Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNetflix miniserie: How To Change Your Mind

Netflix miniserie: How To Change Your Mind

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
Ik heb zelf het boek gelezen.
Het is mooi dat onderzoek naar verschillende middelen weer hervat is.

ik ga deze serie dan ook zeker kijken!
M
MindWandererLid
Thanks! Ik hou heel erg van zulke documentaires en kijk er dan ook graag naar uit deze te gaan kijken.
F
FerdFatoehausLid
Zag 'm voorbij komen. Dit is wel de moeite waard dus?
0
0t0leranceLid
snorlax zei:
Ik heb zelf het boek gelezen.
Klik om te vergroten...
Heb 'm ook gelezen, maar miste wat diepgang, de mini serie vind ik een aangename verrassing aangezien het best uitgebreid wordt verteld allemaal.. gaat niet zo ver als de serie "Psychedelica" (die serie heeft wel 14 delen, voor de geïnteresseerden: https://odysee.com/$/playlist/9f6ee7fa64f151321939324259bf54aa39a0dad2)

De mini serie mij gelijk denken aan een andere netflix serie "The mind explained" daar zit ook een aflevering tussen "Psychedelics" (seizoen 1), echter wordt daar meer de link gelegd met effect van meditatie en is oppervlakkiger van aard.. sneller tempo.
C
CyndaquilLid
0t0lerance zei:
Heb 'm ook gelezen, maar miste wat diepgang, de mini serie vind ik een aangename verrassing aangezien het best uitgebreid wordt verteld allemaal.. gaat niet zo ver als de serie "Psychedelica" (die serie heeft wel 14 delen, voor de geïnteresseerden: https://odysee.com/$/playlist/9f6ee7fa64f151321939324259bf54aa39a0dad2)

De mini serie mij gelijk denken aan een andere netflix serie "The mind explained" daar zit ook een aflevering tussen "Psychedelics" (seizoen 1), echter wordt daar meer de link gelegd met effect van meditatie en is oppervlakkiger van aard.. sneller tempo.
Klik om te vergroten...
Kan ook hamilton's pharmacopeia aanraden!
0
0t0leranceLid
snorlax zei:
Kan ook hamilton's pharmacopeia aanraden!
Klik om te vergroten...
Ja, heb wat afleveringen gezien op youtube maar die werden eraf getrokken, verder kon ik niet de service vinden zodat ik het kon bekijken.. volgens mij niet beschikbaar voor NL en had het toen maar opgegeven.
0
0t0leranceLid
FredKroket zei:
Zag 'm voorbij komen. Dit is wel de moeite waard dus?
Klik om te vergroten...
Vond zelf van wel, maar kan altijd tegenvallen natuurlijk.
D
DirkdirkLid
0t0lerance zei:
Beste allemaal.. een hele mooie serie over LSD, Psilocybine, MDMD en Mescaline.

Mocht je er meer over willen weten.. heb net alle hoofdstukken bekeken. Erg mooi samengesteld.. geschiedenis.. de drugs door de jaren heen.. de ophef erover.. het politieke spel (tot de dag van vandaag).. de ervaringen en verhalen.. wat visuele effecten in beeld gebracht.. de positieve effecten en kanttekeningen.. allerlei figuren passeren de revue.. hoop dat iedereen op dit forum de moeite neemt hiernaar te kijken. Feitelijk, niks geromantiseerd of mooier gemaakt dan het is.

Klik om te vergroten...
Wacht even, MDMD? Is dit een typfout, of ben ik scheel? Methylenedioxy-n-meth...D?
0
0t0leranceLid
Dirkjan zei:
Wacht even, MDMD? Is dit een typfout, of ben ik scheel? Methylenedioxy-n-meth...D?
Klik om te vergroten...
Scherp!
IMG-20220713-WA0015.jpg
D
DirkdirkLid
0t0lerance zei:
Scherp!
Klik om te vergroten...
Ik ben absoluut geen slimme jongen, maar ik heb zo mijn momentjes. :tonguewink: Thanks voor het delen van de documentaire, zal 'm binnenkort eens kijken op Netflix.
0
0t0leranceLid
Dirkjan zei:
Ik ben absoluut geen slimme jongen, maar ik heb zo mijn momentjes. :tonguewink: Thanks voor het delen van de documentaire, zal 'm binnenkort eens kijken op Netflix.
Klik om te vergroten...
In de afbeelding staat "Psilocybin" dat moet ook psilocybine zijn. Zie ik ook nu pas.. maar spelling is niet mijn sterukste punt.
D
DirkdirkLid
0t0lerance zei:
In de afbeelding staat "Psilocybin" dat moet ook psilocybine zijn. Zie ik ook nu pas.. maar spelling is niet mijn sterukste punt.
Klik om te vergroten...
Nee, het is waarschijnlijk Psylocibin in het Engels, ik neem aan dat de documentaire Engels is. Als het Nederlands was dan is het inderdaad Psylocibine.
D
DirkdirkLid
Dirkjan zei:
Nee, het is waarschijnlijk Psylocibin in het Engels, ik neem aan dat de documentaire Engels is. Als het Nederlands was dan is het inderdaad Psylocibine.
Klik om te vergroten...
Maar als we het hebben over de metabolisering in het lichaam dan is het Psylocin, sinds de fosforderivaat door het lichaam wordt afgebroken. Psylocibine wordt dus in het lichaam psylocine, ofwel in net Engels: Psylocibin becomes Psylocin.
0
0t0leranceLid
Dirkjan zei:
Maar als we het hebben over de metabolisering in het lichaam dan is het Psylocin, sinds de fosforderivaat door het lichaam wordt afgebroken. Psylocibine wordt dus in het lichaam psylocine, ofwel in net Engels: Psylocibin becomes Psylocin.
Klik om te vergroten...
Yes, echter is de tekst in het NL, dus dan zou ik "Psilocine" verwachten. Tenzij ze NL en ENG mixen, dat lijkt dan het geval inderdaad 😆.. mescaline of mescalin kan beide in UK, ik las het als NL.
C
CyndaquilLid
0t0lerance zei:
Ja, heb wat afleveringen gezien op youtube maar die werden eraf getrokken, verder kon ik niet de service vinden zodat ik het kon bekijken.. volgens mij niet beschikbaar voor NL en had het toen maar opgegeven.
Klik om te vergroten...
Met Amazon prime of Hulu kun je dat bekijken of downloaden via torrents.
Weet niet 100% zeker of t te kijken is via Amazon in NL
h
henkie2Lid
Heb ze laatst ook allemaal bekeken, en het boek gelezen. Topwerk van Michael Pollan en Netflix.

Hopelijk verandert er eindelijk eens wat aan dit hopeloos achterhaalde drugsbeleid in Nederland.

De gevestigde orde (medische en farmaceutische industrie) is aan het realiseren dat de "war on drugs" eigenlijk een oorlog op de menswaardigheid is. En steeds meer en meer mensen zien dit in en hebben er genoeg van!
0
0t0leranceLid
henkie2 zei:
Heb ze laatst ook allemaal bekeken, en het boek gelezen. Topwerk van Michael Pollan en Netflix.

Hopelijk verandert er eindelijk eens wat aan dit hopeloos achterhaalde drugsbeleid in Nederland.

De gevestigde orde (medische en farmaceutische industrie) is aan het realiseren dat de "war on drugs" eigenlijk een oorlog op de menswaardigheid is. En steeds meer en meer mensen zien dit in en hebben er genoeg van!
Klik om te vergroten...
Net als in de voedingsindustrie is er een enorme politieke lobby om de status quo te bewaken. Als je "what the health" wel eens hebt gezien, dan zie je hoe dit ook voor de (geestelijke)gezondheidsindustie op gaat...
K
KwakLid
Drie afleveringen gezien. Wel aardige serie. Ik mis toch net de diepgang. Maar wat wil je in 1 uur tijd een onderwerp te behandelen.
De aflevering mescaline waar ik mee startte viel enorm tegen. Hoog sentiment gehalte.
A
Appeltaart1Lid
Ik heb het gisteren gebinged. Opzich een goeie serie, erg verfrissend om een tegengeluid te horen. Echter vind ik wel dat deze docu-serie ook weer een eenzijdig verhaal verteld. De risico’s van psychedelics (die er wel degelijk zijn) worden namelijk totaal niet belicht. Bovendien wordt er over psychedelica gesproken alsof het wondermiddeltjes zijn die bijna elke psychische aandoening bij de kern kunnen genezen. Hoewel er een aantal trials geweest zijn waarin psychedelica effectief bleken te zijn bij behandeling van psychische ziekten, is er echt nog niet genoeg bewijs om te kunnen stellen dat deze stoffen een goede therapeutische toepassing hebben.

MDMA bijvoorbeeld: de documentaire-makers stellen terecht dat MDMA in de media is gedemoniseerd (het gaten in je hersenen verhaal). Vervolgens wordt MDMA opgehemeld alsof het de beste uitvinding ooit is en we bij wijze van spreken elke ochtend een halve pil door onze müsli zouden moeten prakken. Echter weten we inmiddels dat MDMA wel degelijk neurotoxisch is (zeker bij misbruik)

Wat ik probeer te zeggen is; ik mis een beetje de nuance. Het zou zo mooi zijn als een documentaire beide kanten belicht. Psychedelica kunnen super mooi en chill zijn, maar zoals met alles in het leven zitten er ook risico’s aan vast. Daarom dat verantwoord gebruik zo belangrijk is.

rant over
0
0t0leranceLid
Ja, dat anekdotische is wat me ook tegen stond aan het boek, verder gaat het ook niet de diepte in. Inhoud is afgestemd op de doorsnee Netflix kijker / leek.

En ja, @Appeltaart1 bezint eer ge begint.. merk ook bij diegene die ik help met microdoseren.. dat niemand zelf iets leest of iets opzoekt.. lui? ongeïnteresseerd? gemakzucht? Geen idee, maar inderdaad, de risico's hadden erbij gemoeten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."