Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb of lsd

2cb of lsd

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
Stoned_chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yoo, ik wil binnekort beginnen met trippen, zou ik beter met 2cb of lsd kunnen beginnen en welke dosis is het beste voor beginners, ik ben een dagelijkse blower is het verstandig om wiet te roken tijdens de lsd of 2cb trip?
S
Stoned_chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stoned_chipmunk zei:
Yoo, ik wil binnekort beginnen met trippen, zou ik beter met 2cb of lsd kunnen beginnen en welke dosis is het beste voor beginners, ik ben een dagelijkse blower is het verstandig om wiet te roken tijdens de lsd of 2cb trip?
Klik om te vergroten...
Yoo ffe een update, ben uiteindelijk toch voor lsd gegaan ik had 2 tabs gehaald van 150ug (uiteraard getest), ik had de eerste ingenomen en kort daarna toch besloten de 2e ook in te nemen de come up was ffe raar omdat ik langzaam de dingen zag veranderen, maar toen ik eenmaal echt aan t trippen was heb ik echt een geweldige trip gehad de visuals waren echt bizar mooi en als ik mn ogen dicht deed zag ik het hele universum en t klopte allemaal, ik merkte wel dat mijn geheugen niet zo heel goed meer was en in t begin vond ik dat wel raar maar heb daar uiteindelijk geen last meer van gehad, t was echt een geweldige ervaring en ik ben van plan binnekort weer te trippen.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stoned_chipmunk zei:
Yoo ffe een update, ben uiteindelijk toch voor lsd gegaan ik had 2 tabs gehaald van 150ug (uiteraard getest), ik had de eerste ingenomen en kort daarna toch besloten de 2e ook in te nemen de come up was ffe raar omdat ik langzaam de dingen zag veranderen, maar toen ik eenmaal echt aan t trippen was heb ik echt een geweldige trip gehad de visuals waren echt bizar mooi en als ik mn ogen dicht deed zag ik het hele universum en t klopte allemaal, ik merkte wel dat mijn geheugen niet zo heel goed meer was en in t begin vond ik dat wel raar maar heb daar uiteindelijk geen last meer van gehad, t was echt een geweldige ervaring en ik ben van plan binnekort weer te trippen.
Klik om te vergroten...
Goed om te horen dat je een leuke trip had! Heb je in je eentje getript of had je er uiteindelijk nog iemand bij?

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou in het vervolg toch oppassen met meer nemen dan je initieel van plan was. Het verschilt van persoon tot persoon, maar 300 ug is echt een hele hoge dosis. Ik ga er van uit dat je zegels niet kwantitatief getest zijn. Zegels bevatten meestal zo rond de 100 ug, dus je zal waarschijnlijk iets minder hebben binnengekregen dan je denkt. Mocht je ooit iets al 1p-lsd nemen, houdt dit dan in je achterhoofd voordat je ineens uit je schoenen geblazen wordt.

Wordt het volgende keer weer LSD?
S
Stoned_chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alakazam zei:
Goed om te horen dat je een leuke trip had! Heb je in je eentje getript of had je er uiteindelijk nog iemand bij?

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou in het vervolg toch oppassen met meer nemen dan je initieel van plan was. Het verschilt van persoon tot persoon, maar 300 ug is echt een hele hoge dosis. Ik ga er van uit dat je zegels niet kwantitatief getest zijn. Zegels bevatten meestal zo rond de 100 ug, dus je zal waarschijnlijk iets minder hebben binnengekregen dan je denkt. Mocht je ooit iets al 1p-lsd nemen, houdt dit dan in je achterhoofd voordat je ineens uit je schoenen geblazen wordt.

Wordt het volgende keer weer LSD?
Klik om te vergroten...
Er waren 2 vrienden bij 1 had 3 gram gedroogde paddos op en de andere bleef nuchter voor als t mis ging, volgende keer wordt t weer lsd maar ben van plan nu gewoon 1 te nemen om te kijken wat dat doet.
Is t leuk om t buiten te doen in een bos ofzo? Of zou ik gewoon binnen blijven?
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#5
Buiten is erg tof! Er is zoveel te zien :)
S
Stoned_chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blaatschaap zei:
Buiten is erg tof! Er is zoveel te zien :)
Klik om te vergroten...
Waar zou ik het dan het beste kunnen doen, want ik hoorde van een maat van me dat op drukke plekken echt niet tof is, zou ik dan beter naar een bos of een natuurgebied gaan
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb eens geblowed op een 200ug LSD trip tijdens een candyflip maar dat was na de piek en ging echt lekker. Hangt ook enorm af van je mental state denk ik.
S
Stoned_chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuffelaar zei:
Ik heb eens geblowed op een 200ug LSD trip tijdens een candyflip maar dat was na de piek en ging echt lekker. Hangt ook enorm af van je mental state denk ik.
Klik om te vergroten...
candyflip is toch dat je er ook xtc bijneemt? ik ben een alledaagse blower dus ik kan er ook wel goed tegen maar ik hoorde dat blowen je trip verlengt en versterkt, is dat zo?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stoned_chipmunk zei:
candyflip is toch dat je er ook xtc bijneemt? ik ben een alledaagse blower dus ik kan er ook wel goed tegen maar ik hoorde dat blowen je trip verlengt en versterkt, is dat zo?
Klik om te vergroten...
Klopt. Na vier uur halfje x. Blowen kan paranoia veroorzaken en psychedelica versterkt al je gevoelens X10. Snap je? Eigen risico. Ik heb al aardig wat ervaring met psychedelica maar je moet er nog altijd respect voor hebben.
S
Stoned_chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Klopt. Na vier uur halfje x. Blowen kan paranoia veroorzaken en psychedelica versterkt al je gevoelens X10. Snap je? Eigen risico.
Klik om te vergroten...
ja zelf heb ik van blowen nooit zo'n paranoia gevoel ik word er meestal gewoon lekker chill van maar ik hoorde inderdaad van een vriend van mij dat hij er wel erg parra van werd, terwijl hij er normaal ook gewoon chill stoned van word
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stoned_chipmunk zei:
ja zelf heb ik van blowen nooit zo'n paranoia gevoel ik word er meestal gewoon lekker chill van maar ik hoorde inderdaad van een vriend van mij dat hij er wel erg parra van werd, terwijl hij er normaal ook gewoon chill stoned van word
Klik om te vergroten...
Waarom de nood aan wiet?
LSD op zich is al indrukwekkend genoeg. Zo indrukwekkend dat ik vergeet te roken omdat ik altijd word afgeleid door prachtige visuals.
S
Stoned_chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Waarom de nood aan wiet?
LSD op zich is al indrukwekkend genoeg. Zo indrukwekkend dat ik vergeet te roken omdat ik altijd word afgeleid door prachtige visuals.
Klik om te vergroten...
ja meestal als ik iets nieuws probeer probeer ik t ook altijd met n jointje
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stoned_chipmunk zei:
ja meestal als ik iets nieuws probeer probeer ik t ook altijd met n jointje
Klik om te vergroten...
You do you maar een gewaarschuwd mens is er twee waard 🥰 beter om het in de staart te doen dan. Zeker niet in de piek.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stoned_chipmunk zei:
Waar zou ik het dan het beste kunnen doen, want ik hoorde van een maat van me dat op drukke plekken echt niet tof is, zou ik dan beter naar een bos of een natuurgebied gaan
Klik om te vergroten...
Dat heeft je maat goed gehoord. Hoewel het uiteraard per persoon verschilt is het voor veel psychedelische trippers ongemakkelijk om omringd te zijn door nuchtere burgerlijke mensen. Als je vrienden en jij dit ook zo ervaren dan zou ik een druk stadspark vermijden.

Ik zat een keer met wat vrienden aan de paddos in de paleistuin (het Loo) op een bewolkte/beetje regenachtige dag. Toen kwam ineens de zon door en het leek wel alsof de toeristen met bussen tegelijk bij de ingang werden afgezet zo druk was het ineens :tongueout: toen zijn we uiteindelijk maar ergens anders heen gegaan om de drukte te ontsnappen.

Ik heb zelf de beste ervaringen met natuurgebieden, over het algemeen zijn ze vrij rustig, vooral als je wat verder van de parkeerplaatsen bent. Kies een natuurgebied waar je (of je vrienden) bekend bent, dat scheelt weer verdwalen tijdens je trip :tongueout:

Verder zou ik een doordeweekse dag kiezen, dan is het sowieso minder druk in het bos.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
goedemiddag.Ben net wakker,capuchino
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Misschien van die twee beter beginnen met 2C-B. Dat is een wat minder heftig tripmiddel dan LSD en duurt veel korter. Persoonlijk zou ik je nog eerder aanraden eerst truffels te proberen. Ik ben niet zo'n fan van 2C-B omdat het voor mij (en de vriend waarmee ik het deed) een heel vervelende bodyload gaf en een heel erg tegenvallende trip. Maar ik hoor ook genoeg verhalen over dat mensen 2C-B wel erg de moeite waard vinden, dus schrijf het niet helemaal af. LSD kan op zich wel, maar je moet je goed bedenken dat je zo 8 uren lang kunt trippen en in totaal 12 uren lang gestimuleerd zult zijn. Daar moet je dus echt de tijd voor nemen én mentaal klaar voor zijn. En doe je het toch, dan voorzichtig beginnen qua dosering (zelf raad ik beginners meestal 70-80 ug aan).

Nee, het is zeker niet verstandig om te gaan blowen tijdens trippen. Zeker niet tijdens LSD en al helemaal niet tijdens je eerste LSD trip. Wil je wiet gebruiken, gebruik het dan ruim nadat de piek afgelopen is. Maar omdat het bij LSD soms lastig is te weten wanneer de piek voorbij is (deze komt vaak in golven weer terug), zou ik het helemaal afraden voor een beginner. Wiet kan mogelijk een element van paranoia toevoegen aan je trip en het tripmiddel kan die paranoia zo 10 keer sterker maken. Je kunt echt in een niet ophoudende nachtmerrie terecht komen, ik heb dat zelf ervaren en daarvan geleerd. Bespaar jezelf die hel en doe het gewoon niet.

Zorg er trouwens sowieso ook voor dat je de dag na je trip vrij bent. Niets zo vervelend als tijdens een trip in je achterhoofd hebben dat je de dag erna verplichtingen hebt.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
2-cb is best toegankelijk als psychedelica omdat het mentaal (voor mij in ieder geval) vrij helder blijft maar wel visuals geeft. Wat Mindless inderdaad aangeeft, de bodyload kan in het begin vervelend vallen, maar in mijn ervaring trekt dat uiteindelijk ook weer weg na een tijdje. 2-cb houdt zo uit mijn hoofd ongeveer 4 uur aan met wat nasleep erna. Als beginner dosering zit je op 15-20mg wel goed lijkt me.

Lsd is mentaal veel intenser qua space, dit is erg leuk maar als je onervaren bent met trippen dan kan het ook overweldigend zijn, en de trip duurt lang. Ik persoonlijk zou eerst truffels aanraden om het allemaal eens te ontdekken en indien je dat leuk vind daarna een keer lsd te proberen. Onderschat ze echter niet, truffels kunnen ook zeker intens zijn.

Wat betreft blowen: het kan goed gaan, maar als het fout gaat dan gaat het ook goed fout. Ik heb het zelf 1 keer mogen meemaken op paddo's en dat wens ik mijn ergste vijand niet toe. Mocht je toch besluiten om te willen blowen, dan kan je dat naar mijn inziens beter combineren met 2-cb. Maar voor de eerste keer raad ik het af, kijk eerst maar eens hoe je reageert op alleen 2-cb, of lsd als dat je keus wordt.

En wat Mindless ook aangeeft, zorg dat je de dag erna vrij bent en geen verplichtingen hebt. Ik heb zelf een keer de fout gemaakt om direct na mijn paddotrip afspraken in te plannen, dat is absoluut niet goed gevallen in mijn trip.

Ga je samen met een vriend trippen? Een tripsitter is de eerste keer geen overbodige luxe. Zorg daarnaast voor een vertrouwde en veilige omgeving zodat je zorgeloos kan genieten van je trip :)

Veel plezier vast!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zorg in ieder geval dat je je 2-CB test. Natuurlijk moet je altijd je drugs testen, maar 2-CB zou ik altijd laten testen als je die mogelijkheid hebt.

Persoonlijk vind ik 2-CB namelijk hoog in het rijtje staan van snel teleurstellende drugs. Dealers verkopen 2-CB vaak als 20-30mg, maar in de werkelijkheid is het vaak tussen de 7mg en 13mg per pil...resultaat: je gaat trippen met 1 pilletje en er gaat vrij weinig tot niets gebeuren en teleurstelling komt. Als je zorgt dat je zeker weet dat je 15-20mg hebt, dan is de kans op en leuke trip en slagen groot!

Persoonlijk vind ik truffels leuker dan 2-CB. Dit vooral doordat truffels buiten visuals ook heel veel doet met je gevoel, emoties en zintuigen. 2-CB vind ik vooral heel leuk in een actievere setting. De laatste keer voor mij was bijv. toen ik buiten door een grote stad liep. Of thuis bij iemand maar dan actief dingen doen. Dit omdat 2-CB vaak een leuke moodbooster is en je er energie van krijgt. Met truffels ben ik vaak niet vooruit te branden haha.

Veel plezier alvast en doe op het moment van trippen vooral waar je zin in hebt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blaatschaap zei:
Lsd is mentaal veel intenser qua space, dit is erg leuk maar als je onervaren bent met trippen dan kan het ook overweldigend zijn, en de trip duurt lang. Ik persoonlijk zou eerst truffels aanraden om het allemaal eens te ontdekken en indien je dat leuk vind daarna een keer lsd te proberen. Onderschat ze echter niet, truffels kunnen ook zeker intens zijn.
Klik om te vergroten...
Truffels kunnen enorm intens zijn ja. Maar op een andere manier dan LSD (voor mij dan). En het is vooral de lange duur van LSD die het tricky kan maken. Aan het begin van de trip als je nog volop energie hebt, kun je een eventuele wat negatieve gedachte best aan. 6, 7 uren later wanneer je mentaal misschien best wel uitgeput bent, kan dat mogelijk heel anders zijn.

Blaatschaap zei:
Wat betreft blowen: het kan goed gaan, maar als het fout gaat dan gaat het ook goed fout. Ik heb het zelf 1 keer mogen meemaken op paddo's en dat wens ik mijn ergste vijand niet toe. Mocht je toch besluiten om te willen blowen, dan kan je dat naar mijn inziens beter combineren met 2-cb. Maar voor de eerste keer raad ik het af, kijk eerst maar eens hoe je reageert op alleen 2-cb, of lsd als dat je keus wordt.
Klik om te vergroten...
Nee, echt "goed" verkeerd gaan op psychedelica + wiet is een ervaring die je maar beter bespaard kan blijven. Als je dat dan nog als ervaren tripper ervaart en nog enigszins weet daar doorheen te manoeuvreren is 1 ding. Maar als complete beginner helemaal fout gaan? Poeh... Dat wil je niet.

Klopt wat je zegt over dat het ook goed kan gaan. Bij mij ging het een tijd lang goed, totdat het dus niet goed ging en dan gaat het in de regel ook echt goed fout...
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Truffels kunnen enorm intens zijn ja. Maar op een andere manier dan LSD (voor mij dan). En het is vooral de lange duur van LSD die het tricky kan maken. Aan het begin van de trip als je nog volop energie hebt, kun je een eventuele wat negatieve gedachte best aan. 6, 7 uren later wanneer je mentaal misschien best wel uitgeput bent, kan dat mogelijk heel anders zijn.
Klik om te vergroten...
Eens, ik ervaarde lsd ook altijd op een andere manier. Richting het eind van het intense gedeelte had ik altijd een piek waarop het een tijdje heel erg vaag werd allemaal (soms tot aan het ongemakkelijke aan toe) waarna het plots ineens enorm afneemt in intensiteit en dan langzaam weg golft. En op het eind werd ik altijd een beetje vermoeid van de visuals, vooral als je wil slapen en het blijft maar doorgaan :tongueout:

Maar in al mijn lsd trips is dat maar 10% van de trip, de rest is altijd een positief avontuur geweest ^^


Mindless zei:
Nee, echt "goed" verkeerd gaan op psychedelica + wiet is een ervaring die je maar beter bespaard kan blijven. Als je dat dan nog als ervaren tripper ervaart en nog enigszins weet daar doorheen te manoeuvreren is 1 ding. Maar als complete beginner helemaal fout gaan? Poeh... Dat wil je niet.

Klopt wat je zegt over dat het ook goed kan gaan. Bij mij ging het een tijd lang goed, totdat het dus niet goed ging en dan gaat het in de regel ook echt goed fout...
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Bij mij ging het ook altijd goed, tot de laatste keer. Of ik wiet als de schuldige kan aanwijzen weet ik niet, want ik had erna ook dingen geplanned en volgens mijn nuchtere tripsitters heb ik het daar nog veel over gehad (dat weet ik zelf niet meer)

Ik zie mezelf als een ervaren tripper maar die keer is het wel dusdanig mis gegaan dat ik geen paddo's/truffels/lsd meer aanraak. Ik prijs mezelf gelukkig dat er een boel nuchtere mensen bij waren toen het mis ging.

Hiermee wil ik de topicstarter overigens niet afschrikken om op psychedelisch avontuur te gaan, maar het is wel goed om je van de risico's bewust te zijn :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."