Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan 4mmc hooikoortsklachten wegnemen / verminderen?

Kan 4mmc hooikoortsklachten wegnemen / verminderen?

36 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
De meeste stims zijn vasoconstrictors en/of bronchodilators.
Vrijwel altijd de levo-isomeer. (op dit forum meestal niet interessant)
Daar gaat je neus van open en kan je diep ademen.
In die zin is het niet onderdrukkend zoals een antihistaminicum.
Het werkingsmechanisme is anders.
Wat beter helpt verschilt per persoon en ook cultureel zijn er verschillen in welke middelen gebruikt worden.

In feite is het allemaal begonnen met een Benzedrine inhaler. (amfetamine)
Werkte goed, ook geschikt voor kinderen. :)
Helaas niet meer bij de drogist te koop.
G
GroenMonsterLid
Nihilist88 zei:
Dat zie ik helemaal niet als positief, het geeft tijdens de rush een veel beter gevoel en laat je hooikoorts symptomen tijdelijk verdwijnen, om het de dagen erna dubbel zo hard terug te krijgen. Waar het voordeel?🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
Het voordeel zit erin dat het me de mogelijkheid geeft om een hele dag op een festival rond te lopen zonder klachten. Dat het harder terugkomt de dag erna, neem ik graag op de koop toe. Op een brakke dag voel ik me sowieso al ellendig en doe ik niks, beetje extra hooikoorts klachten maakt me dan niet uit. Ik zie stimulanten dan ook helemaal niet als een echte oplossing hoor, maar meer als een gunstig bij-effect. Ik was sowieso al van plan om te gebruiken vandaag.
Nihilist88 zei:
Ik zou snuiven SOWIESO MIJDEN. Wegens kortere werkingsduur n aantasting vd neus, die met jouw hooikoorts al genoeg te verduren heeft.

Ook zou ik de stims met korte werkingsduur eerder vermijden. Je hebt 4-MMC poeder, na uur is de piek over, dan moet je al meermaals snuiven om ganse party energy euforische rush te bb.
Ik zou sowieso vr oraal gaan en ik kan je, ook rekeninghoudend met jouw voorkeur, zeker 6-APB (capsules) aanbevelen, aangezien dit een lekkere, lange, stabiele rush geeft, met heel veel eigenschappen v XTC/MDMA, maar ipv BAM! en wausy rush, vloeien de fases vd rush heerlijk en moeiteloos in elkaar over, tot die über vette uitgespannen rush vol zin om te dansen, vol liefde zit, je remloos, ongedwongen, vol positieve vibes in de de wereld staat en ik ook erg empathisch, zacht eitje en waar de comedown plaats maakt vr uren na-stimulatie.
Lijkt je dat dan niet meer de moeite?😉
Blijkbaar ook reeds aangeraden door @Mindless 😄
Klik om te vergroten...

Snuiven wilde ik sowieso vermijden inderdaad. Dan kan ik me voorstellen dat mijn neus het heel erg zwaar heeft de dag erna. En oraal vind ik de effecten ook aangenamer, dus makkelijke keuze :) Dat ik waarschijnlijk meerdere keren moet gaan bijnemen van de 4mmc is voor mij geen issue. Gewoon om de 2 uurtjes ongeveer een dosis bijslikken. Dat werkte de vorige keer dat ik 4mmc gebruikte helemaal prima, en kon ik voor 8 uur een stabiele rush aanhouden.

En ja 6apb. Ooit wil ik dat zeker nog eens proberen. Maar door mijn vorige mindere ervaring met dit middel, sta ik er niet direct om te springen. Als ik drugs gebruik, vind ik het belangrijk dat het intuïtief ook goed voor me aanvoelt, op dit moment heb ik dat niet met 6apb.
O
OctoFerrumLid
Als er een stofje in je neus zit als laagje, blokkeert het mss pollen. Neusharen trim ik ook wat minder enthousiast in de ergste weken. Geen gein, is net een gordijn. Nou ja filter maar dat reem niet.

Stofjes lijken soms beetje op elkaar, mss overlap qua functie, zoals sommige antipsychotica beetje op antihystamine lijkt, van die hooikoorts pilletjs wordt je ook duf. Werkt ook als je van benzo's af wil trouwens, bedacht ik mij, helaas pas na een hele lange, vervelende afkick.

En het placebo effect, onderschat dat ook niet. Werkt zelfs vaak nog als je weet dat het een placebo is. Fijn, zo'n makkelijk voor de gek te houden brein.
O
OctoFerrumLid
Relmuis zei:
Wat beter helpt verschilt per persoon en ook cultureel zijn er verschillen in welke middelen gebruikt worden.

Klik om te vergroten...

Die was ik even vergeten, dank daarvoor! Geen idee wat een levo isomeer is, maar dat zal niet heel lang duren voordat ik dat heb opgezocht en ook weer kan vergeten.
Cocaine werd ook nog rond 1900 bij de apotheek verkocht, tegen neusverkoudheid. 99% puur en een kwartje voor een blikje. Zo zie je maar weer dat verslaving niet door aanbod of beschikbaarheid ontstaat, zoals overheden lijken te denken. Maar goed, the war on drugs, Reagan en z'n wijf Nancy verdienen een heel eigen topic, die kots ik er nog wel een keer uit want dat is een dankbaar onderwerp als ik zin heb om me op te winden.

Ook bedankt voor de fijne woord reminders, vooral broncholdilator is een lekkere. Had ooit een buurman met een vasoconstrictor, denk wel 6 meter lang en die kon zelfs nog groter worden, maar dan moest ie wat vaker een dood geboren varkentje te eten krijgen. Geen idee wat dat kost maar ik neem aan dat het een geldkwestie was, ruimte had hij er toch al niet voor.

Terrariumdilator moet ik blijkbaar nog even delen. Tsja. Ik weet het, ik weet het.
M
MindlessLid
Relmuis zei:

Klik om te vergroten...
Dit wist ik niet, dat het op die manier werkt.

Al vermoed ik ook sterk dat de algehele ontspanning helpt bij de ademhaling.

OctoFerrum zei:
Ook bedankt voor de fijne woord reminders, vooral broncholdilator is een lekkere. Had ooit een buurman met een vasoconstrictor, denk wel 6 meter lang en die kon zelfs nog groter worden, maar dan moest ie wat vaker een dood geboren varkentje te eten krijgen. Geen idee wat dat kost maar ik neem aan dat het een geldkwestie was, ruimte had hij er toch al niet voor.

Terrariumdilator moet ik blijkbaar nog even delen. Tsja. Ik weet het, ik weet het.
Klik om te vergroten...
Bronchodilator, dat is toch dat ruwe reptiel met poten? En vasoconstrictor die gladde zonder poten.

Je leert hier dingen op DF!
N
Nihilist88Lid
GroenMonster zei:
En ja 6apb. Ooit wil ik dat zeker nog eens proberen. Maar door mijn vorige mindere ervaring met dit middel, sta ik er niet direct om te springen. Als ik drugs gebruik, vind ik het belangrijk dat het intuïtief ook goed voor me aanvoelt, op dit moment heb ik dat niet met 6apb.
Klik om te vergroten...
Ah ké, ja als je er niet dezelfde chemie mee hebt zoals ik en vele anderen, is dat ander geval natuurlijk, drugs blijven subjectief en je moet je er lekker bij voelen en ook pro's en contra's afwegen.
N
Nihilist88Lid
GroenMonster zei:
Het voordeel zit erin dat het me de mogelijkheid geeft om een hele dag op een festival rond te lopen zonder klachten. Dat het harder terugkomt de dag erna, neem ik graag op de koop toe. Op een brakke dag voel ik me sowieso al ellendig en doe ik niks, beetje extra hooikoorts klachten maakt me dan niet uit. Ik zie stimulanten dan ook helemaal niet als een echte oplossing hoor, maar meer als een gunstig bij-effect. Ik was sowieso al van plan om te gebruiken vandaag.
Klik om te vergroten...
Kbegrijp je wel, zo ff zonder die ellendige hooikoorts, want als ge da serieus hebt, is da geen lachertje en ben je bij wijze v spreken elke dag ziek en belabberd, zoals een ander een comedown n dip zou ervaren na stim.

Wel ook bijzonder dat anderen de voordelen van stims tov hooikoortssymptomen, ook ervaren, met name bij entactogene stims. Dus ook bij volle bewustzijn.

En hoe beviel het gisteren? 😃
GroenMonster zei:
Snuiven wilde ik sowieso vermijden inderdaad. Dan kan ik me voorstellen dat mijn neus het heel erg zwaar heeft de dag erna. En oraal vind ik de effecten ook aangenamer, dus makkelijke keuze :)
Klik om te vergroten...
On the same side😉
GroenMonster zei:
Dat ik waarschijnlijk meerdere keren moet gaan bijnemen van de 4mmc is voor mij geen issue. Gewoon om de 2 uurtjes ongeveer een dosis bijslikken. Dat werkte de vorige keer dat ik 4mmc gebruikte helemaal prima, en kon ik voor 8 uur een stabiele rush aanhouden.
Klik om te vergroten...
Oké als jij je er lekker bij voelt op deze manier, helemaal fijn. Maar door de keuze vr oraal ipv snuiven, maakt het in mijn ogen ook meteen logischer.
R
RelmuisLid
Mindless zei:
Al vermoed ik ook sterk dat de algehele ontspanning helpt bij de ademhaling.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je lichaam en geest niet los van elkaar kan zien.

Ik herken het zelf het meeste van MDMA.
Even heerlijk op een bankje zitten, lekker diep frisse lucht inhaleren. (en tegelijkertijd het tweede pakje sigaretten openmaken...)
M
MindlessLid
Relmuis zei:
Ik denk dat je lichaam en geest niet los van elkaar kan zien.
Klik om te vergroten...
Nee, ik denk zelfs dat je ze uiteindelijk helemaal niet kunt scheiden van elkaar.

Relmuis zei:
Ik herken het zelf het meeste van MDMA.
Even heerlijk op een bankje zitten, lekker diep frisse lucht inhaleren.
Klik om te vergroten...
Heerrrlijk!

Relmuis zei:
(en tegelijkertijd het tweede pakje sigaretten openmaken...)
Klik om te vergroten...
Dat zal ik dan nooit begrijpen, maar dat zeggen velen die roken, dat het extra lekker is tijdens MDMA doen. Voor mij is die gore stinkwalm het compleet tegenovergestelde van een frisse teug lucht.
D
De Rijdende RachidLid
Vind het wel creatief bedacht maar dat spul voelt aan alsof de loodgieter hey gebruikt om een kadaver mee op te lossen die verstopt zit in een riolering ofzo.

Bij nader inzien dus misschien toch niet zo vergerzocht 🫡
l
ljuvLid
Mindless zei:
Dat zal ik dan nooit begrijpen, maar dat zeggen velen die roken, dat het extra lekker is tijdens MDMA doen. Voor mij is die gore stinkwalm het compleet tegenovergestelde van een frisse teug lucht.
Klik om te vergroten...
Het is goddelijk... Maar ik haat het.
D
De pen is van je zusLid
ljuv zei:
Het is goddelijk... Maar ik haat het.
Klik om te vergroten...
Het is duivels... Maar ik hou er van.
R
RelmuisLid
Zowel, heel kort door de bocht, MDMA als nicotine werken op dopamine, ik meen D2/D3 maar heb geen zin om het op te zoeken.
Dat kan erg prettig uitwerken. :grinning:
Ken genoeg niet-rokers die alleen roken tijdens MDMA.
Gewoon een heel pakje op een avond, en dan niet misselijk worden. :thinking:
D
De pen is van je zusLid
Relmuis zei:
Ken genoeg niet-rokers die alleen roken tijdens MDMA.
Gewoon een heel pakje op een avond, en dan niet misselijk worden. :thinking:
Klik om te vergroten...
Sorry hoor maar dat bestaat niet dat je niet rookt maar je rookt, dan ben je een gelegenheids roker niet een niet roker.
r
rosse albinoLid
Of 4mmc helpt tegen hooikoorts weet ik niet maar wat ik wel weet dat het je neus volledig verstopt de dag erna. En je krijgt er dik slijm van dat even hard plakt als lijm bijna. Dus ik zou het niet aanraden als je van plan bent een vrije neus te hebben.
F
FerdFatoehausLid
Lokale honing eten schijnt te helpen. Not sure though.

www.nectarist.be

Honing tegen de hooikoorts - Nectarist

Het hooikoortsseizoen is weer open, wat wil zeggen dat velen onder ons te maken krijgen met een hele dag door niezen, rondlopen met een loopneus en jeukende ogen. Gelukkig kunnen onze bijtjes ook hier
www.nectarist.be www.nectarist.be
M
MindlessLid
FredKroket zei:
Lokale honing eten schijnt te helpen. Not sure though.

www.nectarist.be

Honing tegen de hooikoorts - Nectarist

Het hooikoortsseizoen is weer open, wat wil zeggen dat velen onder ons te maken krijgen met een hele dag door niezen, rondlopen met een loopneus en jeukende ogen. Gelukkig kunnen onze bijtjes ook hier
www.nectarist.be www.nectarist.be
Klik om te vergroten...
Niet echt.
k
kleinespelerLid
GroenMonster zei:
Hoi allemaal,

Ik heb nogal veel last van hooikoorts deze week. Vandaag was het toppunt, ik kan het nog geen 5 minuten volhouden buiten of ik zit in een constante niesbui met tranende ogen.

Nu heb ik zaterdag Mystic Garden festival op de planning staan. Normaal gesproken zou ik nu alle buitenactiviteiten gaan annuleren. Ware het niet dat ik echt heeeeel erg graag naar dit festival wil. Bovendien heb ik in het verleden erg positieve ervaringen gehad met het gebruik van stimulanten bij het bestrijden van hooikoorts. Jaren geleden zat ik in eenzelfde situatie of ik twijfelde of ik wel naar een festival moest gaan vanwege hooikoortsklachten. Uiteindelijk toch gegaanm maar ik stond helemaal versteld wat voor effect speed had op mijn hooikoorts. In één klap waren alle snotbuien, jeuk en tranende ogen weg. De dag erna werd ik wakker met een heel kussen onder het snot, en waren de hooikoorts klachten een stuk erger, maar ik had in ieder geval wel een mooie dag op het festival.

Iets soortgelijks heb ik een keer met cocaïne gehad. Een vriend vierde zijn verjaardag in het park. Helemaal aan het snotteren de hele dag, twijfelen of het wel een goed idee was om daarheen te gaan. Een beetje cocaïne gesnoven, en geen hooikoorts meer te bekennen.

Nu ben ik zelf uitgekeken op het gebruik van speed of cocaïne. Speed geeft me zo’n gigantische kater dat ik me een week ziek moet melden op het werk, en coke vind ik sowieso maar niks qua effect.

Nu ben ik benieuwd welke andere drugs nog meer hooikoortsklachten (tijdelijk) weg kunnen nemen. Ik heb thuis nog een zakje geteste 4mmc. Ik heb niet super veel ervaring met 4mmc (wel met 3mmc, vind dat een zeer aangename drug voor een festival.) Ik ga er een beetje vanuit dat 4mmc ongeveer dezelfde effecten geeft als 3mmc, en dat zou ik zeer fijn vinden op een feestje.

Maar belangrijker nog: Ik begin hoop te krijgen dat deze 4mmc me erdoorheen kan gaan slepen tijdens Mystic Garden, en dat ik niet thuis hoef te blijven voor die vreselijke pollen. Maar is dit ook zo? Kan 4mmc op magische wijze de hooikoorts klachten wegnemen zoals ik dat eerder met speed en coke heb ervaren? En hoe werkt dat mechanisme überhaupt precies dat ik in het verleden heb ervaren dat stimulerende drugs hooikoorts klachten weg kan nemen? Hebben anderen dit ook?
Klik om te vergroten...
Mosterd na de maaltijd maar;
Mijn persoonlijke ervaring is data het met coke wel weggaat, maar met mmc erger wordt. Niet zozeer jeuk in m’n ogen, maar niet kunnen ademen de hele tijd. En wanneer m’n neus dan weer open is druk ik dr weer een punt in en is t dus weer afgelopen 😂
G
GroenMonsterLid
Hoi allemaal,

Ik heb nogal veel last van hooikoorts deze week. Vandaag was het toppunt, ik kan het nog geen 5 minuten volhouden buiten of ik zit in een constante niesbui met tranende ogen.

Nu heb ik zaterdag Mystic Garden festival op de planning staan. Normaal gesproken zou ik nu alle buitenactiviteiten gaan annuleren. Ware het niet dat ik echt heeeeel erg graag naar dit festival wil. Bovendien heb ik in het verleden erg positieve ervaringen gehad met het gebruik van stimulanten bij het bestrijden van hooikoorts. Jaren geleden zat ik in eenzelfde situatie of ik twijfelde of ik wel naar een festival moest gaan vanwege hooikoortsklachten. Uiteindelijk toch gegaanm maar ik stond helemaal versteld wat voor effect speed had op mijn hooikoorts. In één klap waren alle snotbuien, jeuk en tranende ogen weg. De dag erna werd ik wakker met een heel kussen onder het snot, en waren de hooikoorts klachten een stuk erger, maar ik had in ieder geval wel een mooie dag op het festival.

Iets soortgelijks heb ik een keer met cocaïne gehad. Een vriend vierde zijn verjaardag in het park. Helemaal aan het snotteren de hele dag, twijfelen of het wel een goed idee was om daarheen te gaan. Een beetje cocaïne gesnoven, en geen hooikoorts meer te bekennen.

Nu ben ik zelf uitgekeken op het gebruik van speed of cocaïne. Speed geeft me zo’n gigantische kater dat ik me een week ziek moet melden op het werk, en coke vind ik sowieso maar niks qua effect.

Nu ben ik benieuwd welke andere drugs nog meer hooikoortsklachten (tijdelijk) weg kunnen nemen. Ik heb thuis nog een zakje geteste 4mmc. Ik heb niet super veel ervaring met 4mmc (wel met 3mmc, vind dat een zeer aangename drug voor een festival.) Ik ga er een beetje vanuit dat 4mmc ongeveer dezelfde effecten geeft als 3mmc, en dat zou ik zeer fijn vinden op een feestje.

Maar belangrijker nog: Ik begin hoop te krijgen dat deze 4mmc me erdoorheen kan gaan slepen tijdens Mystic Garden, en dat ik niet thuis hoef te blijven voor die vreselijke pollen. Maar is dit ook zo? Kan 4mmc op magische wijze de hooikoorts klachten wegnemen zoals ik dat eerder met speed en coke heb ervaren? En hoe werkt dat mechanisme überhaupt precies dat ik in het verleden heb ervaren dat stimulerende drugs hooikoorts klachten weg kan nemen? Hebben anderen dit ook?

Dezelfde vraag zou ik kunnen stellen voor XTC. Iemand enig idee of dat de snotbuien kan verminderen? Ik zou zelf denken van niet, omdat XTC een ander soort stimulant is dan coke of speed, maar wil het toch even navragen. (xtc gebruiken heeft btw niet mijn voorkeur zaterdag, omdat ik dat 1.5 maand geleden al gedaan heb).

Ik heb overigens gewoon hooikoortsmedicatie van de huisarts. Dit werkte normaal wel enigszins, maar vandaag is het alsnog een groot drama. =Dus vat dit topic zeker niet op dat ik stimulanten als medicatie zie voor mijn hooikoorts. Integendeel, ik denk dat dat het alleen maar erger maakt op lange termijn. Ik ben alleen op zoek naar een sterke tijdelijke vermindering van mijn klachten voor één dag op een festival, zodat ik lekker uit mijn dak kan gaan. Ik heb al zo lang uitgekeken naar dit feestje, en wat zou ik balen als ik niet kan gaan hierdoor.

Ik hoop dat iemand tips heeft!
G
GeneesmiddelLid
Het zal niet daadwerkelijk helpen tegen allergie, maar er komt er wel veel adrenaline vrij bij gebruik van stimulerende middelen en adrenaline kan lichamelijke reacties onderdrukken. Mensen met heftige allergieën krijgen zelfs adrenaline toegediend bij levensbedreigende reacties (Epipen). Het overheerst een heleboel dingen zoals slaap, eetlust en allergieën. Alles eigenlijk wat even niet belangrijker is dan overleven. Kan wel kloppen dus en denk dat je prima kan genieten van t festival :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."