Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeg naar stoppen met 3MMC

Weg naar stoppen met 3MMC

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Luna199263 zei:
Ff je hebt inderdaad gelijk over het moe zijn. Ben een weekendje weg met de familie ( gelukkig weten ze er vanaf dus ze weten ook waarom ik zo ben). Ben enorm prikkelbaar en elk moment van de dag moe. Vandaag overdag in de auto in slaap gevallen en van 20:00 tot 23:00 diep lopen dromen. Toen wakker geworden en drankje bij de buren gedaan. Toch een moment geweest sinds woensdag avond dat ik mij uitgerust voelde. Probeer het aankomende dagen bij te slapen.

verder nog steeds geen craving en geen korreltje (hard- of soft) drugs aangeraakt. Raar om te zeggen, maar dit voelt zo goed. Het nuchter zijn is iets wat ik in tijden niet zo gevoeld heb en ben blij dat ik er aan toegeef

aankomende maandag voor het eerst en gesprek met iemand die me hierin verder gaat begeleid ( en ook andere persoonlijke problemen). Nooit gedacht dat stoppen met 3M ( tot nu toe) zo makkelijk ging, ondanks de chagerijnig- en continu moeheid
Klik om te vergroten...
Klinkt goed, ben blij voor je. Ik strijd mee met de vermoeidheid pffff 😴😴
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Luna199263 zei:
Ff je hebt inderdaad gelijk over het moe zijn. Ben een weekendje weg met de familie ( gelukkig weten ze er vanaf dus ze weten ook waarom ik zo ben). Ben enorm prikkelbaar en elk moment van de dag moe. Vandaag overdag in de auto in slaap gevallen en van 20:00 tot 23:00 diep lopen dromen. Toen wakker geworden en drankje bij de buren gedaan. Toch een moment geweest sinds woensdag avond dat ik mij uitgerust voelde. Probeer het aankomende dagen bij te slapen.

verder nog steeds geen craving en geen korreltje (hard- of soft) drugs aangeraakt. Raar om te zeggen, maar dit voelt zo goed. Het nuchter zijn is iets wat ik in tijden niet zo gevoeld heb en ben blij dat ik er aan toegeef

aankomende maandag voor het eerst en gesprek met iemand die me hierin verder gaat begeleid ( en ook andere persoonlijke problemen). Nooit gedacht dat stoppen met 3M ( tot nu toe) zo makkelijk ging, ondanks de chagerijnig- en continu moeheid
Klik om te vergroten...

Vind je het nog steeds makkelijk? Lijkt te mooi om waar te zijn, maar hoop het voor je.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Maximusso zei:
Vind je het nog steeds makkelijk? Lijkt te mooi om waar te zijn, maar hoop het voor je.
Klik om te vergroten...
Begin nu aan dag 6 zonder iets te gebruiken van zowel soft als harddrugs :)
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#4
Super goed bezig, ga zo door! Wat ook prettig kan zijn voor het slapen, is een boek lezen. Heel rustgevend, je ogen vallen vanzelf dicht :wink:
Net als de thee voor het slapen, kan het lezen zorgen voor het ontwikkelen van een ritme. Waardoor je dus 's nachts moe zal zijn en overdag wat energieker.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Update :

nu al sinds mijn update geen 3M gebruikt! 16 dagen al :)

eerste week : lichamelijk kapot. Veel moe en beetje down en depri. Zit bij de huisarts die een life coach / psycholoog. Doorgestuurd naar een verslavings deskundige. Omdat ik zelf was gestopt gaf ze aan dat ik niet opgenomen hoef worden te worden in een kliniek. Toch wel hulp voor de toekomst ( wat ik zelf enorm fijn vind)

tweede week : toen kwamen de cravings voor 3M. Meerdere keren per dag echt neiging om te nemen. Wou Google typen maar typte perongelijk HO. Kwam uit op de website waar ik altijd 3M bestelde en wou het bijna halen. Mezelf toch weerhouden en enorm trots daarop.

actie ondernomen in afspraken die ik al maanden wou maken maar nooit heb gedaan. Zoals tattoo afspraak, rijbewijs aanmelden en proefles aanvragen bij een manege voor paard rij lessen.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe lang misbruikte je 1 van de belangrijkste receptoren in je hersenen? ( serotonine ). gestopt zijn is goed of course, merkte 1ste dag dat ik het gebruikte al dat het mn enigste 2 gram moest zijn en daarna niet meer bestellen.
R
RobventieldopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Luna199263 zei:
Update :

nu al sinds mijn update geen 3M gebruikt! 16 dagen al :)

eerste week : lichamelijk kapot. Veel moe en beetje down en depri. Zit bij de huisarts die een life coach / psycholoog. Doorgestuurd naar een verslavings deskundige. Omdat ik zelf was gestopt gaf ze aan dat ik niet opgenomen hoef worden te worden in een kliniek. Toch wel hulp voor de toekomst ( wat ik zelf enorm fijn vind)

tweede week : toen kwamen de cravings voor 3M. Meerdere keren per dag echt neiging om te nemen. Wou Google typen maar typte perongelijk HO. Kwam uit op de website waar ik altijd 3M bestelde en wou het bijna halen. Mezelf toch weerhouden en enorm trots daarop.

actie ondernomen in afspraken die ik al maanden wou maken maar nooit heb gedaan. Zoals tattoo afspraak, rijbewijs aanmelden en proefles aanvragen bij een manege voor paard rij lessen.
Klik om te vergroten...
Goed bezig 👍🏻
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#8
GHBismijnietdebaas zei:
Hoe lang misbruikte je 1 van de belangrijkste receptoren in je hersenen? ( serotonine ). gestopt zijn is goed of course, merkte 1ste dag dat ik het gebruikte al dat het mn enigste 2 gram moest zijn en daarna niet meer bestellen.
Klik om te vergroten...
Begon altijd onschuldig op feestjes een pilletje en soms een nakie. Dus 1x of Max 2x per maand. Door Corona iets vaker gedaan maar alsnog niet elk weekend. Toen elk weekend en doordeweeks dagen met mn beste vriendin. Maar alsnog niet super veel. Meeste wat we hebben gedaan is in 1 avond een gram sos.
Toen ik alleen 3mmc gebruikte ging het mis. Op gegeven moment kwam het uit op 3/4x per week. Ligt aan de hoeveelheid.

was dan avond + nacht + dag erna gebruiken tot het op is. Soms zelfs nog een nacht gebruiken. Maar ik had ook soort van “ rust” dagen. Dagen waarop ik de coming down had en totaal geen zin erin. Dus ik stond niet elke dag op met “ ik moet het nu hebben”. Zoals mensen hebben met een bak koffie in de ochtend. Maar gewoon dagen lang achter elkaar. Deed vanaf december en werd met de week erger. Maar vanaf ongeveer 20 januari tot 20 feb veel maar nog enig sinds te doen. Na 20 feb tot 3 maart was her extreem. Dus gram in een nacht en dan werken met ook nog wat op. Beantwoorden dat je vraag ?
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Luna199263 zei:
Begon altijd onschuldig op feestjes een pilletje en soms een nakie. Dus 1x of Max 2x per maand. Door Corona iets vaker gedaan maar alsnog niet elk weekend. Toen elk weekend en doordeweeks dagen met mn beste vriendin. Maar alsnog niet super veel. Meeste wat we hebben gedaan is in 1 avond een gram sos.
Toen ik alleen 3mmc gebruikte ging het mis. Op gegeven moment kwam het uit op 3/4x per week. Ligt aan de hoeveelheid.

was dan avond + nacht + dag erna gebruiken tot het op is. Soms zelfs nog een nacht gebruiken. Maar ik had ook soort van “ rust” dagen. Dagen waarop ik de coming down had en totaal geen zin erin. Dus ik stond niet elke dag op met “ ik moet het nu hebben”. Zoals mensen hebben met een bak koffie in de ochtend. Maar gewoon dagen lang achter elkaar. Deed vanaf december en werd met de week erger. Maar vanaf ongeveer 20 januari tot 20 feb veel maar nog enig sinds te doen. Na 20 feb tot 3 maart was her extreem. Dus gram in een nacht en dan werken met ook nog wat op. Beantwoorden dat je vraag ?
Klik om te vergroten...
Dat zul je in de toekomst wel merken denk ik zo, geld ook voor al die andere 3mmc verslaafde. Ik ken iemand die heeft geen emotie, zelfs niet in zijn gezicht.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#10
GHBismijnietdebaas zei:
Dat zul je in de toekomst wel merken denk ik zo, geld ook voor al die andere 3mmc verslaafde. Ik ken iemand die heeft geen emotie, zelfs niet in zijn gezicht.
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte ook op werk en was letterlijk een zombie. Mentaal maar ook lichamelijk.
Werd wit in me gezicht, veel pukkels ( normaal amper last van) en enorm afgevallen.

ik weet nog toen ik 1,5 week gestopt was ( lijkt niet veel, maar van 4x per week gebruiken naar 1,5 week niet is wel hefit).
Mijn beste vriendin zei opeens : wow, je hebt zoveel kleur in je gezicht. Toen besefte ik pas hoe een zombie je was.

ook als ik tijdens de coming down niet bij nam, had ik 0 emotie op me gezicht. Normaal praat en lach ik altijd met iedereen. Toen kwam er niet eens een glimlach uit. Verschrikkelijk als ik er zo over terug denk
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Luna199263 zei:
Ik gebruikte ook op werk en was letterlijk een zombie. Mentaal maar ook lichamelijk.
Werd wit in me gezicht, veel pukkels ( normaal amper last van) en enorm afgevallen.

ik weet nog toen ik 1,5 week gestopt was ( lijkt niet veel, maar van 4x per week gebruiken naar 1,5 week niet is wel hefit).
Mijn beste vriendin zei opeens : wow, je hebt zoveel kleur in je gezicht. Toen besefte ik pas hoe een zombie je was.

ook als ik tijdens de coming down niet bij nam, had ik 0 emotie op me gezicht. Normaal praat en lach ik altijd met iedereen. Toen kwam er niet eens een glimlach uit. Verschrikkelijk als ik er zo over terug denk
Klik om te vergroten...
Serotonine heeft 6 weken nodig, mits je goed in de zon gaat en gezond eet. Dopamine is wa sneller gefixed.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#12
GHBismijnietdebaas zei:
Dat zul je in de toekomst wel merken denk ik zo, geld ook voor al die andere 3mmc verslaafde. Ik ken iemand die heeft geen emotie, zelfs niet in zijn gezicht.
Klik om te vergroten...
wat bedoelde je met in de toekomst nog wel merken ?
GHBismijnietdebaas zei:
Serotonine heeft 6 weken nodig, mits je goed in de zon gaat en gezond eet. Dopamine is wa sneller gefixed.
Klik om te vergroten...
Jaa ik weet nog steeds niet helemaal of 3M op serotonine of dopamine gaat. Denk zelf niet serotonine, want ik kon 4x per week gebruiken en elke keer de zelfde euforie voelen.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Luna199263 zei:
wat bedoelde je met in de toekomst nog wel merken ?

Jaa ik weet nog steeds niet helemaal of 3M op serotonine of dopamine gaat. Denk zelf niet serotonine, want ik kon 4x per week gebruiken en elke keer de zelfde euforie voelen.
Klik om te vergroten...
Ja wel serotonine aangezien ik ssri gebruik. Ik krijg alleen die coke vibe, heel veel ego, rush en geilheid, geen empathie niks.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#14
GHBismijnietdebaas zei:
Ja wel serotonine aangezien ik ssri gebruik. Ik krijg alleen die coke vibe, heel veel ego, rush en geilheid, geen empathie niks.
Klik om te vergroten...
Jaa ik heb wel zelfde geboel, zonder geilheid. Als ik drugs doe denk ik aan alles behalve seks. Alleen ik heb juist veel empathie. Ik ga opeens mn excuses aanbieden voor een ruzie die ik met iemand had, omdat ik het ander inzie. Of opeens random mensen berichten met verhalen of “ wanneer zie ik je weer”. Dag erna denk ik: shit, die wil ik eigenlijk helemaal niet zien.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Luna199263 zei:
Jaa ik heb wel zelfde geboel, zonder geilheid. Als ik drugs doe denk ik aan alles behalve seks. Alleen ik heb juist veel empathie. Ik ga opeens mn excuses aanbieden voor een ruzie die ik met iemand had, omdat ik het ander inzie. Of opeens random mensen berichten met verhalen of “ wanneer zie ik je weer”. Dag erna denk ik: shit, die wil ik eigenlijk helemaal niet zien.
Klik om te vergroten...
Emphatie is serotonine haha
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#16
GHBismijnietdebaas zei:
Emphatie is serotonine haha
Klik om te vergroten...
Oh op die manier. Las het verkeerd, sorry. Haha

ik moet wel zeggen dan ik empathie ook kan hebben met een lege serotonine bar.

( even dat we op 1 lijn liggen. Met empathie bedoel je toch het inlevingsvermogen in mensen ?)
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Luna199263 zei:
Oh op die manier. Las het verkeerd, sorry. Haha

ik moet wel zeggen dan ik empathie ook kan hebben met een lege serotonine bar.

( even dat we op 1 lijn liggen. Met empathie bedoel je toch het inlevingsvermogen in mensen ?)
Klik om te vergroten...
Klopt en serotonine geeft ook die love feel, maar 3mmc is helft minder van mdma. Mja GHB is geen serotonine en das wel empathie en love, huilen met GHB op is ook een lekker gevoel.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#18
GHBismijnietdebaas zei:
Klopt en serotonine geeft ook die love feel, maar 3mmc is helft minder van mdma. Mja GHB is geen serotonine en das wel empathie en love, huilen met GHB op is ook een lekker gevoel.
Klik om te vergroten...
Jaa merk echt door drugs forum dat iedereen anders op 3mmc reageerde. Ik heb bij 3M het gevoel van mijn eerste keer xtc en dat maal 10.

hoor dat sommige niks voelen van euforie.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Lol mijn eerste xtc op mn 14e, mmc voelt niet eens close met goede kwaliteit xtc.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#20
GHBismijnietdebaas zei:
Lol mijn eerste xtc op mn 14e, mmc voelt niet eens close met goede kwaliteit xtc.
Klik om te vergroten...
Jaa bizar eigenlijk. Ik vond 3mmc ( na wel een goeie hoeveelheid) zoveel chiller dan xtc

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."