Hoi
@ricorieks ,
Goede vraag van je. Ik vind dit zelf ook een lastige. Ergens ben ik het wel met je eens dat harm-reduction niet beperkt zou moeten worden tot 18+. Het is bekend dat er (helaas) ook jongeren zijn die soms al heel zwaar in de problemen komen door drugsgebruik. Het zou goed zijn als zij met hun vragen hier terecht kunnen. Aan de andere kant denk ik dat het wel een risico is voor het voortbestaan van het forum. Het onderwerp "drugsgebruik" is voor veel mensen een beladen topic. Als we hier op het forum met volwassenen over praten en ook voldoende aandacht besteden aan harm-reduction dan is dat denk ik voor mensen (niet voor iedereen) nog wel te pruimen. Als we ook jongeren gaan toelaten op het forum dan heb je de kans dat dit nog meer weerstand oproept. Daarnaast heeft het forum ook nog eens een redelijk open-minded attitude ten aanzien van andere "18+ onderwerpen" zoals sex.
Lang verhaal kort. Inhoudelijk ben ik het eigenlijk met je eens maar ik vraag me af of dit niet "een brug te ver" is gezien de maatschappij waarin we leven. Het is ook niet de bedoeling zodanig mensen tegen de borst te stuiten dat het forum gestopt moet worden. Wel iets om een keer met de andere moderators te bespreken inderdaad.
hoi
@Eik
ik vroeg me dit ook af gister zonder het van de kant van het forum te zien
iets wat voor jou wel geldt.
nu ik naar jouw kant kijk ,dan zie ik al voor me wat je bedoelt als er kinderen/tieners die beginnen te experimenteren met drug hier hun vraag stellen en dan door volwassen effe uitgelegd krijgen wat het beste is om te doen ..
al zouden wij dat zien als hram reduction voor ze .
dan zal er altijd een menigte zijn buiten het df
die dat dan weer zal zien als ,,hey kijk eens wat daar gebeurd daar worden jongeren geleerd hoe ze drug moeten gebruiken etc ,sluiten dat df.
of je stuurt een tiener door naar zijn dichts bij zijnde test centrum met ze pilletje om hem te behoeden dat die iets gaat slikken wat misschien een giftig stofje bevat
en dan alsnog zal de buiten wereld met een vinger naar het df wijzen...
mijn excuses voor het niet inzien van de keer zeiden
maar ik bedoelde het zeker niet verkeerd..
mvg ricorieks