Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPure hasj roken uit glazen pijpje, hoe en wat precies :)

Pure hasj roken uit glazen pijpje, hoe en wat precies :)

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed trouwens dat je niet gaat blowen met tabak! Dat is echt de fout die meer dan 9/10 Nederlandse blowers gaat maken in het begin.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Ik heb alle andere vormen geprobeerd en prefereer toch met tabak.
Klik om te vergroten...
Dat mag. Ik vind het goor :grin:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar ik vraag me dan af: rook je ook sigaretten of shag? En hoe lang heb je geprobeerd onder tabak te blowen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Dat mag. Ik vind het goor :grin:
Klik om te vergroten...
Smaken verschillen gelukkig! 😜
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed, ja ik wil dus ook liever géén tabak roken, ik heb jarenlang gewoon gerookt en ben zo blij dat ik daar vanaf ben.
Ik heb nu dit pijpje gekocht, met screens:

Wietpijpje - De 10 beste wietpijpjes op een rij

Door een wietpijp kun je puur wiet roken. Door wiet direct uit het pijpje te roken is het effect sterker en directer.
www.dutch-headshop.nl www.dutch-headshop.nl

Dit valt onder de noemer wietpijp, maar hier kan je toch ook gewoon hasj mee roken??
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wallah zei:
Goed, ja ik wil dus ook liever géén tabak roken, ik heb jarenlang gewoon gerookt en ben zo blij dat ik daar vanaf ben.
Ik heb nu dit pijpje gekocht, met screens:

Wietpijpje - De 10 beste wietpijpjes op een rij

Door een wietpijp kun je puur wiet roken. Door wiet direct uit het pijpje te roken is het effect sterker en directer.
www.dutch-headshop.nl www.dutch-headshop.nl

Dit valt onder de noemer wietpijp, maar hier kan je toch ook gewoon hasj mee roken??
Klik om te vergroten...

Ja hoor.
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blaatschaap zei:
Ja hoor.
Klik om te vergroten...
Ook hier bedankt voor je antwoord, fijn!
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mmmh, toch nog even een beginnersvraag; als je hasj uit zo'n wietpijpje rookt moet je het dan ook eerst verkruimelen net als in een joint?
Of leg je gewoon een stukje/bolletje op het gaasje?
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een stukje/bolletje op het gaasje werkt prima.

Persoonlijk grind ik hasj nooit, geeft zo'n troep in de grinder :tongueout: als je zachte hasj hebt dan kan je er gemakkelijk stukjes af trekken en die eventueel in kleinere stukjes opbreken voordat je ze op het gaasje legt.
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ow haha, ja dan wordt zo'n grinder wel vies ja.
Oké, nou ik heb zachte hasj dus trek er dan gewoon wel een stukje af.
We gaan het meemaken :sweatsmile:
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#11
Have fun!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je je hasj kunt grinden dan is er echt iets serieus mis met je hasj :grin:
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb dit pijpje gekocht om pure hasj te roken:

Basepijp Glas | DMT Pijp (Glazen Pijp met Bolletje)

Glazen pijp met bolletje (15,5 cm) voor DMT, wiet, kruiden, wietolie, dabs en nog veel meer. Ontdek waar je zo’n Basepijp allemaal voor kunt gebruiken.
www.dutch-headshop.nl www.dutch-headshop.nl

Ik begrijp dat je dan een stukje (hoe groot?) in het 'bolletje' legt, een aansteker bij het gat bovenop het bolletje houdt en dan inhaleert.
Dit kan dus zonder gaasje volgens de shop.
Vraag dus even hoeveel hasj moet je ongeveer in het bolletje doen?
En houd je nadat je inhaleert je vinger op het gaatje zodat de rook niet wegkan?
Wordt dat niet heet aan je vinger 😁

En hoevaak inhaleer je als beginner zeg maar?

Bedankt 🌸
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wallah zei:
Ik heb dit pijpje gekocht om pure hasj te roken:

Basepijp Glas | DMT Pijp (Glazen Pijp met Bolletje)

Glazen pijp met bolletje (15,5 cm) voor DMT, wiet, kruiden, wietolie, dabs en nog veel meer. Ontdek waar je zo’n Basepijp allemaal voor kunt gebruiken.
www.dutch-headshop.nl www.dutch-headshop.nl

Ik begrijp dat je dan een stukje (hoe groot?) in het 'bolletje' legt, een aansteker bij het gat bovenop het bolletje houdt en dan inhaleert.
Dit kan dus zonder gaasje volgens de shop.
Vraag dus even hoeveel hasj moet je ongeveer in het bolletje doen?
En houd je nadat je inhaleert je vinger op het gaatje zodat de rook niet wegkan?
Wordt dat niet heet aan je vinger 😁

En hoevaak inhaleer je als beginner zeg maar?

Bedankt 🌸
Klik om te vergroten...
Nee, dit is een basepijp en wordt niet gebruikt om pure hasj of wiet te roken maar om drugs te "basen" ofwel "vapen". Je kunt hier geen hasj mee roken omdat het reservoir waar normaal je de drugs in zou doen omgeven is door glas, omdat je in dit geval de drugs niet moet verbranden maar verhitten. Hierdoor "verdampt" deze, en in het geval van wiet of hasj moet je de drug met de vlam raken zodat deze verbrandt, want je kan deze, althans niet op deze manier, verdampen.

Als je pure hasj wilt roken heb je nog een ander probleem. Hasj is namelijk ontzettend scherp om puur in te ademen en daarbij ook nog eens klevering en stropering, of keihard. Wiet is een stuk beter geschikt hiervoor. Koop hiervoor wel een normale puurpijp en geen basepijp.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zou niet je vinger op het gaatje drukken, dat pijpje zal inderdaad erg warm zijn als je net de aansteker erbij hebt gehouden.

Ik zou beginnen met kleine keuteltjes, een halve rijstkorrel is al zat. Begin met 1 hijsje en wacht dan 10 minuten, kijk dan hoe je je voelt.

Het kan eventjes duren voordat het effect zich volledig uit, dus als je te snel aan de volgende hijsje begint is het misschien teveel.

Neem de tijd, heb geen haast :) veel plezier!
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Nee, dit is een basepijp en wordt niet gebruikt om pure hasj of wiet te roken maar om drugs te "basen" ofwel "vapen". Je kunt hier geen hasj mee roken omdat het reservoir waar normaal je de drugs in zou doen omgeven is door glas, omdat je in dit geval de drugs niet moet verbranden maar verhitten. Hierdoor "verdampt" deze, en in het geval van wiet of hasj moet je de drug met de vlam raken zodat deze verbrandt, want je kan deze, althans niet op deze manier, verdampen.

Als je pure hasj wilt roken heb je nog een ander probleem. Hasj is namelijk ontzettend scherp om puur in te ademen en daarbij ook nog eens klevering en stropering, of keihard. Wiet is een stuk beter geschikt hiervoor. Koop hiervoor wel een normale puurpijp en geen basepijp.
Klik om te vergroten...
Huh wat raar, had het specifiek gevraagd aan de winkel!!
Dus eigenlijk kan ik hier niets mee?

Bedankt voor je reactie 🌸
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wallah zei:
Huh wat raar, had het specifiek gevraagd aan de winkel!!
Dus eigenlijk kan ik hier niets mee?

Bedankt voor je reactie 🌸
Klik om te vergroten...
Je kan meth of pyrros vapen
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Je kan meth of pyrros vapen
Klik om te vergroten...
Haha weet niet eens wat dat laatse is!
Eerste begin ik maar niet aan 😉
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hasj kan je toch ook in een joint doen? Dan moet dat maar. Baal wel wilt eigenlijk echt geen tabak roken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wiet pijp

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."