Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsInvloed van de coronamaatregelen op druggebruik

Invloed van de coronamaatregelen op druggebruik

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kom nou juist vaker in gebruik gelegenheid als ooit. Dit heeft denk ik temaken met nog alleen maar thuis iets kunnen doen en dan word er al gauw drugs op de tafel gesmeten uit verveling. Als ik 1 paar drankjes in de stad ging doen gebruikte ik nooit coke alleen bij lange avonden.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel meer gebruikt dan normaal vooral alcohol.
Verder geen feestjes of iets maar meer met 2 vrienden thuis hangen in het weekend.
M
MondmaskerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey

De huidige coronamaatregelen hebben ongetwijfeld een sterke invloed op ons dagelijkse leven. Maar heeft de huidige situatie ook een invloed op jullie druggebruik? (Frequentie? Redenen van gebruik? Soorten drugs? Setting?)

Ik heb een kleine poll gemaakt, het zou leuk zijn moesten jullie in de reacties nog eens een extra toelichting geven waarom jullie minder frequent zijn gaan gebruiken of waarom juist niet.

Ik zelf ben minder frequent gaan gebruiken. Ik gebruik(te) vooral partydrugs zoals MDMA, cocaine, 3MMC, door de huidige maatregelen doen er zich minder gelegenheden voor waarin ik kan gebruiken. Ik gebruik nu slechts occasioneel eens met een paar vrienden in een woonkamer. Alcoholgebruik is ook gedaald in vergelijking met de periode voor de invoering van de corona maatregelen.

Bedankt en iedereen een leuke avond.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kom vaker in gelegenheid maar heb met mezelf echt afgesproken om er niet aan toe te geven anders weet ik van mezelf dat het echt de verkeerde kant op gaat. Dus ik ben zeker minder gaan gebruiken.
Morgen 50 dagen pep vrij! 🥳 En dat ga ik dit weekend dan wel vieren met pep, maar dan mag het ook van mezelf

Edit: Ik kijk de app even na maar ben vandaag al 50 dagen pep vrij 🥳
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat iedereen meer gebruikt, merk ook dat dealers een steeds groter aanbod hebben bijvoorbeeld. Maar nu probeer ik juist even te minderen (stoptober)
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gebruik is stabiel.
Wel een verschuiving in middelen. Sinds corona meer ket ipv X en coke.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Apotheker zei:
Mijn partner en ik zijn samen echt een stuk meer gaan gebruiken met in de periode van maart dat echt alles dicht was het meest. Merk toch wel dat het grotendeels verveling is en dan zijn het toch snel drugs die het weekend opvullen. Ook heeft het sowieso te maken met het feit dat wij iniedergeval bijna geen mensen zien en dus ook niet veel sociaal contact hebben(normaal gesproken wel natuurlijk), daarom wordt even gek doen geapprecieerd.

Wel kan ik stellen dat we veeeel minder alcohol drinken puur omdat er geen mogelijkheid meer is tot uitgaan en kroegentochten.
Klik om te vergroten...
Damn... ik kom momenteel op meer huisfeestjes dan ooit en beland ook al sneller met veel mensen in bed. Ik zou niet 1 dag alleen kunnen zijn ik moet sociaal contact hebben omdat het anders naar de muurkijken word op mijn kamer.

Mijn alcohol gebruik is daarin gestegen met gemiddeld 3a4x pw omdat er zoveel feestjes zijn.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn partner en ik zijn samen echt een stuk meer gaan gebruiken met in de periode van maart dat echt alles dicht was het meest. Merk toch wel dat het grotendeels verveling is en dan zijn het toch snel drugs die het weekend opvullen. Ook heeft het sowieso te maken met het feit dat wij iniedergeval bijna geen mensen zien en dus ook niet veel sociaal contact hebben(normaal gesproken wel natuurlijk), daarom wordt even gek doen geapprecieerd.

Wel kan ik stellen dat we veeeel minder alcohol drinken puur omdat er geen mogelijkheid meer is tot uitgaan en kroegentochten.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Blauweaap zei:
Damn... ik kom momenteel op meer huisfeestjes dan ooit en beland ook al sneller met veel mensen in bed. Ik zou niet 1 dag alleen kunnen zijn ik moet sociaal contact hebben omdat het anders naar de muurkijken word op mijn kamer.

Mijn alcohol gebruik is daarin gestegen met gemiddeld 3a4x pw omdat er zoveel feestjes zijn.
Klik om te vergroten...

Jij moet sociaal contact hebben?

Mijn oma kijkt al maanden naar haar muren.

Bedankt namens haar, topgozer.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#10
*.exe2.0 zei:
Jij moet sociaal contact hebben?

Mijn oma kijkt al maanden naar haar muren.

Bedankt namens haar, topgozer.
Klik om te vergroten...
Ik moet indd sociaal contact hebben ja. Dat jou oma naar de muren moet kijken is natuurlijk heel sneu en triestig.

Maar ik wil nog een beetje kunnen genieten in deze pleuris tijd. Heel de dag aan mijn sjaak trekken met een duikbril op is ook niet het leven.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Blauweaap zei:
Ik moet indd sociaal contact hebben ja. Dat jou oma naar de muren moet kijken is natuurlijk heel sneu en triestig.

Maar ik wil nog een beetje kunnen genieten in deze pleuris tijd. Heel de dag aan mijn sjaak trekken met een duikbril op is ook niet het leven.
Klik om te vergroten...

Nee, ik snap het. Dan kan je beter de mensen die er toch niet meer toedoen extra lang binnen laten zitten i.p.v. jezelf een tijdje vermannen. Alleen maar een volle koelkast, Netflix en een beetje drugs is geen leven. Jij wil echt genieten, daar heb je recht op. Pakken wat je pakken kan en de tyfus (of corona eigenlijk) voor de rest!

Prettige dag verder.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Blauweaap zei:
Nooit gezegd dat de ouder doel groep niet tedoen maar oke. Dat jij verder huisje boompje leeft wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld. Ik heb geen wifey die me dagelijks bezig houd ik moet het doen met the basic slebbas. Ook ik moet aan mijn trekken etc komen. Ik kom verder ook met 0 oudere in contact dus dat doet er zwz al niet toe. Jou oma zou ik nooit tegen komen maak je maar niet druk. Niet iedereen haalt voldoening uit 24u perdag teliggen en te netflixen. Ik heb beweging nodig anders krijg ik Last van telang zitten etc dus binnen blijven is zwz geen optie.

Ga jij toevallig nog naar de supermarkt of bestel je je eten ?
Klik om te vergroten...

Jij moet aan je trekken komen, uiteraard. Jij bent het middelpunt,

Komen die anderen die je op die feestjes tegenkomt ook niet in contact met ouderen?
Of dat moeten ze zelf weten natuurlijk. Dat is niet jouw verantwoordelijkheid.
Zo werkt dat in een samenleving.

Ik heb ook beweging nodig, daarom ga ik hardlopen of wandelen.
Soms accepteer ik dat ik een tijdje niet alles kan doen wat ik wil.
Die capaciteit bezit ik.

Lockdown met wifey en 2 kinderen, da's natuurlijk continu een pretje geweest.
Terwijl je moet werken allebei.

Toevallig ga ik netjes met een kapje en afstand naar de supermarkt. Soms bestel ik eten.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
*.exe2.0 zei:
Nee, ik snap het. Dan kan je beter de mensen die er toch niet meer toedoen extra lang binnen laten zitten i.p.v. jezelf een tijdje vermannen. Alleen maar een volle koelkast, Netflix en een beetje drugs is geen leven. Jij wil echt genieten, daar heb je recht op. Pakken wat je pakken kan en de tyfus (of corona eigenlijk) voor de rest!

Prettige dag verder.
Klik om te vergroten...
Nooit gezegd dat de ouder doel groep niet tedoen maar oke. Dat jij verder huisje boompje leeft wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld. Ik heb geen wifey die me dagelijks bezig houd ik moet het doen met the basic slebbas. Ook ik moet aan mijn trekken etc komen. Ik kom verder ook met 0 oudere in contact dus dat doet er zwz al niet toe. Jou oma zou ik nooit tegen komen maak je maar niet druk. Niet iedereen haalt voldoening uit 24u perdag teliggen en te netflixen. Ik heb beweging nodig anders krijg ik Last van telang zitten etc dus binnen blijven is zwz geen optie.

Ga jij toevallig nog naar de supermarkt of bestel je je eten ?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tijdens de eerste lockdown heb ik drie maand niks gebruikt.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben vaker gaan gebruiker door corona, ook mede door weinig te doen in het weekend.

Wel probeer ik wat op te passen met hoeveel huisfeestjes ik organiseer. Heb er op dit moment 1 gepland, maar als het zo doorgaat met besmettingen stel ik deze uit.

Beetje rekening houden met de oudere/zwakkere kan geen kwaad toch?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben qua kwantiteit niet echt veel meer gaan blowen maar ik blow wel iets vaker.
Ondanks dat ik al die Corona tijd gewoon vol/normaal door gewerkt heb en nog doe. Wel ben ik qua prive dingen en sociale uitjes minder actief. Vaker thuis avonds en weekends.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
*.exe2.0 zei:
Jij moet aan je trekken komen, uiteraard. Jij bent het middelpunt,

Komen die anderen die je op die feestjes tegenkomt ook niet in contact met ouderen?
Of dat moeten ze zelf weten natuurlijk. Dat is niet jouw verantwoordelijkheid.
Zo werkt dat in een samenleving.


Ik heb ook beweging nodig, daarom ga ik hardlopen of wandelen.
Soms accepteer ik dat ik een tijdje niet alles kan doen wat ik wil.
Die capaciteit bezit ik.

Lockdown met wifey en 2 kinderen, da's natuurlijk continu een pretje geweest.
Terwijl je moet werken allebei.

Toevallig ga ik netjes met een kapje en afstand naar de supermarkt. Soms bestel ik eten.
Klik om te vergroten...
Om hier eerlijk antwoord op te geven is dat indd niet mijn probleem wat een ander met zijn leven doet. Als je zoals mij leeft vind ik wel dat je zover mogelijk uit de buurt van oudere moet blijven.

Verder val ik nog onder jeugd en jij al onder een oudere doel groep aangezien ik lees dat je 2 kinderen hebt. Dat is indd ook niet tepruimen om zo met 2 van die drukke kids opgeschete tezitten die verder ook maar weinig kunnen doen en juillie gaan vervelen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn gebruik is constant gebleven. Alcohol misschien een tikkeltje minder, omdat er net iets minder sociale settings zijn, maar zoveel scheelt het niet want er zijn er toch nog redelijk wat. En van illegale drugs ben ik sowieso een gelegenheidsgebruiker, dus dat is nu ook nog zo.

*.exe2.0 zei:
Nee, ik snap het. Dan kan je beter de mensen die er toch niet meer toedoen extra lang binnen laten zitten i.p.v. jezelf een tijdje vermannen.
Klik om te vergroten...

Huh? Jij denkt dat mensen die in quarantaine willen langer binnen moeten zitten door mensen die dat niet willen? Stel dat Blauweaap thuis blijft, en alle anderen, hoe leidt dat precies dat je grootmoeder sneller buiten kan wetende dat er een heropflakkering komt als iedereen weer buiten komt? Het virus is niet weg omdat mensen thuisblijven, het verspreidt enkel minder snel.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn gebruik bleef stabiel behalve in Maart en Oktober.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."