#1
Dit heb ik al een tijdje in mijn hoofd en vooral sinds mijn laatste trip. We zeggen altijd dat een hoge dosis wel eens heel moeilijk kan zijn met psychedelica. Grotere kans op een paniekaanval en negativiteit. Natuurlijk is dit in zekere zin ook zo. Hoe hoger de dosis hoe groter de kans op een negatieve ervaring(maar ook mooier
). Maar mijn vriendin kijkt hier anders tegen aan en vooral bij mij laatste tripervaring, ik ook een beetje.
Wat ik sowieso als ervaren tripper merk is dat ik in de loop van de tijd steeds minder nodig lijk te hebben om leuk te kunnen trippen. Ik zit sneller over die grens van de tripwereld zeg maar. Alsof ik mijzelf sneller/makkelijker kan openen voor de trip ervaring. Natuurlijk brengt een grotere dosis mij nog steeds dieper maar hard trippen lukt mij nu veel makkelijker op een lagere dosis dan vroeger.
Maar wat mij ook op begint te vallen is dat een lagere dosis voor mij eigenlijk helemaal niet perse "makkelijker" is. Bij een lage dosis kan ik veel beter tegen de tripervaring vechten als deze negatief dreigt te worden. Ik ga me dan verzetten waardoor ik geneigd ben om in het negatieve te blijven hangen.
Bij een hogere dosis heb ik dit ook in het begin maar dan wordt de trip op een geven moment zo intens dat er niet tegen te vechten valt. De ervaring wordt dat zo overweldigend dat ik eigenlijk niets anders meer kan dán overgeven. Bij een lage dosis ben ik dus nog wel eens sterk (eigenwijs) genoeg om te blijven vechten en mij dus niet over te geven.
Nu snap ik dus waarom mijn vriendin altijd zoiets heeft van "Als ik ga trippen geef dan genoeg, want dan kan ik mij tenminste overgeven ipv dat mijn ego denkt zich te moeten wapenen tegen de bewustzijnsverandering". Ik had dat nooit zo bekeken want hoe lager de dosis hoe makkelijker te sturen toch....? Nou, dus niet altijd....
Ervaren anderen dit ook? Of iets vergelijkbaars?
Wat ik sowieso als ervaren tripper merk is dat ik in de loop van de tijd steeds minder nodig lijk te hebben om leuk te kunnen trippen. Ik zit sneller over die grens van de tripwereld zeg maar. Alsof ik mijzelf sneller/makkelijker kan openen voor de trip ervaring. Natuurlijk brengt een grotere dosis mij nog steeds dieper maar hard trippen lukt mij nu veel makkelijker op een lagere dosis dan vroeger.
Maar wat mij ook op begint te vallen is dat een lagere dosis voor mij eigenlijk helemaal niet perse "makkelijker" is. Bij een lage dosis kan ik veel beter tegen de tripervaring vechten als deze negatief dreigt te worden. Ik ga me dan verzetten waardoor ik geneigd ben om in het negatieve te blijven hangen.
Bij een hogere dosis heb ik dit ook in het begin maar dan wordt de trip op een geven moment zo intens dat er niet tegen te vechten valt. De ervaring wordt dat zo overweldigend dat ik eigenlijk niets anders meer kan dán overgeven. Bij een lage dosis ben ik dus nog wel eens sterk (eigenwijs) genoeg om te blijven vechten en mij dus niet over te geven.
Nu snap ik dus waarom mijn vriendin altijd zoiets heeft van "Als ik ga trippen geef dan genoeg, want dan kan ik mij tenminste overgeven ipv dat mijn ego denkt zich te moeten wapenen tegen de bewustzijnsverandering". Ik had dat nooit zo bekeken want hoe lager de dosis hoe makkelijker te sturen toch....? Nou, dus niet altijd....
Ervaren anderen dit ook? Of iets vergelijkbaars?