#1
Je hebt toch wel de volgende dag vrij, hoop ik?
Anders kun je met benzo's lelijk de mist in gaan.
Anders kun je met benzo's lelijk de mist in gaan.
Anders verslaap je je waarschijnlijk door de benzo's.Ja altijd vrij dag erna
Met tema of etizolam eigelijk nooit last van dag erna
Alleen opletten met alcohol dan krijg ik blackouts dat ik erg vervelend vind
Na 8 uur slaap is etizolam wel grotendeels uitgewerkt, maar nog niet zodanig dat je alweer kunt rijden. Daarvoor kun je beter 15 tot 40 uur wachten.Ja altijd vrij dag erna
Met tema of etizolam eigelijk nooit last van dag erna
Alleen opletten met alcohol dan krijg ik blackouts dat ik erg vervelend vind
Oke mischoen eens proberenBromazolam is een hele effectieve in- en doorslaper. Wel redelijk lange halfwaardetijd. Fluetizolam werkt ook prima en iets kortere halfwaardetijd.
Vergeet niet dat het vooral het beste werkt als de stims al redelijk uitgewerkt zijn.
Temazepam is een sterk slaapverwekkende benzodiazepine met een lange werkingsduur die alleen voorgeschreven wordt/zou moeten worden bij extreme slapeloosheid. Dus als dat al niet werkt, maak ik me toch wel zorgen over je coke en/of pep inname.Temazepam werkt soms goed soms niet maar snel wakker
Temazepam is meer een inslaper dan een doorslaper hoor. TS heeft gelijkt dat lorazepam daar wat meer geschikt voor is vanwege de langere halfwaardetijd.Temazepam is een sterk slaapverwekkende benzodiazepine met een lange werkingsduur die alleen voorgeschreven wordt/zou moeten worden bij extreme slapeloosheid. Dus als dat al niet werkt, maak ik me toch wel zorgen over je coke of pep inname.
De TS had lorazepam nog niet gebruikt, toch? Lorazepam heeft een langere halfwaardetijd, dus dat klopt wel, maar de halfwaardetijd van temazepam is al 7-11 uur. Dan is de coke allang uitgewerkt en pep ook als je een paar uur voor het slapengaan niet bijpaktTS heeft gelijkt dat lorazepam daar wat meer geschikt voor is vanwege de langere halfwaardetijd.
Ik zag hier bij temazepam een halfwaardetijd van 4-11 uur. Da's dan afhankelijk van de dosis. En de ingenomen 20 milligram temazepam is niet een gigahoge dosis. De oxazepam 50 milligram erbovenop ook wel zijn werk zou moeten doen ja. Hoewel dat vooral een axiolytische benzo is; dus niet per se het best voor doorslapen.De TS had lorazepam nog niet gebruikt, toch? Lorazepam heeft een langere halfwaardetijd, dus dat klopt wel, maar de halfwaardetijd van temazepam is al 7-11 uur. Dan is de coke allang uitgewerkt en pep ook als je een paar uur voor het slapengaan niet bijpakt
Wat raad je aan als doorslaper danIk zag hier bij temazepam een halfwaardetijd van 4-11 uur. Da's dan afhankelijk van de dosis. En de ingenomen 20 milligram temazepam is niet een gigahoge dosis. De oxazepam 50 milligram erbovenop ook wel zijn werk zou moeten doen ja. Hoewel dat vooral een axiolytische benzo is; dus niet per se het best voor doorslapen.
![]()
List of benzodiazepines - Wikipedia
en.wikipedia.org
Maar ik spreek je zeker niet tegen dat de stims nog wel flink hun werk zullen hebben gedaan![]()
Ik keek naar het farmacotherapeutischkompas. Er worden in verschillende bronnen verschillende halfwaardetijden genoemd.Ik zag hier bij temazepam een halfwaardetijd van 4-11 uur.
ah ja Farmacotherapeutisch kompas is sowieso een betere bron.Ik keek naar het farmacotherapeutischkompas. Er worden in verschillende bronnen verschillende halfwaardetijden genoemd.
In de ervaring van de TS is de werkingsduur in ieder geval te kort, dus point taken. Lorazepam en bromazolam zijn dan voor het beoogde effect betere opties.ah ja Farmacotherapeutisch kompas is sowieso een betere bron.
Volgens mij 2 mg etizolam niet zorgelijk veel hoor, iets wat ik zoals ik aangaf meestal neemIk keek naar het farmacotherapeutischkompas. Er worden in verschillende bronnen verschillende halfwaardetijden genoemd.
Mijn punt was vooral: er gaan al zorgelijke hoeveelheden benzodiazepines naar binnen, dus misschien ligt het probleem niet bij de benzos in kwestie. Maar goed, ik vind de theoretische discussie ook interessant 🙃
Nee, dat is niet veel. 20 mg temazepam is voor volwassenen gemiddeld, 50 mg oxazepam ook. De meeste volwassenen nemen ze niet allebei tegenlijk 🙂 maar dat was een uitzondering geloof ikVolgens mij 2 mg etizolam niet zorgelijk veel hoor, iets wat ik zoals ik aangaf meestal neem
Ik snap je punt, maar het is ook een harm reduction forum 😉Dat gebruik niet gezond is snap ik zelf wel maar als voor de gezonde keuze ging zou ik niet op een drugsforum zoeken![]()
Noot:Temazepam is een sterk slaapverwekkende benzodiazepine met een lange werkingsduur die alleen voorgeschreven wordt/zou moeten worden bij extreme slapeloosheid. Dus als dat al niet werkt, maak ik me toch wel zorgen over je coke en/of pep inname.
Edit: Excuses, niet goed gelezen, het werkte soms wel maar niet lang genoeg.
We hebben hier al een lange discussie over gevoerd en ik weet inmiddels beter 🙂 Temazepam heeft geen lange werkingsduur. Ik keek naar de halfwaardetijd (in mijn bron stond 7-11 uur), maar de halfwaardetijd is niet gelijk aan de werkingsduur (die is aanzienlijk korter). Mea culpaTemazepam is een k o r t werkende benzo en is bedoeld als inslaper.
Dit is ook mijn ervaringWe hebben hier al een lange discussie over gevoerd en ik weet inmiddels beter 🙂 Temazepam heeft geen lange werkingsduur. Ik keek naar de halfwaardetijd (in mijn bron stond 7-11 uur), maar de halfwaardetijd is niet gelijk aan de werkingsduur (die is aanzienlijk korter). Mea culpa
Uiteindelijk was de conclusie hierboven dat lorazepam het meest geschikt was als doorslaper. Als je voor een rc benzo wilt gaan is bromazolam de beste optie.Welke benzos vind jij geschikt
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."