Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp welke drugs kun je het best uitgaan zonder alcohol.

Op welke drugs kun je het best uitgaan zonder alcohol.

40 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
3x per maand drugs gebruiken om uit te gaan is wel wat veel. Gezien het om uitgaan gaat denk ik dat het om iets stimulerends gaat en dan ga je met 3 x per maand al snel merken dat je tolerantie opbouwt. Met alle gevolgen van dien.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op welke drugs kun je het best uitgaan zonder alcohol en dit dan zeg maar 3x per maand....

(Dexamfetamine) heb zelf add namelijk....
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Verantwoord is ook maar een woord.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
ATGC zei:
Heb je daar een bron voor? Ik heb mij ook ingelezen op het gebruik van stimulanten op langere termijn (aangezien ik 30 mg MPH/dag slik) maar wat ik lees is dat het allemaal wel meevalt. Mits gebruikt zoals voorgeschreven zijn middelen zoals dex en MPH redelijk beschaafde stimulanten. Elke dag tientallen tot honderden mg's straatpep of coke in je neus stofzuigeren is pas slecht.
Klik om te vergroten...
Vroeg of laat treedt er tolerantie in, ook bij lage doseringen. Zoals ik elders op dit forum ooit eens typte (kon het vrij snel terugvinden): ''(...) vroeg of laat houdt 't toch echt op. Dat vind ik altijd zo tricky aan die ADHD-medicatie. Je denkt iets te hebben gevonden dat werkt. Vervolgens wordt het effect in de loop der jaren steeds minder en voor je het weet ben je terug bij af, sta je weer met lege handen. Óf je gaat steeds meer nemen, waardoor je uiteindelijk nog verder van huis bent dan op het moment waarop je ooit begon. Dat is de realiteit van big pharma: een uitgestoken hand waarvan je uiteindelijk geen vinger overhoudt.'' Wat ik bij meerdere mensen heb zien gebeuren is dat ze zich met behulp van medicatie op konden werken tot een hoger niveau (bijvoorbeeld een HBO-studie, terwijl ze zonder medicatie hooguit MBO hadden aangekund), om na een aantal jaar plots terug te vallen nadat de medicatie niet langer effectief is. Dan heeft men in veel gevallen het leven ingericht rondom een hoger niveau dan je eigenlijk op eigen kracht aankan en dan ontglipt datgene je wat je hebt opgebouwd. Bewijs van effectiviteit van ADHD-medicatie op lange termijn ontbreekt. Bovendien is dat tot op heden nauwelijks onderzocht. Er worden maar weinig langdurige follow-up studies uitgevoerd, mede daar dit om praktische redenen vaak zeer moeilijk uitvoerbaar is.

Zie ook deze post of de discussie in deze thread. Vergeef me even voor mijn luiheid. Het voelt wat omslachtig om al wat ik er eerder over heb gezegd weer helemaal opnieuw uit te gaan werken... :sweatsmile:
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psilocyloner zei:
Denk je werkelijk dat de huisarts bij elke aanvraag van een herhaalrecept alles gaan controleren?
Klik om te vergroten...

Het zou natuurlijk raar zijn als een huisarts zich focust op de gezondheid van zijn/haar patiënten...... lol
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#6
psycel zei:
Het zou natuurlijk raar zijn als een huisarts zich focust op de gezondheid van zijn/haar patiënten...... lol
Klik om te vergroten...
Het gaat mis door een combinatie van enerzijds overmatige werkdruk en anderzijds wat ze noemen 'diffusion of responsibility' als gevolg van de wijze waarop de (farmaceutische) zorg is georganiseerd. Vanuit mijn eigen werkervaring in de zorg weet ik hoe het in de praktijk gaat. De arts heeft het te druk en denkt ''de apotheek controleert het wel''. Bij de apotheek staat een lange rij ongeduldige mensen, waardoor de apothekersassistente denkt ''de huisarts heeft het herhaalrecept uitgeschreven, dus het zal wel goed zijn''. In theorie zou er in een systeem waarbij een andere partij dan die het medicijn voorschrijft het medicijn verstrekt sprake moeten zijn van dubbele controle. In de praktijk echter leidt het er juist toe dat de controle versloft omdat de ene partij erop vertrouwt dat de andere partij de controle reeds goed heeft uitgevoerd of zal uitvoeren. Kijk, gevaarlijke interacties tussen verschillende medicijnen zullen doorgaans wel voorkomen worden omdat het computersysteem dan automatisch melding geeft, maar de computer slaat niet gelijk groot alarm als patiënt in kwestie nog genoeg van het voorgeschreven medicijn in huis zou moeten hebben.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psilocyloner zei:
Het gaat mis door een combinatie van enerzijds overmatige werkdruk en anderzijds wat ze noemen 'diffusion of responsibility' als gevolg van de wijze waarop de (farmaceutische) zorg is georganiseerd. Vanuit mijn eigen werkervaring in de zorg weet ik hoe het in de praktijk gaat. De arts heeft het te druk en denkt ''de apotheek controleert het wel''. Bij de apotheek staat een lange rij ongeduldige mensen, waardoor de apothekersassistente denkt ''de huisarts heeft het herhaalrecept uitgeschreven, dus het zal wel goed zijn''. In theorie zou er in een systeem waarbij een andere partij dan die het medicijn voorschrijft het medicijn verstrekt sprake moeten zijn van dubbele controle. In de praktijk echter leidt het er juist toe dat de controle versloft omdat de ene partij erop vertrouwt dat de andere partij de controle reeds goed heeft uitgevoerd of zal uitvoeren. Kijk, gevaarlijke interacties tussen verschillende medicijnen zullen doorgaans wel voorkomen worden omdat het computersysteem dan automatisch melding geeft, maar de computer slaat niet gelijk groot alarm als patiënt in kwestie nog genoeg van het voorgeschreven medicijn in huis zou moeten hebben.
Klik om te vergroten...

Ik heb juist andere ervaringen.
In de meeste praktijken doen de doktersassistenten de herhaalreceptuur en de arts kijkt het globaal na voordat hij het verstuurd. Als er iets heel vreemds tussen staat, zoals 360 tabletten oxycodon voor een meid van 18 zonder enige ziekte, valt dat echt wel op.
De apothekersassistenten controleren elkaar voordat ze medicatie klaarzetten en bellen zo nodig met de huisartsenpraktijk bij twijfel. Er worden zeker fouten gemaakt want het blijft mensenwerk, maar de computersystemen ondervangen dit zeker niet altijd!

De werkdruk is hoog, maar vergeet vooral de druk van de patiënten niet. Ze eisen hun pammen!
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze letten echt wel op bij de HAP en de Apotheek. Ik heb eens een hele discussie gehad over een middel (geen psychofarmacon trouwens) dat volgens de HA en Apotheker gestopt moest worden. Daarbij boeide het ze geen ruk dat een specialist het had voorgeschreven. Uiteindelijk een ander, lichter middel gekregen.

Opiumwetmiddelen vereisen ook altijd een "krabbel" van de HA en moeten apart worden ingesproken, online herhaalrecept kan niet.

Purplext zei:
De werkdruk is hoog, maar vergeet vooral de druk van de patiënten niet. Ze eisen hun pammen!
Klik om te vergroten...

Sterker nog, ze eisen dat ene merk pammetje want die anderen werken niet. Ook zie je dat ernstig zieke mensen met beperkte levensverwachting vaak zaken als oxazepam krijgen voor de nachtrust. Op lange termijn wordt dat door gewenning gewoon een placebo.

Waar ging dit topic alweer over?:grinning: Ik zag ergens in de krant of internet iets langskomen over Alcarelle/Pace/MEAI/"Synthahol". Helaas geen revolutionaire ontwikkelingen, C2H5OH blijft voorlopig koning...
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ga zaterdag weer op stap denk dat het paar pilletjes 2.5mg dex word..
Kijken of ik ook tolerantie heb opgebouwd:thinking:
Krijg er jmr genoeg grote doppen van...
Kun je niets tegen doen zeker
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
Purplext zei:
vergeet vooral de druk van de patiënten niet. Ze eisen hun pammen!
Klik om te vergroten...

0C278CE4-4EB6-48FB-B3D3-71DD9C904D95.jpeg
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Net thuis van vies mooi feestje in heerenveen
Dex met redbull wodka bier en berenburg.....

Geen tolerantie gevoeld met deze keer weer 15mg dex. Zat 2 weken tussen dat wel.

Kreeg deze keer niet van die grote doppen gelukkig. Hoe dat kan??
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Anoniemus zei:
Net thuis van vies mooi feestje in heerenveen
Dex met redbull wodka bier en berenburg.....

??
Klik om te vergroten...
Jammer, het is je niet gelukt het zonder alcohol te doen.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Jammer, het is je niet gelukt het zonder alcohol te doen.
Klik om te vergroten...

Om en om met rivella...:sweatsmile:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Anoniemus zei:
Net thuis van vies mooi feestje in heerenveen
Dex met redbull wodka bier en berenburg.....

Geen tolerantie gevoeld met deze keer weer 15mg dex. Zat 2 weken tussen dat wel.

Kreeg deze keer niet van die grote doppen gelukkig. Hoe dat kan??
Klik om te vergroten...
Ai waarom met red bull? Je hart moet nog langer mee dan alleen deze week.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang zei:
Ai waarom met red bull? Je hart moet nog langer mee dan alleen deze week.
Klik om te vergroten...

Voel nu al 2 dagen een kater dinsdag en vandaag hoop dat ik me morgen beter voel...
Heb geen zin om te werken :cry: terwijl ik dat anders wel heb...

2 weekenden achter elkaar gebruiken is niet zo,n goed idee
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Anoniemus zei:
Voel nu al 2 dagen een kater dinsdag en vandaag hoop dat ik me morgen beter voel...
Heb geen zin om te werken :cry: terwijl ik dat anders wel heb...

2 weekenden achter elkaar gebruiken is niet zo,n goed idee
Klik om te vergroten...
Lesje geleerd hopelijk.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganggang zei:
Lesje geleerd hopelijk.
Klik om te vergroten...

3 weekenden achter elkaar alleen maar volgas bier drinken heb ik mindere katers...

Zou ik me morgen al weer mentaal goed voelen of duurt dit nog langer
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Anoniemus zei:
3 weekenden achter elkaar alleen maar volgas bier drinken heb ik mindere katers...

Zou ik me morgen al weer mentaal goed voelen of duurt dit nog langer
Klik om te vergroten...
Geen idee, heeft te maken met hoe de rest van je leven er uit ziet. Denk aan voeding, beweging (sport) en mentale gezondheid.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
Voor mij Ghb en Coke..
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ganggang zei:
3x per maand drugs gebruiken om uit te gaan is wel wat veel. Gezien het om uitgaan gaat denk ik dat het om iets stimulerends gaat en dan ga je met 3 x per maand al snel merken dat je tolerantie opbouwt. Met alle gevolgen van dien.
Klik om te vergroten...

Ook tolerantie met dexamfetamine?? Veel adhd add patiënten gebruiken dit dagelijks voor een lange tijd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."