Haha dit is wel echt geniaal.
Maar ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb nog nooit LSD gebruikt, maar heb zeker wel een keer heel hard getript op een 2cb pil. Ik kan me dan meer vinden in de opvattingen van
@Roze olifant . Ik vergelijk de hevigheid van mijn trip toen, maar even met een goeie LSD trip, die vergelijking kan denk ik wel gemaakt worden. Ik was zo ver heen dat alles aan het vervormen was, geluiden telkens anders werden en zelfs de lichtinval ieder keer veranderde. Daarbij komend is je hele denkproces in de war als je aan het trippen bent en kan het best lastig zijn om rustig te blijven. Dit werd tijdens mijn come up alleen maar erger en erger.
Op een gegeven moment vond ik het wel goed geweest en was het echt alles behalve leuk, maar het gevoel stopt niet.. Het enige wat ik toen nog kon was op de bank liggen met mn ogen dicht met een jas over mij heen (als dekentje
![:)]()
). Mijzelf inpraten dat het na een paar uur wel weer over zou zijn. Nou ik kan je vertellen CEV's zijn alleen nog maar vager dan OEV's. Wat heb ik toen prachtige vliegende draken gezien met telkens wisselende kleurenpatronen, die omsloegen naar horrorclowns in een horrorwereld. Heel intens allemaal, eigenlijk iets te veel voor een mens. Kan me niet voorstellen dat je in zo'n toestand de wereld ff wil verkennen!
Na m'n trip was ik mentaal ook helemaal uitgeput, sterker nog: volledig gesloopt. Heb toen echt een dag nodig gehad om bij te komen, helaas kan ik na een trip de komende uren niet gelijk slapen dus dat was ff zwaar.
Hahaha. Dat je denkproces in de war is kun je wel stellen ja. Ik snap op LSD/ALD letterlijk de simpelste voorwerpen in mijn eigen huis niet meer.
Ik wilde een keer het bad aanzetten tijdens een trip en mijn brein kon de werking van de kraan gewoon serieus niet meer processen (deze heeft welbepaald, zoals vrij gebruikijk voor een kraan, een aan/uit functionaliteit, ik heb geen vliegtuigcockpit als kraan). Gelukkig had ik niet als enige een system shut down want
@Eik die toen ook aanwezig was kon deze mysterieuze formule in eerste instantie ook niet oplossen. :’) Toen we door hardop stap voor stap beredeneren hadden ondervonden dat een kraan aan en uit kan (door Eik dan met name want ik stond er in m’n herinnering maar wat als een dom schaap bij te lachen, met het denkvermogen van een eencellig pantoffeldiertje), en er eíndelijk water uit de kraan kwam diende het volgende probleem zich aan. Het ontging ons even wat er nu met het water moest gebeuren, want het liep weg en dat was niet goed, dat wisten we wel. Ik kreeg echt een totale error en heb een korte time-out moeten nemen (halve minuut weglopen uit de badkamer) want ik snapte er echt werkelijk allemaal helemaal geen fuck meer van. Toen ik terugkwam had Eik in een of andere plotselinge briljante Einsteiniaanse (Eiksteiniaanse?) ingeving ontdekt dat mijn bad een stop had. En dat daarmee het water in het bad kon blijven zonder weg te lopen. Yay! Leve de uitvinding van de stop.
Man man man, wat een bevalling was dat. Hilarisch. Heb zó hard gelachen toen. Ik ben getrouwd met mijn bad en ga er elke dag in, maar zelfs de meest basale logica was compléét verdwenen.
Moraal van het verhaal: ik denk niet dat ik ooit een TV ga ophangen onder het genot van een lekker sappig LSD-zegeltje. Ik kan niet garanderen dat het huis niet instort.
Nee, ik hou het wel bij nadenken over het ontstaan van het leven en het universum ofzo, toch makkelijker.
@Koffieboon, hoeveel ervaring heb je met trippen? Ik herken het gevoel wel heel goed dat het allemaal even te intens kan worden. Zeker als je alleen bent. Toch wen je wel in zekere zin aan tripeffecten als je wat meer ervaring hebt. Je kunt er makkelijker mee dealen, met al die informatie die op je afkomt, als je die wereld wat beter kent. In het begin is het allemaal heel overweldigend. Waarmee ik trouwens niet zeg dat ‘advanced’ trippers het niet ook moeilijk kunnen krijgen want het blijft gewoon iets wat nogal overwhelming (understatement) kan worden op hoge dosissen. Maar ja. Het is toch ook wel ongeveer het meest boeiende waar onze hersenpan toe in staat is, vind ik, trippen. ^^
Excuses voor deze lap tekst, ik raak altijd nogal hysterisch enthousiast over dit onderwerp, lol. Psychedelica. <3