Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStimulanten stimuleren mij niet?

Stimulanten stimuleren mij niet?

44 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Er zijn avonden dat ik onder invloed van stims niets meer doe dan enkel op de gsm bezig zijn.
Maar er zijn ook avonden dat ik me helemaal te pletter dans, of uren kan babbelen.
Klik om te vergroten...

Het is ook inderdaad maar net waar op dat moment je hyperfocus toevallig op valt. De gedragingen die je noemt zijn wel allemaal overduidelijke dopamine-effecten, die ansich weer onder invloed staan van set-setting.
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fudgey zei:
Hadden die artsen het mis?
Klik om te vergroten...

Wat deze vraag betreft, artsen kunnen altijd mis zijn.

Het zijn immers geen robotten en de patient is geen see-through.

Ik praat uit eigen ervaring namelijk dat ik de diagnose van autisme heb maar ik heb dat heb ik lang niet.

-klein detail- ik was 6 jaar. :grimacing:

Ik heb wel dyscalculie en had vroeger sociale angsten en nog wat issues lol.. diagnoses zijn moeilijk te stellen op jonge leeftijd. Al valt 15j wel heel goed mee

Langs de ene kant was het vroeger moeilijker om diagnoses te stellen omdat er nog weinig bekend was van de stoornis en begrippen die toen nog niet "bestonden". En langs de andere kant is het nu imo wat lastiger om concreet een onderscheid te maken tussen al de nieuwe stoornissen die nu wel gekend zijn.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sillous zei:
Wat deze vraag betreft, artsen kunnen altijd mis zijn.

Het zijn immers geen robotten en de patient is geen see-through.

Ik praat uit eigen ervaring namelijk dat ik de diagnose van autisme heb maar ik heb dat heb ik lang niet.

-klein detail- ik was 6 jaar. :grimacing:

Ik heb wel dyscalculie en had vroeger sociale angsten en nog wat issues lol.. diagnoses zijn moeilijk te stellen op jonge leeftijd. Al valt 15j wel heel goed mee

Langs de ene kant was het vroeger moeilijker om diagnoses te stellen omdat er nog weinig bekend was van de stoornis en begrippen die toen nog niet "bestonden". En langs de andere kant is het nu imo wat lastiger om concreet een onderscheid te maken tussen al de nieuwe stoornissen die nu wel gekend zijn.
Klik om te vergroten...

Eens.

Gewoon nieuwsgierig: laat je je nog opnieuw evalueren, of ga je er gewoon vanuit dat er een verkeerde diagnose gesteld is en je de diagnose ASS niet hebt? En heb je vrede met die conclusie?
s
silkroadLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fudgey zei:
Yess in 2016 vastgesteld. Een van de redenen voor mij om stims te gebruiken is pijnverlichting
Klik om te vergroten...
met mij werken stims slecht.
omdat chronische pijn meestal overgevoelig zenuwstelsel is en stims kunnen dan alles nog heviger maken.
ik hou wel van de korte rush maar voor de rest geven stims mij meer ellende maar toch half verslaafd eraan denk ik jammer genoeg. voelt zo hard op mijn lichaam atijd
s
silkroadLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kit Kat zei:
Me too in 2015.
Helpt me te ontspannen en me.niet ziek te voelen.
Klik om te vergroten...
jij ook fibro en cvs ? heb de diagnose van 2020 pas maar al sinds 2010 klachten en wordt altijd erger en erger.
nu 6maanden uit blaasverwijdering voor blaaspijnsyndroom... tijd om echt mijn leven te verbeteren...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."