Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste euforische/sociale drug zonder serotonine?

Beste euforische/sociale drug zonder serotonine?

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toch wel grappig hoe dit van een topic over uppers naar een topic over trippers is gegaan ๐Ÿ˜‚
iig wel lekker de tijd vandaag dus zmt ga k mn lsd zegeltje is proberen ๐Ÿ˜
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat je het dan in de hoek lichte dosis tripmiddelen moet zoeken. 2CB of LSD.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk dat de meeste het wel eens zullen zijn dat xtc het beste is op dit gebied maar aangezien die serononine slurpt kan je een lange tijd (3 maanden regel) niet opnieuw slikken dus vroeg me af wat is jullie mening voor beste alternatief die niet op serotonine werkt om zo niet je wachttijd te verpesten? (Maakt mij verder niet uit of het een bekende drug is of een rc)
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
In welke setting?
yiazmat zei:
Denk dat de meeste het wel eens zullen zijn dat xtc het beste is op dit gebied maar aangezien die serononine slurpt kan je een lange tijd (3 maanden regel) niet opnieuw slikken dus vroeg me af wat is jullie mening voor beste alternatief die niet op serotonine werkt om zo niet je wachttijd te verpesten? (Maakt mij verder niet uit of het een bekende drug is of een rc)
Klik om te vergroten...
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dick_van_Leeuwen zei:
Ik denk dat je het dan in de hoek lichte dosis tripmiddelen moet zoeken. 2CB of LSD.
Klik om te vergroten...
Thx 2cb heb k wel al wat meer ervaring mee en vind k zeker nice, alleen voelt t niet echt als t gene waar k aan denk, t voelt meer als een soort enhancer, bv als je je goed voelt voel je je nog beter maar ook als je je kut voelt word dat nog erger, nou neem k sws niet als k me slecht voel natuurlijk maar gebeurde wel is in een trip en dat was echt kut maar dat was ook wel grote hoeveelheid. Wat k iig bedoel te zeggen dat t toch net ff anders is dan een echte upper wat niet erg is want is ook nice maar meer gwn anders. Lsd heb k wel maar nog geen gelegenheid gevonden omdat t best lang duurt en k ook vaak rondom andere mensen ben die hier niks van weten.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wollukker zei:
In welke setting?
Klik om te vergroten...
Goeie vraag, kep niet echt een specefieke setting maar iig wel met anderen erbij. Kan met eigen vrienden zijn, kan ook in een situatie zijn met potentieel om nieuwe vrienden te maken als bv een jongerencentrum of een evenement of een uitje ofz.
Mocht je verschillende aanraders hebben voor verschillende settings laat zeker weten ๐Ÿ˜‹
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
LSD heeft mij euforie doen ervaren waar geen enkele entactogeen, of welke drug dan ook, tegenop kan. Daarvoor doseer ik echter wel echt hoog, 8 รก 10 zegels.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
yiazmat zei:
Thx 2cb heb k wel al wat meer ervaring mee en vind k zeker nice, alleen voelt t niet echt als t gene waar k aan denk, t voelt meer als een soort enhancer, bv als je je goed voelt voel je je nog beter maar ook als je je kut voelt word dat nog erger, nou neem k sws niet als k me slecht voel natuurlijk maar gebeurde wel is in een trip en dat was echt kut maar dat was ook wel grote hoeveelheid. Wat k iig bedoel te zeggen dat t toch net ff anders is dan een echte upper wat niet erg is want is ook nice maar meer gwn anders. Lsd heb k wel maar nog geen gelegenheid gevonden omdat t best lang duurt en k ook vaak rondom andere mensen ben die hier niks van weten.
Klik om te vergroten...
Het gaat ook niet zo voelen als mdma. Lsd ook niet. Met lsd heb ik wel vaak dat ik me er euforisch op voel, maar het is lichter, natuurlijker en staat vaak in verband met dingen waar je al blij om- of dankbaar voor bent. Dus voelt het veel meer gefundeerd. In tegenstelling tot mdma dat min of meer de euforie forceert.


Zweevteev zei:
LSD heeft mij euforie doen ervaren waar geen enkele entactogeen, of welke drug dan ook, tegenop kan. Daarvoor doseer ik echter wel echt hoog, 8 รก 10 zegels.
Klik om te vergroten...
Misschien goed om te vermelden dat dit vrij extreem is en dat een beginner er niet eens aan moet denken om te beginnen met zelfs 2 zegels. De meeste mensen zullen voor een bijzondere ervaring ruim voldoende hebben aan 1 zegel als deze zo'n 100 ug bevat.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thx 4 de info allebei, lsd ga k zeker proberen was wel al nieuwschierig maar nu nog meer haha. Begin idd zelf denk gwn met 1 en kijk daarna verder of k de volgende keer beter meer kan pakken. Kep met uppers over t algemeen vaak erg hoge tolerantie maar psychedelics heb k nog niet veel ervaring mee buiten 2cb en 5meodmt. 2cb is mn tolerantie denk beetje boven gemiddeld maar lang niet zi groot als met uppers en 5meodmt kreeg k alleen maar hartkloppingen en gebeurde er verder ni zo veel dus qua lsd begin k denk gwn normaal en zie wel hoe t loopt
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
yiazmat zei:
Thx 4 de info allebei, lsd ga k zeker proberen was wel al nieuwschierig maar nu nog meer haha. Begin idd zelf denk gwn met 1 en kijk daarna verder of k de volgende keer beter meer kan pakken. Kep met uppers over t algemeen vaak erg hoge tolerantie maar psychedelics heb k nog niet veel ervaring mee buiten 2cb en 5meodmt. 2cb is mn tolerantie denk beetje boven gemiddeld maar lang niet zi groot als met uppers en 5meodmt kreeg k alleen maar hartkloppingen en gebeurde er verder ni zo veel dus qua lsd begin k denk gwn normaal en zie wel hoe t loopt
Klik om te vergroten...
Ik zou als beginner 100 ug (microgram) nemen of zelfs nog wat minder.

Maar stel, die 100 ug is dan niet genoeg, ga dan niet denken: de volgende keer gooi ik er 2 zegels van elk 100 ug in. Ga dan voor 125 of zo. Precies doseren lukt toch niet, maar probeer dan een kwart zegeltje erbij, niet een hele zegel. Dit is, omdat een 200 ug lsd trip iets heel anders is (of misschien beter gezegd: kan zijn) dan een 100 ug trip.

Er zijn er altijd sommige bij die heel erg ongevoelig zijn voor een stof, dus er dan bijvoorbeeld zoals hierboven 8 zegels in gooien. Dit kan misschien het beeld geven dat 1 "zegeltje" erbij dan niet veel is, maar als jij er wel normaal gevoelig of zelfs extra gevoelig voor bent, staat je mogelijk een 8+ uur lange hele nare ervaring te wachten, als je in de weerstand schiet.

Wees hier echt voorzichtig mee. Dit is heel wat anders dan stims.

O ja en:

Bijnemen met lsd is zonde. Je lichaam ontwikkelt namelijk bij inname meteen tolerantie. Dus altijd direct mikken op de juiste dosering. Is dit de eerste keer niet goed, ga dan niet bij zitten nemen na een uur of wat, maar ga gewoon de volgende keer voor een (iets) hogere dosering. Je bent je tolerantie na een week wel kwijt. Persoonlijk hou ik zelf minimaal 2 weken aan tussen trips, maar dat doe ik ook om de eerste trip geestelijk verwerkt te hebben.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bijnemen met lsd kan wel , maar zorg er dan voor dat je alle doseringen binnen een uur binnen hebt.
Meestal begin ik met anderhalve zegel , na ongeveer een half uur kan ik voelen welke richting de trip op gaat.
Dan kan het goed zijn dat er dan nog een paar zegels ingenomen worden.
Laatste keer heb ik getript op een 150ug zegeltje , dat begon fijn en leuk , maar achteraf bekeken was het voor mij echt wel aan de lage kant.
Voor de eerste keer lsd zou ik ook 100ug aanraden.
W
WisknuddeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou LSD geen sociale drug willen noemen. Ik kan zelf aan de LSD nog geen drie woorden foutloos achter elkaar plakken ๐Ÿ˜…
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
phenibut.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wisknudde zei:
Ik zou LSD geen sociale drug willen noemen. Ik kan zelf aan de LSD nog geen drie woorden foutloos achter elkaar plakken ๐Ÿ˜…
Klik om te vergroten...
Het is niet dat je er praktisch geforceerd heel sociaal op gaat doen en een spraakwaterval van wordt zoals met stims, maar je kรกn er een diepe connectie op ervaren en echt de diepte mee ingaan met conversaties. Je kan dan in een flow komen waarop communicatie juist erg makkelijk gaat, al denk ik dan wel eerder tussen 2 mensen (die met elkaar viben) of hooguit een echt klein gezelschap (op dezelfde vibe dus) en niet een grote groep. Maar in die flow komen is al geen zekerheid met lsd.

Dus nee, wellicht niet de beste keuze als je gewoon iets zoekt waar je meer extravert, sociaal en praterig van wordt.

Voor euforie en energie vind ik het wel een optie, al zijn ook die dingen niet gegarandeerd. Het blijft gewoon een tripmiddel.
W
WisknuddeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Het is niet dat je er praktisch geforceerd heel sociaal op gaat doen en een spraakwaterval van wordt zoals met stims, maar je kรกn er een diepe connectie op ervaren en echt de diepte mee ingaan met conversaties. Je kan dan in een flow komen waarop communicatie juist erg makkelijk gaat, al denk ik dan wel eerder tussen 2 mensen (die met elkaar viben) of hooguit een echt klein gezelschap (op dezelfde vibe dus) en niet een grote groep. Maar in die flow komen is al geen zekerheid met lsd.

Dus nee, wellicht niet de beste keuze als je gewoon iets zoekt waar je meer extravert, sociaal en praterig van wordt.

Voor euforie en energie vind ik het wel een optie, al zijn ook die dingen niet gegarandeerd. Het blijft gewoon een tripmiddel.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met lsd in een setting met meerdere mensen die je niet per se allemaal goed kent. Met je partner, een goede vriend of alleen werkt voor mij het beste. Dan kan je inderdaad een hele bijzondere connectie ervaren. Er komt in een trip bij mij altijd een punt dat ik onbedaarlijk moet janken ๐Ÿ˜‚ dus dat is minder geschikt voor in een setting met kennissen. Verder wil ik het liefst uren naar de muur staren, mโ€™n mond houden en vivaldi luisteren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wisknudde zei:
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met lsd in een setting met meerdere mensen die je niet per se allemaal goed kent. Met je partner, een goede vriend of alleen werkt voor mij het beste. Dan kan je inderdaad een hele bijzondere connectie ervaren. Er komt in een trip bij mij altijd een punt dat ik onbedaarlijk moet janken ๐Ÿ˜‚ dus dat is minder geschikt voor in een setting met kennissen. Verder wil ik het liefst uren naar de muur staren, mโ€™n mond houden en vivaldi luisteren.
Klik om te vergroten...
Ja voor mij zijn dat ook dรฉ manieren om LSD te doen. Alleen, of in een klein gezelschap met mensen die je echt kent en echt om geeft.

Al denk ik wel dat van de psychedelica die ik heb gedaan, LSD nog het meest geschikt is om eventueel in groter gezelschap te doen. Anderen zullen misschien zeggen: 2C-B, maar daar heb ik zelf helemaal geen leuke ervaringen mee gehad.
W
WisknuddeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ja voor mij zijn dat ook dรฉ manieren om LSD te doen. Alleen, of in een klein gezelschap met mensen die je echt kent en echt om geeft.

Al denk ik wel dat van de psychedelica die ik heb gedaan, LSD nog het meest geschikt is om eventueel in groter gezelschap te doen. Anderen zullen misschien zeggen: 2C-B, maar daar heb ik zelf helemaal geen leuke ervaringen mee gehad.
Klik om te vergroten...
Ik vond 2-CB een beetje trippen voor mensen die niet durven te trippen. Saai, geen headspace. Kleine dosis truffels kan wel nice zijn. Een half bakje ofzo. 2-CB kan trouwens wel iets toevoegen icm seks.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wisknudde zei:
Ik vond 2-CB een beetje trippen voor mensen die niet durven te trippen. Saai, geen headspace. Kleine dosis truffels kan wel nice zijn. Een half bakje ofzo. 2-CB kan trouwens wel iets toevoegen icm seks.
Klik om te vergroten...
Ik had op 2C-B een heel klein beetje visuals, geen mind trip wat dan ook en een zware bodyload. Na 2 keer dat had ik het wel gezien. Back to lsd en psilo.
W
WisknuddeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ik had op 2C-B een heel klein beetje visuals, geen mind trip wat dan ook en een zware bodyload. Na 2 keer dat had ik het wel gezien. Back to lsd en psilo.
Klik om te vergroten...
Trip je vaak? Het is bij mij echt lang geleden. Het is toch altijd best ingrijpend vind ik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wisknudde zei:
Trip je vaak? Het is bij mij echt lang geleden. Het is toch altijd best ingrijpend vind ik.
Klik om te vergroten...
Niet meer. Wel flink wat jaren heel veel gedaan. Pas sindskort mijn eerste LSD trip sinds een dik jaar gedaan. Deze was fantastisch maar ik denk dat dat ook mede zo was door een lange pauze (naast dat set en setting optimaal waren).

Door die trip zin gekregen het weer iets vaker te gaan doen, maar die frequentie van trippen van eerder wil ik niet weer. Een paar keer in het jaar is goed denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."