#1
Ik kan me nog heel goed herrinneren, toen we om 6 uur s'ochtends in de auto zaten. Nadat we net uit de Boccacio waren gelopen. En nog stom verbaasd in de auto zaten en elkaar aankeken en tegen elkaar zeiden. Na onze eerste xtc tablet, in die Disco in Belgie, toen de House muziek net nieuw was.In onze vriendengroep controleren we elkaar. We laten duidelijk weten waar onze grenzen liggen, welke drugs we oke vinden en welke niet. En we spreken elkaar er op aan als we zien dat iemand zijn grenzen verlegt, zich niet goed heeft ingelezen enz. Dus in principe is dit gewoon mogelijk bij een volwassenen feestje. Dit is bijvoorbeeld ook de strategie in Zwitserland en Canada, kennis delen over drugs en mensen een eigen verantwoordelijkheid geven.
We waren in shock. En zeiden en beloofden elkaar, daar heel voorzichtig mee om te gaan.
En ik dacht: "Wat jij wil, ik zit volgende week weer hier in de Boccacio in Belgie. Met die xtc-pil met of zonder jou."