Hoe hoog heb je tot nu toe gedoseerd met truffels (of paddo's)?
Het wordt vaak (door andere mezelf) gezegd, maar het is daarnaast ook heeeel erg belangrijk wat jouw inbreng is in een dergelijke psychedelische trip. Terence McKenna zei ooit eens heel lomp:
Bekijk bijlage 53674
Nu is dat heel kort door de bocht, snobistisch en met deze afbeelding ook wat ironisch omdat er "don't" had moeten staan. Ook wil ik er absoluut niet iets mee zeggen over jou.
Maar ik denk wat hij ergens bedoelde, is dat psychedelica niet een groep middelen is die alleen maar leunt op het middel. Je moet er zelf ook iets bij inbrengen: een bepaalde intentie, een bereidheid om je eraan over te geven en écht te zien en luisteren, een diepe aandacht te geven aan je directe omgeving, een bepaalde interesse in diepere, wellicht existentiële vraagstukken, het loslaten van oude wereldbeelden (ook al is dat tijdelijk),etc. Het is niet slechts: ik neem deze drug en nu krijg ik rare dingen te zien en ga ik anders denken. Het is niet een "consumer-drug", je bent zelf ook actief deel van het hele proces.
Superleuk dat je ook LSD wilt proberen (ook fantastisch op zijn heel eigen manier), maar geef deze middelen ook een beetje de kans een indruk op je te maken en er echt mee te viben. Geef niet te gauw op met zo'n wonderbaarlijk magisch middel als bijvoorbeeld psilocybine (werkzame stof in truffels en paddo's).
Happy tripping