Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste keuze voor muziek.

Beste keuze voor muziek.

47 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
New Dawn zei:
Op 2 december heb ik om 20:15 een donkergroene tablet met (als het goed is...) 15mg 5-MeO-MiPT oraal ingenomen en ben toen lekker vroeg op bed gaan liggen om te spacen op muziek, maar het werd een moeizame avond, voor mij was die dosering te laag om visuals op te wekken (die heb ik jammer genoeg zelden met dit soort middelen) maar ik voelde wel behoorlijk wat fysiek ongemak waardoor ik niet lekker lag en me eerder een soort van rillerig voelde...

Ik was blij dat het weer voorbij was, ook de gewenste afterglow (waar ik het grotendeels voor deed) is uitgebleven.

De volgende keer neem ik het weer als ik aan het wandelen ben...
Klik om te vergroten...
Hmm, het komt soms ook wel nauw met tripmiddelen hè. Heb dat ook wel gehad dat LSD niet helemaal lekker viel, juist omdat de dosering wat te laag was.

Met "dit soort middelen" bedoel je psychedelica in het algemeen? Dat je daar zelden visuals op hebt?

Ik zat net te kijken voor 5-MeO-MiPT en zag dat het in 15 mg tabletten komt. Dat zou dus mogelijk te weinig kunnen zijn. Maar goed, persoonlijk ben ik juist wel vaak gevoelig voor middelen.

Met LSD is het trouwens bij mij ook wel geregeld zo dat ik behoefte heb om te bewegen, omdat ik anders teveel energie opbouw. Word je van 5-MeO-MiPT dan ook energiek? Is het ergens ook vergelijkbaar qua effect of totaal anders?
v
v.perspectiefLid
01-01-2024, 00:00
#2
New Dawn zei:
Op 2 december heb ik om 20:15 een donkergroene tablet met (als het goed is...) 15mg 5-MeO-MiPT oraal ingenomen en ben toen lekker vroeg op bed gaan liggen om te spacen op muziek, maar het werd een moeizame avond, voor mij was die dosering te laag om visuals op te wekken (die heb ik jammer genoeg zelden met dit soort middelen) maar ik voelde wel behoorlijk wat fysiek ongemak waardoor ik niet lekker lag en me eerder een soort van rillerig voelde...

Ik was blij dat het weer voorbij was, ook de gewenste afterglow (waar ik het grotendeels voor deed) is uitgebleven.

De volgende keer neem ik het weer als ik aan het wandelen ben...
Klik om te vergroten...
Die donkergroene van 15 had ik ook ingeslagen. Zelfs 6 teveel van de vendor gekregen, die ook als amateuristisch word beoordeeld... Dus misschien maar even testen...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Carcass op LSD, het lijkt me wel wat.

:smirk:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
New Dawn zei:
Zeker ook LSD inderdaad!

Ik heb meerdere malen op festivals een extreem indrukwekkende LSD muziekbelevenis gehad die ik nooit meer zal kunnen vergeten... Wat me vooral bijstaat is Megalopsy op een zonovergoten Psy-fi middag onder invloed van 200ug 1P-LSD, dat heeft een diepe indruk achtergelaten, van veraf hoorde ik de krankzinnige mix van "hi-tech psy" geluiden en beats die me aantrokken als een mot naar een lamp, daar heerlijk liggen chillen en lopen wandelen over het grasveld met het overweldigende decor en de muren van speakers die het geluid van werkelijk alle kanten op me af leken te blazen... Krijg nog steeds kippenvel als ik er aan terugdenk.

Thuis geprobeerd om deze muziekbelevenis te herbeleven, maar helaas, die waanzin lijkt alleen puur op zo'n moment te kunnen bestaan...

Het moet er ongeveer zo aan toegegaan zijn:

Klik om te vergroten...

Prachtig die beelden van al die mensen die daar knetterhard lopen te spacen. 😂

Ik heb zelf één specifiek enorm bijzondere LSD-ervaring met muziek gehad waarbij ik een heel rustig, mooi nummer (naam even kwijt) in 3D visueel zag ‘ontstaan’ als een landschap, waar ik vervolgens doorheen kon lopen en ook zelf veranderingen in kon aanbrengen. Niet uit te leggen natuurlijk, maar kippenvelopwekkend. Ik heb wel vaker synesthesie-achtige ervaringen gehad op LSD maar die beleving was zo hemels dat niks dat tot dusver heeft kunnen overtreffen, drugs-en-muziek-wise.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Ik heb zelf één specifiek enorm bijzondere LSD-ervaring met muziek gehad waarbij ik een heel rustig, mooi nummer (naam even kwijt) in 3D visueel zag ‘ontstaan’ als een landschap, waar ik vervolgens doorheen kon lopen en ook zelf veranderingen in kon aanbrengen. Niet uit te leggen natuurlijk, maar kippenvelopwekkend. Ik heb wel vaker synesthesie-achtige ervaringen gehad op LSD maar die beleving was zo hemels dat niks dat tot dusver heeft kunnen overtreffen, drugs-en-muziek-wise.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat niet op die visuele manier meegemaakt, maar ik kan op LSD wel vaak auditief door muziek heen navigeren. Alle lagen van de muziek worden ineens heel erg duidelijk van elkaar te onderscheiden en ik kan daar op een 3D ruimtelijke manier doorheen bewegen of misschien beter gezegd: bepaalde onderdelen dichter bij mezelf brengen om in super detail te bekijken/beluisteren.

Ik zie overigens ook vaak de muziek, maar niet zoals vaak omschreven met synesthesie, met kleuren. Ik zie de geluidsgolven en horen en voelen (niet emotie, maar de letterlijke sensaties van geluidsgolven door mijn lichaam) gaat ook door elkaar heen. Er is geen verschil meer tussen horen en voelen. De muziek hoor ik met mijn hele lichaam.

Kan niet wachten op mijn lsd trip met een vriend over een paar weekjes! Hoop dat hij muziek ook op zo'n bijzondere manier gaat ervaren! Hoop dat 'ie mijn geliefde Tipper ook kan waarderen dan. Hij vond die muziek nuchter eens too much, wat ik me goed kan voorstellen, dat heb ik nuchter ook weleens. Maar het is echt gemaakt voor trippen. (ook niet raar, het genre is Trip-hop) Als je het echt toelaat zijn zijn albums trips op zichzelf. Kan nuchter ook, maar LSD helpt. :grimacing:
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ik zie overigens ook vaak de muziek, maar niet zoals vaak omschreven met synesthesie, met kleuren. Ik zie de geluidsgolven en horen en voelen (niet emotie, maar de letterlijke sensaties van geluidsgolven door mijn lichaam) gaat ook door elkaar heen. Er is geen verschil meer tussen horen en voelen. De muziek hoor ik met mijn hele lichaam.

Kan niet wachten op mijn lsd trip met een vriend over een paar weekjes! Hoop dat hij muziek ook op zo'n bijzondere manier gaat ervaren! Hoop dat 'ie mijn geliefde Tipper ook kan waarderen dan. Hij vond die muziek nuchter eens too much, wat ik me goed kan voorstellen, dat heb ik nuchter ook weleens. Maar het is echt gemaakt voor trippen. (ook niet raar, het genre is Trip-hop) Als je het echt toelaat zijn zijn albums trips op zichzelf. Kan nuchter ook, maar LSD helpt. :grimacing:
Klik om te vergroten...

Aha, zoals op de cover art van "Tipper - Forward escape" ongeveer? :grin:

Tipper - Forward escape.jpg

Bedankt voor de Tip(per) deze ga ik aanslingeren bij mijn eerstvolgende O-PCE reisje..!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
New Dawn zei:
Aha, zoals op de cover art van "Tipper - Forward escape" ongeveer? :grin:

Bekijk bijlage 55793

Bedankt voor de Tip(per) deze ga ik aanslingeren bij mijn eerstvolgende O-PCE reisje..!
Klik om te vergroten...
Nou dat beeldt wel aardig uit wat er dan in me omgaat ja!

Hij heeft zoveel goede albums. Persoonlijk raadt ik Jettison Mind Hatch aan. Forward Escape is ook fantastisch.

Ben benieuwd wat je er op O-PCE van gaat vinden! Heb geen ervaring met dat middel. Ook goed voor muziek luisteren dus?
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ben benieuwd wat je er op O-PCE van gaat vinden! Heb geen ervaring met dat middel. Ook goed voor muziek luisteren dus?
Klik om te vergroten...

Zeker, hier mijn (mogelijk manische / te positieve) mening:

O-PCE lijkt mijn limitless te zijn... Ik "behandel mezelf" momenteel 1x per week op vrijdag met 10 tot 16mg.
Tijdens de werking voel ik mij euforisch, muziek wordt een landschap, gedachtes razen, sta helemaal open.

Deze nachten zijn een ervaring, muziek is fantastisch, een Huberman podcast luisteren is hyper-fascinerend.
Ik gebruik het functioneel, als zelfontplooiingsmiddel, mijn verleden verwerken en de toekomst manifesteren.

Het meeste plezier heb ik aan de nasleep:
  • Een aantal dagen een anti depressief effect, zoals bij een ketamine behandeling.
  • Een aantal dagen een hypomanisch effect met verhoogde positiviteit en creativiteit.
Let goed op: De grens tussen "normaal" en "manisch" wordt extreem vaag!

Doe je het te vaak? Dan heb je niet door dat je de realiteit uit het oog verliest.
Het ergste: Je vindt dat helemaal niet erg want je bent absoluut in de wolken!

Ik gebruik het vooral liggend in bed, als ik loop heb ik de muren nodig en is de kans groot dat ik misselijk word.
Het middel schijnt helaas niet bij iedereen hetzelfde uit te pakken, lees je in op Reddit als je er interesse in hebt!

Lijstje van effecten die ik gemerkt heb, geleend van PsychonautWiki:
  • Internal hallucination (settings, sceneries, and landscapes; perspective hallucinations and scenarios and plots)
  • Physical euphoria
  • Anxiety suppression
  • Cognitive euphoria
  • Conceptual thinking
  • Creativity enhancement
  • Disinhibition
  • Mania
  • Immersion enhancement
  • Increased music appreciation <<<<
  • Introspection
  • Motor control loss
  • Stimulation
  • Nausea
Bekijk ook de overige effecten! Ik heb ze nog niet meegemaakt maar anderen zullen daar wellicht wel tegenaan lopen.

Toevoeging: Waarschijnlijk zul je die nacht niet genoeg slapen, begin op tijd en zorg dat je de dag erna niet vroeg op hoeft...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."