Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het een bijwerking van drugsgebruik of medisch probleem

Is het een bijwerking van drugsgebruik of medisch probleem

40 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ach ik zoop me vanaf mijn 15e minstens 1x perr weekend tering lam… Was toen ook “normaal” in ons dorpje.
S
Spyro

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Komen de schokken vanuit je brein? Zou door serotonine tekort kunnen komen als je wekelijks aan de MDMA zit.

Als je het niet vertrouwd, tripje huisarts!
M
Mitget van OvervechtLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ongeveer een maand geleden kreeg ik na het gebruik van ketamine ( 2/3 na gebruik) tijdens het inslaap vallen opeens een schok door me hele lichaam. Het gevoel alsof me hele lichaam onderstroom stond. ik was ook lichtelijk verlamd voor ongeveer 10 seconden. Daarna was het over. maar het gebeurde een paar dagen daarna weer terwijl ik die dag geen drugs had ingenomen. En de laatste keer dat ik er last van had. Gebeurde het om de 2 minuten 6/8 keer achter mekaar. Ik gebruik wekelijks mdma kristal , ketamine en wiet. Weet iemand of dit bijwerkingen zijn. Of gewoon iets waar ik last van heb
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mitget van Overvecht zei:
Ongeveer een maand geleden kreeg ik na het gebruik van ketamine ( 2/3 na gebruik) tijdens het inslaap vallen opeens een schok door me hele lichaam. Het gevoel alsof me hele lichaam onderstroom stond. ik was ook lichtelijk verlamd voor ongeveer 10 seconden. Daarna was het over. maar het gebeurde een paar dagen daarna weer terwijl ik die dag geen drugs had ingenomen. En de laatste keer dat ik er last van had. Gebeurde het om de 2 minuten 6/8 keer achter mekaar. Ik gebruik wekelijks mdma kristal , ketamine en wiet. Weet iemand of dit bijwerkingen zijn. Of gewoon iets waar ik last van heb
Klik om te vergroten...
Gebruik je de MDMA ook wekelijks?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mitget van Overvecht zei:
Ik gebruik wekelijks mdma kristal
Klik om te vergroten...

Hier is je antwoord!
Zoek voortaan AUB eerst op HOE je een drug goed gebruikt. Mdma/xtc etc kun je beter niet vaker als eens per 3 maanden gebruiken. Overal te lezen!

Lees AUB dit eens goed en aandachtig door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl

⬆️
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aanvulling voor je @Mitget van Overvecht , laat de mdma, xtc en andere serotonine drugs minimaal een half jaar (6maanden) met rust. Laat je lijf en brein herstellen, eet gezond en rust. Even geen drugs en het komt waarschijnlijk goed. Al kan wekelijks sero drugs je brein ook permanente schade geven. Niet om je bang te maken maar het zijn feiten.
Plus dat ik me niet kan voorstellen dat mdma nog doet wat mdma moet doen bij zoveel misbruik. De lol is vast al minder.
Sterkte
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mitget van Overvecht zei:
Ongeveer een maand geleden kreeg ik na het gebruik van ketamine ( 2/3 na gebruik) tijdens het inslaap vallen opeens een schok door me hele lichaam. Het gevoel alsof me hele lichaam onderstroom stond. ik was ook lichtelijk verlamd voor ongeveer 10 seconden. Daarna was het over. maar het gebeurde een paar dagen daarna weer terwijl ik die dag geen drugs had ingenomen. En de laatste keer dat ik er last van had. Gebeurde het om de 2 minuten 6/8 keer achter mekaar. Ik gebruik wekelijks mdma kristal , ketamine en wiet. Weet iemand of dit bijwerkingen zijn. Of gewoon iets waar ik last van heb
Klik om te vergroten...
Ten eerste van harte welkom op het forum!

Ik heb even je topic verplaatst naar Drugs algemeen want daar past hij wat beter. Alhoewel ik hem bijna in verslaving zou gooien want wekelijks MDMA en keta is natuurlijk veelte vaak. Vooral MDMA is zeker niet goed om wekelijks te gebruiken. Zoals onze DF-koningin al aangaf. Niet vaker dan 3 maanden en voor nu het beste even een half of eigenlijk een jaar even stoppen. Als je al last krijgt van schokken betekend dat echt dat je te vaak gebruikt.

Succes en ik hoop dat je even laat weten hoe het gaat verder aankomende tijd. Niks moet alles mag en domme vragen bestaan niet!
M
Mitget van OvervechtLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Gebruik je de MDMA ook wekelijks?
Klik om te vergroten...
Ik heb het nu al 1.5 niet meer gedaan het is nu vooral ketamine
M
Mitget van OvervechtLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Komen de schokken vanuit je brein? Zou door serotonine tekort kunnen komen als je wekelijks aan de MDMA zit.

Als je het niet vertrouwd, tripje huisarts!
Klik om te vergroten...
Ik voel het door me hele lichaam. Niet een specifieke plek per se

Huisarts is geen optie eerlijk gezegd. Ik ben nog minderjarig. Drugs doen is strikt verbonden bij mij thuis
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Komt van teveel en/of tevaak MDMA.
Beste is om zeker jaar+ geen drugs te gebruiken of in ieder geval geen drugs die op je serotonine werken zoals MDMA.

Ik heb dit ook weleens gehad na een te hoge dosering MDMA.
Net als je inslaap valt een schok toen ook zeker 2 jaar niks gebruikt en nu nooit meer last van.
x
xNegativeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mitget van Overvecht zei:
Ongeveer een maand geleden kreeg ik na het gebruik van ketamine ( 2/3 na gebruik) tijdens het inslaap vallen opeens een schok door me hele lichaam. Het gevoel alsof me hele lichaam onderstroom stond. ik was ook lichtelijk verlamd voor ongeveer 10 seconden. Daarna was het over. maar het gebeurde een paar dagen daarna weer terwijl ik die dag geen drugs had ingenomen. En de laatste keer dat ik er last van had. Gebeurde het om de 2 minuten 6/8 keer achter mekaar. Ik gebruik wekelijks mdma kristal , ketamine en wiet. Weet iemand of dit bijwerkingen zijn. Of gewoon iets waar ik last van heb
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte een hele tijd ong 2 - 4 maanden elke week xtc bv 2 pillen per weekend. Ik kreeg last van dezelfde klachten, alleen was mijn ervaring zo verschrikkelijk eng dat ik erna nooit geen pil meer heb aangeraakt.

Ik werd ook verlamd, en mijn hersenen hielden mij voor de gek met allemaal vreemde dingen, zoals spoken, op je af vliegende messen, monsters aan je voeten, deur die open en dicht gaat om de seconde.

Bij mij veroorzaakte het sleep paralysis. Je bent dan verlamd vlak voordat je in slaap gaat vallen en ziet gekke / zelfs dode dingen zien die op je af komen terwijl je niet kan bewegen, schreeuwen of uberhaupt iets doen, je bent volledig bij bewustzijn.
Het is alsof het echt gebeurd, geen gekke droom oid, kan echt een hele nare ervaring zijn.

Nu kan ik er mee om gaan, nu na mindering xtc naar 1 x per half jaar ong heb ik t nog wel s 1 x in de 2 a 3 maanden.

Gezond eten, sporten en serotonine! ( drugs ) met mate het verneukt je hoofd.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mitget van Overvecht zei:
Ik voel het door me hele lichaam. Niet een specifieke plek per se

Huisarts is geen optie eerlijk gezegd. Ik ben nog minderjarig. Drugs doen is strikt verbonden bij mij thuis
Klik om te vergroten...
huisarts is altijd een optie
hij heeft zijn beroeps geheim
betekent alleen tussen jou en hem
minderjarig kan gebeuren maar luister hier goed
die schokken in je hoofd als je nu door blijft gebruiken
je hersens zijn nog in de groei die schokken geven jou een signaal dat je draadjes daarboven verkeerd aan het verbinden zijn of dat je draadjes aan het kapot aan het maken bent
effe rustig aan ....


effe een reactie over minder jarig en geen account mogen maken hier
dr zijn kinderen van 13 14 15 jaar die al bezig zijn met h en c en x
buiten rc s om
ik vind dat er geen leeftijds grens op een drug forum kan zijn terwijl de jeugd met dit soort vragen en ook het bang zijn voor de huisarts of de ouders
nergens terecht kunnen...
meelezen kunnen ze zowieso en gebruiken ook op soms een hele onverstandige wijze ...
maar vragen stellen kunnen ze eigenlijk niet
en juist wij zijn degene die voor hun moeten openstaan
door verwijzen naar een test centrum of de huisarts of een instantie etc etc
dingen waar ze geen benul van hebben dat zulke dingen bestaan
misschien om het daar eens over te hebben in de leiding hier op het forum
harm reduction vanaf 18? ik denk dat de leeftijd daar ver onder ons veel meer nodig heeft dan een volwassen persoon
@Eik


mvg ricorieks
M
Mitget van OvervechtLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Gebruik je de MDMA ook wekelijks?
Klik om te vergroten...
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#14
ketasletje zei:
. het maakt mij niet uit dat je het niet vindt kunnen
Klik om te vergroten...
Waar lees je dat
?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die drank was begonnen bij een kamp van een sportvereniging.
O zei men tegen mij, dat ik vast geen 20 glazen bier in 2 uur kon leegdrinken....
Dat was niniet aan dovemansoren gezegd en in het laatste glas werd flink wat cognac toegevoegd.
Wat ik niet zag.
Resultaat: zo zat als een dragonder.
Niet wetende dat ik later zoveel ellende met dat bier zou gaan krijgen goddome
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Is echt niet ongewoon zo vroeg. Ik was ook 15.
Klik om te vergroten...
Noot:
Zo jong al beginnen blijf ik jammer vinden.....ikzelf was 23 met joints, met drank 14.
En daar heb ik de prijs voor betaald kan ik wel zeggen....later alcoholist geworden.
Driewerf vervloekt is dat moment!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Noot:
Zo jong al beginnen blijf ik jammer vinden.....ikzelf was 23 met joints, met drank 14.
En daar heb ik de prijs voor betaald kan ik wel zeggen....later alcoholist geworden.
Driewerf vervloekt is dat moment!
Klik om te vergroten...
Is het ook hoor. Daar hoor je niet mee bezig te zijn nee.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
En had dit nog verdere gevolgen?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
ricorieks zei:
dr zijn kinderen van 13 14 15 jaar die al bezig zijn met h en c en x
Klik om te vergroten...
Dat valt wel mee, hoor. Ik deed heel andere dingen op die leeftijd.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Dat valt wel mee, hoor. Ik deed heel andere dingen op die leeftijd.
Klik om te vergroten...
tijd en plaats
die wegen zwaar mee
sommige onder ons worden geboren met een gouden pap lepel de ander met ouders met een pijp
kijk maar als voorbeeld naar het 3-m gebeuren
waren tog de minderjarige die het zwaar te pakken hadden
en dat is echt niet anders met de c h en x
en ook al zijn het maar 10 kids die met vragen komen die wij begrijpen maar hun nog niet
al help je dr 1 van om op het goede pad te blijven
dat zal tog al voldoening geven?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."