Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e x trippen

1e x trippen

31 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou ik ben eruit. Ik ga voor de truffels omdat dit natuurlijk, makkelijk te doseren en makkelijk te verkrijgen is! Ik ga het echter doen als het wat warmer wordt zodat we het in het bos kunnen doen. Bedankt voor het meedenken en zal laten weten hoe het was!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou beginnen met een lage dosis truffels, omdat deze (naar mijn mening, ik voel de reacties al komen) wat vriendelijker van geest zijn. Ook aanzienlijk empatischer dan bijvoorbeeld LSD. Er is gewoon meer magie bij truffels dan bij LSD en zeker 2C-B.

Ook duren truffels maar een uur of 4-6, terwijl LSD bij mij een goede 15 uur duurt.

Truffels zijn ook het veiligst, natuurlijk (geen goed argument trouwens), en hebben veel meer/mooiere visuals dan 2C-B/LSD. Ook veel meer therapeutische potentie naar mijn mening.

Sommige zweren bij LSD, en andere bij psilosine. Ik vind truffels aanzienlijk leuker en bijzonderder.

Ook hoef je geen wetten te breken, en ook testen is niet nodig.

Edit: zie dat je al de juiste keuze hebt gemaakt, sorry ik zag dit te laat:). Bos is zeker een aanrader!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Psilo voelt voor mij in eerste instantie al magischer aan. Er heerst altijd een beetje een sprookjessfeer en sprookjes hebben ook altijd een wat duister element, wat ik dus vaak ook sterk voel bij truffels/paddo's. Maar niet meteen op een verkeerde manier. Verder geeft psilo me heel erg een visceraal gevoel van connectie met de aarde, met de planten en met het water en soms ook heel erg met het kosmische.
Klik om te vergroten...
Dankjewel hiervoor, ongeveer een samenvatting van mijn tweede keer truffels. Heb huilend met de meest intense euphorie gezegt dat ik als kind zo graag in een sprookje wou leven, en dit nu onverwachts uitkomt.

Zoveel emotie en genot heb ik nooit verder ervaren, zelfs niet bij mijn eerste intense relatie. Je bent niet verliefd op alles zoals op MDMA, je bént alles. Zo sterk is de empathy.
Ik knuffelde de bomen en bewonderde de natuur op een nieuw level, iets wat ik nogsteeds intenser ervaar dan voor die ervaring.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iedereen zal me tegenspreken , maar in zou voor een kleine dosis nn dmt gaan dan..
Duurt 10 15 minuutjes , maar is ineens wel zeer heftig.
Heb dit weekend men eerste lsd trip gedaan en het was super !
Maar moest ik nog geen paddo's of dmt gedaan hebben , zou ik "te" vinden als eerste tripmiddel.

Edit*
Dmt voor de duratie van de trip , als je het niet leuk vind is het zo voorbij..
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beste mensen,

Door dit forum ben ik erg geïnteresseerd geworden in tripmiddelen. Ik heb in mijn leven kilo's wiet, paar keer xtc en regelmatig speed en coke gedaan maar nu wil ik wel wat anders gaan proberen. Welk middel raden jullie aan om dit voor het eerst te doen? Ik ga het thuis bij een vriend doen die ook weinig tot geen ervaring mee heeft. Nu trokken vooral 2cb en LSD mijn interesse, welke zal ik nemen of als jullie andere opties hebben(en waarom die juist) hoor ik dat ook graag! Bij voorbaat dank!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuk dat je interesse hebt in trippen. Trippen is echt magisch!

Ik zou voor iets kortwerkends kiezen zoals 2cb. Is goed te handelen.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
Leuk dat je interesse hebt in trippen. Trippen is echt magisch!

Ik zou voor iets kortwerkends kiezen zoals 2cb. Is goed te handelen.
Klik om te vergroten...
Ja dat is op dit moment mijn eerste keus eigenlijk ook. Moet zeggen dat ik maanden geleden nog dacht; dat trippen is mij wat te heftig omdat ik soort van bang ben dat ik gek wordt in me hoofd en dat k het niet meer wil maar je kan het niet stoppen dan natuurlijk. Dus idd niet te lang werkend spreekt mij wel aan
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#8
inner_search zei:
Iedereen zal me tegenspreken , maar in zou voor een kleine dosis nn dmt gaan dan..
Duurt 10 15 minuutjes , maar is ineens wel zeer heftig.
Heb dit weekend men eerste lsd trip gedaan en het was super !
Maar moest ik nog geen paddo's of dmt gedaan hebben , zou ik "te" vinden als eerste tripmiddel.

Edit*
Dmt voor de duratie van de trip , als je het niet leuk vind is het zo voorbij..
Klik om te vergroten...
Oke, zal me ook is in dmt gaan verdiepen. Ja duidelijk, LSD haal ik van de lijst haha!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Iedereen zal me tegenspreken , maar in zou voor een kleine dosis nn dmt gaan dan..
Duurt 10 15 minuutjes , maar is ineens wel zeer heftig.
Heb dit weekend men eerste lsd trip gedaan en het was super !
Maar moest ik nog geen paddo's of dmt gedaan hebben , zou ik "te" vinden als eerste tripmiddel.

Edit*
Dmt voor de duratie van de trip , als je het niet leuk vind is het zo voorbij..
Klik om te vergroten...
Persoonlijk zou ik dmt afraden ivm de moeilijk om dit goed te verdampen en de intensiteit.
Veel ruimte om het te verpesten.

Als alles goed gaat en je dosering niet te hoog of laag is dan zou dmt Idd niet verkeerd zijn maar. Voor een beginner is het vrij tricky.

Persoonlijk zou ik Idd 2cb of lsd aanraden.
2cb is zwz een veiligere keus betreft intensiteit en mogelijk bad gaan maar zal Wss minder introspectie bieden.

LSD daartegen zal waarschijnlijk meer introspectie geven maar wel met een groter risico op bad gaan (voor 12 uur!).

Alle 2 zijn eigelijk relatief goede keuzes als de doseringen goed zijn (dus geen 200ug's eerste keer of 30mg's)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi @bensosa

Leuk dat je interesse hebt om een keer te gaan trippen. Ik kan me goed voorstellen dat het spannend is. Qua middel zou ik zelf voor 2-cb, Psilocybine (de werkzame stof in truffels) of lsd kiezen. Ze hebben allemaal zo hun eigen voor - en nadelen.

Het voordeel van 2-CB is dat het, in het algemeen, als iets minder heftig wordt ervaren en niet al te gek lang duurt. Psilocybine duurt iets langer en kun je makkelijk legaal krijgen in de smartshop. LSD duurt echt heel lang maar vind ik zelf mentaal wat "makkelijker" dan psilocybine.

Maar volgens mij is de keuze voor een middel eigenlijk veel minder belangrijk dan een aantal andere zaken zoals:
- Start met een lage dosis als je voor het eerst gaat trippen
- Doe het in een veilige fijne omgeving
- Doe het alleen als je lekker in je vel zit
- Combineer niet met alcohol of andere drugs

Hoger doseren of trippen op een feestje kan altijd later nog. Start gewoon rustig aan met een goede vriend in een rustige veilige setting als je beide happy bent. Dan is de kans op een slechte ervaring zo minimaal mogelijk.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
benzzzy zei:
Persoonlijk zou ik dmt afraden ivm de moeilijk om dit goed te verdampen en de intensiteit.
Veel ruimte om het te verpesten.
Klik om te vergroten...
Klopt. Eerste keren dmt deden we 50/60mg in de base pijp , maar kregen maar een goede 20 a 30mg binnen (wat ik niet erg vond want dan hadden we een gedacht wat ons te wachten stond) omdat er te weinig rook kon ontwikkelen , daarom beter ineens "the machine" of hoe heet het maken..

Ieder zen ding natuurlijk, maar in zou led nie afgekunnen hebben als eerste tripmiddel.

Mss salvia of zoals @Eik zij een doosje truffels.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
bensosa zei:
Beste mensen,

Door dit forum ben ik erg geïnteresseerd geworden in tripmiddelen. Ik heb in mijn leven kilo's wiet, paar keer xtc en regelmatig speed en coke gedaan maar nu wil ik wel wat anders gaan proberen. Welk middel raden jullie aan om dit voor het eerst te doen? Ik ga het thuis bij een vriend doen die ook weinig tot geen ervaring mee heeft. Nu trokken vooral 2cb en LSD mijn interesse, welke zal ik nemen of als jullie andere opties hebben(en waarom die juist) hoor ik dat ook graag! Bij voorbaat dank!
Klik om te vergroten...
Zoveel mensen zoveel smaken, dus ik ga je iets anders adviseren dan de personen hierboven. Ik zou je adviseren een natuurlijk middel te nemen. Truffels/paddo’s in lichte dosering om mee te starten. Chemische middelen geven je nooit de diepgang en gevoelsconnectie welke psilocybine houdende midddlen geven.

Wat is je doel van trippen? Een leuke ervaring? Of meer diepgang. Dit is ook belangrijk bij je keuze van het middel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."