Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiscussie over drugs shotten

Discussie over drugs shotten

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo maak ik ook mijn zorgen. Spuiten is voor mij een ver van mijn bed show. Ik heb denk ik lacherig gereageerd. (hoe gaat het met je schaamlippen @Parfumflesje)

Tegelijkertijd ben ik heel benieuwd naar de flash die spuiten geeft, daarmee begrijp ik de actie van @SanneBanne. Ik zou het zelf niet durven denk ik, althans, op dit moment niet. Het laatste jaar ontdek ik zoveel nieuws, ik durf niet te garanderen dat mijn grenzen nu op de plek liggen waar ze blijven. Ik kijk wel altijd naar wat ik denk dat ik zelf aan kan, daarmee zijn een aantal middelen voor mij absoluut not done.
Ik hoop dat ik sterk genoeg ben.

@SanneBanne
Ben jij sterk genoeg om de drugs en de flash te weerstaan? Kan je de kritieken hier handelen?
Ik begrijp dat je niet over 1 nacht ijs bent gegaan en ben heel benieuwd naar je beweegredenen. Ik ben een geïntresseerde lezer.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
@ Alle reacties: Ik ben er een uitgebreid stukje over aan het schrijven. Omdat ik niet alles van mezelf en uit mijn leven online wil hebben, duurt het lang omdat ik steeds dingen nalees, aanpas, twijfel e.d.
Het blijft een openbaar forum dus zal zeker bepaalde zaken achterwege laten maar wil ondanks dat wel een "compleet" verhaal vertellen dus dat kost gewoon even tijd voor ik er 100% achter kan staan en het ook een functie kan dienen op een harm reduction manier. Ik zal wel kort even op bepaalde dingen reageren:

Albedo zei:
Ik vraag me af in hoeverre dit forum (bepaalde) drugs of het gebruik daarvan voorkomt of juist bevordert. Het erover hebben, zal altijd interesse bij mensen kunnen opwekken. Het is imo vooral persoonsafhankelijk.
Klik om te vergroten...

Dat is een beetje hetzelfde als de discussie wel of niet drugs legaliseren. Mensen die die interesse niet hebben, gaan ook niet ineens drugs gebruiken als het legaal zou zijn. Je komt hier, zoekt hier en schrijft/leest hier, uit een bepaalde interesse die er al is. Maar als die interesse er is, dan is het alleen maar prettig dat een forum dan ook alle kanten laat zien. Dus niet alleen over de leuke kanten maar ook de bad trips, slechte keuzes en wat mij betreft zonder iets weg te laten. Of dat nu gaat over welke manier iemand de drugs toe zich neemt, welke drug of wat dan ook. Uiteraard is het iets anders als mensen een soort "reclame" gaan maken en met mooie sprookjes de gevaren en risico's weg laten. Van dat laatste was mijn reactie over het MDMA shotten in het "Welke drugs gebruik jij op dit moment?" wel erg in de richting, en had ik later ook spijt van. Aan de andere kant, als je drugs gebruikt op dat moment, waar het topic immers ook om gaat, ben je meestal dus ook high. En dan zeg je nou eenmaal wel eens dingen op een iets minder normale manier dan als dat je nuchter bent.

fredje zei:
Wel wil ik zeggen dat als het al in je opkomt om MDMA te gaan spuiten, ja spuiten ja, want je zet gewoon een spuit in je lichaam waarmee het je bloedbaan in spuit, je in MIJN ogen echt over een grens bent gegaan.
Klik om te vergroten...

Heel eerlijk, zegt de geheelonthouder dat niet over de wiet roker, de wiet roker over de coke snuiver, en de coke snuiver over de base roker enz.? We hebben (gelukkig) allemaal onze grenzen, en die ligt voor de ene "verder" als de ander. De ene doet graag experimentjes, en de ander niet. Niet iedereen is hetzelfde op dat gebied en natuurlijk is kritiek belangrijk. Ik heb ook kritiek op een 15 jarige puber die hier komt vragen waarom hij ziek is na het nemen van 3 xtc pillen van 200mg per stuk om dezelfde reden als menig ander. Ik kan hem een dom jong noemen, of een meeloper. Maar ik kies ervoor hem erop te wijzen welke gevaren er zijn en wat hij nu het beste kan doen om erger te voorkomen.

Ik vind kritiek ook niet vervelend, maar oordelen wel. Niet iedereen leeft of wil leven zoals de ander om wat voor reden dan ook.
En ja, ik ben zeer zeker een Speed junk en dat ben ik al een beste tijd. En dan ben ik ook nog eens een Speed junk met vreemde interesses. Aangenaam! :wink:

fredje zei:
Ze is zelfs van plan om het volgende keer weer zo te doen + ze gaat dan zelfs een hogere dosis spuiten, waarom zou ze nog normale MDMA nemen? Ze kan het toch gewoon spuiten. Hoe kan ze dit nou met mooie woorden onderbouwen?
Klik om te vergroten...

Ik heb dit al toegelicht in een latere (meer nuchtere) state of mind. Dat "nog een keer en hoger", was high gelul. Zelfs ik, ga niet een drug shotten als het te weinig toevoegt. De MDMA ervaring was exact hetzelfde als een orale MDMA high, en voor die 3 seconden flash alleen, is het me niet waard. Mede om de risico's die ieder shot heeft e.d weegt dat niet op.

Casaan zei:
Ben jij sterk genoeg om de drugs en de flash te weerstaan? Kan je de kritieken hier handelen?
Klik om te vergroten...

Ik kan drugs (met name Speed) zeker niet weerstaan. De flash kan ik weerstaan, ik ben niet compleet overgegaan op shotten en ben dat ook niet van plan. Vraag het me over een jaar nog eens.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
SanneBanne zei:
@ Alle reacties: Ik ben er een uitgebreid stukje over aan het schrijven. Omdat ik niet alles van mezelf en uit mijn leven online wil hebben, duurt het lang omdat ik steeds dingen nalees, aanpas, twijfel e.d.
Het blijft een openbaar forum dus zal zeker bepaalde zaken achterwege laten maar wil ondanks dat wel een "compleet" verhaal vertellen dus dat kost gewoon even tijd voor ik er 100% achter kan staan en het ook een functie kan dienen op een harm reduction manier. Ik zal wel kort even op bepaalde dingen reageren:



Dat is een beetje hetzelfde als de discussie wel of niet drugs legaliseren. Mensen die die interesse niet hebben, gaan ook niet ineens drugs gebruiken als het legaal zou zijn. Je komt hier, zoekt hier en schrijft/leest hier, uit een bepaalde interesse die er al is. Maar als die interesse er is, dan is het alleen maar prettig dat een forum dan ook alle kanten laat zien. Dus niet alleen over de leuke kanten maar ook de bad trips, slechte keuzes en wat mij betreft zonder iets weg te laten. Of dat nu gaat over welke manier iemand de drugs toe zich neemt, welke drug of wat dan ook. Uiteraard is het iets anders als mensen een soort "reclame" gaan maken en met mooie sprookjes de gevaren en risico's weg laten. Van dat laatste was mijn reactie over het MDMA shotten in het "Welke drugs gebruik jij op dit moment?" wel erg in de richting, en had ik later ook spijt van. Aan de andere kant, als je drugs gebruikt op dat moment, waar het topic immers ook om gaat, ben je meestal dus ook high. En dan zeg je nou eenmaal wel eens dingen op een iets minder normale manier dan als dat je nuchter bent.



Heel eerlijk, zegt de geheelonthouder dat niet over de wiet roker, de wiet roker over de coke snuiver, en de coke snuiver over de base roker enz.? We hebben (gelukkig) allemaal onze grenzen, en die ligt voor de ene "verder" als de ander. De ene doet graag experimentjes, en de ander niet. Niet iedereen is hetzelfde op dat gebied en natuurlijk is kritiek belangrijk. Ik heb ook kritiek op een 15 jarige puber die hier komt vragen waarom hij ziek is na het nemen van 3 xtc pillen van 200mg per stuk om dezelfde reden als menig ander. Ik kan hem een dom jong noemen, of een meeloper. Maar ik kies ervoor hem erop te wijzen welke gevaren er zijn en wat hij nu het beste kan doen om erger te voorkomen.

Ik vind kritiek ook niet vervelend, maar oordelen wel. Niet iedereen leeft of wil leven zoals de ander om wat voor reden dan ook.
En ja, ik ben zeer zeker een Speed junk en dat ben ik al een beste tijd. En dan ben ik ook nog eens een Speed junk met vreemde interesses. Aangenaam! :wink:



Ik heb dit al toegelicht in een latere (meer nuchtere) state of mind. Dat "nog een keer en hoger", was high gelul. Zelfs ik, ga niet een drug shotten als het te weinig toevoegt. De MDMA ervaring was exact hetzelfde als een orale MDMA high, en voor die 3 seconden flash alleen, is het me niet waard. Mede om de risico's die ieder shot heeft e.d weegt dat niet op.



Ik kan drugs (met name Speed) zeker niet weerstaan. De flash kan ik weerstaan, ik ben niet compleet overgegaan op shotten en ben dat ook niet van plan. Vraag het me over een jaar nog eens.
Klik om te vergroten...

respect @SanneBanne

Goede reactie en integer verhaal. Ik weet niet of ik het je over een jaar nog een keer ga vragen, dat hangt van mijn eigen grenzen en de werking van mijn geheugen af.

Ik sluit me aan bij de mensen die zich zorgen maken over je, ook al ken ik je niet. Ik denk dat ik me zorgen zou maken over iedereen die besluit om intraveneus drugs te gebruiken of zichzelf junk durft te noemen. Hell, ik maak me ook zorgen over me zelf.

Je verhaal over de geheelonthouder, wietroker, coke snuiver, baseroker raakt me. Drugsgebruik is een slippery slope. Jezelf daar bewust van zijn is belangrijk om drugs te kunnen handelen. Nogmaals dank voor je uitleg.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
@SanneBanne Shotten is intraveneus injecteren toch? Hoe heb je dat geleerd bij jezelf te doen? Met hulp van iemand anders? Was het moeilijk in het begin? Mag ook via pm. Waarom ik dit wil weten heeft niks met drugs te maken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@SanneBanne
Uitstekende en zeer gepaste reactie!

Ik ben zeer benieuwd naar je uiteindelijke artikel!
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Albedo zei:
Shotten is intraveneus injecteren toch? Hoe heb je dat geleerd bij jezelf te doen? Met hulp van iemand anders? Was het moeilijk in het begin?
Klik om te vergroten...

Dat klopt, het word ook "slammen" genoemd maar dat vind ik een irritant woord. lol
In eerste instantie de theorie gelezen, daarna heel.. HEEL veel filmpjes gekeken van andere shotters, vragen gesteld en uiteindelijk zelfverzekerd de eerste zelf gedaan.

En ja, het leren vereist een hoop oefening. Want rekening houden met de risico's, betekend dat (in het begin) steeds weer een nieuwe spuit, veel verloren speed omdat bloed in de naald stolt en je spuit blokkeert, omdat je na het "registreren" (= Bloed de spuit in optrekken als bevestiging dat je in een ader zit) een minuscuul beweginkje maakte en de naald eruit schoot en je dat niet merkte (zwelling en geen high), door de registratie je shot vol bloed zit waardoor bij herprikken je de nieuwe registratie niet meer zal zien... Nieuwe spuit, nieuwe dosis, een nieuwe ader zoeken, ineens een luchtbel in je spuit zien, je klemband loslaten (uit je mond) als je in een ader zit, die vervolgens heel onhandig op je spuit valt, waardoor je niks meer ziet... Te weinig water toevoegen waardoor de speed in je naald stolt, te veel water toevoegen waardoor je dosis niet in je shot past, en ga zo maar door.

En alle ongemakken van dat oefenen: Blauwe plekken, trackmarks, doorgeprikte aders waardoor er onderhuidse bloedingen ontstaan, zwellingen van speed NAAST je ader, pijn omdat je per ongeluk in een spier prikt, een (al dan niet tijdelijke of permanent) tintelend gevoelloos deel van arm/hand door het raken van een zenuw, en andere ongein.

En om aders te sparen, doe je dat natuurlijk ook met links (terwijl je rechts bent) enz.

Ik ben zo'n type dat het perfect wil doen, dus de eerste tijd echt heel veel/vaak gedaan. Mezelf filmen, terugkijken, wat kan beter,... andere spullen, andere wijzes, andere aders. Dus je kan je voorstellen dat ik mijn deel ongemakken zeker gehad heb, en zal die ook nog toelichten in dat topic. Pas na een week of twee flink oefenen schoot mijn naald niet meer uit de ader tijdens het shot bijvoorbeeld. En ik heb echt een vaste hand.

Makkelijk is dus zeker anders. :flushed::grimacing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou het niet durven en heb het geduld er ook niet voor dat allemaal uit te zoeken. Ondanks dat ik het persoonlijk een stap te ver vind gaan (en daarom eerder liever niet reageerde), respect dat jij de discipline hebt om alles uit te zoeken om het tenminste zo veilig mogelijk te doen. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."