Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFysiek en Mentale aantastingen Drugs

Fysiek en Mentale aantastingen Drugs

45 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het ligt allemaal aan de soort drugs, hoe je het neemt en hoe vaak je het neemt. Als je twee keer in de week kratom gebruikt, sweekends neeem je 1 of twee zegels lsd, door de weeks neem je af en toe wat 2cb... Dan denk ik dat je niet zo heel snel naar de klote gaat. Maar het ligt allemaal aan de gebruiker. Wat mij schadelijk lijkt is als je sweekends je helemaal naar de klote zuipt, snuift en slikt. Ook al doe je door de week niks, eet je gezond en sport je... Zoiets moet toch echt een aanslag zijn op je lichaam :P
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
PsychedelicMagic zei:
Tja, de één kiest voor zijn gezondheid en de ander voor extreem drugsgebruik. Denk dat je wel kan gebruiken zonder echt veel naar de klote te gaan.

Ikzelf werd ontzettend zweverig in de tijd toen ik nog regelmatig lsd gebruikte. Ik kreeg dejavu's na nachten niet geslapen te hebben door speedgebruik, van basecoke kreeg ik paranoïde nachtmerries als ik al kon slapen, van blowen kreeg ik allerlei soorten bijwerkingen...
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad zo dat er een bepaalde donkere romantiek hangt rondom degeneratie door drugsgebruik. Echter wanneer je daar geweest bent, realiseer je je (althans ik) dat gezond leven enkele voordelen heeft die degeneratie niet heeft. Het is zoals ze in het engels zeggen meer sustainable.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#3
Generaal_Grafsteen zei:
Ik kom er de laatste jaar steeds meer subtiele dingen tegen na heftig drugsgebruik en langdurig dat ik lijd aan geheugenverlies en haaruitval.
Ik had eerst een volle bos met haren, na een tijd kon ik de plukken van mijn hoofd afhalen!


Ik heb het natuurlijk niet over het simpele dinsdag-dipje

Fysiek gezien heb ik best slechte tanden gekregen door het bijten van XTC pillen ( verkleuringen ).
Mijn gezicht is ook wat meer ingevallen, van het slecht eten door het "nooit honger" hebben.


Hebben andere gebruikers hier ook last van?

Mensen vertellen mij dat puisten/pukkels/aantastingen maar een fabeltje is maar ik heb sinds het begin van gebruiken veel verschillende veranderingen gezien.
Klik om te vergroten...

Ook even een heel ander perspectief van mij, voor de volledigheid:
Veel van wat je noemt herken ik ook. Ik gebruik echter bijna nooit harddrugs; gemiddeld ruim zeven keer per jaar. Ik blow helemaal niet en drink bijna niet.

Wel zijn mijn hormonen fucked up door mijn geestelijke gezondheid, en zeer hoge levels adrenaline kunnen o.a. bijdragen aan geheugenproblemen, haaruitval en problemen met op gewicht blijven.

Dat die dingen begonnen rond de tijd dat je begon met gebruiken kan ook andersom waar zijn; dat je begon met gebruiken omdat je je op dat moment geestelijk slecht voelde, en wilde ontsnappen.


Ik zeg niet dat dit per se de oorzaak is, natuurlijk kunnen drugs fysieke gevolgen hebben. Maar dit is wel het eerste wat in mij opkomt.
G
Generaal_GrafsteenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rayyar zei:
Hmm. Wanneer mijn haar in plukken los komt van mijn hoofd, tanden er slecht uitzien en gezicht ingevallen is, zou het mij persoonlijk weinig uitmaken of anderen het ook hebben. Ik bedoel, wanneer we er net zoals jij uit zouden zien, zou dat dan een geruststelling voor je zijn?
Oh gelukkig nog meer skeletjes. Dan is het goed.
Klik om te vergroten...
dude, salty.
En ja eigelijk wel zo ongezond zie ik er ook niet uit.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben op mijn 39e begonnen met drugs, dus kan wel goed vergelijken met voor/na.
Ik merk dat mijn geheugen een stuk minder goed werkt door mdma en speed. Ook merkte ik de eerste keren na speed in de week na het weekend dat mijn motoriek niet zo goed was: vaker dingen omstoten.
En speed zorgt bij mij ook voor een onzuivere huid, meer bultjes.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Generaal_Grafsteen zei:
dude, salty.
En ja eigelijk wel zo ongezond zie ik er ook niet uit.
Klik om te vergroten...
Probeer gewoon ff op te letten. Drugs kan je op verschillende manieren nemen, dat pillenbijten hoeft bijvoorbeeld al niet.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een familielid is al een paar maand gestopt met blowen na 15 jaar gebruik, en als je nu een foto van vorig jaar erbij pakt schrik je je dood :astonished:, pukkels en andere vage plekken, ingevallen gezicht en dan over het algemeen heel mager, zeker geen fabeltje. Dit merk je niet omdat het maar normaal lijkt, maar zodra je ermee stopt..

Maar ik snap verder niet helemaal wat je zoekt met dit topic, ik kan me voorstellen dat je na heftig drugsgebruik en/of langdurig gebruik je er behoorlijk slecht uit gaat zien, het is tenslotte niet bepaald gezond :thinking:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geheugen problemen.. Ik vergeet echt teveel voor m'n leeftijd.
L
LichtjeshemelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze olifant zei:
De uppers maken vooral lelijker de day after vind ik, MDMA ook.
Klik om te vergroten...

Hersenspinseltje: dit zou natuurlijk ook psychisch kunnen zijn. Als je MDMA gebruikt kieper je je serotonine tank om. Dus tijdens gebruik vind je alles en iedereen mooi, leuk, en lief. De volgende dag is je voorraad op en is het leven (en jijzelf) ineens niet zo mooi meer. Kan me best voorstellen dat we alles dan veel somberder inzien dan het daadwerkelijk is. Normaal zou je misschien niet zo zitten met die kleine oneffenheden in je gezicht, maar onder invloed van een dinsdagdip is het ineens heel lelijk.

Ik merk dat dat bij mezelf wel echt een dingetje is. Vind mezelf normaal gesproken al niet perse mooi, maar na drugs gebruik (dus als de serotonine voorraad leeg is) vind ik mezelf al helemaal waardeloos.
V
Verwijderd lid 131925Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Korte termijn geheugen is duidelijk wel wat achteruit gegaan. Rekenvaardigheid ook. Hoofdrekenen heb ik altijd meer moeite mee gehad, maar de laatste tijd is het echt dramatisch. Met heel hard oefenen kan ik het weer iets normaliseren, maar dat zou ik dan echt regelmatig moeten doen, anders is het zo kwijt. Echt heel beschamend natuurlijk.

Verder is mn vermogen om snel te lezen en tegelijkertijd teksten te begrijpen er ook ietsjes op achteruit gegaan. Kost me allemaal iets meer moeite om logisch begrijpend te lezen. Verschil is niet heel significant hoor, maar ik merk wel lichtjes wat.

Verder is m'n stotter ook iets verergerd sinds dat ik drugs ben gaan gebruiken. Geen idee of het daadwerkelijk gelinkt is aan elkaar, maar het is wel toevallig. Overigens geen erge stotter, maar ik blijf soms wel eens haken bij bepaalde klanken. De ene dag is wat erger dan de andere dag, maar over het algemeen is het na m'n gebruik gewoon wat erger geworden. Zit daar nu wel in therapie voor, dat helpt ergens wel, maar ik moet stug blijven oefenen met bepaalde "trucjes" wil ik het echt minimaal houden, zodat het langzamerhand natuurlijker aanvoelt om anders te praten.
K
KonijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben nu 30 en ik merk door mijn dagelijks wiet en wekelijks salvia gebruik dat ik niet meer 100% scherp ben zoals vroeger. Wanneer ik volledig sober ben merk ik dat ik wel gewoon goed kan focussen op een taak maar deze minder efficient uitvoer dan vroeger, en dan voel ik mij dom. Dit is iets wat ik al een hele tijd geleden heb ontdekt bij mezelf, maar snel heb geaccepteerd. Dit heeft ook te maken gehad met het loslaten van een streversmentaliteit, dus het is niet helemaal slecht.

Andere drugs die ik neem zijn te incidenteel om een blijvend negatief effect achter te laten.
V
Verwijderd lid 131925Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Konijntje Gebrek aan efficiëntie ondervind ik ook zo soms ja, denk dat gebruik dit wel heeft beïnvloed. Soms werk ik me de pleuris en kom ik er achteraf achter dat ik het beter op een andere manier had kunnen doen. Het gevoel dat je dom bent, slaat dan wel hard in ja, heel naar gevoel. Probeer wel wat minder streng voor mezelf te zijn en er gewoon van te leren voor een volgende keer.
K
KonijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
OverdriveO zei:
@Konijntje Gebrek aan efficiëntie ondervind ik ook zo soms ja, denk dat gebruik dit wel heeft beïnvloed. Soms werk ik me de pleuris en kom ik er achteraf achter dat ik het beter op een andere manier had kunnen doen. Het gevoel dat je dom bent, slaat dan wel hard in ja, heel naar gevoel. Probeer wel wat minder streng voor mezelf te zijn en er gewoon van te leren voor een volgende keer.
Klik om te vergroten...
Soms sluipt bij mij dan een gedachte naar binnen dat ik beter functioneer met dan zonder drugs, en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik daarvan moet denken. Ik wordt rustig, negatieve gedachten verdwijnen en ik ben in mijn eigen wereld. Dit vind ik positieve eigenschappen waarvoor ik een prijs betaal in de vorm van mindere efficientie. Als ik dit los zie van welke effecten drugs op je sociale kring hebben, dan vind ik die prijs helemaal niet zo hoog, want ik red mezelf wel.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Konijntje zei:
Ik ben nu 30 en ik merk door mijn dagelijks wiet en wekelijks salvia gebruik dat ik niet meer 100% scherp ben zoals vroeger. Wanneer ik volledig sober ben merk ik dat ik wel gewoon goed kan focussen op een taak maar deze minder efficient uitvoer dan vroeger, en dan voel ik mij dom. Dit is iets wat ik al een hele tijd geleden heb ontdekt bij mezelf, maar snel heb geaccepteerd. Dit heeft ook te maken gehad met het loslaten van een streversmentaliteit, dus het is niet helemaal slecht.

Andere drugs die ik neem zijn te incidenteel om een blijvend negatief effect achter te laten.
Klik om te vergroten...

Bepaalde drugs stimuleren bepaalde delen in jezelf (verschil tussen bijv. coke en LSD is wel duidelijk, etc) . Logischerwijs wordt het ergens anders dan weer wat minder. In dat opzicht is het hetzelfde als de werking van bijv. voedsel. Eet je de hele dag alleen maar wortels dan ga je er ook weer anders uitzien dan wanneer je de hele dag vlees eet. Om het even simpel voor te stellen. Dit kan je echt in je voordeel gebruiken.

Voor mijzelf zou psychedelica als LSD bijv. -momenteel- niet goed zijn omdat ik van mijzelf al heel sensitief en receptief ben op dat vlak. Coke geeft wel de juiste connectie omdat het me een fijne high geeft maar ik toch redelijk scherp blijf (althans...). In een andere periode heb ik heel veel baat gehad bij dagelijks psilo's eten. In andere periodes deed ik helemaal geen drugs maar bijv alleen yoga. De cosmos is constant in een flux en ik probeer daar in mee te gaan.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Konijntje zei:
Soms sluipt bij mij dan een gedachte naar binnen dat ik beter functioneer met dan zonder drugs, en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik daarvan moet denken. Ik wordt rustig, negatieve gedachten verdwijnen en ik ben in mijn eigen wereld. Dit vind ik positieve eigenschappen waarvoor ik een prijs betaal in de vorm van mindere efficientie. Als ik dit los zie van welke effecten drugs op je sociale kring hebben, dan vind ik die prijs helemaal niet zo hoog, want ik red mezelf wel.
Klik om te vergroten...
Het is ook weer zo dat hoe langer je drugs gebruikt hoe meer afhankelijk je ervan word.. en je vind in je eigen wereld zitten een positieve eigenschap?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
Anunnaki zei:
Het is ook weer zo dat hoe langer je drugs gebruikt hoe meer afhankelijk je ervan word.. en je vind in je eigen wereld zitten een positieve eigenschap?
Klik om te vergroten...
Ik wel eigenlijk. Zolang je maar enigszins blijft communiceren met je buitenwereld.

Verder- ben je bekend met Carl Jung's ideeën over projectie? Interessante stof waar het 'in je eigen wereld zitten' betreft.

https://frithluton.com/articles/projection/
K
KonijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Anunnaki zei:
en je vind in je eigen wereld zitten een positieve eigenschap?
Klik om te vergroten...
Ja, heerlijk. Einzelgänger van nature, dus dat gaat goed samen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Konijntje zei:
Ja, heerlijk. Einzelgänger van nature, dus dat gaat goed samen.
Klik om te vergroten...
hèhè right on
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rayyar zei:
hèhè right on
Klik om te vergroten...

Even een hoogtepunt- sinds mijn vorige post ben ik plotseling van experimenterende gebruiker in belezen gebruiker veranderd. Zo zie je maar weer hoe weinig er voor nodig is. Geen diploma nodig. Einde bericht.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk dat elke gemiddelde gebruiker op langer termijn wel last krijgt van iets. Misschien niet als je echt maar enkele keer per jaar (1 a 2x) gebruikt maar regelmatige gebruikers denk ik wel. De ene in wat grotere mate dan de ander.
Je levenstijl naast je drugsgebruik is daar sterk van op invloed denk ik. Eet je altijd gezond, rook en drink je niet, sport je genoeg en ben je overall goed gezond en goed bezig zal het minder invloed hebben als wanneer je rookt, ongezond eet, de hele dag zit etc. Is mijn bedachte theorie die ik wel logisch vind klinken. Alsnog zal elke regelmatige drugsgebruiker wel een of ander iets krijgen of juist gaan missen.
Ik ben 10 jaar wiet verslaafd geweest en zit ook wel al een jaar of 10 aan de harddrugs. Welliswaar niet vaak en veel maar wel meer dan de “enkele” keren per jaar.

Omdat ik ook pas op latere leeftijd met drugs ben begonnen kan ik ook beter het verschil merken, zoals:
-Soms is mijn concentratie bagger, is nooit mijn sterkste punt geweest maar merk wel vermindering.
-Ook denk ik dat mijn korte termijn geheugen wel minder goed is.
-Af en toe denk ik dat ik iets minder goed in ene keer snap als ik iets lees of iemand iets verteld. Bv een lastige tekst of een ingewikkeld verhaal. Dan moet ik het nalezen of om duidelijkheid vragen. Er komt dan een deel soort van “niet binnen” of zo.

Bovenstaande dingen zijn op lange termijn langzaamaan gekomen. Ik ben natuurlijk ook een stuk ouder maar niet oud genoeg om al zulke klachten te krijgen puur door leeftijd denk ik.

Korte termijn effecten na drugs zijn:
-droge slechte huid na speed/Amfetamine (gelukkig tijdelijk en verdijnt het na een poosje)
-soms lichte kramp in voeten en handen na speed of MDMA. Vooral einde van de dag.
-ik kan wat onzeker, snel angstig of achterdochtig worden (richting paranoia) als ik (te)veel blow.
-zeer sterke conditie vermindering na alle bovengenoemde drugs. (gelukkig ook tijdelijk) Tot verzuren aan toe.

Ik vraag mij af of deze dingen verdwijnen of minder worden als ik bv 5 jaar helemaal niks van drugs (ook geen alcohol etc) zou nemen? Niet dat ik dat nu van plan ben maar vraag dat mij af.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."