#1
True...Maar daarom is echte vergeving denk ik ook niet iets wat je doet. Het is niet 'jij' die iets van jezelf 'vergeeft'. Het is eerder dat 'jij' verdwijnt in de vergeving. De vergeving is de ware onderliggende zelf waar we uit vrije wil naar kunnen terugkeren. En dat heeft geen onderliggende agenda of manipulatie. Eigenlijk zijn we er al, maar onze aandacht is meestal heel ergens anders.
Wanneer je je er bewust van bent ben je denk ik al een heel eind. Vergelijk het met mindfulness. Mensen denken dat ze hun hoofd leeg moeten krijgen. Nee. Het is de stroom van gedachten juist ongehinderd laten gaan, laten passeren zonder toe te geven aan de verleiding om in de stroom mee te gaan.Ik heb datzelfde probleem met over-analyseren. Vind het een goede boodschap dat het er niet toe doet wat de reden was. Anders blijf je naar het verleden kijken. Maar hier echt consequent in veranderen kost denk ik tijd. Zelf ben ik nog steeds vaak aan het over-analyseren, dat zit blijkbaar best diep. Wanneer ik bewust/mindful ben, kan ik het vaak onderscheppen, maar anders gaat het vaak toch vanzelf.
Zeker. In de week of twee nadien valt alles langzaam op z'n plek. Meteen na afloop denk ik nog van ''OK... wat moet ik hier nou mee?'' De les komt bij mij niet meteen binnen.De periode er na is soms nog het meest ingrijpend in het echte leven.![]()
Ik vind dit een moeilijk te beantwoorden vraag. Wat is stevig trippen, en hoe verhoudt trippen op ayahuasca zich tot trippen op andere middelen? Het is anders, moeilijk te vergelijken. Ayahuasca is voor mij tot op heden vooral geworstel met mijn ego geweest. Ik ben op ayahuasca nog geen punt van overgave gepasseerd. Mijn ervaringen met ayahuasca hebben tot op heden nooit echt diep gevoeld. Tegelijkertijd zijn het echter enkele van de meest confronterende en leerzame trips geweest. Ayahuasca lijkt haast synoniem te staan voor heling.Maar je hebt weleens echt stevig getript op ayahuasca?
Voelt als thuiskomen tussen al die rare snuiters hier!Ten eerste, ik ben ook een rare snuiter. Aangenaam.![]()
Tsja, 't verschil moet er blijven...Maar ik deel die passie niet.![]()