niet opgewogen hebben tegen de nieuwsgierigheid/drang/whatever naar het gevoel van een shot. ’t Is een keuze die de meesten van ons gelukkig niet kunnen begrijpen. Maar we moeten er denk ik, zoals jij al zegt, wel voor waken dat het adviseren niet overmatig bekritiseren/veroordelen wordt. Dit moet een plek zijn voor drugsgebruikers in alle soorten en maten, van pubers die hun eerste jointje roken tot hardcore junks met gatenkaasarmen (tot pussyprikkende parfumflesjes).

Bovenstaand verhaal gaat trouwens nogmaals niet echt meer over jullie reacties, gewoon een random insomnia-gedachtegang op een veel te laat uur. Het is me vaker opgevallen hoe fel mensen worden als het over IV gaat, niet alleen hier maar ook elders op internet. Blijft een lastige balans: enerzijds betekent elkaar steunen – voor zover mogelijk online – dat je een ander indien nodig confronteert met gevaarlijke gedachtengangen of gedragspatronen (in het belang van de persoon zelf en om passieve lezers geen schadelijke boodschap mee te geven), anderzijds ligt de kracht van een plek als DF juist ook in het accepteren/respecteren van andermans beslissingen, ook al zou je het uit goede intenties liever anders willen voor die persoon.

Tot slot vind ik het een goede zaak dat er op het forum ruimte is voor het delen van slechte keuzes of blunders die we in meer of mindere mate allemaal maken in onze drugscarrière. Ik vind spuiten ook iets heftigs, maar ik had mezelf met wat pech ook kunnen omleggen toen ik een paar jaar terug door een domme rekenfout een idioot hoge dosis MDMA opvrat. En Parfumfles, jij hebt het over ‘mainstream’, maar ik meen mij een post te herinneren waarin je kenbaar maakte impulsief een niet al te zuinige dosis methamfetamine gerookt te hebben. :tongueout: Oké, onze blunders waren dan eenmalige acties - hoop je dan maar - en een shot is dat meestal niet, maar tja, het is toch best wel relatief allemaal.

Ik weet niet echt wat m’n concrete punt was met dit verhaal, ik denk dat ik vooral de behoefte voelde om er wat over te zeggen (middels een epistel van 10 kilometer lang, sorry jongens #nodrugs) omdat ik het ook wel gewoon dapper/sterk van Sanne vindt dat ze hier open over is geweest, ook al was het op nogal impulsieve/luchtige manier verwoord en ook al waren kritische reacties te verwachten.

Zzzzz, latuhr. :sicklemoon::rainbow::shamrock::1quartermoon:
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Alleen verbaast het me soms ook wel een beetje hoe erg shotten in de taboesfeer blijft, zelfs in de context van een drugsforum.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat bijv. het roken van crack/basecoke ook in de taboesfeer hangt.

Ik vraag me af in hoeverre dit forum (bepaalde) drugs of het gebruik daarvan voorkomt of juist bevordert. Het erover hebben, zal altijd interesse bij mensen kunnen opwekken. Het is imo vooral persoonsafhankelijk.

Ik heb hier veel info over drugs gehaald en ik vind de verhalen erover leuk om te lezen, maar de nieuwsgierigheid naar sommige middelen is ook gewekt, die ik in mijn eigen omgeving niet snel zal tegenkomen. Deels zie ik dat als verruiming maar soms ook als een gemis. Zeker als ik de lijsten zie van wat mensen allemaal al hebben gebruikt. Ik vraag me hier wel regelmatig af in hoeverre dat nog 'normaal' is. Daarbij wat sommige mensen aan hoeveelheden en/of combi's (achter elkaar) gebruiken + hoe vaak ze dat doen. Ieder natuurlijk zijn hobby, kicks, medicijn, uitdagingen, ontdekkingen of hoe ze het ook willen noemen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je hebt mijn interesse nu wel gewekt eigenlijk. Haha
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Even vooropgesteld: ik ben het volledig met @Psychedelibee en jou eens dat de stap nemen te gaan shotten verontrustend is. Dat weet @SanneBanne ook, dat ik er zo over denk.

Maar ja, wie niet? Op het moment dat je openlijk kenbaar maakt dat je drugs injecteert, is het logisch dat forumleden daar vervolgens iets van vinden en op reageren.

Alleen verbaast het me soms ook wel een beetje hoe erg shotten in de taboesfeer blijft, zelfs in de context van een drugsforum. Hoe fel erop gereageerd wordt. Dan heb ik het nu niet over jouw of Bee’s reactie maar meer over een algemene tendens, en in het voorbeeld van Sanne over uitspraken als ‘zo, dan ben je wel goed de weg kwijt’ (weet even niet meer wie het postte). Er lijkt een strikte grens te worden getrokken, wat is nog aanvaardbaar en wat niet; iemand die wat te vaak met z’n neus in de poederdoos hangt á la, maar shotten, koekoek, dán ben je écht officieel totaal lost.

Er zullen vast heel veel mensen zijn die het spoor volledig bijster zijn en in die wanhopige toestand hun eerste shot zetten. Maar er is ook een groep gebruikers (en daar is Sanne er m.i. een van) die geïnteresseerd raken, zich gaan inlezen en dan, na een periode van twijfel, verdieping, overwegen, heroverwegen, etc. uiteindelijk tóch met hun volle verstand de beslissing nemen om zo’n stap te zetten. Dat zijn mensen voor wie de potentiële consequenties van zware verslaving zoals gezondheidsrisico’s, een onzekere toekomst en leven in een maatschappij vol stigma’s blijkbaar niet opgewogen hebben tegen de nieuwsgierigheid/drang/whatever naar het gevoel van een shot. ’t Is een keuze die de meesten van ons gelukkig niet kunnen begrijpen. Maar we moeten er denk ik, zoals jij al zegt, wel voor waken dat het adviseren niet overmatig bekritiseren/veroordelen wordt. Dit moet een plek zijn voor drugsgebruikers in alle soorten en maten, van pubers die hun eerste jointje roken tot hardcore junks met gatenkaasarmen (tot pussyprikkende parfumflesjes).

Bovenstaand verhaal gaat trouwens nogmaals niet echt meer over jullie reacties, gewoon een random insomnia-gedachtegang op een veel te laat uur. Het is me vaker opgevallen hoe fel mensen worden als het over IV gaat, niet alleen hier maar ook elders op internet. Blijft een lastige balans: enerzijds betekent elkaar steunen – voor zover mogelijk online – dat je een ander indien nodig confronteert met gevaarlijke gedachtengangen of gedragspatronen (in het belang van de persoon zelf en om passieve lezers geen schadelijke boodschap mee te geven), anderzijds ligt de kracht van een plek als DF juist ook in het accepteren/respecteren van andermans beslissingen, ook al zou je het uit goede intenties liever anders willen voor die persoon.

Tot slot vind ik het een goede zaak dat er op het forum ruimte is voor het delen van slechte keuzes of blunders die we in meer of mindere mate allemaal maken in onze drugscarrière. Ik vind spuiten ook iets heftigs, maar ik had mezelf met wat pech ook kunnen omleggen toen ik een paar jaar terug door een domme rekenfout een idioot hoge dosis MDMA opvrat. En Parfumfles, jij hebt het over ‘mainstream’, maar ik meen mij een post te herinneren waarin je kenbaar maakte impulsief een niet al te zuinige dosis methamfetamine gerookt te hebben. :tongueout: Oké, onze blunders waren dan eenmalige acties - hoop je dan maar - en een shot is dat meestal niet, maar tja, het is toch best wel relatief allemaal.

Ik weet niet echt wat m’n concrete punt was met dit verhaal, ik denk dat ik vooral de behoefte voelde om er wat over te zeggen (middels een epistel van 10 kilometer lang, sorry jongens #nodrugs) omdat ik het ook wel gewoon dapper/sterk van Sanne vindt dat ze hier open over is geweest, ook al was het op nogal impulsieve/luchtige manier verwoord en ook al waren kritische reacties te verwachten.

Zzzzz, latuhr. :sicklemoon::rainbow::shamrock::1quartermoon:
Klik om te vergroten...
Je hebt een punt en alles moet besproken kunnen worden hier op DF.

Maar er zijn amper reacties op gekomen in dit topic, behalve parfumflesje die zegt het zelf nooit te doen en ik die me zorgen uit en op wat risico's wijs. Persoonlijk vind ik het dus wel meevallen hoeveel leden er iets van vinden of dat er fel gereageerd wordt hier op DF. Sterker nog, toen ik reageerde was ik juist verbaasd dat er op dat moment nog nul reacties op waren gekomen. De taboe lijkt ook de andere kant op te werken, dat mensen er wellicht niks over durven te zeggen. Of er is wellicht helemaal niet zo'n taboe en mensen vinden er helemaal niet zoveel van hier op DF. Je zegt niet zozeer op de reactie van parfumflesje of mij te reageren, maar waar reageer je dan wel precies op?

Ik snap dat je het voor je vriendin opneemt, en dat siert je, maar vind eerlijk gezegd dat jij het nu groter maakt dan het is...

Laat ik in het algemeen nog zeggen dat ik shotten niet perse afwijs. En als iemand hier weloverwogen voor kiest en daar openlijk over durft te praten heb ik daar respect voor. Het zou nogal hypocriet van me zijn om het af te wijzen enkel en alleen omdat ik het zelf nooit zou doen, dat is een totaal subjectieve en arbitraire grens. Zelf ben ik ook niet heilig, heb bizar veel middelen geprobeerd. Maar shotten is wel een inname route die aanzienlijk hogere risico's kent dan elke andere inname route en daarom moeten mensen daar ook hun zorgen over kunnen uitten. En volgens mij is de sfeer hier op het forum al zodanig dat dit soort gebruik besproken kan worden, evenals de zorgen die daarbij komen kijken. Kortom volgens mij doen we het als forum gewoon heel goed als het op dit soort dingen aankomt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Je hebt een punt en alles moet besproken kunnen worden hier op DF.

Maar er zijn amper reacties op gekomen in dit topic, behalve parfumflesje die zegt het zelf nooit te doen en ik die me zorgen uit en op wat risico's wijs. Persoonlijk vind ik het dus wel meevallen hoeveel leden er iets van vinden of dat er fel gereageerd wordt hier op DF. Sterker nog, toen ik reageerde was ik juist verbaasd dat er op dat moment nog nul reacties op waren gekomen. De taboe lijkt ook de andere kant op te werken, dat mensen er wellicht niks over durven te zeggen. Of er is wellicht helemaal niet zo'n taboe en mensen vinden er helemaal niet zoveel van hier op DF. Je zegt niet zozeer op de reactie van parfumflesje of mij te reageren, maar waar reageer je dan wel precies op?

Ik snap dat je het voor je vriendin opneemt, en dat siert je, maar vind eerlijk gezegd dat jij het nu groter maakt dan het is...

Laat ik in het algemeen nog zeggen dat ik shotten niet perse afwijs. En als iemand hier weloverwogen voor kiest en daar openlijk over durft te praten heb ik daar respect voor. Het zou nogal hypocriet van me zijn om het af te wijzen enkel en alleen omdat ik het zelf nooit zou doen, dat is een totaal subjectieve en arbitraire grens. Zelf ben ik ook niet heilig, heb bizar veel middelen geprobeerd. Maar shotten is wel een inname route die aanzienlijk hogere risico's kent dan elke andere inname route en daarom moeten mensen daar ook hun zorgen over kunnen uitten. En volgens mij is de sfeer hier op het forum al zodanig dat dit soort gebruik besproken kan worden, evenals de zorgen die daarbij komen kijken. Kortom volgens mij doen we het als forum gewoon heel goed als het op dit soort dingen aankomt.
Klik om te vergroten...

Waar ik dan wel op reageerde: ik dacht dat ik dat duidelijk in mijn bericht had benoemd maar blijkbaar is het niet overgekomen (was ook al laat).

In dit geval vond ik vooral de reactie ‘dan ben je echt de weg kwijt’ van iemand storend. Maar het niet waard om specifiek op te gaan reageren vanwege het totale gebrek aan nuance en onderbouwing, terwijl jullie reacties met uitleg en inhoud gewoon een goede ingang (maar niet de aanleiding) vormden om hier mijn gedachten een keer over te delen. Ik heb namelijk ook aangegeven in m’n reactie dat het erop lijkt alsof er een algemene tendens is om fel te reageren op bepaalde toedieningswijzen, en ik heb benadrukt dat dat ook volkomen logisch en terecht is, maar dat ik merk/ervaar dat het bewaren van de balans soms best moeilijk is.

Ik probeerde een dubbel gevoel in mezelf hierover te beschrijven. Dat is dan nog geen kritiek op dit specifieke forum of op jullie reacties. Vind het niet helemaal geplaatst dat je mijn reactie vooral kadert als ‘opkomen voor mijn vriendin’ (ik was al bang dat iemand dat hierachter ging zoeken), dat zou nogal onprofessioneel zijn en was niet het doel en de boodschap. Natuurlijk ken ik Sanne persoonlijk en heb ik gezien welk proces er vooraf kan gaan aan het besluit om te gaan injecteren, maar ik zeg ook dat ik daar zelf net als jullie moeite mee heb (hell ik vind het ontzettend moeilijk soms, want ik maak het van zeer dichtbij mee bij iemand waar ik om geef) en dat mijn reactie hier meer een algemeen hersenspinsel was naar aanleiding van wat me de laatste jaren opgevallen is online en in het echte leven. En ja, dat kan ook zeker gelden voor andere extremere manieren van toedienen zoals crack roken zoals @Albedo aangeeft.

Ik maak volgens mij niets groter dan het is: ik probeerde mijn gedachten hierover in woorden te vatten en dan met name wat betreft de moeilijkheid van het vinden van een balans tussen gedoseerd advies en acceptatie. En ja, misschien dat ik zelf momenteel iets teveel emotioneel in deze ‘case’ betrokken ben om nog neutraal te kunnen zijn. Maar de aanleiding tot dit spinsel van mijn door slaaptekort vermoeide brein was dus niet enkel en alleen maar de post van Sanne + comments, want hier kwamen inderdaad relatief best weinig reacties op. (Wat ik dan ook net als jou juist weer opvallend vond, had er meer verwacht.)

Sorry als het op een van jullie verkeerd overkomen is in ieder geval.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze olifant zei:
In dit geval vond ik vooral de reactie ‘dan ben je echt de weg kwijt’ van iemand storend.
Klik om te vergroten...
Die heb ik hier niet voorbij zien komen, maar wellicht heb ik wat gemist. Zo'n reactie zou ik ook storend en vooral erg bevooroordeeld vinden.

Roze olifant zei:
Ik maak volgens mij niets groter dan het is: ik geef alleen mijn persoonlijke gedachtengang aan en die is dat het best wel lastig is om een balans te vinden in gedoseerd advies en acceptatie. Niet op dit forum, overal. Ook in real life. Maar de aanleiding tot die gedachtengang was niet enkel en alleen maar deze specifieke situatie, want daar kwamen inderdaad in het algemeen best weinig reacties op. (Wat ik dan ook net als jou juist weer opvallend vond.)
Klik om te vergroten...
Op het moment dat je er meer bij gaat halen dan enkel deze situatie of de reacties hier op het forum, maak je het geheel HIER toch echt groter dan is. Nu verwoord je het overigens totaal anders en snap ik je reactie ook meer.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb dat deel van mijn reactie iets aangepast en hoop dat het zo wat duidelijker is. Zo niet dan kom ik er later op terug, niet echt in de stemming nu voor discussie en blijkbaar ook niet mentaal scherp genoeg om uit te drukken wat ik bedoel. Wellicht ook meer iets om het verder privé over te hebben aangezien ik me voor kan stellen dat dit enigszins gevoelig zou kunnen zijn voor betrokkenen. (Misschien ook mijn fout om die discussie publiekelijk te openen.)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aangezien het nogal off topic werd, heb ik de reacties even naar een apart topic verplaatst.

Roze olifant zei:
Ik heb dat deel van mijn reactie iets aangepast en hoop dat het zo wat duidelijker is. Zo niet dan kom ik er later op terug, niet echt in de stemming nu voor discussie en blijkbaar ook niet mentaal scherp genoeg om uit te drukken wat ik bedoel. Wellicht ook meer iets om het verder privé over te hebben aangezien ik me voor kan stellen dat dit enigszins gevoelig zou kunnen zijn voor betrokkenen. (Misschien ook mijn fout om die discussie publiekelijk te openen.)
Klik om te vergroten...
Na je toelichting snap ik je reactie meer en snap ik dat het meer een algemeen punt van je was dan kritiek op het forum. In je eerste reactie noem je echter dusdanig vaak DF, dat ik me er niet aan kon ontrekken dat het een vorm van kritiek richting de leden hier op DF is. Persoonlijk heb ik me echter niet aangevallen gevoeld hoor.

Wat mij betreft is de discussie nu wel klaar en hoef je er verder niet op terug te komen in ieder geval.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben het met Psychedelibee eens zonder dat ik me echt in de discussie wil en ga mengen.

Heb zelf een no-needle-policy betreffende drugs en dat zal ik nooit of te nimmer veranderen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Aangezien het nogal off topic werd, heb ik de reacties even naar een apart topic verplaatst.


Na je toelichting snap ik je reactie meer en snap ik dat het meer een algemeen punt van je was dan kritiek op het forum. In je eerste reactie noem je echter dusdanig vaak DF, dat ik me er niet aan kon ontrekken dat het een vorm van kritiek richting de leden hier op DF is. Persoonlijk heb ik me echter niet aangevallen gevoeld hoor.

Wat mij betreft is de discussie nu wel klaar en hoef je er verder niet op terug te komen in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Algemeen punt inderdaad en kritiek op specifieke reacties op DF (in het verleden in andere niet hieraan gerelateerde topics en nu dus die reactie die ik al noemde). Voor mij is het verder ook klaar, moet misschien ook gewoon niet meer bedenken dat tijdstippen rond 4 uur ‘s nachts ideaal zijn om op dit soort onderwerpen te gaan reflecteren. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
Ik ben het met Psychedelibee eens zonder dat ik me echt in de discussie wil en ga mengen.

Heb zelf een no-needle-policy betreffende drugs en dat zal ik nooit of te nimmer veranderen.
Klik om te vergroten...

Dat mag. En zo’n afspraak met jezelf is zeker verstandig. Ik houd zelf ook een no-needle-policy aan in principe, maar vond dat niet echt relevant voor deze discussie.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tja.

Ik probeer nergens vooroordelen over te hebben maar dat heb ik dus wel met mensen die drugs spuiten. En dan lijkt het me verstandig om toch wat buiten deze discussie te blijven want zo'n 'dan ben je echt de weg kwijt' zou zo maar uit mijn mond kunnen komen. Ik ben dan ook een van degenen die zich enorm zorgen maken over @SanneBanne en in het algemeen ook wel over de lacherigheid van mededrugsforummers over haar spuitactie in het topic 'wat gebruik je nu'.

Dit vooroordeel betreffende het gebruik van naalden komt voor uit wat ik heb gezien bij mededruggebruikers. Zo gauw er naar de naald gegrepen wordt gaat het extreem snel bergafwaarts is wat ik eigenlijk altijd gezien heb.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
Tja.

Ik probeer nergens vooroordelen over te hebben maar dat heb ik dus wel met mensen die drugs spuiten. En dan lijkt het me verstandig om toch wat buiten deze discussie te blijven want zo'n 'dan ben je echt de weg kwijt' zou zo maar uit mijn mond kunnen komen. Ik ben dan ook een van degenen die zich enorm zorgen maken over @SanneBanne en in het algemeen ook wel over de lacherigheid van mededrugsforummers over haar spuitactie in het topic 'wat gebruik je nu'.

Dit vooroordeel betreffende het gebruik van naalden komt voor uit wat ik heb gezien bij mededruggebruikers. Zo gauw er naar de naald gegrepen wordt gaat het extreem snel bergafwaarts is wat ik eigenlijk altijd gezien heb.
Klik om te vergroten...

Oké, dat pleit voor je, maar je zorgen maken betekent niet dat het iemand verder gaat helpen door iemand op die manier te benaderen. En geloof maar dat ik me minstens zoveel zorgen maak als wie dan ook hier aangezien Sanne een goede vriendin is die ik dagelijks spreek, en ik weet ook zeker niet altijd wat de beste manier is om te reageren vanuit mijn positie, maar díe manier van reageren is het naar mijn mening in ieder geval niet. Dat er (voor)oordelen zijn is normaal, menselijk en niet te voorkomen aangezien ze een kern van waarheid bevatten, wel de manier waarop iemand zich uitdrukt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze olifant zei:
Oké, dat pleit voor je, maar je zorgen maken betekent niet dat het iemand verder gaat helpen door iemand op die manier te benaderen. En geloof maar dat ik me minstens zoveel zorgen maak als wie dan ook hier aangezien Sanne een goede vriendin is die ik dagelijks spreek, en ik weet ook zeker niet altijd wat de beste manier is om te reageren vanuit mijn positie, maar díe manier van reageren is het naar mijn mening in ieder geval niet. Dat er (voor)oordelen zijn is normaal, menselijk en niet te voorkomen aangezien ze een kern van waarheid bevatten, wel de manier waarop iemand zich verwoordt.
Klik om te vergroten...
Daarom is het dan ook eigenlijk het beste voor me om niet al te veel in te gaan in deze materie.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hopelijk heb ik me niet slecht uitgedrukt. Waarom shotten niet best is weet iedereen wel. Kans op infecties in de bloedbaan. Het heftige effect wat optreed na shotten kan erg verslavend werken en natuurlijk is het zo dat wanneer mensen beginnen met shotten ze snel afglijden zowel lichamelijk als psychisch. Dat zeggen de cijfers en feiten.

Dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen geld natuurlijk maar de cijfers zeggen dat het in elk geval risci bussines is. Ik heb helemaal niets tegen SanneBanne en hoop gewoon dat het allemaal goed gaat.

:heartsuit:
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Allen,

Ik was het topic even aan het lezen en zag volgens mij mijn reactie ergens tussen neus en lippen voorbij komen: “dan ben je wel echt de weg kwijt” wil daar wel even een reactie op geven.

Het was misschien kort door de bocht hoe ik dat had opgeschreven, maar ik denk dat veel mensen het met mij eens zijn..?

Dit was absoluut niet bedoeld om SanneBanne persoonlijk aan te vallen.

Wel wil ik zeggen dat als het al in je opkomt om MDMA te gaan spuiten, ja spuiten ja, want je zet gewoon een spuit in je lichaam waarmee het je bloedbaan in spuit, je in MIJN ogen echt over een grens bent gegaan.

Ze is zelfs van plan om het volgende keer weer zo te doen + ze gaat dan zelfs een hogere dosis spuiten, waarom zou ze nog normale MDMA nemen? Ze kan het toch gewoon spuiten. Hoe kan ze dit nou met mooie woorden onderbouwen?

Ook word er speed gesproten door mevrouw.
Drugsforum of niet, dit is gewoon junkengedrag!

En ja ik ben verslaafd aan GHB en noem het beestje gewoon bij zijn naam. Ik ben een GHB junk! Wel aan het afbouwen trouwens.

Wil niemand beledigen met deze post btw, gewoon mijn mening. Iedereen moet lekker zelf weten wat ze doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."