Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNooit (meer) hard gaan/trippen

Nooit (meer) hard gaan/trippen

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mdma/xtc, 4mmc, 3mmc etc etc verliezen hun magie gewoon na een tijdje. Komt nooit meer terug. Gewoon mee stoppen. Denk terug aan al je mooie ervaringen.

Anders ga je dood, ook leuk, maar niet de moeite waard. Helaas. Vroegah was alles beter
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Überhaupt stoppen met overdoseren omdat je er weinig meer van voelt lijkt me een beter idee. Je verneukt daarmee je receptoren steeds verder.

Doe eens een hele lange pauze. En dan een lagere dosering.

En misschien uiteindelijk accepteren dat wat het ooit was niet meer terug komt :)
a
aanstekeritusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goedenacht allen,

Laatst zat ik met iemand aan de 3mmc en xtc. We zullen ongeveer het zelfde wegen aan kg en hadden ieder gewoon wat gegeten van te voren. Waar hij hem heerlijk de koekenpan uit spaced, kaakschaatsend door mijn woonkamer beweegt en in elk hoekje wat magisch ziet, zit ik er maar een beetje bij te hangen. Ik voel mij wel lekker, maar heel licht euforisch en geen moment van gaan met die banaan. Genietend van hem, maar toch weer wat balend dat ik niet op hetzelfde level als hem kan komen. Al jaaaaren niet meer. Vroeger kon ik op hardstyle feestjes nog wel eens grappige dingen zien (roze chevrolets hangend aan het dak en kleinere mensen leken bartafels in het donker. Zie je een meisje van 1.64m al Harrie in de warrie zwaar onderzoekend naar iemand toesluipen en proberen aan te raken zonder gesnapt te worden? Leuke tijden) en echt ‘hard gaan’. Nu voel ik me wel lekker maar echt dat trippen komt niet meer. Nu neem ik naar mijn idee ruimmm voldoende (wil ook geen zak leeggooien in mijn mond), maar het gewenste effect die mijn gezelschap wel ervaart komt bij mij gewoon niet meer.
Ik houd altijd pauzes van een paar maanden tussen het gebruik en als ik eraan ga zijn het wel stevige tabletten waarvan ik steeds een halve pak. De hele avond door tot ik het zat ben en gewoon niet meer hoef want er gebeurd toch te weinig naar mijn zin, haha.

Ben ik het ontgroeid? Moet ik er gewoon eens vier pillen in 1 keer er inklappen? Moet ik op compleet wat anders overgaan?

MAND! Lang verhaal kort: ik ervaar niet meer het gewenste effect van drugs als xtc en m. What to do?

Bedankt voor het lezen, nog meer bedankt voor een reactie met advies/tips/eigen ervaring. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit zijn misschien gewenste effecten voor jou persoonlijk, maar het zijn ook effecten van overdosering op stimulanten.

aanstekeritus zei:
Ben ik het ontgroeid? Moet ik er gewoon eens vier pillen in 1 keer er inklappen?
Klik om te vergroten...
Zeker niet. Dit is mogelijk zelfs levensgevaarlijk om te doen.

aanstekeritus zei:
Moet ik op compleet wat anders overgaan?
Klik om te vergroten...
Hangt er vanaf. Wil je dingen gaan zien en dat op een relatief veilige manier, dan zijn psychedelica een optie: truffels, paddo's, lsd, etc. Maar verwacht hier geen roze cabriolets aan het plafond en bartafel en dranghekken taferelen. Deze laatste zijn namelijk hallucinaties die dus (kunnen) ontstaan bij overdosering van stimulanten.

Bedenk je daarbij ook dat psychedelica een totaal andere groep drugs is, waar mindset en setting van veel groter belang zijn dan bij de meeste andere groepen drugs. Als je deze al zou willen doen, is goed inlezen erover een must.

En inlezen over veilig stimulanten gebruik trouwens ook. Dan weet je o.a. waarom je nooit 4 pillen achterover zou moeten gooien.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
aanstekeritus zei:
Ben ik het ontgroeid? Moet ik er gewoon eens vier pillen in 1 keer er inklappen? Moet ik op compleet wat anders overgaan?

MAND! Lang verhaal kort: ik ervaar niet meer het gewenste effect van drugs als xtc en m. What to do?

Bedankt voor het lezen, nog meer bedankt voor een reactie met advies/tips/eigen ervaring. :)
Klik om te vergroten...
Wtf. Echt wtf. Stop maar gewoon een tijdje. Een tijdje heel erg lang. Begin daar eens mee
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zelf had ik, dat xtc voor mij ook echt was om te raven. En na een jaar of 4 housen en raven, vond ik het saai worden. Ik kende xtc op een gegeven moment zo goed, dat ik precies wist wat er zou gaan gebeuren. En toen werd het saai.

Plus een paar keer, echt fout gaan op xtc en in een dip terecht komen, werd ook een angst. Dus ja, het kan zijn dat je xtc ontgroeid. Ik mis het nog wel eens. Maar het gedoe er om heen absoluut niet.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stonologie zei:
Mdma/xtc, 4mmc, 3mmc etc etc verliezen hun magie gewoon na een tijdje. Komt nooit meer terug.
Klik om te vergroten...
Voor zover ik weet kunnen de receptoren na een lange pauze wel (deels) weer herstellen en zul je de magie weer voelen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
reDStone zei:
Zelf had ik, dat xtc voor mij ook echt was om te raven. En na een jaar of 4 housen en raven, vond ik het saai worden. Ik kende xtc op een gegeven moment zo goed, dat ik precies wist wat er zou gaan gebeuren. En toen werd het saai.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het mogelijk is om een entactogeen (waarbij mijn persoonlijke keuze 6-apb is) op lange termijn te kunnen blijven gebruiken zonder dat het saai wordt. Maar dat dit een hele andere manier van gebruiken is. Ten eerste uiteraard het (min of meer) houden aan de 3 maanden "regel" en aan de dosering waarbij rekening gehouden wordt met het eigen lichaamsgewicht. Maar dit spreekt eigenlijk voor zich en zou iedereen sowieso al moeten doen.

Maar om het echt blijvend interessant te houden:

De entactogeen meer beschouwen als een tool voor mindfulness en zelfreflectie, in plaats van voornamelijk vermaak. Niet dat er per se iets mis is met vermaak en zeker ook niet om te dicteren hoe mensen ermee om zouden moeten gaan, maar voor lange termijn interessant houden van entactogenen zou de drug en het bijbehorende gevoel in mijn ogen niet centraal moeten staan, maar de mindfulness en de zelfreflectie zelf, waarbij de entactogeen fungeert als een hulpmiddel, een tool dus, om dit (door een kalmere geest en verhoogde empathie, ook voor jezelf) makkelijker te kunnen doen.

Zo doe ik het al jaren en mijn ervaringen blijven magisch als ooit tevoren. Natuurlijk, mijn allereerste keer met een entactogeen (mdma) was sterker qua euforie, maar ik ben niet van mening dat euforie gelijk staat aan de ervaren "magie". De laatste is een beetje een vage term, maar denk aan: totale onbezorgdheid, sereniteit, zelfacceptatie/zelfliefde, appreciatie/liefde voor de mensen in je leven, appreciatie voor de natuur. En in woorden staat het er alsof het allemaal los van elkaar is, maar in de werkelijkheid ervaar je die "magie" meer als een geheel. En het punt is dus dat je die magie kunt blijven ervaren, zelfs zónder die entactogeen. Het is dan ook een hulpmiddel: het kan zonder, maar het middel maakt het zoveel makkelijker.

Om duidelijk te zijn: ik doe entactogenen in de regel alleen en thuis/buiten in de omgeving. Het is dan een dag die helemaal in het teken staat van bewust worden van het wat er zich nú afspeelt: bewust worden van eventuele knelpunten in mezelf (die ik dan makkelijker onder ogen kom door het middel) en bewust worden van mijn omgeving en hoe ik als levend voelend wezen in relatie sta tot mijn directe omgeving middels al mijn zintuigen. Oftewel een dag die in het teken staat van mindfulness.

Daarin is een magie die niet echt verloren kan gaan, maar makkelijk over het hoofd gezien kan worden.

Dat gezegd hebbende, wellicht is het niet goed om altijd maar door te blijven gaan met driemaandelijks entactogeen gebruik. Voor nu op het moment ervaar ik dit als oké met zo licht mogelijke bijwerkingen door getroffen voorzorgsmaatregelen.
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik herken dit heel erg! Bij mij werkte xtc en mdma uiteindelijk ook niet meer. Ik voelde me niet eens blij en werd vaak misselijk (Ik hield altijd 3-6 maanden er tussen) In 2020 de laatste keer xtc gebruikt en afgelopen november wilde ik het wel weer eens proberen. Ik vond het ook best spannend omdat ik dacht dat ik super hard zou gaan. Heb toen een pil van 160 mg door de helft gedaan (Ik weeg 55 kg) maar voelde alsnog weinig en weer misselijk. Uiteindelijk een kwart bij gepakt maar ook dat deed niks. Dus zelfs al zit er zo lang tussen is het gevoel niet meer terug gekomen. Ik heb het geaccepteerd en ga het niet meer gebruiken, het is troep en als het niks doet is het zonde.
Wie weet als ik 60 ben heb ik weer zin in een snoepje en kan ik wel hard gaan😂
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tolerantie is een bitch. Tijd om een coke verslaving in gang te zetten.
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb hetzelfde gehad en na pauze van een jaar wel weer een redelijk tripje gehad maar zo magisch als de eerste paar keer komt niet meer terug denk ik. Ik ga het nog 2 x proberen met weer een pauze van een jaar en anders laat ik het gewoon voor wat het is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."