Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeg naar stoppen met 3MMC

Weg naar stoppen met 3MMC

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

mensen die mijn forums vaker lezen, weten dat ik het een probleem met 3mmc had. Toch heb ik ervoor gekozen om te stoppen. Hier mijn begin van mijn journey

Mijn keerpunt was wanneer ik 70 uur lang wakker was, 5 gram had opgesnoven en nog steeds kom doorgaan.

ik ben nu bezig met stoppen en wil jullie daarin meenemen.

woendag 18:00 - laatste lijntje
Woensdag avond - enorm moe, laatste keer dat ik dat voelde was week geleden
Donderdag - hele nacht geslapen maar nog steeds moe, dienst van 8-18 gewerkt
Donderdag avond- moe, rond 23;00 naar bed
Vrijdag ochtend - moe wakker maar dik 10 uur geslapen
Vrijdag avond ( nu) - avondje zuipen en voor eerst in weken geen drugs erbij. Enorm moe maar weerhou mezelf om te nemen.

nu meer dat 2 dagen clean ( voor mij lang geleden dat ik zo lang niet heb gebruikt ).

gevoel : enorm moe, maar geen cravings.

Update komt snel!!
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Luna199263 zei:
. Toch een moment geweest sinds woensdag avond dat ik mij uitgerust voelde.
Klik om te vergroten...
hier moet geen moment staan ipv een moment
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
goed bezig blijf strijden
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
goed
Goed bezig! 2 dagen lijkt misschien niet veel maar is al echt goed!
Hoe vol.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alcohol is drugs Naaa niet zo doen jess 🤪
Moe zal voorlopig nog wel zijn, goed dat je wel je dienst hebt gedaan, lange dag ook! Ga lekker uitrusten, drankje zal je zo wel helpen met slapen. Die cravings zijn volgens mij meer als je gebruikt, om meer te nemen is het niet? Ben benieuwd naar je update, GroetJessss ✌🏼
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#6
TripJess zei:
Alcohol is drugs Naaa niet zo doen jess 🤪
Moe zal voorlopig nog wel zijn, goed dat je wel je dienst hebt gedaan, lange dag ook! Ga lekker uitrusten, drankje zal je zo wel helpen met slapen. Die cravings zijn volgens mij meer als je gebruikt, om meer te nemen is het niet? Ben benieuwd naar je update, GroetJessss ✌🏼
Klik om te vergroten...
Ff je hebt inderdaad gelijk over het moe zijn. Ben een weekendje weg met de familie ( gelukkig weten ze er vanaf dus ze weten ook waarom ik zo ben). Ben enorm prikkelbaar en elk moment van de dag moe. Vandaag overdag in de auto in slaap gevallen en van 20:00 tot 23:00 diep lopen dromen. Toen wakker geworden en drankje bij de buren gedaan. Toch een moment geweest sinds woensdag avond dat ik mij uitgerust voelde. Probeer het aankomende dagen bij te slapen.

verder nog steeds geen craving en geen korreltje (hard- of soft) drugs aangeraakt. Raar om te zeggen, maar dit voelt zo goed. Het nuchter zijn is iets wat ik in tijden niet zo gevoeld heb en ben blij dat ik er aan toegeef

aankomende maandag voor het eerst en gesprek met iemand die me hierin verder gaat begeleid ( en ook andere persoonlijke problemen). Nooit gedacht dat stoppen met 3M ( tot nu toe) zo makkelijk ging, ondanks de chagerijnig- en continu moeheid
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alcohol belemmert trouwens de slaap. Dus als je al zo moe bent steeds dan is dat niet zo handig om te drinken. Vermoeid wakker worden na tien uur slaap is juist iets wat alcohol kan veroorzaken. Maar gezien de context is het natuurlijk ook logisch dat je moe bent. De alcohol helpt er alleen niet bij, wilde ik even zeggen :wink:
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Alcohol belemmert trouwens de slaap. Dus als je al zo moe bent steeds dan is dat niet zo handig om te drinken. Vermoeid wakker worden na tien uur slaap is juist iets wat alcohol kan veroorzaken. Maar gezien de context is het natuurlijk ook logisch dat je moe bent. De alcohol hebt er alleen niet bij, wilde ik even zeggen :wink:
Klik om te vergroten...
Goed dat je het zegt ! Het was ook alleen voor dit weekend om te drinken, maar snap volledig je opmerking. Vanaf vanavond gaan we lekker normaal met een theetje op de bank !
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#9
Luna199263 zei:
Goed dat je het zegt ! Het was ook alleen voor dit weekend om te drinken, maar snap volledig je opmerking. Vanaf vanavond gaan we lekker normaal met een theetje op de bank !
Klik om te vergroten...
Ten eerste, goed bezig! Heb je slaaplekker of relax thee? Het helpt echt namelijk, al word je er alleen maar wat meer relaxed van
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Jesse Pinkvrouw zei:
Ten eerste, goed bezig! Heb je slaaplekker of relax thee? Het helpt echt namelijk, al word je er alleen maar wat meer relaxed van
Klik om te vergroten...
Ja! Nu onderweg naar huis en heb daar 3 soorten pakjes staan. Ook melatonine maar die is niet nodig denk ik, haha
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Luna199263 zei:
Ff je hebt inderdaad gelijk over het moe zijn. Ben een weekendje weg met de familie ( gelukkig weten ze er vanaf dus ze weten ook waarom ik zo ben). Ben enorm prikkelbaar en elk moment van de dag moe. Vandaag overdag in de auto in slaap gevallen en van 20:00 tot 23:00 diep lopen dromen. Toen wakker geworden en drankje bij de buren gedaan. Toch een moment geweest sinds woensdag avond dat ik mij uitgerust voelde. Probeer het aankomende dagen bij te slapen.

verder nog steeds geen craving en geen korreltje (hard- of soft) drugs aangeraakt. Raar om te zeggen, maar dit voelt zo goed. Het nuchter zijn is iets wat ik in tijden niet zo gevoeld heb en ben blij dat ik er aan toegeef

aankomende maandag voor het eerst en gesprek met iemand die me hierin verder gaat begeleid ( en ook andere persoonlijke problemen). Nooit gedacht dat stoppen met 3M ( tot nu toe) zo makkelijk ging, ondanks de chagerijnig- en continu moeheid
Klik om te vergroten...
Klinkt goed, ben blij voor je. Ik strijd mee met de vermoeidheid pffff 😴😴
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Luna199263 zei:
Ff je hebt inderdaad gelijk over het moe zijn. Ben een weekendje weg met de familie ( gelukkig weten ze er vanaf dus ze weten ook waarom ik zo ben). Ben enorm prikkelbaar en elk moment van de dag moe. Vandaag overdag in de auto in slaap gevallen en van 20:00 tot 23:00 diep lopen dromen. Toen wakker geworden en drankje bij de buren gedaan. Toch een moment geweest sinds woensdag avond dat ik mij uitgerust voelde. Probeer het aankomende dagen bij te slapen.

verder nog steeds geen craving en geen korreltje (hard- of soft) drugs aangeraakt. Raar om te zeggen, maar dit voelt zo goed. Het nuchter zijn is iets wat ik in tijden niet zo gevoeld heb en ben blij dat ik er aan toegeef

aankomende maandag voor het eerst en gesprek met iemand die me hierin verder gaat begeleid ( en ook andere persoonlijke problemen). Nooit gedacht dat stoppen met 3M ( tot nu toe) zo makkelijk ging, ondanks de chagerijnig- en continu moeheid
Klik om te vergroten...

Vind je het nog steeds makkelijk? Lijkt te mooi om waar te zijn, maar hoop het voor je.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Maximusso zei:
Vind je het nog steeds makkelijk? Lijkt te mooi om waar te zijn, maar hoop het voor je.
Klik om te vergroten...
Begin nu aan dag 6 zonder iets te gebruiken van zowel soft als harddrugs :)
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#14
Super goed bezig, ga zo door! Wat ook prettig kan zijn voor het slapen, is een boek lezen. Heel rustgevend, je ogen vallen vanzelf dicht :wink:
Net als de thee voor het slapen, kan het lezen zorgen voor het ontwikkelen van een ritme. Waardoor je dus 's nachts moe zal zijn en overdag wat energieker.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Update :

nu al sinds mijn update geen 3M gebruikt! 16 dagen al :)

eerste week : lichamelijk kapot. Veel moe en beetje down en depri. Zit bij de huisarts die een life coach / psycholoog. Doorgestuurd naar een verslavings deskundige. Omdat ik zelf was gestopt gaf ze aan dat ik niet opgenomen hoef worden te worden in een kliniek. Toch wel hulp voor de toekomst ( wat ik zelf enorm fijn vind)

tweede week : toen kwamen de cravings voor 3M. Meerdere keren per dag echt neiging om te nemen. Wou Google typen maar typte perongelijk HO. Kwam uit op de website waar ik altijd 3M bestelde en wou het bijna halen. Mezelf toch weerhouden en enorm trots daarop.

actie ondernomen in afspraken die ik al maanden wou maken maar nooit heb gedaan. Zoals tattoo afspraak, rijbewijs aanmelden en proefles aanvragen bij een manege voor paard rij lessen.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe lang misbruikte je 1 van de belangrijkste receptoren in je hersenen? ( serotonine ). gestopt zijn is goed of course, merkte 1ste dag dat ik het gebruikte al dat het mn enigste 2 gram moest zijn en daarna niet meer bestellen.
R
RobventieldopLid
01-01-2024, 00:00
#17
Luna199263 zei:
Update :

nu al sinds mijn update geen 3M gebruikt! 16 dagen al :)

eerste week : lichamelijk kapot. Veel moe en beetje down en depri. Zit bij de huisarts die een life coach / psycholoog. Doorgestuurd naar een verslavings deskundige. Omdat ik zelf was gestopt gaf ze aan dat ik niet opgenomen hoef worden te worden in een kliniek. Toch wel hulp voor de toekomst ( wat ik zelf enorm fijn vind)

tweede week : toen kwamen de cravings voor 3M. Meerdere keren per dag echt neiging om te nemen. Wou Google typen maar typte perongelijk HO. Kwam uit op de website waar ik altijd 3M bestelde en wou het bijna halen. Mezelf toch weerhouden en enorm trots daarop.

actie ondernomen in afspraken die ik al maanden wou maken maar nooit heb gedaan. Zoals tattoo afspraak, rijbewijs aanmelden en proefles aanvragen bij een manege voor paard rij lessen.
Klik om te vergroten...
Goed bezig 👍🏻
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#18
GHBismijnietdebaas zei:
Hoe lang misbruikte je 1 van de belangrijkste receptoren in je hersenen? ( serotonine ). gestopt zijn is goed of course, merkte 1ste dag dat ik het gebruikte al dat het mn enigste 2 gram moest zijn en daarna niet meer bestellen.
Klik om te vergroten...
Begon altijd onschuldig op feestjes een pilletje en soms een nakie. Dus 1x of Max 2x per maand. Door Corona iets vaker gedaan maar alsnog niet elk weekend. Toen elk weekend en doordeweeks dagen met mn beste vriendin. Maar alsnog niet super veel. Meeste wat we hebben gedaan is in 1 avond een gram sos.
Toen ik alleen 3mmc gebruikte ging het mis. Op gegeven moment kwam het uit op 3/4x per week. Ligt aan de hoeveelheid.

was dan avond + nacht + dag erna gebruiken tot het op is. Soms zelfs nog een nacht gebruiken. Maar ik had ook soort van “ rust” dagen. Dagen waarop ik de coming down had en totaal geen zin erin. Dus ik stond niet elke dag op met “ ik moet het nu hebben”. Zoals mensen hebben met een bak koffie in de ochtend. Maar gewoon dagen lang achter elkaar. Deed vanaf december en werd met de week erger. Maar vanaf ongeveer 20 januari tot 20 feb veel maar nog enig sinds te doen. Na 20 feb tot 3 maart was her extreem. Dus gram in een nacht en dan werken met ook nog wat op. Beantwoorden dat je vraag ?
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Luna199263 zei:
Begon altijd onschuldig op feestjes een pilletje en soms een nakie. Dus 1x of Max 2x per maand. Door Corona iets vaker gedaan maar alsnog niet elk weekend. Toen elk weekend en doordeweeks dagen met mn beste vriendin. Maar alsnog niet super veel. Meeste wat we hebben gedaan is in 1 avond een gram sos.
Toen ik alleen 3mmc gebruikte ging het mis. Op gegeven moment kwam het uit op 3/4x per week. Ligt aan de hoeveelheid.

was dan avond + nacht + dag erna gebruiken tot het op is. Soms zelfs nog een nacht gebruiken. Maar ik had ook soort van “ rust” dagen. Dagen waarop ik de coming down had en totaal geen zin erin. Dus ik stond niet elke dag op met “ ik moet het nu hebben”. Zoals mensen hebben met een bak koffie in de ochtend. Maar gewoon dagen lang achter elkaar. Deed vanaf december en werd met de week erger. Maar vanaf ongeveer 20 januari tot 20 feb veel maar nog enig sinds te doen. Na 20 feb tot 3 maart was her extreem. Dus gram in een nacht en dan werken met ook nog wat op. Beantwoorden dat je vraag ?
Klik om te vergroten...
Dat zul je in de toekomst wel merken denk ik zo, geld ook voor al die andere 3mmc verslaafde. Ik ken iemand die heeft geen emotie, zelfs niet in zijn gezicht.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#20
GHBismijnietdebaas zei:
Dat zul je in de toekomst wel merken denk ik zo, geld ook voor al die andere 3mmc verslaafde. Ik ken iemand die heeft geen emotie, zelfs niet in zijn gezicht.
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte ook op werk en was letterlijk een zombie. Mentaal maar ook lichamelijk.
Werd wit in me gezicht, veel pukkels ( normaal amper last van) en enorm afgevallen.

ik weet nog toen ik 1,5 week gestopt was ( lijkt niet veel, maar van 4x per week gebruiken naar 1,5 week niet is wel hefit).
Mijn beste vriendin zei opeens : wow, je hebt zoveel kleur in je gezicht. Toen besefte ik pas hoe een zombie je was.

ook als ik tijdens de coming down niet bij nam, had ik 0 emotie op me gezicht. Normaal praat en lach ik altijd met iedereen. Toen kwam er niet eens een glimlach uit. Verschrikkelijk als ik er zo over terug denk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."