Ja en nee. ADD is de inattentive type van ADHD. Volgensmij wordt de term ook nog wel gebruikt als subtype, maar het is geen officiele diagnose meer want het is niet een compleet andere stoornis. Behandeling is ook hetzelfde.Dat vind ik wel apart. ADHD en ADD zijn namelijk wel echt twee verschillende dingen.
Fudgey is mn partner hihiJullie zijn vrienden begrijp ik? 😁
Moet wel zeggen ik neem altijd hoge dosissen, heb ook altijd meer nodig dan Fudgey terwijl hij 2x zo groot is als ik, dat heeft denk ik wel met mijn ADHD te maken. Lage tot normale dosis voel ik niet zoveel. Maar Fudgey is in hoge dosissen ook rustigFudgey zit m altijd lekker rustig te chillen en ik word helemaal leip manisch klets hem de oren van z'n kop. Terwijl ik wel ADHD heb. 😂
Dat vind ik wel apart. ADHD en ADD zijn namelijk wel echt twee verschillende dingen.
Precies.ADD en Hoogsensitief.Hebben ze jou toen ook getest op ADD?
Wordt zelf ook rustig van stims en bij mij werd ADD geconstateerd.
Yess in 2016 vastgesteld. Een van de redenen voor mij om stims te gebruiken is pijnverlichtingjij hebt ook fibromyalgie ?
Er is wel degelijk verschil. Iemand met ADHD is vaak drukker of 1 brok onrustig..Ik ben destijds gediagnosticeerd met ADD maar er wordt in de DSM-5 geen onderscheid meer gemaakt tussen ADHD en ADD dus heb nu ADHD.
Me too in 2015.Yess in 2016 vastgesteld. Een van de redenen voor mij om stims te gebruiken is pijnverlichting
Ik gebruikte best veel, soms 1.5 gram of meer in een dag. Er zijn tijden geweest waarbij ik meerdere keren per week gebruikt hebt en zelfs weken gehad dat ik dagelijks gebruikte. Doe ik nu niet meer hoor, no worries. Maarja ik heb er heel wat doorheen gesnoven over de jaren heen.Hmmm...
Nog géén antwoord, maar zou ik mogen vragen hoeveel en hoevaak je stims neemt?
Nee, alleen ADHD bij mijn weten. Zou ik er goed aan doen om er eens naar te vragen bij mijn huisarts?Hebben ze jou toen ook getest op ADD?
Wordt zelf ook rustig van stims en bij mij werd ADD geconstateerd.
Hey ik vind dit een fantastische bericht maar ik gebruik normale en hoge doseringen.
Ik weet dat er een verschil isEr is wel degelijk verschil. Iemand met ADHD is vaak drukker of 1 brok onrustig..
Ik weet niet of dat volle brein zich dan uit bij iemand met ADHD uit door meteen stoom af te blazen. En door te gaan.
ADD is juist dat je stiller kan zijn en helemaal in je hoofd zit. Maar ik een gesprek vlieg ik van de hak op de tak. En eindig met ... Wat was de vraag ook al weer. Thuis ben ik stil. Denk te veel. Lees geen naar nieuws.skip ik. Ik kan er weken over na denken en buikpijn van krijgen...( Ook hoogsensitief)
Ik heb geen inzicht in het verwerken van een ADHD brein.
Hey ik vind dit een fantastische bericht maar ik gebruik normale en hoge doseringen.
Er zijn avonden dat ik onder invloed van stims niets meer doe dan enkel op de gsm bezig zijn.
Maar er zijn ook avonden dat ik me helemaal te pletter dans, of uren kan babbelen.
Hadden die artsen het mis?
Wat deze vraag betreft, artsen kunnen altijd mis zijn.
Het zijn immers geen robotten en de patient is geen see-through.
Ik praat uit eigen ervaring namelijk dat ik de diagnose van autisme heb maar ik heb dat heb ik lang niet.
-klein detail- ik was 6 jaar.
Ik heb wel dyscalculie en had vroeger sociale angsten en nog wat issues lol.. diagnoses zijn moeilijk te stellen op jonge leeftijd. Al valt 15j wel heel goed mee
Langs de ene kant was het vroeger moeilijker om diagnoses te stellen omdat er nog weinig bekend was van de stoornis en begrippen die toen nog niet "bestonden". En langs de andere kant is het nu imo wat lastiger om concreet een onderscheid te maken tussen al de nieuwe stoornissen die nu wel gekend zijn.
met mij werken stims slecht.Yess in 2016 vastgesteld. Een van de redenen voor mij om stims te gebruiken is pijnverlichting
jij ook fibro en cvs ? heb de diagnose van 2020 pas maar al sinds 2010 klachten en wordt altijd erger en erger.Me too in 2015.
Helpt me te ontspannen en me.niet ziek te voelen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."