Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk vind XTC niet fijn: alternatieven?

Ik vind XTC niet fijn: alternatieven?

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CumulonimbusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Mijn eerste post hier, hopelijk in het goede forum etc. Ik lees al een tijd graag tripreports hier, maar nu zelf even een vraag, ben benieuwd of mensen dit herkennen.
Ikzelf ben een man, 29 jaar, 72 kg en 1,81.

Mijn eerste ervaringen met XTC waren erg mooi, maar het afgelopen jaar is het minder geworden. Ik hou ongeveer 2-3 maanden tussen gebruik. Meestal begin ik met een hoeveelheid van ong 80-120 mg, waarna ik op de piek of net na de piek de rest van de pil bijneem, dus nog ong 60-80 mg. Als de pil na 45-60 minuten opkomt begint het meteen: een zwaar gevoel in mijn benen en een heel naar buikgevoel. Zo'n gevoel dat je krijgt wanneer je een afwijzing binnen krijgt van een date via een appje (ondertussen een fijne relatie maar heb dit zeker meegemaakt net als iedereen haha). Je denkt: he bah wat ben ik nou aan het doen. Na 10 minuten gaat dit over en voel ik me fijn, tintelingen en licht, lekker genieten. Na 30-45 min komt het eerdere gevoel echter weer terug, vervelend in mijn buik (geen buikpijn maar een "hormonaal gevoel" in mijn buik, hopelijk is dat begrijpelijk). Ik word weer zwaar in mijn benen en "nuchter" in mijn hoofd en wederom "jemig wat een kutgevoel, wat ben ik nou aan het doen". Een tweede golf van blijheid komt terug maar alweer minder sterk, het is gewoon wel lekker. Na 3 uur na inname (dus 2 uur na begin effecten) is het klaar, ik voel me heel vervelend. Het bijpakken stelt dit gevoel misschien 30-60 min uit.

Setting is zowel op een trancefeest als thuis met mijn vriendin. Wat gaat er mis? Slechte pillen? (Heb het wel met meerdere soorten pillen gehad). Gewoon niks voor mij? In ieder geval is een eurorie van 1,5 niet fijn voor een feest van 6 uur. Ik begrijp ook niet goed waarom het zo is veranderd, ik herinner me dat ik me tijdens de eerste paar keer echt 4-5 uur lang tussen de wolken voelde vliegen.

Dan dus nog beter nuchter, al hou ik dat qua energie en honger gewoon niet vol (snelle verbranding, weinig reserves). Kortom: wat dan wel?

Ik heb een enkele keer 150 mg 4-FMA genomen. Dit gaf een hele fijne stabiele piek, geen klachten over het feest! Echter schuur ik mijn hele mond rauw met mijn tong, heb ik de sahara in de mond en ook twee dagen kiespijn. En het schijnt heel ongezond te zijn?

Nou mensen bedankt voor het lezen, waardeer ik enorm!

Cheers
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, ik dacht ook aan een RC, maar gaan die net niet dezelfde effecten geven? Van 6-APB is het ook geweten dat het maagproblemen geeft, en zoja, dan zit je er 10u aan vast...

Er is niets dat verandert is sinds vroeger? Eten, slapen, stress, dosis,...?

Hoe is je mindset? Want als je je voorbereidt op dat slechte gevoel gaat het zeker komen, snap je?

Ik zou eerder voorstellen om er wat langere tijd tussen te laten. Dit gezegd zijnde ga je dat gevoel van vroeger waarschijnlijk nooit herbeleven... Maar mits een jaartje pauze misschien wel...? Het proberen waard misschien...

Alternatieven aanbieden is niet echt iets voor dit forum vind ik persoonlijk. Wij kennen je niet hé. Maar kijk eens rond, al dan niet bij de rc's...

Veel succes...
C
CumulonimbusLid
01-01-2024, 00:00
#3
geflipt zei:
Ja, ik dacht ook aan een RC, maar gaan die net niet dezelfde effecten geven? Van 6-APB is het ook geweten dat het maagproblemen geeft, en zoja, dan zit je er 10u aan vast...
Klik om te vergroten...
Vooral die lange werkingstijd is idd iets om rekening mee te houden, zeker dat je er zo slecht van schijnt te kunnen slapen...

geflipt zei:
Hoe is je mindset? Want als je je voorbereidt op dat slechte gevoel gaat het zeker komen, snap je?
Klik om te vergroten...
Nu je het zo zegt zal dat wel het grootste probleem zijn ja. Wat meer stress in dagelijks leven, het gevoel dat een feestje leuk moet zijn om stoom af te blazen en dan draait het vanzelf naar vervelend. Iets om aan te denken ja...

geflipt zei:
Alternatieven aanbieden is niet echt iets voor dit forum vind ik persoonlijk. Wij kennen je niet hé. Maar kijk eens rond, al dan niet bij de rc's...
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, misschien wilde ik vooral even mijn verhaal kwijt haha. Goed om even rond te kijken zeker.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#4
6apb.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
5-MAPB is in mijn ogen hetzelfde als MDMA.
Ik zou deze zeker aanraden als vervanger.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
6-apb. Is wat minder piekerig dan mdma en daardoor wellicht ook beter voor je maag. Ik heb er iig nooit maagproblemen mee gehad. Met xtc wel.
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had dit gevoel bij de eerste keer xtc, de paar keren daarna kwam het soms in veel mindere mate terug. Bij mij lag het vaak aan het acclimatiseren en het leuk 'moeten' hebben en daarom bij die stage 'moeten' zijn, genoeg 'moeten' dansen want het is maar een paar uurtjes per 2/3 maanden. Dit werkte alleen maar averechts.

Op het gegeven moment heb ik dat gewoon helemaal los gelaten en het gewoon over me heen laten komen. Wil ik 2 uur lang zitten? Dan ga ik 2 uur lang zitten, ook als m'n favoriete artiest op dat moment draait. Willen vrienden van me een rondje lopen maar ik eigenlijk niet? Ik laat me wel ff leiden.

Geen stress meer of ik er wel alles uithaalde en of het niet eigenlijk leuker zou zijn bij een andere stage. Gewoon genieten van het moment en doen waar je zin in hebt. Juist dan haal je er alles uit.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cumulonimbus zei:
Hoi allemaal,

Mijn eerste post hier, hopelijk in het goede forum etc. Ik lees al een tijd graag tripreports hier, maar nu zelf even een vraag, ben benieuwd of mensen dit herkennen.
Ikzelf ben een man, 29 jaar, 72 kg en 1,81.

Mijn eerste ervaringen met XTC waren erg mooi, maar het afgelopen jaar is het minder geworden. Ik hou ongeveer 2-3 maanden tussen gebruik. Meestal begin ik met een hoeveelheid van ong 80-120 mg, waarna ik op de piek of net na de piek de rest van de pil bijneem, dus nog ong 60-80 mg. Als de pil na 45-60 minuten opkomt begint het meteen: een zwaar gevoel in mijn benen en een heel naar buikgevoel. Zo'n gevoel dat je krijgt wanneer je een afwijzing binnen krijgt van een date via een appje (ondertussen een fijne relatie maar heb dit zeker meegemaakt net als iedereen haha). Je denkt: he bah wat ben ik nou aan het doen. Na 10 minuten gaat dit over en voel ik me fijn, tintelingen en licht, lekker genieten. Na 30-45 min komt het eerdere gevoel echter weer terug, vervelend in mijn buik (geen buikpijn maar een "hormonaal gevoel" in mijn buik, hopelijk is dat begrijpelijk). Ik word weer zwaar in mijn benen en "nuchter" in mijn hoofd en wederom "jemig wat een kutgevoel, wat ben ik nou aan het doen". Een tweede golf van blijheid komt terug maar alweer minder sterk, het is gewoon wel lekker. Na 3 uur na inname (dus 2 uur na begin effecten) is het klaar, ik voel me heel vervelend. Het bijpakken stelt dit gevoel misschien 30-60 min uit.

Setting is zowel op een trancefeest als thuis met mijn vriendin. Wat gaat er mis? Slechte pillen? (Heb het wel met meerdere soorten pillen gehad). Gewoon niks voor mij? In ieder geval is een eurorie van 1,5 niet fijn voor een feest van 6 uur. Ik begrijp ook niet goed waarom het zo is veranderd, ik herinner me dat ik me tijdens de eerste paar keer echt 4-5 uur lang tussen de wolken voelde vliegen.

Dan dus nog beter nuchter, al hou ik dat qua energie en honger gewoon niet vol (snelle verbranding, weinig reserves). Kortom: wat dan wel?

Ik heb een enkele keer 150 mg 4-FMA genomen. Dit gaf een hele fijne stabiele piek, geen klachten over het feest! Echter schuur ik mijn hele mond rauw met mijn tong, heb ik de sahara in de mond en ook twee dagen kiespijn. En het schijnt heel ongezond te zijn?

Nou mensen bedankt voor het lezen, waardeer ik enorm!

Cheers
Klik om te vergroten...
Het is wel wat anders maar ik heb bij truffels (in thuissetting) precies gevonden wat ik zocht. Ik ging ook niet meer echt lekker op Xtc na de eerste paar keren. Edit: het fijne is ook dat het natuurlijk is en je geen klachten krijgt, ook niet na de tijd. Daarbij voel je je heerlijk en erg veel lachkicks, wat ik dus vergelijkbaar vindt met xtc de eerste keren.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mdmja zei:
Bij mij lag het vaak aan het acclimatiseren en het leuk 'moeten' hebben en daarom bij die stage 'moeten' zijn, genoeg 'moeten' dansen want het is maar een paar uurtjes per 2/3 maanden. Dit werkte alleen maar averechts.
Klik om te vergroten...
Zo herkenbaar daarom werkt xtc nooit bij mij.
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
6 apb kan ik aanbevelen....zelf ook wel beetje klaar met X ....wel er de tijd voor nemen,10 uurtjes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."