Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa ruim 12 dagen nog positief testen op cocaïne

Na ruim 12 dagen nog positief testen op cocaïne

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb ooit een gozer gekend die een week na gebruik van coke, positief testte.
Wel via speekseltest toentertijd. Streepje was ook nauwelijks zichtbaar. Gozer had ook een verschrikkelijk onderhoude bek. Scheelt ook wat.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hebben jullie wel een punt.

Ik zal het proberen wat meer los te laten, ondanks dat dat lastig is nu. 😬
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goedeavond,

Ik heb even wat hulp, ondersteuning en wellicht ook medisch advies nodig.

Ik zit in de volgende situatie:

Na jarenlang coke gebruik heb ik mij 15 dagen geleden laten opnemen in een afkickkliniek.

Ik heb coke altijd snuivend gebruikt, meestal zo'n 20 van de 30 dagen in de maand en in de laatste week voor opname 1 gram per dag, en de laatste dag voor opname 2 gram.

Zoals velen van jullie weten moet je regelmatig een urinetest doen. Ik heb op dag 11 een urinetest gehad. Viel nog steeds positief uit.

Dag 12, nog steeds positief.

Gisteren (donderdag) eindelijk negatief, echter nog steeds niet overtuigend.

Nu zeggen ze hier dat ik dus tijdens mijn verblijf hier heb gebruikt. Ik kan echter op alles wat ik lief heb zweren dat ik dit niet heb gedaan. Ik heb me laten opnemen om me te laten helpen voor mijn probleem en zou deze kans niet verpesten door hier alsnog te gaan gebruiken. Elk moment van zucht heb ik aangegeven bij de verpleegkundigen en gedocumenteerd in mijn zucht dagboek.

Echter geloven ze me niet.

Ik heb alleen 1 ding verkeerd gedaan. Op dag 7 kwam ik een sleutel tegen welke ik gebruikte om mijn coke mee te snuiven. Deze heb ik in mijn mond gestopt, echter werd mijn tong/mond niet eens verdoofd, zaten geen eens resten op. Heb ik eerlijk toegegeven, echter geven ze ook aan dat dit de test niet positief zou moeten laten moeten uitvallen na 12 dagen. Met andere woorden, ze zeggen dat ik tijdens mijn opname heb gebruikt.

Op dit moment geven ze aan dat ik niet word weggestuurd, dus het is gelukkig niet zo dat mijn kans is verkeken. Maandag heb ik wel een gesprek met de arts hier (terugvalgesprek). Ze zeggen hier dat je tot max 8 dagen positief kan testen, en bij echt fors gebruik 10 dagen.

Als ik ergens heel slecht tegen kan, dan is het onrecht. Ik word niet geloofd, wat uiteraard begrijpelijk is als je het vanuit hun standpunt bekijkt. Maar ik word er ontzettend boos over.

Nu ben ik op zoek naar literatuur of wat dan ook wat mij kan ondersteunen in het bewijzen van mijn onschuld. Ik kan hier echter weinig over vinden.

Zijn er hier mensen die ofwel;

- zelf in het verleden ruim na 10 dagen nog positief teste op cocaine?
- bekend zijn met medische afwijkingen waardoor drugs er langer over doet om af te breken in het lichaam? Er zijn namelijk binnen mijn familie meerdere mensen die problemen hebben gehad met hun nieren. Zo heeft mijn opa jarenlang aan de nierdialyse moeten liggen, en zijn er meerdere familieleden die last van nierstenen hebben gehad.

Zou dit in mijn geval een oorzaak kunnen zijn?

Nogmaals, ik heb niet gebruikt maar word hier aangekeken als een leugenaar en daar word ik echt heel verdrietig van. Na jaren van leugens ben ik schoon schip aan het maken, en precies dan word je niet geloofd.

Alvast bedankt voor jullie input.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dan zijn ze daar slecht geïnformeerd gezien het onderzocht is bij veel gebruik dat het metaboliet tot wel 14 dagen kan voorkomen.
Hier is de link :
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Elimination of cocaine and metabolites in plasma, saliva, and urine following repeated oral administration to human volunteers - PubMed

Chronic administration of lipophilic drugs can result in accumulation and prolonged elimination during abstinence. It has been suggested that cocaine and/or metabolites can be detected in saliva and urine for an extended period following long-term, high-dose administration. The effects of...
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
En hier de pdf van het onderzoek :
https://academic.oup.com/jat/article-pdf/24/7/467/2302374/24-7-467.pdf


Het is wel academische droge koek dus hopelijk kan je er wat mee.
In ieder geval veel succes en sterkte gewenst ❤️
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cyndaquil zei:
Dan zijn ze daar slecht geïnformeerd gezien het onderzocht is bij veel gebruik dat het metaboliet tot wel 14 dagen kan voorkomen.
Hier is de link :
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Elimination of cocaine and metabolites in plasma, saliva, and urine following repeated oral administration to human volunteers - PubMed

Chronic administration of lipophilic drugs can result in accumulation and prolonged elimination during abstinence. It has been suggested that cocaine and/or metabolites can be detected in saliva and urine for an extended period following long-term, high-dose administration. The effects of...
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
En hier de pdf van het onderzoek :
https://academic.oup.com/jat/article-pdf/24/7/467/2302374/24-7-467.pdf


Het is wel academische droge koek dus hopelijk kan je er wat mee.
In ieder geval veel succes en sterkte gewenst ❤️
Klik om te vergroten...

Je bent een topper💪

Ik ga de studie even goed bestuderen en kijken of het afdoende is mijn onschuld te bewijzen.

Toevallig probeer ik vannacht voor het eerst zonder medicatie te slapen en lukt dat voor geen meter, dus alle tijd om eens goed te gaan voorbereiden om hun beschuldigen morgen te kunnen weerleggen.

Mochten er nog andere zijn die meer literatuur hebben is dat uiteraard meer dan welkom!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kan inderdaad tot 14 dagen na gebruik positief testen zeker als je lange periode gebruikt. Ik ben in het verleden na 10 dagen nog positief getest op cocaine dus het is zeker niet een zeldzaam feit.
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben in het verleden ook regelmatig getest en ook ik was constant positief terwijl ik een lange tijd niks genomen had. Niemand die me geloofde, ik snap compleet hoe je je nu voelt

En ik gebruikte zelfs nog maar 3 maanden ongeveer 2 gram per week
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Makelifegreatagain zei:
Ik heb alleen 1 ding verkeerd gedaan. Op dag 7 kwam ik een sleutel tegen welke ik gebruikte om mijn coke mee te snuiven. Deze heb ik in mijn mond gestopt, echter werd mijn tong/mond niet eens verdoofd, zaten geen eens resten op. Heb ik eerlijk toegegeven, echter geven ze ook aan dat dit de test niet positief zou moeten laten moeten uitvallen na 12 dagen. Met andere woorden, ze zeggen dat ik tijdens mijn opname heb gebruikt.
Klik om te vergroten...
Op de betreffende sleutel, kunnen altijd sporen achterblijven.

Ik neem aan dat je weet dat coke zich ook via de mond kan opnemen? (tandvlees, onder je tong etc)

Het is overigens goed dat je het hebt toegegeven. Maar zou het er niet iets mee te maken kunnen hebben dat je zo lang hebt gebruikt? Tenminste, dat denk ik dan.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#9
MetalGuy zei:
Op de betreffende sleutel, kunnen altijd sporen achterblijven.

Ik neem aan dat je weet dat coke zich ook via de mond kan opnemen? (tandvlees, onder je tong etc)

Het is overigens goed dat je het hebt toegegeven. Maar zou het er niet iets mee te maken kunnen hebben dat je zo lang hebt gebruikt? Tenminste, dat denk ik dan.
Klik om te vergroten...
Ben ik me bewust van, echter verdoofde het niks in mijn mond dus de oraal binnengekomen coke zou verwaarloosbaar moeten zijn.

Ik ga er ook vanuit dat het door het lange gebruik komt. Daarnaar veel gesport en gehydrateerd tussen dag 7 - 14, dus wellicht ook toen teveel vocht verloren en te weinig gedronken.

Echter zou je toch denken dat ze bij zo'n kliniek wel wat meer kennis zouden hebben. Op het moment dat een verpleegkundige tegen me zei "normaliter is het na 5 dagen uit je urine" viel mijn mond toch wel even open. Is notabene een ervaringsdeskundige.

Echter is het een goed aangeschreven kliniek in de regio, maar het is denk ik makkelijker iemand in de terugvalhoek te zetten dan wat meer research te doen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
12 dagen is lang. ERG lang. Niet onmogelijk. Maar dat wordt binnenkort een neus bestellen dan maar.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#11
MetalGuy zei:
Het is overigens goed dat je het hebt toegegeven. Maar zou het er niet iets mee te maken kunnen hebben dat je zo lang hebt gebruikt? Tenminste, dat denk ik dan.
Klik om te vergroten...

Daarstraks te horen gekregen dat de kans aanwezig is dat ik morgen word weggestuurd. Heb dan gesprek met dienstdoende arts.

Neem je eindelijk na al die jaren de juiste stap, word je weggestuurd omdat je iets aangaf wat verwaarloosbaar is, maar alleen zei omdat je op zoek was naar een verklaring voor het lange positief blijven testen bij mijn ucs..
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Makelifegreatagain zei:
Ben ik me bewust van, echter verdoofde het niks in mijn mond dus de oraal binnengekomen coke zou verwaarloosbaar moeten zijn.

Ik ga er ook vanuit dat het door het lange gebruik komt. Daarnaar veel gesport en gehydrateerd tussen dag 7 - 14, dus wellicht ook toen teveel vocht verloren en te weinig gedronken.

Echter zou je toch denken dat ze bij zo'n kliniek wel wat meer kennis zouden hebben. Op het moment dat een verpleegkundige tegen me zei "normaliter is het na 5 dagen uit je urine" viel mijn mond toch wel even open. Is notabene een ervaringsdeskundige.
Klik om te vergroten...
Dat is normaal gesproken ook zo dat het na 5 dagen uit je urine verdwenen moet zijn na heel intensief gebruik. Je hebt wel uitschieters natuurlijk, maar dit komt eigenlijk alleen maar voor bij de zwaarste gebruikers of wanneer je systeem om drugs af te breken niet heel snel is. Of wanneer je tolerantie op z'n max is.
Makelifegreatagain zei:
Daarstraks te horen gekregen dat de kans aanwezig is dat ik morgen word weggestuurd. Heb dan gesprek met dienstdoende arts.

Neem je eindelijk na al die jaren de juiste stap, word je weggestuurd omdat je iets aangaf wat verwaarloosbaar is, maar alleen zei omdat je op zoek was naar een verklaring voor het lange positief blijven testen bij mijn ucs..
Klik om te vergroten...
Oeffff... dat klinkt niet al te best. Heb je nog wel een kans om terug te keren? Of wordt het toch een andere kliniek opzoeken?
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#13
MetalGuy zei:
Oeffff... dat klinkt niet al te best. Heb je nog wel een kans om terug te keren? Of wordt het toch een andere kliniek opzoeken?
Klik om te vergroten...
Ik zou de maandag erop sowieso al weggaan en ambulant verder gaan dus dit gaat daar niks aan veranderen, echter is het het onrechtvaardige wat steekt.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#14
MetalGuy zei:
of wanneer je systeem om drugs af te breken niet heel snel is.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk denk ik dat dit het probleem is. In het verleden werd ik thuis ook wel eens getest door mijn moeder als ik een periode weer een poging tot stoppen deed, en ook toen testte ik ruim na 10/11 dagen nog positief.

Mijn gebruik was over het algemeen 1 pack per dag (0,8 ) over een lange periode. Maar ik behoor zeker niet tot de stevigste gebruikers als ik het vergelijk met degene die het roken etc.

Helaas heb je hier de schijn tegen, wat opzich ook begrijpelijk is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Makelifegreatagain zei:
Als ik ergens heel slecht tegen kan, dan is het onrecht. Ik word niet geloofd, wat uiteraard begrijpelijk is als je het vanuit hun standpunt bekijkt. Maar ik word er ontzettend boos over.

Nu ben ik op zoek naar literatuur of wat dan ook wat mij kan ondersteunen in het bewijzen van mijn onschuld.
Klik om te vergroten...
Zoals ik het zie is dit de kern van je bericht.

Je bent nogal bezig met hoe anderen je zien, wat sterke emoties bij je oproept en in sterke mate je gedrag bepaalt. Maar is dit nou echt waar je je op moet focussen?

Het gaat nu meer om wat jij kunt leren van de situaties zoals ze die zich gaan voordoen in je leven. Een onderdeel daarvan zal ook zijn dat sommige mensen je wantrouwen omdat je een probleem met cocaïnegebruik heb(t gehad). Hoe ga je dan straks met die situatie om? Ook boos worden en drammen totdat ze eindelijk toegeven dat ze je zien zoals jij wil dat ze je zien?

Volgens mij is dat ook echt een levenshouding wat cocaïne met je doet: egocentrisch, agressief, ongeduldig en snel geïrriteerd.
Dat soort symptomen zou je nu ook in jezelf kunnen herkennen, en dan wordt de vraag hoe je met dit soort gevoelens op een functionele en sociale manier omgaat.

Een andere oplossing zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je vraagt naar wat je vanaf nu wel kunt doen aan je herstel. Dat lijkt me sowieso een relevantere vraag dan of behandelaars je op je woord geloven.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Zoals ik het zie is dit de kern van je bericht.

Je bent nogal bezig met hoe anderen je zien, wat sterke emoties bij je oproept en in sterke mate je gedrag bepaalt. Maar is dit nou echt waar je je op moet focussen?

Het gaat nu meer om wat jij kunt leren van de situaties zoals ze die zich gaan voordoen in je leven. Een onderdeel daarvan zal ook zijn dat sommige mensen je wantrouwen omdat je een probleem met cocaïnegebruik heb(t gehad). Hoe ga je dan straks met die situatie om? Ook boos worden en drammen totdat ze eindelijk toegeven dat ze je zien zoals jij wil dat ze je zien?

Volgens mij is dat ook echt een levenshouding wat cocaïne met je doet: egocentrisch, agressief, ongeduldig en snel geïrriteerd.
Dat soort symptomen zou je nu ook in jezelf kunnen herkennen, en dan wordt de vraag hoe je met dit soort gevoelens op een functionele en sociale manier omgaat.

Een andere oplossing zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je vraagt naar wat je vanaf nu wel kunt doen aan je herstel. Dat lijkt me sowieso een relevantere vraag dan of behandelaars je op je woord geloven.
Klik om te vergroten...
Ik zou mezelf niet zien als egocentrisch en zeker niet agressief, dat is niet bepaald hoe ik ben. Eerder zachtaardig en te goed willen zijn voor anderen (ook een valkuil)

Ongeduldig en snel geïrriteerd, daar kan ik me wel in herkennen. Ben ik eigenlijk altijd wel geweest, echter tijdens mijn gebruik is dat wel verergerd, daar ben ik me bewust van.

Maar in dit geval gaat het me meer om het onrecht, dat is iets waar ik simpelweg slecht tegen kan.

Het is hier ook geen topic wat constant speelt hoor, maar naast het programma wat we hier draaien is het zeker iets wat me bezighoudt. Maar dat lijkt me opzich ook wel logisch, als dit niet word opgelost moet ik mijn opnane vroegtijdig verlaten, en dat is iets wat ik liever niet heb.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Makelifegreatagain zei:
Het is hier ook geen topic wat constant speelt hoor, maar naast het programma wat we hier draaien is het zeker iets wat me bezighoudt. Maar dat lijkt me opzich ook wel logisch, als dit niet word opgelost moet ik mijn opnane vroegtijdig verlaten, en dat is iets wat ik liever niet heb.
Klik om te vergroten...
Okee maar dit is dus wat ik bedoel he.
Je maakt je zorgen over of je wel de hulp krijgt die je nodig hebt, want het ging slecht met je en je wil je leven op zo'n manier oppakken dat je weer zelfstandig kunt functioneren en daarna proberen om gelukkig te worden. Tenminste, dat laatste neem ik even aan dat je daarom de kliniek in bent gegaan.

De zorgen of je wel genoeg hulp krijgt om je leven te veranderen leiden er dan (indirect) toe dat je heel erg gaat focussen op dat je geloofd wordt of niet. Maar uiteindelijk is dat niet wat je nodig hebt om te functioneren of om gelukkig te worden.

Misschien is 'pick your battles' dus een slimmere aanpak. Daarbij kan je bonuspunten verzamelen als je je boosheid kunt herkennen, erop kunt reflecteren waar het vandaan komt, en dan constructieve stappen zetten om met die gevoelens om te gaan.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Erg lastige situatie @Makelifegreatagain

Maar ik geloof dat @Neo-Shulginist gelijk heeft. Je kan immers het beste naar jezelf kijken hierin en hier het beste uithalen.

Je zult versteld staan met het verschil met hoe je dingen nu doet én wanneer je ze over een jaar weer op tafel legt.😃
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Makelifegreatagain zei:
Hebben jullie wel een punt.

Ik zal het proberen wat meer los te laten, ondanks dat dat lastig is nu. 😬
Klik om te vergroten...
Het helpt om erover te praten: 'ik ben hierover gefrustreerd, maar ik weet niet zo goed wat ik daarmee het best kan doen.'
Niet dat je dan per se moet luisteren naar wat anderen mensen erover zeggen. Maar door erover te praten kun je ook voor jezelf wat duidelijker krijgen hoe je het nou het best kunt zien en behandelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."