Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsslagroompatronen / lachgas

slagroompatronen / lachgas

23 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb maar 1 site gevonden die patronen bezorgd voor 15euro per 50stuks en volgens mij geven die prima volume ballonnen. :)
K
KverlangenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als wij op zoek zijn naar slagroompatronen keken wij meestal naar de prijs en verzendkosten, maar bij toeval kwamen wij er achter dat er veel verschil zit in de hoeveelheid gas. Dus wij hebben op een zaterdagmiddag (tja je moet wat doen in het weekend) verschillende merken patronen naast elkaar gezet en dezelfde ballonnen gepakt.
Wij hebben 4 patronen in een ballon gedaan en wat bleek, sommige ballonnen waren bijna 1/4 groter dan de andere. Wij hebben de fles na elk merk open gedraaid, er zat geen rest meer in. Dit hebben we nog een keer gedaan en we hadden hetzelfde resultaat.
Wij hebben de volgende patronen gebruikt, Liss, Kayser, Isi, Mosa , Makro en 1x Kidde (daar hadden we nog maar een paar patronen van. De kleinste ballon was die van de makro, daarna Liss en Kayser en de grootste ballonnen waren die van ISI en Mosa en Kidde (maar die hebben we maar 1x getest).

Prijs -kwaliteit moet je dus de Mosa of ISI patronen hebben, dan ben je veel voordeliger uit volgens ons. Wij gaan het binnenkort nog een keer doen, want daarna zijn al de ballonnen natuurlijk lekker opgrgaan :rock: :wave: :wave:
B
BlokfluitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kverlangen zei:
Als wij op zoek zijn naar slagroompatronen keken wij meestal naar de prijs en verzendkosten, maar bij toeval kwamen wij er achter dat er veel verschil zit in de hoeveelheid gas. Dus wij hebben op een zaterdagmiddag (tja je moet wat doen in het weekend) verschillende merken patronen naast elkaar gezet en dezelfde ballonnen gepakt.
Wij hebben 4 patronen in een ballon gedaan en wat bleek, sommige ballonnen waren bijna 1/4 groter dan de andere. Wij hebben de fles na elk merk open gedraaid, er zat geen rest meer in. Dit hebben we nog een keer gedaan en we hadden hetzelfde resultaat.
Wij hebben de volgende patronen gebruikt, Liss, Kayser, Isi, Mosa , Makro en 1x Kidde (daar hadden we nog maar een paar patronen van. De kleinste ballon was die van de makro, daarna Liss en Kayser en de grootste ballonnen waren die van ISI en Mosa en Kidde (maar die hebben we maar 1x getest).

Prijs -kwaliteit moet je dus de Mosa of ISI patronen hebben, dan ben je veel voordeliger uit volgens ons. Wij gaan het binnenkort nog een keer doen, want daarna zijn al de ballonnen natuurlijk lekker opgrgaan :rock: :wave: :wave:
Klik om te vergroten...

Ook als je 50 patronen van de Makro haalt voor 11 euro?
K
KverlangenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je ruim 1/3 meer nodig hebt wel. Dan kost een doos ineens 15 euro

Blokfluit zei:
Kverlangen zei:
Als wij op zoek zijn naar slagroompatronen keken wij meestal naar de prijs en verzendkosten, maar bij toeval kwamen wij er achter dat er veel verschil zit in de hoeveelheid gas. Dus wij hebben op een zaterdagmiddag (tja je moet wat doen in het weekend) verschillende merken patronen naast elkaar gezet en dezelfde ballonnen gepakt.
Wij hebben 4 patronen in een ballon gedaan en wat bleek, sommige ballonnen waren bijna 1/4 groter dan de andere. Wij hebben de fles na elk merk open gedraaid, er zat geen rest meer in. Dit hebben we nog een keer gedaan en we hadden hetzelfde resultaat.
Wij hebben de volgende patronen gebruikt, Liss, Kayser, Isi, Mosa , Makro en 1x Kidde (daar hadden we nog maar een paar patronen van. De kleinste ballon was die van de makro, daarna Liss en Kayser en de grootste ballonnen waren die van ISI en Mosa en Kidde (maar die hebben we maar 1x getest).

Prijs -kwaliteit moet je dus de Mosa of ISI patronen hebben, dan ben je veel voordeliger uit volgens ons. Wij gaan het binnenkort nog een keer doen, want daarna zijn al de ballonnen natuurlijk lekker opgrgaan :rock: :wave: :wave:
Klik om te vergroten...

Ook als je 50 patronen van de Makro haalt voor 11 euro?
Klik om te vergroten...
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kverlangen zei:
Prijs -kwaliteit moet je dus de Mosa of ISI patronen hebben, dan ben je veel voordeliger uit volgens ons.
Klik om te vergroten...

Ik vraag me dus af in hoeverre dat op gaat. Prijs-kwantiteit is het enige wat blijkt uit je stukje. Merkte je ook echt verschil tussen merken of vind je het gewoon leuker als je een grote ballon hebt? Want groot zal ie zeker zijn met 4 patronen erin. Als ik zo veel lachgas op één avond zou doen zou het me geen hol meer uitmaken.
B
BlokfluitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Narayani zei:
Kverlangen zei:
Prijs -kwaliteit moet je dus de Mosa of ISI patronen hebben, dan ben je veel voordeliger uit volgens ons.
Klik om te vergroten...

Ik vraag me dus af in hoeverre dat op gaat. Prijs-kwantiteit is het enige wat blijkt uit je stukje. Merkte je ook echt verschil tussen merken of vind je het gewoon leuker als je een grote ballon hebt? Want groot zal ie zeker zijn met 4 patronen erin. Als ik zo veel lachgas op één avond zou doen zou het me geen hol meer uitmaken.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat hij 4 verschillende patronen in 4 verschillende ballonnen bedoelt en deze heeft vergeleken :P
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
heb je de patronen gewogen?

co2 patronen van 12g hebben bijna allemaal hetzelfde gewicht leeg.
van 16g (voor de fietspomp) ook.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#8
Blokfluit zei:
Ik denk dat hij 4 verschillende patronen in 4 verschillende ballonnen bedoelt en deze heeft vergeleken :P
Klik om te vergroten...

Dat hoop ik, maar ik ken ook mensen die dat wél doen en daar speciaal van die huge partyballonnen voor kopen. Niet doen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Om het echt goed te doen zul je de patronen voor en na gebruik moeten wegen, en dit dan ook met meerdere patronen per merk herhalen. Dan weet je hoeveel gram gas erin zat. De grote van de ballon zegt niet alles, want dat heeft ook met temperatuur te maken. Ik vul wel eens meerdere ballonnen en als je even wacht krimpt de ballon in grote, er zit echter nog steeds even veel gas in. Gas heeft de neiging om uit te zetten of te krimpen onder invloed van temperatuur. Tevens heb ik gemerkt dat wanneer je de bus heel rustig leeg spuit je ballonnen ook minder groot worden, zal vermoedelijk ook met temperatuur te maken hebben. Kortom, er zijn teveel factoren die invloed hebben op de grote van de balonnen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je ballonnen vult uit een cilinder moet je ook af en toe stoppen. meestal is je fles na een paar minuten van onderaf bevroren tot het niveau waar de vloeibare gas zit. dit ken je er wel afkrabben, maar als je even pauzeert kun je zeker 20% meer ballonnen vullen uit dezelfde fles. waarschijnlijk is het volume/gewicht in de ballonnen opgeteld wel hetzelfde, als het weer opwarmt in de ballon.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Gas heeft de neiging om uit te zetten of te krimpen onder invloed van temperatuur. Tevens heb ik gemerkt dat wanneer je de bus heel rustig leeg spuit je ballonnen ook minder groot worden, zal vermoedelijk ook met temperatuur te maken hebben. Kortom, er zijn teveel factoren die invloed hebben op de grote van de balonnen.
Klik om te vergroten...
Wow dit wist ik niet, goed om te weten. Had altijd het idee dat m'n ballon langzaam leeg liep terwijl ik op m'n vrienden wachtte en zij hun ballonnetjes nog moesten fixen ghehe.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#12
ZERO- zei:
Psychedelibee zei:
Gas heeft de neiging om uit te zetten of te krimpen onder invloed van temperatuur. Tevens heb ik gemerkt dat wanneer je de bus heel rustig leeg spuit je ballonnen ook minder groot worden, zal vermoedelijk ook met temperatuur te maken hebben. Kortom, er zijn teveel factoren die invloed hebben op de grote van de balonnen.
Klik om te vergroten...
Wow dit wist ik niet, goed om te weten. Had altijd het idee dat m'n ballon langzaam leeg liep terwijl ik op m'n vrienden wachtte en zij hun ballonnetjes nog moesten fixen ghehe.
Klik om te vergroten...

Doet me denken aan de stikstof experimentjes die wij op de middelbare school gedemonstreerd kregen door studenten om ons enthousiast te maken voor scheikunde. Daar lieten ze ook ballonnen krimpen en groeien onder invloed van temperatuur :grin:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
een glazen stolp en een vacuumpomp is ook leuk. marshmellows doen het goed.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarom hebben jullie nu niet gewoon de patronen voor en na gewogen? Dat is de enige betrouwbare manier om zo'n test uit te voeren. Ik zie mijn ballonnen soms echt wel krimpen hoor, zelfs binnen een paar minuten. Leuk voor jullie dat jullie wat te doen hebben en vervolgens lekker wat lachgas kunnen nuttigen natuurlijk, maar de zogenaamde test die jullie telkens uitvoeren is echt totaal waardeloos zo.
K
KverlangenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Afgelopen zaterdag hebben we het nog een keer geprobeerd. Gas krimpt inderdaad, maar niet binnen 2 minuten.
We hebben met 2 verschillende slagroomspuiten onze test herhaald, we zijn begonnen met de Mosa en ISI patronen, 4 in een ballon, daarna Liss en Kayser 4 in een ballon en wederom zit er een groot verschil in. Daarna hebben we nog een ballon gemaakt met 3 Mosa en 3 Isi patronen en 4 Kayser patronen en dan is hij ongeveer net zo groot. Kortom je haalt meer uit de Mosa en ISI patronen.

Tot zover ons test...) Als we nog een keer visite krijgen met een ander merk dan herhalen we de test, maar wij blijven de Mosa en of ISI patronen gebruiken. Veel voordeliger :wave:
c
cocosmatjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe kan ik de patronen gebruiken zonder slagroomspuit? Want de patronen heb ik. :confused:
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#17
cocosmatje zei:
Hoe kan ik de patronen gebruiken zonder slagroomspuit? Want de patronen heb ik. :confused:
Klik om te vergroten...

Met een zgn cracker, maar beter investeer je gewoon in een spuit of leen je er een van iemand, werkt veel fijner. Ze worden in genoeg winkels verkocht tegenwoordig.
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lekker oud topic

Maar de vraag is waar halen jullie balonnen?.....de gewone van de action etc vind ik gewoon te klein,Heb ze ook eens gezien met lang mondstuk maar weet niet waar te koop.
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#19
wapboy zei:
Lekker oud topic

Maar de vraag is waar halen jullie balonnen?.....de gewone van de action etc vind ik gewoon te klein,Heb ze ook eens gezien met lang mondstuk maar weet niet waar te koop.
Klik om te vergroten...
Niemand??
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Feestwinkel? Cadeaushop? Action? Primera?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."