Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMensen let AUB op

Mensen let AUB op

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn reactie daar was niet ongevraagd. Maar ik zal verder geen topics meer starten en gewoon meekijken
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#2
krijgt_kritiek zei:
ontwetentheid.
Klik om te vergroten...
Daar heb ik ook vaak last van als ik naar confetti staar.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vind het wel humor een topic maken wat een apotheker ook standaard uitlegt. Gok dat 99% van alle DF'ers wel weten wat het betekent als er MVA op je medicijnen doosje staat. Nutteloze informatie op misschien paar tiener na die hier als gast wat lezen :😜
Vast goed bedoeld maar wie weet dit nou niet?
Anyway geen retard pep gebruiken hé? Shit mijn O-PCE is ook met vertraagde afgifte (mva) Is levensgevaarlijk volgens jou 🤪
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tijdloos zei:
Vind het wel humor een topic maken wat een apotheker ook standaard uitlegt. Gok dat 99% van alle DF'ers wel weten wat het betekent als er MVA op je medicijnen doosje staat. Nutteloze informatie op misschien paar tiener na die hier als gast wat lezen :😜
Vast goed bedoeld maar wie weet dit nou niet?
Anyway geen retard pep gebruiken hé? Shit mijn O-PCE is ook met vertraagde afgifte (mva) Is levensgevaarlijk volgens jou 🤪
Klik om te vergroten...
Niet heeeeeelemaal eens… als ik bedenk wat voor vragen over dex/methyl ik de afgelopen weken voorbij heb zien komen. Maar indd, er een apart topic over openen is minder nodig want vgm zijn de vragen erover al beantwoord ahahaha.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
Dat wel maar is de taak van de apotheek om de mensen goed te informeren.
Peace
Klik om te vergroten...
Ja okay maar lang niet iedereen die het gebruikt krijgt het voorgeschreven
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Niet heeeeeelemaal eens… als ik bedenk wat voor vragen over dex/methyl ik de afgelopen weken voorbij heb zien komen. Maar indd, er een apart topic over openen is minder nodig want vgm zijn de vragen erover al beantwoord ahahaha.
Klik om te vergroten...
Dat wel maar is de taak van de apotheek om de mensen goed te informeren.
Peace
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdloos zei:
Dat wel maar is de taak van de apotheek om de mensen goed te informeren.
Peace
Klik om te vergroten...
Plus eigen verantwoordelijkheid om de bijsluiter te (laten) lezen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Ja okay maar lang niet iedereen die het gebruikt krijgt het voorgeschreven
Klik om te vergroten...
Mensen die niet eens kijken wat ze nemen zijn tja toch wat roekeloos. Ken er niet veel bijna iedereen die ik ken doet wel een 'zelfstudie' je wilt toch weten wat het doet wat je neemt.
Maar granted er zijn altijd uitzonderingen bij.

Doe je huiswerk zou mijn boodschap zijn tegen hen die van alles nemen zonder op te zoeken waar het voor dient.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tijdloos zei:
Mensen die niet eens kijken wat ze nemen zijn tja toch wat roekeloos. Ken er niet veel bijna iedereen die ik ken doet wel een 'zelfstudie' je wilt toch weten wat het doet wat je neemt.
Maar granted er zijn altijd uitzonderingen bij.

Doe je huiswerk zou mijn boodschap zijn tegen hen die van alles nemen zonder op te zoeken waar het voor dient.
Klik om te vergroten...
Haha naja ik ken er oneindig veel. De mensen die op dit forum een account aanmaken zijn wel echt bovengemiddeld geïnteresseerd in drugs… dan is er nog wel een deel dat googlet en hier of op psychonaut ofzo terechtkomen, maar het gros “doet” gewoon drugs.
Je doet ook gewoon een beetje wat je van je omgeving kent. De hoeveelheid, frequentie, dat soort zooi.


Ik ben het met je eens dat het belachelijk en dom is, maar het is nou juist de reden dat het delen van de juiste en risico’s beperkende informatie hier zo belangrijk is. En waarom drugs uit de taboesferen en in de klaslokalen moet.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijdloos zei:
Vind het wel humor een topic maken wat een apotheker ook standaard uitlegt.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Ik heb goed gelachen in ieder geval.
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zie dat er hier heel veel voorgeschreven medicatie wordt gebruikt en dat mensen niet het verschil weten tussen retard(vertraagde afgifte) en zoals een ieder verwacht zoals bij een xtc pil boem daar is het. Ik ga even een stukje kopieĂŤren uit een ouder bericht van mij om aan te geven wat ik hier mee bedoel.

Probeer het te zien als dit: ritalin en concerta, komt de meeste hier vast bekend voor., Allebei dezelfde werkzame stof "methylfenidaat", maar bij ritalin is het gwn een pilletje met methylfenidaat wat in ĂŠĂŠn keer werkt. En Concerta heeft compartimenten die verschilende tijden nodig hebben om vezuurd te worden zodat er steeds een beetje vrijgelaten wordt. Ideaal voor medicinaal gebruik maar niet voor een kick of rush. Probeer je wel die rush te krijgen met een retard middel speel je echt een gevaarlijk spel.

Dus ipv 4 uur werkt een middel met vertraging 12 uur, maarja dat maakt de dosering ook 3 keer zo hoog. Het gevaar hiervan is dat je bijvoorbeeld toch extra en extra neemt, maar dan wel aan een verlengde versie zit. Dit houdt dus in dat je je of je maag leeggepompt moet laten worden of dat je een vreselijke ervaring tegemoet gaat.

Pillen met vertraagde afgifte worden vaak gekenmerkt met retard op zowel het doosje als de strip. Ga deze pillen ook niet proberen te breken of iets dergelijks want het is gewoon echt niet veilig. Ik begrijp dat je denkt wat zegt deze wijsneus, weet het mooi te vertellen, maar heeft toch geen ervaring met drugs en mij daarom niet serieus nemen. Dat mag je denken, maarja ik ik vind echt dat deze waarschuwing gegeven moet worden, want mensen roepen, maar wat wanneer iemand om advies vraagt en het is levensgevaarlijk.

Ik hoop niet al mijn sympathie te hebben verloren, maar ik wil gewoon dat iedereen een prettige en enigzins geinformeerde trip heeft. Ben nu kapot na dit kut bericht nu zelf ff een nakkie nemen.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#12
mensen die niet lezen op een doosje voordat ze iets hun mik in gooien zijn zelf misschien ook een beetje “retard” 😆
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ikweetgeennaam zei:
mensen die niet lezen op een doosje voordat ze iets hun mik in gooien zijn zelf misschien ook een beetje “retard” 😆
Klik om te vergroten...
In sommige gevallen, maar op het doosje gaan ze je niet uitleggen hoe je het lekker recreatief kan gebruiken. Wat echt erg is zijn de mensen die gebruik maken van die ontwetentheid. Maakt me echt pissed van die mafklappers die dit als een soort show zien, doet me een beetje denken aan de middelbare schooltijd waarbij een paar mensen de onzekere jongen op het te dunnen ijs lieten staan. Wanneer hij er doorheenzakte wegrennen en sadistische voldoening eruit halen, walchelijk.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit is je 6e topic in 15 uur. Dat is op geen enkele manier de bedoeling. Ik ga zo een aantal topics van je sluiten. Gebruik voordat je een topic opent de zoekfunctie en denk even na voordat je een topic opent. Als je zo door blijft gaan valt het vanzelf onder spamgedrag en moeten we maatregelen nemen.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#15
krijgt_kritiek zei:
Wat echt erg is zijn de mensen die gebruik maken van die ontwetentheid.
Klik om te vergroten...
over wie heb je het dan? hoop niet mensen op dit forum, ik vindt noujuist dat we over het algemeen erg behulpzaam zijn laatste tijd

je kan iemand beter uitleggen wat veiliger is om te doen dan alleen zeggen “niet doen dit is gevaarlijk en dom”
als iemand met zo een vraag hier komt betekent het vaak dat diegene het toch wilt gaan doen…
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ikweetgeennaam zei:
over wie heb je het dan? hoop niet mensen op dit forum, ik vindt noujuist dat we over het algemeen erg behulpzaam zijn laatste tijd

je kan iemand beter uitleggen wat veiliger is om te doen dan alleen zeggen “niet doen dit is gevaarlijk en dom”
als iemand met zo een vraag hier komt betekent het vaak dat diegene het toch wilt gaan doen…
Klik om te vergroten...
Bi elk topic doe ik dat en benader ik de persoon ook in PB, maar het is overal, voornamelijk bij GHB en RC topics
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Dit is je 6e topic in 15 uur. Dat is op geen enkele manier de bedoeling. Ik ga zo een aantal topics van je sluiten. Gebruik voordat je een topic opent de zoekfunctie en denk even na voordat je een topic opent. Als je zo door blijft gaan valt het vanzelf onder spamgedrag en moeten we maatregelen nemen.
Klik om te vergroten...
Verwijder maar, ik zal ook wel mijn account hiervoor riskeren, maar in plaats van achter de klokkenluiders te gaan, zoek aub het gene waavoor de klok geluid moet worden. Ik heb vanacht niet geslapen om proberen mensen van potentiele dodelijke doseringen te voorkomen.
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ikweetgeennaam zei:
over wie heb je het dan? hoop niet mensen op dit forum, ik vindt noujuist dat we over het algemeen erg behulpzaam zijn laatste tijd

je kan iemand beter uitleggen wat veiliger is om te doen dan alleen zeggen “niet doen dit is gevaarlijk en dom”
als iemand met zo een vraag hier komt betekent het vaak dat diegene het toch wilt gaan doen…
Klik om te vergroten...
Lol mod gaat me post verwijderen omdat dit dus spam is, mensen dodelijke adviezen geven moett wel kunnnen daarintegen
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#19
krijgt_kritiek zei:
Lol mod gaat me post verwijderen omdat dit dus spam is, mensen dodelijke adviezen geven moett wel kunnnen daarintegen
Klik om te vergroten...
stuur me een pb waarin je laat zien waar dodelijk advies gegeven wordt

als ik echt iemand zie die “dodelijk advies” geeft dan zal ik je helpen met het de mods laten weten!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
krijgt_kritiek zei:
Verwijder maar, ik zal ook wel mijn account hiervoor riskeren, maar in plaats van achter de klokkenluiders te gaan, zoek aub het gene waavoor de klok geluid moet worden. Ik heb vanacht niet geslapen om proberen mensen van potentiele dodelijke doseringen te voorkomen.
Klik om te vergroten...
Volgens mij heb je de hele nacht niet geslapen omdat je drugs in je mik had gestopt, waardoor je continu de behoefte hebt berichten te plaatsen, te laten zien hoeveel je wel niet weet etc.

Toevallig heb ik ook een groot deel van de nacht niet geslapen en was het hier vannacht bizar rustig. Dus ik denk dat het wel meevalt hoeveel mensen je vandaag hebt gered. Daarbij: dodelijke adviezen rapporteren, dan kunnen we de bron aanpakken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."