Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het een bijwerking van drugsgebruik of medisch probleem

Is het een bijwerking van drugsgebruik of medisch probleem

40 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#1

pupillen

philiplein hallo ik ben een meisje van 14, ben 166cm en weeg 58 kilo. (ik weet het ik ben jong maar heb veel dingen meegemaakt dus ben mentaal ietsje ouder) ik heb dus om 1uur smiddags philiplejn genomen, een halfje. alleen hij kickt echt pas om 4 uur in? 3 uur lang, is dat normaal bij philiplein?
drugsforum.nl drugsforum.nl
1x gesproken vorige week nog komen lezen
bepaalde opmerkingen of weg stoten
of het nu een trol was of echt een kind van 14
oke de naam is best gaar maar die vraagt hier waarschijnlijk nooit meer wat
een antwoord op een vraag is het enige wat gegeven hoeft te worden
ik vindt sommige reacties mocht ze echt 14 zijn en x gebruiken
gewoon niet kunnen...
maarja de doctor zegt dat ik light psychotische ben dus ik zal wel verkeerd denken of het anders zien...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
ricorieks zei:
ik vindt sommige reacties mocht ze echt 14 zijn en x gebruiken
gewoon niet kunnen...
Klik om te vergroten...
Nou, leg uit
Niet kunnen?

okĂŠ, mitget
ricorieks zei:
oke de naam is best gaar
Klik om te vergroten...
Dat zijn jouw woorden maar ik bevestig de gaarheid, wanneer zegt iemand iets dat niet kan?
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wekelijks mdma zorgt daar voor. Niet vaker gebruiken dan 1 keer in 3 maanden.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Nou, leg uit
Niet kunnen?

okĂŠ, mitget

Dat zijn jouw woorden maar ik bevestig de gaarheid, wanneer zegt iemand iets dat niet kan?
Klik om te vergroten...
had je effe er door heen gescrold desnoods alleen blz 1
mag ik je neuken voor een gram
kom maar terug als je ouder bent

ik ben zelf ook op leeftijd dus ik kan wel wat hebben zonder agressief te reageren
heb nu ook 3 x een opmerking uit het niets gehad
begin post was ik een idioot of debiel weet het niet echt meer
laatst geleden ui het niets wil je een banaan in je kont of me moeder haar kut @helaas overleden
vandaag uit het niets was ik een kanker hond
ik kan het hebben maar wat doet zulke dingen met een kind die raad vraagt ?
of laat staan dat iemand zoiets tegen je zegt
ik vindt dat verder gaan dan een grapje tog?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
ricorieks zei:
ik ben zelf ook op leeftijd dus ik kan wel wat hebben zonder agressief te reageren
heb nu ook 3 x een opmerking uit het niets gehad
begin post was ik een idioot of debiel weet het niet echt meer
laatst geleden ui het niets wil je een banaan in je kont of me moeder haar kut @helaas overleden
vandaag uit het niets was ik een kanker hond
ik kan het hebben maar wat doet zulke dingen met een kind die raad vraagt ?
of laat staan dat iemand zoiets tegen je zegt
ik vindt dat verder gaan dan een grapje tog?
Klik om te vergroten...
True. Ben al voor een grapje in, maar ik mis de komische connectie tussen een banaan in een kut, een overleden moeder en een hond met kanker. Waar zit de grap?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
True. Ben al voor een grapje in, maar ik mis de komische connectie tussen een banaan in een kut, een overleden moeder en een hond met kanker. Waar zit de grap?
Klik om te vergroten...
precies
grapjes zijn leuk of doordenkertjes
maar sommige dingen passeren een grens .
en dat vind ik best jammer
misschien had ik wat frustratie nog van vandaag over dat je word uitgescholden ,en die mensen ook gewoon nog een paar likes krijgen
verbazend af en toe.....
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
ricorieks zei:
precies
grapjes zijn leuk of doordenkertjes
maar sommige dingen passeren een grens .
en dat vind ik best jammer
misschien had ik wat frustratie nog van vandaag over dat je word uitgescholden ,en die mensen ook gewoon nog een paar likes krijgen
verbazend af en toe.....
Klik om te vergroten...
Nee hoor. Net even het topic gelezen nav dit topic.
Er zit daar minstens 1 iemand tussen die een ban verdiende.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
ricorieks zei:
effe een reactie over minder jarig en geen account mogen maken hier
dr zijn kinderen van 13 14 15 jaar die al bezig zijn met h en c en x
buiten rc s om
ik vind dat er geen leeftijds grens op een drug forum kan zijn terwijl de jeugd met dit soort vragen en ook het bang zijn voor de huisarts of de ouders
nergens terecht kunnen...
meelezen kunnen ze zowieso en gebruiken ook op soms een hele onverstandige wijze ...
maar vragen stellen kunnen ze eigenlijk niet
en juist wij zijn degene die voor hun moeten openstaan
door verwijzen naar een test centrum of de huisarts of een instantie etc etc
dingen waar ze geen benul van hebben dat zulke dingen bestaan
misschien om het daar eens over te hebben in de leiding hier op het forum
harm reduction vanaf 18? ik denk dat de leeftijd daar ver onder ons veel meer nodig heeft dan een volwassen persoon
@Eik
Klik om te vergroten...
Hoi @ricorieks ,

Goede vraag van je. Ik vind dit zelf ook een lastige. Ergens ben ik het wel met je eens dat harm-reduction niet beperkt zou moeten worden tot 18+. Het is bekend dat er (helaas) ook jongeren zijn die soms al heel zwaar in de problemen komen door drugsgebruik. Het zou goed zijn als zij met hun vragen hier terecht kunnen. Aan de andere kant denk ik dat het wel een risico is voor het voortbestaan van het forum. Het onderwerp "drugsgebruik" is voor veel mensen een beladen topic. Als we hier op het forum met volwassenen over praten en ook voldoende aandacht besteden aan harm-reduction dan is dat denk ik voor mensen (niet voor iedereen) nog wel te pruimen. Als we ook jongeren gaan toelaten op het forum dan heb je de kans dat dit nog meer weerstand oproept. Daarnaast heeft het forum ook nog eens een redelijk open-minded attitude ten aanzien van andere "18+ onderwerpen" zoals sex.

Lang verhaal kort. Inhoudelijk ben ik het eigenlijk met je eens maar ik vraag me af of dit niet "een brug te ver" is gezien de maatschappij waarin we leven. Het is ook niet de bedoeling zodanig mensen tegen de borst te stuiten dat het forum gestopt moet worden. Wel iets om een keer met de andere moderators te bespreken inderdaad.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Hoi @ricorieks ,

Goede vraag van je. Ik vind dit zelf ook een lastige. Ergens ben ik het wel met je eens dat harm-reduction niet beperkt zou moeten worden tot 18+. Het is bekend dat er (helaas) ook jongeren zijn die soms al heel zwaar in de problemen komen door drugsgebruik. Het zou goed zijn als zij met hun vragen hier terecht kunnen. Aan de andere kant denk ik dat het wel een risico is voor het voortbestaan van het forum. Het onderwerp "drugsgebruik" is voor veel mensen een beladen topic. Als we hier op het forum met volwassenen over praten en ook voldoende aandacht besteden aan harm-reduction dan is dat denk ik voor mensen (niet voor iedereen) nog wel te pruimen. Als we ook jongeren gaan toelaten op het forum dan heb je de kans dat dit nog meer weerstand oproept. Daarnaast heeft het forum ook nog eens een redelijk open-minded attitude ten aanzien van andere "18+ onderwerpen" zoals sex.

Lang verhaal kort. Inhoudelijk ben ik het eigenlijk met je eens maar ik vraag me af of dit niet "een brug te ver" is gezien de maatschappij waarin we leven. Het is ook niet de bedoeling zodanig mensen tegen de borst te stuiten dat het forum gestopt moet worden. Wel iets om een keer met de andere moderators te bespreken inderdaad.
Klik om te vergroten...
hoi @Eik

ik vroeg me dit ook af gister zonder het van de kant van het forum te zien
iets wat voor jou wel geldt.
nu ik naar jouw kant kijk ,dan zie ik al voor me wat je bedoelt als er kinderen/tieners die beginnen te experimenteren met drug hier hun vraag stellen en dan door volwassen effe uitgelegd krijgen wat het beste is om te doen ..
al zouden wij dat zien als hram reduction voor ze .
dan zal er altijd een menigte zijn buiten het df
die dat dan weer zal zien als ,,hey kijk eens wat daar gebeurd daar worden jongeren geleerd hoe ze drug moeten gebruiken etc ,sluiten dat df.
of je stuurt een tiener door naar zijn dichts bij zijnde test centrum met ze pilletje om hem te behoeden dat die iets gaat slikken wat misschien een giftig stofje bevat
en dan alsnog zal de buiten wereld met een vinger naar het df wijzen...
mijn excuses voor het niet inzien van de keer zeiden
maar ik bedoelde het zeker niet verkeerd..


mvg ricorieks
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
ricorieks zei:
mijn excuses voor het niet inzien van de keer zeiden
maar ik bedoelde het zeker niet verkeerd..
Klik om te vergroten...
Geen excuses nodig. Ik vond het eigenlijk wel een logische vraag. Vind het zelf ook jammer dat het (waarschijnlijk) niet kan in onze samenleving. Bij mijn eigen kids probeer ik wel gewoon eerlijk over drugs te zijn…
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
ricorieks zei:
i uhmm k zat 16 jaar op een ander forum hookers .nl die helaas gesloten is vorig jaar door de overheid kwa privacy wetgeving.
Klik om te vergroten...
Noot:
Het eerste forum waar ik lid van werd, was het hooked.nl forum, nu ruim 18 jaar geleden. Toen had ik daar iets aan. Als man alleen.
Het hookersforum is idd gesloten. Dit echter niet door de overheid, nee, dat deed de leiding van hookers.nl zelf, dit om niet in de clinch te geraken met idd de privacy wetgeving.
Inmiddels is er een nieuw forum mbt het onderwerp van hookers.nl opgericht, wat qua opzet heel erg lijkt op dat van hookers.nl, dat heet: kinky.nl.
Ik ben hier niet een lid van. En dit ga ik ook niet worden. Nee.
Hookers was leuk, ik heb verschillende leuke mailcontacten op dat forum gehad.
Maar opnieuw beginnen? Op zo'n forum? Nee. Het is mooi geweest! Ik heb geen interesse meer.
Basta, dus.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Noot:
Het eerste forum waar ik lid van werd, was het hooked.nl forum, nu ruim 18 jaar geleden. Toen had ik daar iets aan. Als man alleen.
Het hookersforum is idd gesloten. Dit echter niet door de overheid, nee, dat deed de leiding van hookers.nl zelf, dit om niet in de clinch te geraken met idd de privacy wetgeving.
Inmiddels is er een nieuw forum mbt het onderwerp van hookers.nl opgericht, wat qua opzet heel erg lijkt op dat van hookers.nl, dat heet: kinky.nl.
Ik ben hier niet een lid van. En dit ga ik ook niet worden. Nee.
Hookers was leuk, ik heb verschillende leuke mailcontacten op dat forum gehad.
Maar opnieuw beginnen? Op zo'n forum? Nee. Het is mooi geweest! Ik heb geen interesse meer.
Basta, dus.
Klik om te vergroten...
Kinky is niet echt het zelfde
Een Dame daar bepaald zelf of er reviews over haar geschreven mogen worden
Op hookers was het dat anders
k
ketasletjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
ricorieks zei:

pupillen

philiplein hallo ik ben een meisje van 14, ben 166cm en weeg 58 kilo. (ik weet het ik ben jong maar heb veel dingen meegemaakt dus ben mentaal ietsje ouder) ik heb dus om 1uur smiddags philiplejn genomen, een halfje. alleen hij kickt echt pas om 4 uur in? 3 uur lang, is dat normaal bij philiplein?
drugsforum.nl drugsforum.nl
1x gesproken vorige week nog komen lezen
bepaalde opmerkingen of weg stoten
of het nu een trol was of echt een kind van 14
oke de naam is best gaar maar die vraagt hier waarschijnlijk nooit meer wat
een antwoord op een vraag is het enige wat gegeven hoeft te worden
ik vindt sommige reacties mocht ze echt 14 zijn en x gebruiken
gewoon niet kunnen...
maarja de doctor zegt dat ik light psychotische ben dus ik zal wel verkeerd denken of het anders zien...
Klik om te vergroten...
goeiemiddag ik ben srs 14 jaar, als je in me omgeving kijkt zie je dat het best “normaal” is hier iedereen gebruikt in t noorden in de dorpjes. het maakt mij niet uit dat je het niet vindt kunnen, ken wel mensen die nog jonger zijn die gebruiken helaas
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
ketasletje zei:
goeiemiddag ik ben srs 14 jaar, als je in me omgeving kijkt zie je dat het best “normaal” is hier iedereen gebruikt in t noorden in de dorpjes. het maakt mij niet uit dat je het niet vindt kunnen, ken wel mensen die nog jonger zijn die gebruiken helaas
Klik om te vergroten...

Of het nu ‘normaal’ is of niet in jouw omgeving, je bent 14, je brein is niet klaar voor drugs. Je hebt je hersenpan nog nodig de rest van je leven. Dit brengt je serieus schade toe. Neem nu gewoon van ons aan dat het echt niet verstandig is, al zal ik je waarschijnlijk niet kunnen overtuigen, en kom over een paar jaar terug op dit forum. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat je ouders hier echt toestemming voor geven, en dan met deze nick. En zelfs al doen ze dat wel, vind ik het alsnog niet wenselijk.
M
Mitget van OvervechtLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Gebruik je de MDMA ook wekelijks?
Klik om te vergroten...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Komen de schokken vanuit je brein? Zou door serotonine tekort kunnen komen als je wekelijks aan de MDMA zit.

Als je het niet vertrouwd, tripje huisarts!
M
Mitget van OvervechtLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ongeveer een maand geleden kreeg ik na het gebruik van ketamine ( 2/3 na gebruik) tijdens het inslaap vallen opeens een schok door me hele lichaam. Het gevoel alsof me hele lichaam onderstroom stond. ik was ook lichtelijk verlamd voor ongeveer 10 seconden. Daarna was het over. maar het gebeurde een paar dagen daarna weer terwijl ik die dag geen drugs had ingenomen. En de laatste keer dat ik er last van had. Gebeurde het om de 2 minuten 6/8 keer achter mekaar. Ik gebruik wekelijks mdma kristal , ketamine en wiet. Weet iemand of dit bijwerkingen zijn. Of gewoon iets waar ik last van heb
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mitget van Overvecht zei:
Ongeveer een maand geleden kreeg ik na het gebruik van ketamine ( 2/3 na gebruik) tijdens het inslaap vallen opeens een schok door me hele lichaam. Het gevoel alsof me hele lichaam onderstroom stond. ik was ook lichtelijk verlamd voor ongeveer 10 seconden. Daarna was het over. maar het gebeurde een paar dagen daarna weer terwijl ik die dag geen drugs had ingenomen. En de laatste keer dat ik er last van had. Gebeurde het om de 2 minuten 6/8 keer achter mekaar. Ik gebruik wekelijks mdma kristal , ketamine en wiet. Weet iemand of dit bijwerkingen zijn. Of gewoon iets waar ik last van heb
Klik om te vergroten...
Gebruik je de MDMA ook wekelijks?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mitget van Overvecht zei:
Ik gebruik wekelijks mdma kristal
Klik om te vergroten...

Hier is je antwoord!
Zoek voortaan AUB eerst op HOE je een drug goed gebruikt. Mdma/xtc etc kun je beter niet vaker als eens per 3 maanden gebruiken. Overal te lezen!

Lees AUB dit eens goed en aandachtig door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl

⬆️
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Aanvulling voor je @Mitget van Overvecht , laat de mdma, xtc en andere serotonine drugs minimaal een half jaar (6maanden) met rust. Laat je lijf en brein herstellen, eet gezond en rust. Even geen drugs en het komt waarschijnlijk goed. Al kan wekelijks sero drugs je brein ook permanente schade geven. Niet om je bang te maken maar het zijn feiten.
Plus dat ik me niet kan voorstellen dat mdma nog doet wat mdma moet doen bij zoveel misbruik. De lol is vast al minder.
Sterkte
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."