Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaring met 'tripkillers'

Ervaring met 'tripkillers'

39 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
Nog nooit zelf tripkillers ingezet, maar heb bij @verwondering op de df meeting wel gezien dat een benzo wel werkt en wel bij 200ug Eth lad, een LSD analoog. Het was het verschil tussen niet en wel aanspreekbaar zijn lol.
Klik om te vergroten...
Komt er ooit weer eens zo'n meet? Lijkt me tof :grin:

OT: Welke benzo's zouden goeie tripkillers zijn?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb onlangs etizolam geprobeerd en snap wel waarom dit werkt ja, zelf nog nooit bij een bad trip geprobeerd. Ik raad deze ook aan aan mensen, omdat deze legaal is. Word wel een beetje moe van mensen die er heel erg op haten omdat ze het zelf nooit nodig hebben gehad. Goed voor jou, maar niet iedereen is hetzelfde, en niet iedereen heeft het zelfde doel met het nemen van een psychedelica.

Ik vind persoonlijk het niet zwak als je een keertje kiest er niet van te leren omdat je doodsangsten uit staan. Je kan nog heel vaak trippen. Een groot deel van innemers neemt het ook niet om wat te leren.

Persoonlijk lijkt het mij ook niet heel interessant, want ik vind het effect eigenlijk tot nu toe altijd goed te handelen, en heb het nog niet nodig gevonden. Zou het potentieel wel doen. Video van psychedsubstanse is goed, al heb ik het idee dat hij zich wel heel erg subtiel verdedigt, tegen alle "no-go psychonauten".
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoxyz zei:
OT: Welke benzo's zouden goeie tripkillers zijn?
Klik om te vergroten...

Als je een moeilijk moment meemaakt in de trip, dan heb je meestal last van veel angst, die ervoor zorgt dat je niet meer wil trippen. Daarom wordt er meestal voor anxiolytische (=angstremmende) benzo's gekozen zoals alprozolam, midazolam, etizolam of oxazepam.

Van midazolam is een neusspray op de markt die heel handig is voor mensen die écht in paniek raken en daarom in bedwang moeten worden gehouden om te voorkomen dat ze zichzelf en/of anderen verwonden. Maar je kan je vast voorstellen dat als je aan het hallucineren bent, als je je heel angstig voelt, het gevoel hebt dat je achtervolgd wordt, dat je doodgaat, en dat er dan ook nog eens allemaal mensen op je springen die drugs in je willen spuiten. Ja, dan ga je wel bad zeg maar.

Gelukkig werkt midazolam neusspray al binnen een paar minuten.

De andere benzodiazepinen komen in pilvorm. Dan duurt het een half uur voordat het angstremmende effect begint. Mede daarom vind ik benzo's bij gebruik van een bad trip nooit zo handig. Als je in dat half uur een rustigere omgeving opzoekt, wat te drinken en een dekentje aanbiedt, rustig en op deëscalerende manier praat met degene wat er precies mis is, dan is na een half uur die pil meestal ook niet meer nodig.

Maar als je dan toch echt een benzo nodig hebt, dan zijn de bovenstaande het meest geschikt vanwege hun angstremmende effect. De genoemde middelen hebben een relatief korte halfwaardetijd. Na een paar uur nemen de effecten van de benzodiazepinen af. Dat is handig, want na een paar uur beginnen ook de psychedelische effecten van het tripmiddel af te nemen. Tegen die tijd is er geen kalmeringsmiddel meer nodig. Als je een middel neemt met een lange halfwaardetijd dan kan je de volgende dag, of zelfs een paar dagen erna, nog versuft zijn.

Bij oneigenlijk gebruik van benzodiazepines gaat de dosering vaak mis. Dat kan gevaarlijk zijn omdat dit soort kalmeringsmiddelen een hartstilstand kunnen veroorzaken als je te veel neemt. Ook combinatiegebruik met andere downers kan levensgevaarlijk zijn. Neem nooit alcohol, pijnstillers, opioïden, GHB of ketamine samen met benzodiazepinen.
Wat niet helpt is dat benzodiazepines snel tolerantie veroorzaken, waardoor een steeds hogere dosering nodig is. Bovendien veroorzaken de middelen geheugenverlies zodat je bijvoorbeeld vergeet dat je een uur eerder nog een pil hebt genomen.

Daarom moet je wel strikte veiligheidsmaatregelen hanteren bij bezit en gebruik van benzodiazepines. Zoek een standaarddosering van benzo's en verpak die doseringen per stuk (dus één pil in één gripzakje met een etiket waarop informatie staat over de inhoud). Houd een aftekenlijst bij wanneer er voor het laatst een benzodiazepine is genomen en in welke dosering. Hanteer altijd het vier-ogen-principe. Laat iemand controleren wat en hoeveel jij inneemt.

Vanwege de relatieve complexiteit van de voorzorgsmaatregelen vind ik dus dat particulier gebruik van benzodiazepinen niet (zo maar) aangeraden moet worden. Je moet wel echt goed voorbereid zijn.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Benzo's inderdaad, al vind ik suiker ook wel een goede. Het breekt je trip niet af, maar vermindert het wel ietwat. Toen ik een paar weken geleden te hard ging op 2C-B nuttigde ik veel suiker, en merkte dat mijn trip ineens weer handelbaar werd. Het is geen wondermiddel, maar wel een fijn hulpmiddel als het te intens is. Of dit een placebo was weet ik niet.. Maar voor mij hielp het in ieder geval enorm op dat moment.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij is die suiker methode een broodje aap verhaal. Zolang je er nog in gelooft kan het placebo effect je nog wel helpen natuurlijk. :tonguewink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Ik geloof ook niet in de suiker methode bij psychedelica. Wel zou het zo maar eens kunnen dat het placebo-effect bij een trip nog beter werkt dan in nuchtere staat.
Klik om te vergroten...
Nooit bij stilgestaan eigenlijk. Maar klinkt logisch.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik geloof ook niet in de suiker methode bij psychedelica. Wel zou het zo maar eens kunnen dat het placebo-effect bij een trip nog beter werkt dan in nuchtere staat.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ben het met je eens dat je al veel kunt voorkomen, maar zie het toch als een geruststelling om er zelf thuis wat te hebben liggen en zo te kunnen voorkomen dat ik eventueel met de ambulance naar het ziekenhuis wordt gebracht waar de dokter me een soortgelijk iets geeft.
Klik om te vergroten...

Dit. We zijn het er geloof ik allemaal over eens dat het nemen van benzo’s alleen een oplossing is voor extreme (nood)situaties, niet voor ‘even wat slechter gaan’ maar het is wel geruststellend om er wat van te hebben liggen. Zeker gezien er zoals jij zegt in het ziekenhuis ook weinig meer gedaan wordt dan monitoring en toediening van benzodiazepines.

Dat het tolerantie geeft is niet zo relevant zo lang je dat spul ook alleen gebruikt voor bovenstaande emergency events. (Ikzelf gebruik het vooral in de hele late nasleep van LSD wel eens om de laatste restjes weg te nemen zodat ik kan slapen en vind het dan gewoon chill om in benzowolkjes weg te zakken, maar ben me er wel altijd van bewust dat ik het maar één keer per zoveel tijd mag inzetten.) Zolang je maar zelfdiscipline hebt met dit soort middelen kan het niet zoveel kwaad.

Antipsychotica heb ik ook nog ergens liggen (ooit van iemand gekregen) maar ik zou zelf vanwege de bekendheid en minder bijwerkingen toch veiligheidshalve voor een benzo gaan in geval van een enorme horrortrip.

@2cbarbeque: je kunt online legale varianten van RC-‘benzo’s’ kopen, persoonlijk bevalt etizolam mij tot nu toe het best. Kijk er zoals hierboven al voor gewaarschuwd wordt dus wel mee uit en stel restricties voor jezelf, want dit zijn verslavende middelen met een zware afkick als je er eenmaal afhankelijk van geworden bent.
M
MondmaskerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor de reacties! Ga eens kijken voor Etizolam. Fijne dag nog allemaal
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb zelf een 0,001-weegschaal, zoals vrijwel altijd het geval is bij die dingen weegt die pas vanaf een milligram of 5 inderdaad.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
2cbarbeque zei:
Bedankt voor de reacties! Ga eens kijken voor Etizolam. Fijne dag nog allemaal
Klik om te vergroten...
Etizolam is wel lastig te doseren. 1-2 milligram kan je zelf niet goed afwegen op een 0.001-weegschaal. Een geschikte weegschaal is heel lastig aan te komen als consument en zelfs dan nog lastig handelbaar. Dus als je poeder koopt dan wordt het heel lastig om de juiste dosis te nemen.

Er zijn ook etizolam-pillen beschikbaar, maar bedenk dat de pillen mogelijk niet allemaal evenveel etizolam bevatten. Etizolam-pillen worden meestal door onofficiële pillenmakers geperst. De makers mengen het bindmiddel en de etizolam meestal niet op de juiste manier, waardoor er grote verschillen in dosering kunnen ontstaan tussen de ene pil en de andere pil.

Helaas testen GGD en verslavingszorginstellingen geen slaapmiddelen zoals etizolam, dus je kan de pillen ook niet daar laten testen om de dosering te achterhalen. Je kan wel een pil opsturen naar Energycontrol in Spanje, maar zo'n test kost wel 70 euro, en dan weet je nog maar hoe sterk één pil is (de andere pillen kunnen mogelijk sterker zijn of juist niet).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
acht.zes zei:
Ik heb zelf een 0,001-weegschaal, zoals vrijwel altijd het geval is bij die dingen weegt die pas vanaf een milligram of 5 inderdaad.
Klik om te vergroten...
Ik ook en dat is op het moment ook een beetje mijn probleem, aangezien ik mijn 4-HO-MET binnen heb en een test dosering met een paar milligram wil doen, maar daar vertrouw ik mijn weegschaal niet mee...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Mindless
Misschien gewoon 10mg afwegen en die in vieren delen en daar dan 1 van nemen of zo? 2,3 of 2,7 mg zal ook weinig uitmaken lijkt me.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb wel eens gelezen dat bij Ayahuasca ceremonies er hoge dosis combinaties van Cafeïne met L-Theanine wordt gegeven om een trip meer dragelijk te maken. L-Theanine wordt dacht ik zo'n 2 a 3 keer hoger gedoseerd om de minder prettige bijwerkingen van cafeïne te compenseren, wat ook relevant is is dat Cafeïne langer werkt dan L-Theanine.

Niet geschikt voor iedere situatie natuurlijk maar wellicht interessant.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
@Mindless
Misschien gewoon 10mg afwegen en die in vieren delen en daar dan 1 van nemen of zo? 2,3 of 2,7 mg zal ook weinig uitmaken lijkt me.
Klik om te vergroten...
Je moet er eigenlijk van uitgaan dat het laatste getal op de weegschaal niet significant is. Check ook deze handleiding voor gebruik van een weegschaal op Reddit:

Als je volumetrisch gaat doseren dan kun je beter een hoeveelheid nemen van meer dan 20 milligram op een 0.001-weegschaal. Dan heb je wel weer goede glazen pipetten met pippetteerballon nodig om die hoeveelheid in gelijke porties te verdelen. (Ohja, etizolam lost niet op in water maar in propyleenglycol (PG))
Je hebt ook een mondkapje nodig als je afweegt en handschoenen, want je kan het poeder binnenkrijgen via de ademhaling.

Maarja, als het dan lukt om binnen significante grenzen je dosis af te meten, dan zit je weer met het punt dat je dan gelijk al heel veel doses etizolam hebt liggen. Dan sluipt ook automatisch het gevaar van verslaving erin. Zeker omdat benzo's geheugenverlies veroorzaken en je vergeet hoe vaak je hebt genomen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
@Mindless
Misschien gewoon 10mg afwegen en die in vieren delen en daar dan 1 van nemen of zo? 2,3 of 2,7 mg zal ook weinig uitmaken lijkt me.
Klik om te vergroten...
Ja misschien dat maar proberen. Of meer dan 20 zoals @Neo-Shulginist zegt en dat in kleine porties verdelen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Etizolam is wel lastig te doseren. 1-2 milligram kan je zelf niet goed afwegen op een 0.001-weegschaal. Een geschikte weegschaal is heel lastig aan te komen als consument en zelfs dan nog lastig handelbaar. Dus als je poeder koopt dan wordt het heel lastig om de juiste dosis te nemen.

Er zijn ook etizolam-pillen beschikbaar, maar bedenk dat de pillen mogelijk niet allemaal evenveel etizolam bevatten. Etizolam-pillen worden meestal door onofficiële pillenmakers geperst. De makers mengen het bindmiddel en de etizolam meestal niet op de juiste manier, waardoor er grote verschillen in dosering kunnen ontstaan tussen de ene pil en de andere pil.

Helaas testen GGD en verslavingszorginstellingen geen slaapmiddelen zoals etizolam, dus je kan de pillen ook niet daar laten testen om de dosering te achterhalen. Je kan wel een pil opsturen naar Energycontrol in Spanje, maar zo'n test kost wel 70 euro, en dan weet je nog maar hoe sterk één pil is (de andere pillen kunnen mogelijk sterker zijn of juist niet).
Klik om te vergroten...

Ja, ik heb momenteel etizolam pellets/pillen (1 mg wat ik eigenlijk wat aan de lage kant vind), maar ik had eerder zegels van 2.5 mg en die bevielen mij prima. :) Daarvoor ook wel eens zegels van 4 mg gehad maar dat is weer overdreven hoog. Daar nam ik dan een halve van. Het is in allerlei soorten en maten te koop in ieder geval. Poeder heb ik nooit gehad.

Ik heb er zelf wel goede ervaring mee, weinig gevoelsmatige grote verschillen tussen zegels. Omdat het niet té sedatief is, vind ik doseren met etizolam wat makkelijker dan met sommige andere RC benzo-achtigen (bijvoorbeeld flunitrazolam, dat is echt potent en behoorlijk versuffend spul).
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Als je een moeilijk moment meemaakt in de trip, dan heb je meestal last van veel angst, die ervoor zorgt dat je niet meer wil trippen. Daarom wordt er meestal voor anxiolytische (=angstremmende) benzo's gekozen zoals alprozolam, midazolam, etizolam of oxazepam.

Van midazolam is een neusspray op de markt die heel handig is voor mensen die écht in paniek raken en daarom in bedwang moeten worden gehouden om te voorkomen dat ze zichzelf en/of anderen verwonden. Maar je kan je vast voorstellen dat als je aan het hallucineren bent, als je je heel angstig voelt, het gevoel hebt dat je achtervolgd wordt, dat je doodgaat, en dat er dan ook nog eens allemaal mensen op je springen die drugs in je willen spuiten. Ja, dan ga je wel bad zeg maar.

Gelukkig werkt midazolam neusspray al binnen een paar minuten.

De andere benzodiazepinen komen in pilvorm. Dan duurt het een half uur voordat het angstremmende effect begint. Mede daarom vind ik benzo's bij gebruik van een bad trip nooit zo handig. Als je in dat half uur een rustigere omgeving opzoekt, wat te drinken en een dekentje aanbiedt, rustig en op deëscalerende manier praat met degene wat er precies mis is, dan is na een half uur die pil meestal ook niet meer nodig.

Maar als je dan toch echt een benzo nodig hebt, dan zijn de bovenstaande het meest geschikt vanwege hun angstremmende effect. De genoemde middelen hebben een relatief korte halfwaardetijd. Na een paar uur nemen de effecten van de benzodiazepinen af. Dat is handig, want na een paar uur beginnen ook de psychedelische effecten van het tripmiddel af te nemen. Tegen die tijd is er geen kalmeringsmiddel meer nodig. Als je een middel neemt met een lange halfwaardetijd dan kan je de volgende dag, of zelfs een paar dagen erna, nog versuft zijn.

Bij oneigenlijk gebruik van benzodiazepines gaat de dosering vaak mis. Dat kan gevaarlijk zijn omdat dit soort kalmeringsmiddelen een hartstilstand kunnen veroorzaken als je te veel neemt. Ook combinatiegebruik met andere downers kan levensgevaarlijk zijn. Neem nooit alcohol, pijnstillers, opioïden, GHB of ketamine samen met benzodiazepinen.
Wat niet helpt is dat benzodiazepines snel tolerantie veroorzaken, waardoor een steeds hogere dosering nodig is. Bovendien veroorzaken de middelen geheugenverlies zodat je bijvoorbeeld vergeet dat je een uur eerder nog een pil hebt genomen.

Daarom moet je wel strikte veiligheidsmaatregelen hanteren bij bezit en gebruik van benzodiazepines. Zoek een standaarddosering van benzo's en verpak die doseringen per stuk (dus één pil in één gripzakje met een etiket waarop informatie staat over de inhoud). Houd een aftekenlijst bij wanneer er voor het laatst een benzodiazepine is genomen en in welke dosering. Hanteer altijd het vier-ogen-principe. Laat iemand controleren wat en hoeveel jij inneemt.

Vanwege de relatieve complexiteit van de voorzorgsmaatregelen vind ik dus dat particulier gebruik van benzodiazepinen niet (zo maar) aangeraden moet worden. Je moet wel echt goed voorbereid zijn.
Klik om te vergroten...
Ik beschik in Midazolam in pilvorm, dus het is er wel. Of doelde je er op dat het ook in neusspray is? Zo ver ik weet, en waar ik het voor gebruik is het een klassieke inslaper en lijkt het mij niet de go-to als het om angstremmen gaat. Oxazepam lijkt mij een beter middel dan.
M
MondmaskerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey

Ben van plan om binnenkort nog eens te trippen, is al een hele poos geleden. Ik ga graag goed voorbereid mijn trip in, met de juiste mensen in de juiste setting. Ik zou ook graag tripkillers bij de hand hebben in het geval het toch te heftig is voor mij. Iemand ervaring met specifieke vitaminen of bepaalde voedingsstoffen die je trip iets minder intens kunnen maken? Ik hoor het graag.



Greeetz
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Effectieve tripkillers zijn benzodiapines en de meeste antipsychotica, maar dan heb je het dus over medicijnen/andere drugs en niet over vitamines/voeding.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."