Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeilijkste drug te herkennen bij een persoon

Moeilijkste drug te herkennen bij een persoon

35 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Fenrir zei:
Bij het trippen wordt het default mode network platgelegd in je brein, dus dingen die je normaal op de automatische piloot doet worden opeens moeilijk omdat je er heel bewust mee bezig moet zijn. Daarom lijken de simpelste dingen een obstakel: dit zijn de dingen die je zó grondig geautomatiseerd hebt dat je ze, wanneer je DMN eruit ligt, in feite opnieuw moet leren :)
Klik om te vergroten...

Ah vandaar. Ik voel me ook heel ongemakkelijk als er zomaar mensen op bezoek komen die niet trippen. Verpest de trip heel erg, want ik durf ook bijna niks meer te zeggen dan.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Heey,

Wat is volgens jullie de moeilijkste drug om te herkennen aan iemand?

Natuurlijk worden de effecten duidelijk bij hoge doseringen, maar ik denk dat ik speed het moelijkste vind om te herkennen(hierbij laat ik nicotine even achterwege). Veel mensen in mijn omgeving die dat gebruikten vond ik redelijk hetzelfde blijven qua gedrag en persoonlijke opvattingen in tegenstelling tot mdma, coke en benzodiazepinen. Bij mdma zijn mensen overdreven positief over alles. Met coke werden veel van mijn vrienden overzelfverzekerd. En met benzodiazepinen merk ik vaak wel dat iemand wat langzamer is en soms wat ongeremd.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Speed in lage doseringen ja
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je me niet kent kan je niet zien dat ik GHB hebt gebruikt.
Vrienden zien het ook niet altijd, maar elke vrouw die mij kent ziet het meteen!

Laatst met een zegel LSD 150ug nog boodschappen doen kwam iemand tegen en moest praten met mensen overal. Niemand die wat door had. Zie wel van alles bewegen en veranderen. Zat er diep in maar niemand die het door heeft. :wink:
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Rebell

True, GHB is ook lastig te herkennen. Vooral bij een lage dosering.

Ik had eens een onderzoek gezien over het effect dat bepaalde drugs hebben op gedrag. Bij ratten onder invloed van speed zagen ze dat de rat precies hetzelfde doet als wanneer hij nuchter was, alleen vele malen sneller. Onder invloed van mdma zagen ze dat de rat steeds dezelfde rondjes maakte en dus steeds terugvielen in gedrag/herhalen van gedrag. Kan ze nu even niet zo snel vinden.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tevil19 zei:
@Rebell

True, GHB is ook lastig te herkennen. Vooral bij een lage dosering.

Ik had eens een onderzoek gezien over het effect dat bepaalde drugs hebben op gedrag. Bij ratten onder invloed van speed zagen ze dat de rat precies hetzelfde doet als wanneer hij nuchter was, alleen vele malen sneller. Onder invloed van mdma zagen ze dat de rat steeds dezelfde rondjes maakte en dus steeds terugvielen in gedrag/herhalen van gedrag. Kan ze nu even niet zo snel vinden.
Klik om te vergroten...

De rat loopt alleen maar rondjes, want elk rondje is anders..
Flauw, sorry.

OT: ik denk ook GHB, heeft ook qua uiterlijke vertoning de minste invloed bij een normale dosis.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, ratten en mensen vallen vaak in de herhaling onder invloed van mdma. Laat maar eens op hoe vaak dingen dubbel worden gezegd, of dezelfde handelingen worden gedaan. In dat interview zegt hij ook een aantal keer hetzelfde in zeer korte tijd. :tearsofjoy:
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rebell zei:
Ik heb zo een idee dat jij met LSD helemaal niet meer kan functioneren als we het er elke keer over hebben.
Ik kan juist van alles! Heb zelfs een keer (wel richting het einde van de trip) een tv opgehangen kaasrecht in een trip.
Terwijl ik alles nog zag veranderen.
Met boor en al! Was geeneens mijn eigen tv :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Haha dit is wel echt geniaal.

Maar ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb nog nooit LSD gebruikt, maar heb zeker wel een keer heel hard getript op een 2cb pil. Ik kan me dan meer vinden in de opvattingen van @Roze olifant . Ik vergelijk de hevigheid van mijn trip toen, maar even met een goeie LSD trip, die vergelijking kan denk ik wel gemaakt worden. Ik was zo ver heen dat alles aan het vervormen was, geluiden telkens anders werden en zelfs de lichtinval ieder keer veranderde. Daarbij komend is je hele denkproces in de war als je aan het trippen bent en kan het best lastig zijn om rustig te blijven. Dit werd tijdens mijn come up alleen maar erger en erger.

Op een gegeven moment vond ik het wel goed geweest en was het echt alles behalve leuk, maar het gevoel stopt niet.. Het enige wat ik toen nog kon was op de bank liggen met mn ogen dicht met een jas over mij heen (als dekentje :)). Mijzelf inpraten dat het na een paar uur wel weer over zou zijn. Nou ik kan je vertellen CEV's zijn alleen nog maar vager dan OEV's. Wat heb ik toen prachtige vliegende draken gezien met telkens wisselende kleurenpatronen, die omsloegen naar horrorclowns in een horrorwereld. Heel intens allemaal, eigenlijk iets te veel voor een mens. Kan me niet voorstellen dat je in zo'n toestand de wereld ff wil verkennen!

Na m'n trip was ik mentaal ook helemaal uitgeput, sterker nog: volledig gesloopt. Heb toen echt een dag nodig gehad om bij te komen, helaas kan ik na een trip de komende uren niet gelijk slapen dus dat was ff zwaar.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Koffieboon zei:
Haha dit is wel echt geniaal.

Maar ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb nog nooit LSD gebruikt, maar heb zeker wel een keer heel hard getript op een 2cb pil. Ik kan me dan meer vinden in de opvattingen van @Roze olifant . Ik vergelijk de hevigheid van mijn trip toen, maar even met een goeie LSD trip, die vergelijking kan denk ik wel gemaakt worden. Ik was zo ver heen dat alles aan het vervormen was, geluiden telkens anders werden en zelfs de lichtinval ieder keer veranderde. Daarbij komend is je hele denkproces in de war als je aan het trippen bent en kan het best lastig zijn om rustig te blijven. Dit werd tijdens mijn come up alleen maar erger en erger.

Op een gegeven moment vond ik het wel goed geweest en was het echt alles behalve leuk, maar het gevoel stopt niet.. Het enige wat ik toen nog kon was op de bank liggen met mn ogen dicht met een jas over mij heen (als dekentje :)). Mijzelf inpraten dat het na een paar uur wel weer over zou zijn. Nou ik kan je vertellen CEV's zijn alleen nog maar vager dan OEV's. Wat heb ik toen prachtige vliegende draken gezien met telkens wisselende kleurenpatronen, die omsloegen naar horrorclowns in een horrorwereld. Heel intens allemaal, eigenlijk iets te veel voor een mens. Kan me niet voorstellen dat je in zo'n toestand de wereld ff wil verkennen!

Na m'n trip was ik mentaal ook helemaal uitgeput, sterker nog: volledig gesloopt. Heb toen echt een dag nodig gehad om bij te komen, helaas kan ik na een trip de komende uren niet gelijk slapen dus dat was ff zwaar.
Klik om te vergroten...

Hahaha. Dat je denkproces in de war is kun je wel stellen ja. Ik snap op LSD/ALD letterlijk de simpelste voorwerpen in mijn eigen huis niet meer.

Ik wilde een keer het bad aanzetten tijdens een trip en mijn brein kon de werking van de kraan gewoon serieus niet meer processen (deze heeft welbepaald, zoals vrij gebruikijk voor een kraan, een aan/uit functionaliteit, ik heb geen vliegtuigcockpit als kraan). Gelukkig had ik niet als enige een system shut down want @Eik die toen ook aanwezig was kon deze mysterieuze formule in eerste instantie ook niet oplossen. :’) Toen we door hardop stap voor stap beredeneren hadden ondervonden dat een kraan aan en uit kan (door Eik dan met name want ik stond er in m’n herinnering maar wat als een dom schaap bij te lachen, met het denkvermogen van een eencellig pantoffeldiertje), en er eĆ­ndelijk water uit de kraan kwam diende het volgende probleem zich aan. Het ontging ons even wat er nu met het water moest gebeuren, want het liep weg en dat was niet goed, dat wisten we wel. Ik kreeg echt een totale error en heb een korte time-out moeten nemen (halve minuut weglopen uit de badkamer) want ik snapte er echt werkelijk allemaal helemaal geen fuck meer van. Toen ik terugkwam had Eik in een of andere plotselinge briljante Einsteiniaanse (Eiksteiniaanse?) ingeving ontdekt dat mijn bad een stop had. En dat daarmee het water in het bad kon blijven zonder weg te lopen. Yay! Leve de uitvinding van de stop.

Man man man, wat een bevalling was dat. Hilarisch. Heb zó hard gelachen toen. Ik ben getrouwd met mijn bad en ga er elke dag in, maar zelfs de meest basale logica was compléét verdwenen.

Moraal van het verhaal: ik denk niet dat ik ooit een TV ga ophangen onder het genot van een lekker sappig LSD-zegeltje. Ik kan niet garanderen dat het huis niet instort.

Nee, ik hou het wel bij nadenken over het ontstaan van het leven en het universum ofzo, toch makkelijker. :wink:

@Koffieboon, hoeveel ervaring heb je met trippen? Ik herken het gevoel wel heel goed dat het allemaal even te intens kan worden. Zeker als je alleen bent. Toch wen je wel in zekere zin aan tripeffecten als je wat meer ervaring hebt. Je kunt er makkelijker mee dealen, met al die informatie die op je afkomt, als je die wereld wat beter kent. In het begin is het allemaal heel overweldigend. Waarmee ik trouwens niet zeg dat ā€˜advanced’ trippers het niet ook moeilijk kunnen krijgen want het blijft gewoon iets wat nogal overwhelming (understatement) kan worden op hoge dosissen. Maar ja. Het is toch ook wel ongeveer het meest boeiende waar onze hersenpan toe in staat is, vind ik, trippen. ^^

Excuses voor deze lap tekst, ik raak altijd nogal hysterisch enthousiast over dit onderwerp, lol. Psychedelica. <3
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oh kut dit is mega off-topic zie ik nu, dit topic gaat niet eens over trippen.

SORRY!

Ik ga biechten en m’n zonden overdenken. :cry::frowning:
8
8ļøāƒ£6ļøāƒ£Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Roze olifant
Off-topic, schelden, t gaat hard achteruit met de mods hier op t forum! :tearsofjoy:
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Roze olifant hahahah wat een pracht verhaal :tearsofjoy::tearsofjoy:, doet me denken aan mijn eerste cannabiservaringen. Gewoon er echt helemaal niks meer van snappen.

Terugkomend op je vraag denk ik dat ik mezelf in de klasse onervaren trippers moet indelen. Voor de trip die ik hierboven beschreven heb, had ik tweemaal eerder 2cb gebruikt. Waarvan beide keren twee pilletjes per trip. De effecten hiervan waren veel minder sterk.

Naja verschilt ook weer heel erg per setting. Eerste keer in een thuissetting gedaan en later buiten rondjes gelopen met medetrippers, dit ging goed en was leuk. Tweede keer op een gratis festival gedaan in de stad met publiek dat vol aan het bier zat. Die ervaring was gelijk al een stuk minder aangenaam.

Die keer dat ik zo hard ging had ik maar een pil op, wel een andere overigens. Niet getest, dom! Altijd doen dus met drugs en zeker met tripmiddelen, want anders kan je echt mega leip gaan als je de dosering aanneemt die de dealer je wijsmaakt.

Andere tripmiddelen dan 2cb heb ik nooit gebruikt en durf ik nu ook niet meer te nemen.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Roze olifant @acht.zes @Koffieboon

Maakt niet uit de off topic reacties. Vind het een geweldig topic hahaha :tearsofjoy:
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Koffieboon zei:
@Roze olifant hahahah wat een pracht verhaal :tearsofjoy::tearsofjoy:, doet me denken aan mijn eerste cannabiservaringen. Gewoon er echt helemaal niks meer van snappen.

Terugkomend op je vraag denk ik dat ik mezelf in de klasse onervaren trippers moet indelen. Voor de trip die ik hierboven beschreven heb, had ik tweemaal eerder 2cb gebruikt. Waarvan beide keren twee pilletjes per trip. De effecten hiervan waren veel minder sterk.

Naja verschilt ook weer heel erg per setting. Eerste keer in een thuissetting gedaan en later buiten rondjes gelopen met medetrippers, dit ging goed en was leuk. Tweede keer op een gratis festival gedaan in de stad met publiek dat vol aan het bier zat. Die ervaring was gelijk al een stuk minder aangenaam.

Die keer dat ik zo hard ging had ik maar een pil op, wel een andere overigens. Niet getest, dom! Altijd doen dus met drugs en zeker met tripmiddelen, want anders kan je echt mega leip gaan als je de dosering aanneemt die de dealer je wijsmaakt.

Andere tripmiddelen dan 2cb heb ik nooit gebruikt en durf ik nu ook niet meer te nemen.
Klik om te vergroten...

Ik vind 2cb moeilijker te handelen dan LSD. Het is zo schokkerig en druk en chaotisch. LSD is rustig en flowend.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb het ook wel hoor dat ik even dingen niet meer kan of dat het te veel word en moet gaan zitten en gewoon moet genieten.

Maar met LSD kan je jezelf altijd terug roepen even ogen dicht en kom op! Boem!
Terug op aarde (de veranderingen en bewegingen blijven) maar geestelijk weer down to earth.

Wat ook een goede is je hoofd tussen je benen je handen op je hoofd en elleboog op je knieƫn ogen dicht! En dan tot bezinning komen.
Dat is zo een goede haalt je zo weer terug.

Moet ook bekennen in de dierentuin had ik mdma op de achtergrond wat de trip wat rustiger maakt en de lichtinvallen wat minder maakt.
Zonnebril op.
Perfect :sunglasses:
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Rebell zei:
Ik heb het ook wel hoor dat ik even dingen niet meer kan of dat het te veel word en moet gaan zitten en gewoon moet genieten.

Maar met LSD kan je jezelf altijd terug roepen even ogen dicht en kom op! Boem!
Terug op aarde (de veranderingen en bewegingen blijven) maar geestelijk weer down to earth.

Wat ook een goede is je hoofd tussen je benen je handen op je hoofd en elleboog op je knieƫn ogen dicht! En dan tot bezinning komen.
Dat is zo een goede haalt je zo weer terug.

Moet ook bekennen in de dierentuin had ik mdma op de achtergrond wat de trip wat rustiger maakt en de lichtinvallen wat minder maakt.
Zonnebril op.
Perfect :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Zet eens Koan - Selena's song (hyperion mix) op met headphones, weinig licht. Tijdens lsd of 2cb. Ik zag glazen vlinders. Paarse en blauwe randen. Echt zo mooi

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."