@ Alle reacties: Ik ben er een uitgebreid stukje over aan het schrijven. Omdat ik niet alles van mezelf en uit mijn leven online wil hebben, duurt het lang omdat ik steeds dingen nalees, aanpas, twijfel e.d.
Het blijft een openbaar forum dus zal zeker bepaalde zaken achterwege laten maar wil ondanks dat wel een "compleet" verhaal vertellen dus dat kost gewoon even tijd voor ik er 100% achter kan staan en het ook een functie kan dienen op een harm reduction manier. Ik zal wel kort even op bepaalde dingen reageren:
Dat is een beetje hetzelfde als de discussie wel of niet drugs legaliseren. Mensen die die interesse niet hebben, gaan ook niet ineens drugs gebruiken als het legaal zou zijn. Je komt hier, zoekt hier en schrijft/leest hier, uit een bepaalde interesse die er al is. Maar als die interesse er is, dan is het alleen maar prettig dat een forum dan ook alle kanten laat zien. Dus niet alleen over de leuke kanten maar ook de bad trips, slechte keuzes en wat mij betreft zonder iets weg te laten. Of dat nu gaat over welke manier iemand de drugs toe zich neemt, welke drug of wat dan ook. Uiteraard is het iets anders als mensen een soort "reclame" gaan maken en met mooie sprookjes de gevaren en risico's weg laten. Van dat laatste was mijn reactie over het MDMA shotten in het "Welke drugs gebruik jij op dit moment?" wel erg in de richting, en had ik later ook spijt van. Aan de andere kant, als je drugs gebruikt op dat moment, waar het topic immers ook om gaat, ben je meestal dus ook high. En dan zeg je nou eenmaal wel eens dingen op een iets minder normale manier dan als dat je nuchter bent.
Heel eerlijk, zegt de geheelonthouder dat niet over de wiet roker, de wiet roker over de coke snuiver, en de coke snuiver over de base roker enz.? We hebben (gelukkig) allemaal onze grenzen, en die ligt voor de ene "verder" als de ander. De ene doet graag experimentjes, en de ander niet. Niet iedereen is hetzelfde op dat gebied en natuurlijk is kritiek belangrijk. Ik heb ook kritiek op een 15 jarige puber die hier komt vragen waarom hij ziek is na het nemen van 3 xtc pillen van 200mg per stuk om dezelfde reden als menig ander. Ik kan hem een dom jong noemen, of een meeloper. Maar ik kies ervoor hem erop te wijzen welke gevaren er zijn en wat hij nu het beste kan doen om erger te voorkomen.
Ik vind kritiek ook niet vervelend, maar oordelen wel. Niet iedereen leeft of wil leven zoals de ander om wat voor reden dan ook.
En ja, ik ben zeer zeker een Speed junk en dat ben ik al een beste tijd. En dan ben ik ook nog eens een Speed junk met vreemde interesses. Aangenaam!
Ik heb dit al toegelicht in een latere (meer nuchtere) state of mind. Dat "nog een keer en hoger", was high gelul. Zelfs ik, ga niet een drug shotten als het te weinig toevoegt. De MDMA ervaring was exact hetzelfde als een orale MDMA high, en voor die 3 seconden flash alleen, is het me niet waard. Mede om de risico's die ieder shot heeft e.d weegt dat niet op.
Ik kan drugs (met name Speed) zeker niet weerstaan. De flash kan ik weerstaan, ik ben niet compleet overgegaan op shotten en ben dat ook niet van plan. Vraag het me over een jaar nog eens.