Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDatura tinctuur maken?

Datura tinctuur maken?

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#1
😂😂😂😂😂
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#2
yiazmat zei:
Iemand trouwens een idee hoe t kan dat je na 70 zaadjes nog geen effect hebt? Zou toch op zn minst wel iets verw8en. Is dat ook weer gwn een tolerantie dingetje wat k steeds heb of hebben ze me gwn slechte zaadjes verkocht?
Klik om te vergroten...
De variatie in werkzame stoffen kan per plant zo'n factor 5 verschillen.

Het ene zakje kan dus 5 keer sterker zijn dan het andere zakje, je weet het gewoon niet.

En aan jouw woorden te horen ga je 1 van deze drie standaard uitkomsten van een datura trip meemaken:
het ziekenhuis, een politiecel of het kerkhof. 🙄
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Proxima zei:
De variatie in werkzame stoffen kan per plant zo'n factor 5 verschillen.

Het ene zakje kan dus 5 keer sterker zijn dan het andere zakje, je weet het gewoon niet.

En aan jouw woorden te horen ga je 1 van deze drie standaard uitkomsten van een datura trip meemaken:
het ziekenhuis, een politiecel of het kerkhof. 🙄
Klik om te vergroten...
True maar zelfs met die logica en we gaan er vanuit dat alle 70 lv 1/5 waren dan heb ik dus 14 lv 5/5 zaadjes genomen, en aangezien er ergens stond dat 15 al fataal kan zijn (ook al os die kans nihil) zou je toch wel iets van effect verw8en toch?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je bent me d’r eentje @yiazmat 😅 Misschien ben je een van die mensen die altijd geluk heeft in het leven? Je had tijdens je experiment gister in ieder geval een engeltje op je schouder… Ga je de volgende keer iets voorzichtiger zijn?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Proxima zei:
En aan jouw woorden te horen ga je 1 van deze drie standaard uitkomsten van een datura trip meemaken:
het ziekenhuis, een politiecel of het kerkhof. 🙄
Klik om te vergroten...
Zijn er nergens mensen die dit wel hebben overleefd en er wel iets aan hebben gehad dan? Of is het altijd ellende?

Want dit is toch eigenlijk ook een soort van ancient medicine???

En @yiazmat stel je maakt een tinctuur kan je die dan niet naar het testcentrum brengen?
Of testen ze daar zulke brouwsels niet?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
yiazmat zei:
aangezien er ergens stond dat 15 al fataal kan zijn
Klik om te vergroten...
Je had gehoord dat 15 zaden fataal kunnen zijn en toen nam je er 70? Wat voor logica is dat?


yiazmat zei:
Iemand trouwens een idee hoe t kan dat je na 70 zaadjes nog geen effect hebt?
Klik om te vergroten...
Omdat je dus nooit weet hoeveel scopolamine de zaden bevatten
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#7
N3K0 zei:
Zijn er nergens mensen die dit wel hebben overleefd en er wel iets aan hebben gehad dan? Of is het altijd ellende?

Want dit is toch eigenlijk ook een soort van ancient medicine???
Klik om te vergroten...
Het enige verschil tussen een medicijn en een vergif is over het algemeen de dosis.

Bij datura ligt de dodelijke dosis gewoon erg dicht bij een tripdosis waardoor het relatief vaak mis gaat.

En qua medicijn is de dosis echt heel weinig, wat dan als medicijn, onder andere, helpt tegen misselijkheid

Voor mij is het enige echte voordeel van datura dat de tripreports meestal hilarisch zijn. 🤷
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Want dit is toch eigenlijk ook een soort van ancient medicine???
Klik om te vergroten...
Het werd meer in mixtures gebruikt waarvan er dan maar heel weinig datura bij toegevoegd wordt met daarbij natuurlijk veeeeeeel meer kennis over het nuttigen en bereiden van deze plant dan wij westerlingen hebben.
Daarbij werd het vaak niet als delerium gebruikt maar ook vaak als medicijn tegen bepaalde kwalen en dus niet voor een trip.

Ook de oude shamanen wisten dat dit gevaarlijk goedje was :wink:
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#9
yiazmat zei:
maar echt effecten behalve die mini dingetjes die k noemde na walker worden heb k ni gehad
Klik om te vergroten...
Bedenk me toch nog iets grappigs wat k eigk weer was vergeten, was natuurlijk in slaap gevallen op de bank, en had toen een droom dat k met iemand aant praten was maar in die droom lag k dus ook op de bank en t gesprek was met iemand die hier niks vanaf weet maar wel ineens vermoedens kreeg dus was t aant ontkennen in en terwijl ze aant praten was werd k half wakker maar t gekke was dat t gesprek nog door ging in mn hoofd dat k ook ff rechtop ging zitten en naar achter keek van zit er nou echt iemand en toen k keek was t ook weer weg.
Wil er wel bij zeggen dat k altijd een hele diepe slaper ben en k ook zeker niet gelijk mentaal wakker ben dus tis ook ni super raar maar toch net ff een randje boven wat normaal zou zijn voor mij. Maar omdat k dus ook nog mentaal ni echt wakker was was k het weer ff vergeten tot nu net 😅
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#10
N3K0 zei:
En @yiazmat stel je maakt een tinctuur kan je die dan niet naar het testcentrum brengen?
Of testen ze daar zulke brouwsels niet?
Klik om te vergroten...
Ben k zeker van plan dat zou perfect zijn, vermoed alleen idd dat ze t ni testen omdat k ook ergens had gelezen onder wat testen we niet "legale drugs als bv alcohol" dus neem aan dat een datura tinctuur daar ook onder valt want tis gwn legaal. Maar proberen zal k sws just in case

OtherShore zei:
Je had gehoord dat 15 zaden fataal kunnen zijn en toen nam je er 70? Wat voor logica is dat?
Klik om te vergroten...
Wat k zei mn idee was om er maar 5 te nemen gwn als voorproefje van t hoofdgerecht zeg maar. Maar bleek steeds ni te werken van daar uiteindelijk verhogen tot 70. En met niks bedoel k ook echt niks, zelfs geen droge mond en na due eerste 10 ook beide keren ruim 2 uur gew8 met bijpakken zodat k zeker wist t niet alsnog aan ging slaan. Daarbij zijn er ook reports van mensen die er 500 genomen hebben en uiteraard een horrortrip hadden maar wel gwn blijven leven en als de potentiele ratio 1:5 is komt dus je eigen weerstand ook kijken bij hoeveel je kan hebben dus zelfs 15 hele sterke zullen me zo goed als zeker niet omleggen, wat in zekere zin dus ook wel klopt want zelfs als ze alle 70 lv1 waren zou dat t zelfde zijn als 14 van lv5 (ofwel maar 1 onder de "max")
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Ga je de volgende keer iets voorzichtiger zijn?
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af of hij dat doet.

Het is gewoon risico gedrag of misschien wel een coping mechanisme en telkens weer grenzen opzoeken en ik ben erg benieuwd waar dat vandaan komt want ik denk dat er wel iets onder zit.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Torchic zei:
Ik vraag me af of hij dat doet.

Het is gewoon risico gedrag of misschien wel een coping mechanisme en telkens weer grenzen opzoeken en ik ben erg benieuwd waar dat vandaan komt want ik denk dat er wel iets onder zit.
Klik om te vergroten...
Ooit gaat het een keer fout, en dat is jammer. Nu heb je nog keuzes...
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Je bent me d’r eentje @yiazmat 😅 Misschien ben je een van die mensen die altijd geluk heeft in het leven? Je had tijdens je experiment gister in ieder geval een engeltje op je schouder… Ga je de volgende keer iets voorzichtiger zijn?
Klik om te vergroten...
Haha fair enough.
K moet wel zeggen k doe gekke dingen maar wel zo normaal mogelijk. 70 terwijl je alleen maar een voorproefje zocht klinkt best apart maar door t gevoel en ook steeds 2 uur te w8en kon k wel aanvoelen hoe ver k ongeveer kon gaan. Natuurlijk 100% verilig ist nooit maar k vielde dat dit wel gwn kon, hooguit een heftigere trip maar zelfs dat nog ni eens, not even close zelfs

Torchic zei:
Ik vraag me af of hij dat doet.

Het is gewoon risico gedrag of misschien wel een coping mechanisme en telkens weer grenzen opzoeken en ik ben erg benieuwd waar dat vandaan komt want ik denk dat er wel iets onder zit
Klik om te vergroten...
Wat zou er achter moeten zitten dan?(geen sarcasme gwn oprecht benieuwd want zo beleef k het niet maar kan t ook ni 100% uitsluiten)

mandragora zei:
Ooit gaat het een keer fout, en dat is jammer. Nu heb je nog keuzes...
Klik om te vergroten...
Idd mogelijk maar weet dat t ni zo klinkt maar voel me redelijk safe ondanks alles. maar hoe vaker k dit soort rare dingen doe hoe beter k aanvoel wnr k echt te ver ga en wnr mn lichaam t wel kan hebben.
En tuurlijk tis gwn stom wat k doe en zou t ook niemand aanraden maar ondanks dat sta k er wel achter en verw8 ik niet dat t echt fout gaat, tuurlijk k kan t fout hebben maar denk dat k goed zit😋👍
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
yiazmat zei:
Idd mogelijk maar weet dat t ni zo klinkt maar voel me redelijk safe ondanks alles. maar hoe vaker k dit soort rare dingen doe hoe beter k aanvoel wnr k echt te ver ga en wnr mn lichaam t wel kan hebben.
En tuurlijk tis gwn stom wat k doe en zou t ook niemand aanraden maar ondanks dat sta k er wel achter en verw8 ik niet dat t echt fout gaat, tuurlijk k kan t fout hebben maar denk dat k goed zit😋👍
Klik om te vergroten...
Het is ook de eerste keer dat je een daturatrip gaat doen.... de vetgedrukte tekstjes zijn eigenlijk eerlijk gezegd betekenisloos. Een beetje in de zin van... je kruipt in je auto zonder dat je verwacht dat je een ongeluk gaat hebben... 10 minuten later knal je tegen een boom.
Hoe kan je aanvoelen wat je lichaam kan hebben alvorens je het geprobeerd hebt?
Dat denken dat het goed zit, dat praat jij jezelf aan en geeft jou een vals gevoel van veiligheid. Je zou beter mee incalculeren dat de kans groter is dat het onwijs fout kan gaan ipv dat alles wel goed zit en dat je't wel kan hebben.
Ik hoop voor jou dat het uit je hoofd gaat zulke grenzen op te zoeken maar dat is een keuze die bij jou ligt. Als je het doet hoop ik voor jou dat alles veilig en vlekkeloos verloopt. Je bent oud genoeg om je eigen keuzes te maken dus ik kom hier niet meer op terug. Je hebt nog maar een weekje terug voor het eerst gelezen over datura, geef het dan op z'n minst een paar maanden en verdiep jezelf er dagelijks in.
Succes met alles.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#15
yiazmat zei:
Wat zou er achter moeten zitten dan?(geen sarcasme gwn oprecht benieuwd want zo beleef k het niet maar kan t ook ni 100% uitsluiten)
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe jouw leven eruit ziet of wat je (onbewust) hebt meegemaakt maar er is wel een patroon te zien dat je vaak keuzes maakt die gevaarlijk voor jezelf kunnen zijn. En die keuzes kunnen onderliggend ergens vandaan komen. En natuurlijk is drugs gebruik in zekere zin altijd gevaarlijk maar bij jou gaat het wel een stapje verder vind ik persoonlijk. Daarnaast praat je het goed en laat je lijken dat het wel meevalt. Maar eerlijk is eerlijk, dit gedrag is niet normaal. Normaal is niet het juiste woord en er valt natuurlijk te discussiëren over wat normaal is maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel?

Ik wens je veel succes en ik gun het je om eens goed te reflecteren op jezelf😊
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat ik overigens ook vaak in de tripreports van datura lees: dat men vergeet dat men datura heeft genomen of dat men zonder er bewust van te zijn steeds meer neemt.

In het delirium waar je in kan komen kan je niet meer in staat zijn om om te beoordelen hoeveel je hebt genomen of nog erger; dat je zo in de war bent dat je datura ziet liggen en denkt dat je daar wel wat van kan nemen.

Zorg dus dat je altijd een goede tripsitter bij je hebt: een persoon die weet wat datura is en wat het met iemand kan doen. Iemand die weet wanneer in te grijpen en wanneer de ambulance moet worden ingeschakeld.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
yiazmat zei:
Wat zou er achter moeten zitten dan?(geen sarcasme gwn oprecht benieuwd want zo beleef k het niet maar kan t ook ni 100% uitsluiten)
Klik om te vergroten...
Thrill seeking, adrenalineverslaving, roekeloos gedrag, weglopen van je emoties en het gewone leven, steeds toenemende heftigheid van kick zoeken met bijbehorende risico’s. Enzovoort 😊

Ik weet 't ook niet zeker hoor, en toen ik midden in m'n verslaving zat, zag ik vaak niet helder waar ik nou eigenlijk helemaal mee bezig was.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#18
mandragora zei:
Hoe kan je aanvoelen wat je lichaam kan hebben alvorens je het geprobeerd hebt?
Klik om te vergroten...
True maar van daar ook steeds die 2 uur ertussen. En sure kan t idd ni met 100% zekerheid zeggen en sws waar dat t ni verstandig is maar bedoel meer zo van dat elk deeltje wat k bijpakte inforamtie bijgaf die k kon gebruiken te weten hoeveel ongeveer er nog bij kan. Alleen die van 5 naar 10 geen 2 uur gew8 maar wist toch al dat 10 niet dodelijk kon zijn
mandragora zei:
Je hebt nog maar een weekje terug voor het eerst gelezen over datura, geef het dan op z'n minst een paar maanden en verdiep jezelf er dagelijks in.
Klik om te vergroten...
True, was ook de bedoeling, die tinctuur moet toch 4-6 weken staan dus die heb k sws al👍. En zorg dat k ook erna niet erin rush maar t zo zorgvuldig mogelijk doe

Proxima zei:
Wat ik overigens ook vaak in de tripreports van datura lees: dat men vergeet dat men datura heeft genomen of dat men zonder er bewust van te zijn steeds meer neemt.
Klik om te vergroten...
Had k idd ook gezien, chekte mezelf mentaal ook steeds van zie k dingen? Nee. Voel k me slecht? Nee. Maar ook van kan k me herinneren wat k heb genomen zo ja hoeveel. Had ook expres verder weg gelegd elke keer dat k bijpakte zodat als k mocht denken nee heb ni genomen dat k dan ook denk van huh had t toch daar gelegd?

Proxima zei:
Zorg dus dat je altijd een goede tripsitter bij je hebt: een persoon die weet wat datura is en wat het met iemand kan doen. Iemand die weet wanneer in te grijpen en wanneer de ambulance moet worden ingeschakeld.
Klik om te vergroten...
Had k idd niet zaterdag maar das omdat t ook bedoeld was als voorproefje, niet voor de echte "trip"
Voor als k t echte werk ga doen (met die tinctuur) is er ook vriend van me bij 👍

Torchic zei:
Ik weet niet hoe jouw leven eruit ziet of wat je (onbewust) hebt meegemaakt maar er is wel een patroon te zien dat je vaak keuzes maakt die gevaarlijk voor jezelf kunnen zijn. En die keuzes kunnen onderliggend ergens vandaan komen. En natuurlijk is drugs gebruik in zekere zin altijd gevaarlijk maar bij jou gaat het wel een stapje verder vind ik persoonlijk. Daarnaast praat je het goed en laat je lijken dat het wel meevalt. Maar eerlijk is eerlijk, dit gedrag is niet normaal. Normaal is niet het juiste woord en er valt natuurlijk te discussiëren over wat normaal is maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel?

Ik wens je veel succes en ik gun het je om eens goed te reflecteren op jezelf😊
Klik om te vergroten...

dupont zei:
Thrill seeking, adrenalineverslaving, roekeloos gedrag, weglopen van je emoties en het gewone leven, steeds toenemende heftigheid van kick zoeken met bijbehorende risico’s. Enzovoort 😊

Ik weet 't ook niet zeker hoor, en toen ik midden in m'n verslaving zat, zag ik vaak niet helder waar ik nou eigenlijk helemaal mee bezig was.
Klik om te vergroten...
Torchic zei:
want ik denk dat er wel iets onder zit.
Klik om te vergroten...
Had eerlijk gezegd niet verw8 t te zeggen maar denk dat je gelijk had @Torchic
Begrijp me ni verkeerd al mn redenen zijn nog steeds geldige redenen, maar heb de laatste weken best veel vreemde ervaringen gehad, ni alleen met gebruik maar ook zeker eromheen, heeft denk deels meegespeeld wrm k je nu vroeg van wat zou er onder kunnen zitten dan omdat er ergens toch onbewust iets zat van er is iets. Vandaag had beetje warrig hoofd (heb k wel vaker als k teveel pieker) maar ineens kwam er iets los waarvan bij een hele hoop semi willekeurige dingen zo iets had van oh tis allemaal verbonden met elkaar maar dat zat dus heel diep ingegraven in mn hoofd wat nu enigsinds eruit kwam. Dat piekerige gevoel wat k had wat k had wat best sterk en aanwezig was was dan ook in een fractie van een seconde weg, kwam wel weer iets anders voor maar is lastig uit te leggen en sws ist hele verhaal en gevoel niet echt onder woorden te brengen dus leg nu gwn ff het bovenste laagje ervan uit.
Maar t punt is weet nu absoluut zeker dat er idd meer speelt en hoewel k dat nu weet ist ook ni alsof k het kan oplossen maar t helpt wel ff "gekeken" te kunnen hebben ernaar en t besef te hebben dat dat er zit. En klinkt mss verwarrend (geloof me in mn hoofd ist nog 100x erger) maar t gene waar t over gaat zit tegelijk ook juist op de voorgrond, heb erg veel dingen waar k gelukkig mee mag zijn en besef me dat ook volledig maar er is 1 ding in t bijzonder wat bij mij erg dwars zit (lang verhaal) maar wat k niet wist is dat wat k voelde (en dat is al best duidelijk) denk maar zon 10% is en er zeg maar nog zon 90% begraven zit, en daar kon k dus ff inkijken, die "muur" is ook wel gelijk weer terug (op zich gelukkig maar) maar gaf me wel de mogelijkheid t beter te snappen en zag daardoor dus ook een aantal random dingen die dus helemaal niet zo random waren, niet dat k nu alles begrijp ofz maar wel veel meer. En sorry voor de vage uitleg maar als k het duidelijker ga proberen uit te leggen gaat t juist vager worden😅.
Maar t punt van t verhaal is dat je me wel dat ene extra puzzelstukje heb gegeven wat deels meegeholpen heeft dus thx ervoor. En wil niet zeggen dat k die datura helemaal niet meer ga doen maar zal er zeker nog ff opnieuw over nadenken en als k het doe zo voorzichtig mogelijk👍
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
yiazmat zei:
Had eerlijk gezegd niet verw8 t te zeggen maar denk dat je gelijk had @Torchic
Begrijp me ni verkeerd al mn redenen zijn nog steeds geldige redenen, maar heb de laatste weken best veel vreemde ervaringen gehad, ni alleen met gebruik maar ook zeker eromheen, heeft denk deels meegespeeld wrm k je nu vroeg van wat zou er onder kunnen zitten dan omdat er ergens toch onbewust iets zat van er is iets. Vandaag had beetje warrig hoofd (heb k wel vaker als k teveel pieker) maar ineens kwam er iets los waarvan bij een hele hoop semi willekeurige dingen zo iets had van oh tis allemaal verbonden met elkaar maar dat zat dus heel diep ingegraven in mn hoofd wat nu enigsinds eruit kwam. Dat piekerige gevoel wat k had wat k had wat best sterk en aanwezig was was dan ook in een fractie van een seconde weg, kwam wel weer iets anders voor maar is lastig uit te leggen en sws ist hele verhaal en gevoel niet echt onder woorden te brengen dus leg nu gwn ff het bovenste laagje ervan uit.
Maar t punt is weet nu absoluut zeker dat er idd meer speelt en hoewel k dat nu weet ist ook ni alsof k het kan oplossen maar t helpt wel ff "gekeken" te kunnen hebben ernaar en t besef te hebben dat dat er zit. En klinkt mss verwarrend (geloof me in mn hoofd ist nog 100x erger) maar t gene waar t over gaat zit tegelijk ook juist op de voorgrond, heb erg veel dingen waar k gelukkig mee mag zijn en besef me dat ook volledig maar er is 1 ding in t bijzonder wat bij mij erg dwars zit (lang verhaal) maar wat k niet wist is dat wat k voelde (en dat is al best duidelijk) denk maar zon 10% is en er zeg maar nog zon 90% begraven zit, en daar kon k dus ff inkijken, die "muur" is ook wel gelijk weer terug (op zich gelukkig maar) maar gaf me wel de mogelijkheid t beter te snappen en zag daardoor dus ook een aantal random dingen die dus helemaal niet zo random waren, niet dat k nu alles begrijp ofz maar wel veel meer. En sorry voor de vage uitleg maar als k het duidelijker ga proberen uit te leggen gaat t juist vager worden😅.
Maar t punt van t verhaal is dat je me wel dat ene extra puzzelstukje heb gegeven wat deels meegeholpen heeft dus thx ervoor. En wil niet zeggen dat k die datura helemaal niet meer ga doen maar zal er zeker nog ff opnieuw over nadenken en als k het doe zo voorzichtig mogelijk👍
Klik om te vergroten...
Fijn dat we je toch wat inzicht heb kunnen geven in de patronen die ik en andere leden bij je zien. En maak je geen zorgen ik moest je verhaal even een paar keer lezen maar ik denk dat ik het wel snap haha.

Is het iets waar je mee aan de slag zou willen?
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Torchic zei:
Fijn dat we je toch wat inzicht heb kunnen geven in de patronen die ik en andere leden bij je zien. En maak je geen zorgen ik moest je verhaal even een paar keer lezen maar ik denk dat ik het wel snap haha.
Klik om te vergroten...
Thxx, en mooi dat je t begrijpt 👍👍


Torchic zei:
Is het iets waar je mee aan de slag zou willen?
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd geen idee nog, kijk t ff aan maar voor nu sws die tinctuur ff afw8en dus ben k op zn minst toch kleine 2 maanden verder en vanaf dan ook ff kijken of en wnr k het wil doen. Denk dat k er nog steeds wel achter sta want ben ook oprecht gwn benieuwd maar voor nu ff gwn lekker leuke dingen nemen en die datura komt wel wnr t goed voelt 👍👍

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."