Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPure hasj roken uit glazen pijpje, hoe en wat precies :)

Pure hasj roken uit glazen pijpje, hoe en wat precies :)

32 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb dit pijpje gekocht om pure hasj te roken:

Basepijp Glas | DMT Pijp (Glazen Pijp met Bolletje)

Glazen pijp met bolletje (15,5 cm) voor DMT, wiet, kruiden, wietolie, dabs en nog veel meer. Ontdek waar je zo’n Basepijp allemaal voor kunt gebruiken.
www.dutch-headshop.nl www.dutch-headshop.nl

Ik begrijp dat je dan een stukje (hoe groot?) in het 'bolletje' legt, een aansteker bij het gat bovenop het bolletje houdt en dan inhaleert.
Dit kan dus zonder gaasje volgens de shop.
Vraag dus even hoeveel hasj moet je ongeveer in het bolletje doen?
En houd je nadat je inhaleert je vinger op het gaatje zodat de rook niet wegkan?
Wordt dat niet heet aan je vinger 😁

En hoevaak inhaleer je als beginner zeg maar?

Bedankt 🌸
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wallah zei:
Ik heb dit pijpje gekocht om pure hasj te roken:

Basepijp Glas | DMT Pijp (Glazen Pijp met Bolletje)

Glazen pijp met bolletje (15,5 cm) voor DMT, wiet, kruiden, wietolie, dabs en nog veel meer. Ontdek waar je zo’n Basepijp allemaal voor kunt gebruiken.
www.dutch-headshop.nl www.dutch-headshop.nl

Ik begrijp dat je dan een stukje (hoe groot?) in het 'bolletje' legt, een aansteker bij het gat bovenop het bolletje houdt en dan inhaleert.
Dit kan dus zonder gaasje volgens de shop.
Vraag dus even hoeveel hasj moet je ongeveer in het bolletje doen?
En houd je nadat je inhaleert je vinger op het gaatje zodat de rook niet wegkan?
Wordt dat niet heet aan je vinger 😁

En hoevaak inhaleer je als beginner zeg maar?

Bedankt 🌸
Klik om te vergroten...
Nee, dit is een basepijp en wordt niet gebruikt om pure hasj of wiet te roken maar om drugs te "basen" ofwel "vapen". Je kunt hier geen hasj mee roken omdat het reservoir waar normaal je de drugs in zou doen omgeven is door glas, omdat je in dit geval de drugs niet moet verbranden maar verhitten. Hierdoor "verdampt" deze, en in het geval van wiet of hasj moet je de drug met de vlam raken zodat deze verbrandt, want je kan deze, althans niet op deze manier, verdampen.

Als je pure hasj wilt roken heb je nog een ander probleem. Hasj is namelijk ontzettend scherp om puur in te ademen en daarbij ook nog eens klevering en stropering, of keihard. Wiet is een stuk beter geschikt hiervoor. Koop hiervoor wel een normale puurpijp en geen basepijp.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou niet je vinger op het gaatje drukken, dat pijpje zal inderdaad erg warm zijn als je net de aansteker erbij hebt gehouden.

Ik zou beginnen met kleine keuteltjes, een halve rijstkorrel is al zat. Begin met 1 hijsje en wacht dan 10 minuten, kijk dan hoe je je voelt.

Het kan eventjes duren voordat het effect zich volledig uit, dus als je te snel aan de volgende hijsje begint is het misschien teveel.

Neem de tijd, heb geen haast :) veel plezier!
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Nee, dit is een basepijp en wordt niet gebruikt om pure hasj of wiet te roken maar om drugs te "basen" ofwel "vapen". Je kunt hier geen hasj mee roken omdat het reservoir waar normaal je de drugs in zou doen omgeven is door glas, omdat je in dit geval de drugs niet moet verbranden maar verhitten. Hierdoor "verdampt" deze, en in het geval van wiet of hasj moet je de drug met de vlam raken zodat deze verbrandt, want je kan deze, althans niet op deze manier, verdampen.

Als je pure hasj wilt roken heb je nog een ander probleem. Hasj is namelijk ontzettend scherp om puur in te ademen en daarbij ook nog eens klevering en stropering, of keihard. Wiet is een stuk beter geschikt hiervoor. Koop hiervoor wel een normale puurpijp en geen basepijp.
Klik om te vergroten...
Huh wat raar, had het specifiek gevraagd aan de winkel!!
Dus eigenlijk kan ik hier niets mee?

Bedankt voor je reactie 🌸
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wallah zei:
Huh wat raar, had het specifiek gevraagd aan de winkel!!
Dus eigenlijk kan ik hier niets mee?

Bedankt voor je reactie 🌸
Klik om te vergroten...
Je kan meth of pyrros vapen
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Je kan meth of pyrros vapen
Klik om te vergroten...
Haha weet niet eens wat dat laatse is!
Eerste begin ik maar niet aan 😉
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hasj kan je toch ook in een joint doen? Dan moet dat maar. Baal wel wilt eigenlijk echt geen tabak roken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wiet pijp
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Wiet pijp
Klik om te vergroten...
Thnx
W
Waterpijp-bong.nlLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je had het beter aan ons kunnen vragen en kopen, was nog goedkoper ook 😉
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wallah zei:
Ik heb dit pijpje gekocht om pure hasj te roken:

Basepijp Glas | DMT Pijp (Glazen Pijp met Bolletje)

Glazen pijp met bolletje (15,5 cm) voor DMT, wiet, kruiden, wietolie, dabs en nog veel meer. Ontdek waar je zo’n Basepijp allemaal voor kunt gebruiken.
www.dutch-headshop.nl www.dutch-headshop.nl

Ik begrijp dat je dan een stukje (hoe groot?) in het 'bolletje' legt, een aansteker bij het gat bovenop het bolletje houdt en dan inhaleert.
Dit kan dus zonder gaasje volgens de shop.
Vraag dus even hoeveel hasj moet je ongeveer in het bolletje doen?
En houd je nadat je inhaleert je vinger op het gaatje zodat de rook niet wegkan?
Wordt dat niet heet aan je vinger 😁

En hoevaak inhaleer je als beginner zeg maar?

Bedankt 🌸
Klik om te vergroten...
Je kan hier alleen hasj mee roken als het echt heel olieachtige charras is of BHO ofzo, en zelfs dan is het niet heel handig.

Ik heb zelf een glazen hasjpijp waar je een bowl op kan zetten zoals bij een bong en die een spiraalstuk heeft wat koelt. Ideaal ding voor hasj.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed trouwens dat je niet gaat blowen met tabak! Dat is echt de fout die meer dan 9/10 Nederlandse blowers gaat maken in het begin.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Rook jij wel cannabis? En dan puur?
Klik om te vergroten...
Ja ik was een enorme tabaksjunk. Ik rookte een pakje zware shag in twee dagen weg. En ik dachr er altijd hetzelfde over als jij; dat ik iets miste als ik blowde zonder tabak.

Maar dat is dus gewoon het verslaafde brein wat hunkert naar nicotine.

Ik ben gestopt met roken met varenicline (Champix), wat een acetylcholine-anragonist is. Nicotine kan daardoor niet meer aan de gebruikelijke receptor hechten. De bedoeling van het medicijn is dat je toch twee weken blijft doorroken.

Zo ben ik er dus achter gekomen how goor tabak is, en dat het alleen lekker is vanwege de dopamine-rush die je krijgt van nicotine.

Voor mij was het ook een flinke zoektocht naar een fijne manier van blowen. Ik heb een tijd puur gerookt, maar dat is smerig en zonde van je wiet.
Ik heb op een gegeven moment een goede (maar dure) vaporizer gekocht (Davinci IQ). De smaak die uit dat ding komt is echt top. Maakt veel verschil met andere vapes, voornamelijk draagbare vapes die met convectie werken zijn minder smaakvol.
Wel moest ik heel erg wennen aan dat ik die nicotinerush niet had bij het blowen. Ik had inderdaad het idee dat ik iets mists, omdat ik geen brandend gevoel in mijn longen voelde, wat ik associeerde met genot. Krankzinnig eigenlijk, dat je brandende longen lekker vindt en dat dan mist. Maar het was wel zo.
Maar het bleek gewoon een kwestie van wennen. Na een paar maanden wist ik niet beter.

Ohja, de temperatuurinstellingen van een vaporizer maken heel veel uit. Lagere temperaturen (180 °C) zijn eigenlijk wenselijk, maar dan word je meer high dan stoned. Boven de 205 °C wil je eigenlijk niet gaan, want dan begint benzeen te ontstaan en dat is heel kankerverwekkend. Maar die hogere temperaturen geven dus wel wat meer een stoned gevoel.

Waar ik echt fan van ben geworden is een glazen bong met een opzetstuk quartz banger. Daarmee kan je namelijk (hewl goede olieachtige) hasj voorzichtig verdampen. De smaak die daarvan afkomt is echt fenomenaal, en je wordt er ook goed stoned van (in plaats van high).

Daarnaast heb ik aan het begin van de coronapandemie een Volcano classic gekocht. Die zijn de helft zo duur als de nieue varianten, die alleen een display met temperatuur hebben als voordeel. Maar man, wat is dat een fantastisch apparaat. Stel je voor dat je alle smaak van een top wiet in zijn geheel in een zak stopt en dat je die dan in één teug naar binnen hijst. Dat is dus wat dat apparaat doet. Je proeft echt de hele plant, met een ongekende intensiteit. Ook de bodyhigh die je ervan krijgt is heel lekker. Toegegeven; het is wat meer actief high in plaats van couchlock stoned. Maar die smaak maar het echt helemaal goed.

Dus als ik zin heb om KO stones te worden dan pak ik de bong en verdamp ik heel goede olieachtige hasj (die is trouwens wel heel lastig te vinden. Ik heb wel een tijd moeten zoeken voor goede adresjes ervoor. Maar eens in de zoveel tijd ga ik ff naar bekende adresjes in Amsterdam en dan sla ik een paar keer vijf gram in. Dan kan ik zo weer een half jaar vooruit. Want van die sterke hasj heb je helemaal niet zoveel nodig).

Ohja, als ik hasj wil roken onderweg pak ik dus bovenstaande glazen pijp. Die is qua smaak best okee. De bong is beter, maar die ga ik niet helemaal meeslepen overal heen. Sowieso heb ik de Davinci vape nog voor onderweg.

Dus ondanks dat het echt even flink wennen was, en dat het een hele zoektocht was voor hoe ik anders kon blowen, denk ik dat ik nu echt veeel betere methodes heb gevonden om te blowen. Veel smaakvoller, zonder brandende longen, en ja, zonder de nicotinerush. Nadeel is wel dat ik vaak joints met tabak krijg aangeboden, maar die moet ik afslaan want ik ben (ex-)tabaksjunk en ik heb 0 zin om weer te beginnen. Ik heb nog wel één keer zoiets gedaan, en ik vond die joint toen exht ontzettens goor. Het smaakte precies zoals een asbak ruikt. Ik snapte echt totaal niet meer hoe ik dat ooit lekker heb kunnen vinden.

Maar ik snap dus wel dat het even wennen is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."