Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste keuze voor muziek.

Beste keuze voor muziek.

47 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
brdrstr zei:
Lage dosis phenibut (1 gram). Is niet trippend oid, maar muziek klinkt dan gewoon heel goed!
Klik om te vergroten...
Zelf nooit gedaan maar had eens gehoord dat phenibut wel iets vergelijkbaar is met GHB(?) Weet je misschien of dat klopt?

If so, dan is het misschien de lichamelijke ontspanning en ook wel euforie die je makkelijker van muziek laat genieten(?)

Kan er helemaal naast zitten hoor. Had het een keer gehoord. Maar dan zou ik er een beetje een beeld van kunnen vormen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cannabis!
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Ik merkte er toen niet echt iets van, maar had toen ongetwijfeld ook cannabis gebruikt. Daarna heb ik het nooit meer geprobeerd.
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen, probeer het een aantal keer en speel ook een beetje met de dosis. Voor mij is 600mg bijv. meer dan voldoende. Anderen hebben 3 gram nodig. Verwacht ook niet teveel, phenibut werkt opzich heel subtiel. Je voelt je wat lekkerder, kleuren worden helderder, muziek klinkt supergoed , wordt spraakzamer en socialer. Vooral icm met (veel) koffie werkt het voor mij gewoon als een upper. Probeer het ook in te nemen op een lege maag, het kan met een volle maag enkele uren duren voordat het werkt.

Mindless zei:
Zelf nooit gedaan maar had eens gehoord dat phenibut wel iets vergelijkbaar is met GHB(?) Weet je misschien of dat klopt?
Klik om te vergroten...
Nee, totaal niet. Naar mijn weten werkt phenibut ook primair niet op GABA-B zoals GHB, maar op VGCC (https://en.wikipedia.org/wiki/Voltage-gated_calcium_channel), net zoals andere gabapentinoids.

En voor mij is het een groot raadsel waarom muziek zo goed klinkt op phenibut. Google maar is op "phenibut music enhancement", zijn goede discussies over te vinden.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Nooit 5-MeO-MiPT gedaan maar dat is dan wel interessant. Kun je me vertellen hoe dat verschilt van LSD qua muziek luisteren @Proxima?
Klik om te vergroten...
Met een normale dosis Moxy blijf je redelijk goed bij gedachten, het geluid is daardoor niet verwarrend zoals dat met bijvoorbeeld (teveel) LSD wel kan zijn en je kan je daardoor helemaal op de muziek focussen.

De muziek is dan alsof je een spreekwoordelijke stoffen doek over je oren weghaalt; alles in de muziek is opeens transparanter, gedetailleerder en je begrijpt de diepere lagen waarvan je voorheen niet wist dat ze bestonden.

Ik ben ook iemand die nuchter gewoon op de bank naar een volledig album kan luisteren zonder iets anders te doen, voor mij is muziek de beste entheogeen aller tijden en Moxy versterkt bij mij dat entheogene gevoel van muziek.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#5
brdrstr zei:
Nee, totaal niet. Naar mijn weten werkt phenibut ook primair niet op GABA-B zoals GHB, maar op VGCC (https://en.wikipedia.org/wiki/Voltage-gated_calcium_channel), net zoals andere gabapentinoids.
Klik om te vergroten...
Dit inderdaad, IIRC ongeveer 8 maal zo sterk op VDCC/VGCC als GABA?


brdrstr zei:
En voor mij is het een groot raadsel waarom muziek zo goed klinkt op phenibut. Google maar is op "phenibut music enhancement", zijn goede discussies over te vinden.
Klik om te vergroten...
Phenibut is inderdaad ook een goede.

Grappig genoeg heb jij ongeveer dezelfde ervaring met phenibut als ik; ook bij mij max 750mg daarvan anders voelt het al snel als teveel en ook bij mij voelt het als een lichte stimulant/nooptropic.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Proxima zei:
Met een normale dosis Moxy blijf je redelijk goed bij gedachten, het geluid is daardoor niet verwarrend zoals dat met bijvoorbeeld (teveel) LSD wel kan zijn en je kan je daardoor helemaal op de muziek focussen.

De muziek is dan alsof je een spreekwoordelijke stoffen doek over je oren weghaalt; alles in de muziek is opeens transparanter, gedetailleerder en je begrijpt de diepere lagen waarvan je voorheen niet wist dat ze bestonden.

Ik ben ook iemand die nuchter gewoon op de bank naar een volledig album kan luisteren zonder iets anders te doen, voor mij is muziek de beste entheogeen aller tijden en Moxy versterkt bij mij dat entheogene gevoel van muziek.
Klik om te vergroten...
Oké ik ben om!

Hoe je dat omschrijft van die spreekwoordelijke stoffen doek weghalen doet me eigenlijk ook wel denken aan mijn ervaring met muziek luisteren op LSD. Alles komt veel helderder en directer binnen. Maar ik ben erg benieuwd naar daadwerkelijk muziek luisteren op Moxy. En ook naar de trip zelf.

Ik neem aan dat er wel enige sprake zal zijn van kruistolerantie met andere psychedelica. Over een paar weekjes heb ik een LSD trip gepland staan, dus zal ik even uitzoeken hoe dat precies zit.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zelf van van DCK, MET, O-PCE, en LSD met muziek
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Hoe je dat omschrijft van die spreekwoordelijke stoffen doek weghalen doet me eigenlijk ook wel denken aan mijn ervaring met muziek luisteren op LSD. Alles komt veel helderder en directer binnen. Maar ik ben erg benieuwd naar daadwerkelijk muziek luisteren op Moxy. En ook naar de trip zelf.
Klik om te vergroten...
Verschil met LSD is vooral dat je met LSD erg nauw de correcte dosis moet nemen (niet te weinig om het goed te blijven voelen en niet te veel om in de verwarring wel die schoonheid te kunnen appreciëren) om van de muziek te kunnen genieten, met Moxy is dat veel voorspelbaarder en IMHO zuiverder.

Let dan overigens wel op dat je het dosseerd zoals @HappyMind het beschreef in deze post:

Beste keuze voor muziek.

Hallo, Nieuw op het forum, maar kijk hier wel al een tijd rond. Heb geprobeerd te zoeken naar welke middelen heb beste zijn om muziek op te luisteren, maar heb hier niet concreet antwoord op gevonden Ik heb zelf ondervonden 5-meo-mipt hierbij te waarderen. Heeft iemand nog een aanrader voor...
drugsforum.nl drugsforum.nl


Mindless zei:
Ik neem aan dat er wel enige sprake zal zijn van kruistolerantie met andere psychedelica. Over een paar weekjes heb ik een LSD trip gepland staan, dus zal ik even uitzoeken hoe dat precies zit.
Klik om te vergroten...
Moxy heeft zeker kruistolerantie, alleen wel veel minder dan LSD.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Proxima zei:
Verschil met LSD is vooral dat je met LSD erg nauw de correcte dosis moet nemen (niet te weinig om het goed te blijven voelen en niet te veel om in de verwarring wel die schoonheid te kunnen appreciëren) om van de muziek te kunnen genieten, met Moxy is dat veel voorspelbaarder en IMHO zuiverder.
Klik om te vergroten...
Heb inderdaad wel dat de trip op LSD soms zo sterk wordt dat gewoon lekker stil zitten muziek te luisteren moeilijk gaat.

Proxima zei:
Let dan overigens wel op dat je het dosseerd zoals @HappyMind het beschreef in deze post:
Klik om te vergroten...
Kan dat ook met tablets of moet je dan per se volumetrisch doseren? (Met freebase in water)

Als je eenmaal je dosering weet, kun je die dan niet in 1 keer innemen?

Proxima zei:
Moxy heeft zeker kruistolerantie, alleen wel veel minder dan LSD.
Klik om te vergroten...
Bedoel je niet tolerantie?

Kruistolerantie is de tolerantie die twee (of meer) stoffen met elkaar hebben.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus is nu ook geïnteresseerd in 'moxy' geraakt. 🙂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik sta op het punt te bestellen maar weet niet of ik moet gaan voor tabletten of freebase.

Zou persoonlijk liever voor tabletten gaan, maar als de dosering echt zo precies komt en je moet stapelen met exact 5 mg per keer zijn tabletten waarschijnlijk niet handig.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Phenibut i.c.m. muziek update:

Vandaag proef op de som genomen en 660 mg Phenibut HCl ingenomen als los poeder. Allereerst viel me de zuurtegraad een beetje tegen en heb ik het snel doorgeslikt met (te) hete thee. 🥵

Een volgende keer zal ik capsules voorbereiden. Dat was ik nu ook van plan, maar 660 mg was al best volumneus en daarom besloot ik het, met het horlogeglas waarop ik het had afgewogen, mijn mond in te kieperen.

Na een paar uur heb ik een lekker jazzplaatje uitgezocht van Jimmy McGriff. Muziek klinkt inderdaad erg lekker met wat phenibut. Nog niet zo lekker als na een dosis THC, maar wel lekkerder dan nuchter.

Ik was benieuwd of zelf muziek maken ook lekker gaat met phenibut. Zojuist leg ik mijn drumstokjes neer na een hele fijne sessie op het drumstel. Goed spul om muziek op te maken en ik denk dat het ook tegen plankenkoorts helpt.

Daar gebruikte ik altijd minimaal een stuk of 8 biertjes en/of whisky voor, maar dat komt de motoriek niet ten goede. Met phenibut blijft mijn motoriek in orde.

Zometeen ga ik mijn basgitaar eens lekker uit elkaar trekken met de versterker op 11! 🤣
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Kan dat ook met tablets of moet je dan per se volumetrisch doseren? (Met freebase in water)
Klik om te vergroten...
Volumetrisch doseren is het beste omdat je dan precies weet hoeveel je binnen krijgt, en dat is met Moxy erg belangrijk omdat het een zeer steile dose-response curve heeft; 20mg in 1 keer voelt als veel meer dan twee keer 10mg.

Mindless zei:
Als je eenmaal je dosering weet, kun je die dan niet in 1 keer innemen?
Klik om te vergroten...
Als je dat doet met een hoge dosering dan krijg je al snel een stevige overstimulatie (door de steile dose-response curve), dat is niet fijn en om dat dus te voorkomen is er de gestapelde dosering waarmee je wel de andere positieve effecten behoud. 😇

Mindless zei:
Bedoel je niet tolerantie?

Kruistolerantie is de tolerantie die twee (of meer) stoffen met elkaar hebben.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel welzeker kruistolerantie, als je de dag na Moxy bijvoorbeeld paddo's (of LSD, of mescaline, of 2C-B etc) zou nemen dan zijn deze minder sterk dan normaal.

En uiteraard heeft Moxy daarmee ook een tolerantie voor zichzelf, beide soorten tolerantie zijn echter veel minder sterk dan met LSD, mijn heel voorzichtige gok is dat Moxy bij sporadisch gebruik na 4 dagen geen (kruis)tolerantie meer heeft.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Proxima zei:
Volumetrisch doseren is het beste omdat je dan precies weet hoeveel je binnen krijgt, en dat is met Moxy erg belangrijk omdat het een zeer steile dose-response curve heeft; 20mg in 1 keer voelt als veel meer dan twee keer 10mg.


Als je dat doet met een hoge dosering dan krijg je al snel een stevige overstimulatie (door de steile dose-response curve), dat is niet fijn en om dat dus te voorkomen is er de gestapelde dosering waarmee je wel de andere positieve effecten behoud. 😇


Ik bedoel welzeker kruistolerantie, als je de dag na Moxy bijvoorbeeld paddo's (of LSD, of mescaline, of 2C-B etc) zou nemen dan zijn deze minder sterk dan normaal.

En uiteraard heeft Moxy daarmee ook een tolerantie voor zichzelf, beide soorten tolerantie zijn echter veel minder sterk dan met LSD, mijn heel voorzichtige gok is dat Moxy bij sporadisch gebruik na 4 dagen geen (kruis)tolerantie meer heeft.
Klik om te vergroten...
Duidelijk dankje!

Maar dus freebase (poeder denk ik?) ipv tabletten doen dan? Ik heb nog nooit volumetrisch gedoseerd namelijk en het lijkt me niet dat tabletten zo handig zijn om die op te laten lossen in iets.

Is gewoon water voor volumetrisch doseren goed, of kan ik beter een andere vloeistof gebruiken?
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Duidelijk dankje!

Maar dus freebase (poeder denk ik?) ipv tabletten doen dan? Ik heb nog nooit volumetrisch gedoseerd namelijk en het lijkt me niet dat tabletten zo handig zijn om die op te laten lossen in iets.

Is gewoon water voor volumetrisch doseren goed, of kan ik beter een andere vloeistof gebruiken?
Klik om te vergroten...
Als je wodka gebruikt kan je de totale substantie bewaren in een glazen potje in de koelkast. Water kan natuurlijk ook maar dan kan je het niet bewaren.
v
v.perspectiefLid
01-01-2024, 00:00
#16
Handige tips van iedereen. Phenibut ga ik naar kijken. Ook zal ik experimenteren met volumetrisch stapelend doseren.

Zelf heb ik ook een keer al-lad (300mcg), met 2ce (4mg nasaal) gecombineerd. Dat was wel een leuke ervaring. Alleen het geluid vervormde meer als dat ik het beter kon waarderen. Het geluid en zicht was wel mooi om zo mee te maken met een makkelijke headspace.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vond 2C-B altijd erg fijn met muziek erbij. En een jonko. Niet per se samen, dat kan geloof ik snel te trippy worden.

Voor in de club Dexamfetamine (evt met lage dosis DIazepam), MDMA, en in het begin coke - maar toen de verslaving toe sloeg werd dat heel naar. Was meer op en neer aan het lopen naar de WC dan met de muziek bezig.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hippie Langwaus zei:
Phenibut i.c.m. muziek update:

Vandaag proef op de som genomen en 660 mg Phenibut HCl ingenomen als los poeder. Allereerst viel me de zuurtegraad een beetje tegen en heb ik het snel doorgeslikt met (te) hete thee. 🥵

Een volgende keer zal ik capsules voorbereiden. Dat was ik nu ook van plan, maar 660 mg was al best volumneus en daarom besloot ik het, met het horlogeglas waarop ik het had afgewogen, mijn mond in te kieperen.

Na een paar uur heb ik een lekker jazzplaatje uitgezocht van Jimmy McGriff. Muziek klinkt inderdaad erg lekker met wat phenibut. Nog niet zo lekker als na een dosis THC, maar wel lekkerder dan nuchter.

Ik was benieuwd of zelf muziek maken ook lekker gaat met phenibut. Zojuist leg ik mijn drumstokjes neer na een hele fijne sessie op het drumstel. Goed spul om muziek op te maken en ik denk dat het ook tegen plankenkoorts helpt.

Daar gebruikte ik altijd minimaal een stuk of 8 biertjes en/of whisky voor, maar dat komt de motoriek niet ten goede. Met phenibut blijft mijn motoriek in orde.
Klik om te vergroten...

Mijn Phenibut HCl update:

Ik heb ooit een "Size 0 all-in capsule" pers gekocht om er 100 tegelijk te kunnen vullen, achteraf lijkt een "size 00" (of zelfs "size 000" ?) beter, er past maar ~400mg Phenibut / ~350mg Kratom in een "size 0", dus het is soms even slikken om aan de gewenste dosering te komen... Zelf capsules vullen is super voor deze substanties, beiden zijn nogal ranzig om naar binnen te werken en het is leuk om er mee bezig te zijn, voel ik me eindelijk een echt professionele polytoxicoloog!

Gisteravond om 20:30 (voor het eerst tijdens mijn nachtrust) 3 capsules Phenibut HCl ingenomen (~1200mg dus), mogelijk net te laat op de avond om het optimale effect te behalen?

Om 21:30 naar bed gegaan en tot 23:30 naar muziek geluisterd, was erg chill, maar ik merkte weinig audio enhancement. Van alles opgezet: Symfonische death metal, 90's hardcore, psychedelic rave, Dead can dance, U2, Jimmy McGriff (voor het eerst, uitstekende muziek, bedankt voor de tip!) en via "Klaus Wunderlich - Tico tico" bij een playlist met Hammond orgels uitgekomen. (Toch wel mijn favoriete instrument om te horen.)

Ondanks de harde wind makkelijk in slaap kunnen vallen en pas rond 10:45 uit mijn slaap gewekt door klussende buren (eerste gedachte: WTF, het is zondag! Tweede gedachte: O, het is al bijna 11:00...) Voel me nu nog een beetje "moe / stoned", de slaapkwaliteit lijkt niet optimaal geweest te zijn.

Voor mij is Phenibut vermoedelijk geschikter om op te socializen, lekker los te zijn en gevuld met zelfvertrouwen, inderdaad als vervanger van alcohol.
400mg voor een sollicitatiegesprek is mij uitstekend bevallen, besloten om er niet te gaan werken omdat het werk vrij eentonig bleek te zijn. (YMMV!!!)

Hippie Langwaus zei:
Zometeen ga ik mijn basgitaar eens lekker uit elkaar trekken met de versterker op 11! 🤣
Klik om te vergroten...


OMG, comment onder de video: "The only movie at the IMDB with a rating that goes to 11"
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#19
New Dawn zei:
Gisteravond om 20:30 (voor het eerst tijdens mijn nachtrust) 3 capsules Phenibut HCl ingenomen (~1200mg dus), mogelijk net te laat op de avond om het optimale effect te behalen?
Klik om te vergroten...
Het kan soms enkele uren duren voordat phenibut werkt. Waarschijnlijk ging het pas werken toen je sliep, en werd je daarom ook zo laat wakker. Je kunt het beter in de ochtend of vroeg in de middag op een lege maag nemen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog een stem voor LSD. Moxy is ook zeker een hele goeie. Maar met LSD heb ik gewoon een stuk meer ervaring (en dus ook meer muzikaal bijzondere ervaringen). Onder andere synesthesie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."