#1
Carcass op LSD, het lijkt me wel wat.
![:smirk:]()
Zeker ook LSD inderdaad!
Ik heb meerdere malen op festivals een extreem indrukwekkende LSD muziekbelevenis gehad die ik nooit meer zal kunnen vergeten... Wat me vooral bijstaat is Megalopsy op een zonovergoten Psy-fi middag onder invloed van 200ug 1P-LSD, dat heeft een diepe indruk achtergelaten, van veraf hoorde ik de krankzinnige mix van "hi-tech psy" geluiden en beats die me aantrokken als een mot naar een lamp, daar heerlijk liggen chillen en lopen wandelen over het grasveld met het overweldigende decor en de muren van speakers die het geluid van werkelijk alle kanten op me af leken te blazen... Krijg nog steeds kippenvel als ik er aan terugdenk.
Thuis geprobeerd om deze muziekbelevenis te herbeleven, maar helaas, die waanzin lijkt alleen puur op zo'n moment te kunnen bestaan...
Het moet er ongeveer zo aan toegegaan zijn:
Ik heb dat niet op die visuele manier meegemaakt, maar ik kan op LSD wel vaak auditief door muziek heen navigeren. Alle lagen van de muziek worden ineens heel erg duidelijk van elkaar te onderscheiden en ik kan daar op een 3D ruimtelijke manier doorheen bewegen of misschien beter gezegd: bepaalde onderdelen dichter bij mezelf brengen om in super detail te bekijken/beluisteren.Ik heb zelf één specifiek enorm bijzondere LSD-ervaring met muziek gehad waarbij ik een heel rustig, mooi nummer (naam even kwijt) in 3D visueel zag ‘ontstaan’ als een landschap, waar ik vervolgens doorheen kon lopen en ook zelf veranderingen in kon aanbrengen. Niet uit te leggen natuurlijk, maar kippenvelopwekkend. Ik heb wel vaker synesthesie-achtige ervaringen gehad op LSD maar die beleving was zo hemels dat niks dat tot dusver heeft kunnen overtreffen, drugs-en-muziek-wise.
Ik zie overigens ook vaak de muziek, maar niet zoals vaak omschreven met synesthesie, met kleuren. Ik zie de geluidsgolven en horen en voelen (niet emotie, maar de letterlijke sensaties van geluidsgolven door mijn lichaam) gaat ook door elkaar heen. Er is geen verschil meer tussen horen en voelen. De muziek hoor ik met mijn hele lichaam.
Kan niet wachten op mijn lsd trip met een vriend over een paar weekjes! Hoop dat hij muziek ook op zo'n bijzondere manier gaat ervaren! Hoop dat 'ie mijn geliefde Tipper ook kan waarderen dan. Hij vond die muziek nuchter eens too much, wat ik me goed kan voorstellen, dat heb ik nuchter ook weleens. Maar het is echt gemaakt voor trippen. (ook niet raar, het genre is Trip-hop) Als je het echt toelaat zijn zijn albums trips op zichzelf. Kan nuchter ook, maar LSD helpt.![]()

Nou dat beeldt wel aardig uit wat er dan in me omgaat ja!Aha, zoals op de cover art van "Tipper - Forward escape" ongeveer?
Bekijk bijlage 55793
Bedankt voor de Tip(per) deze ga ik aanslingeren bij mijn eerstvolgende O-PCE reisje..!
Ben benieuwd wat je er op O-PCE van gaat vinden! Heb geen ervaring met dat middel. Ook goed voor muziek luisteren dus?
Nee joh 20mg nasaal, instant sprookjesbos (don't)Met 5-MeO-MiPT kan je beter stapelen dan de dosis in één keer innemen. Dan kan je de fysieke overstimulatie aardig voorkomen en kan je ook stapsgewijs kijken/aanvoelen hoe diep je wil trippen.
Wat ik doe: om de 30 minuten 5 mg 5-MeO-MiPT nemen (volumetrisch gedoseerd). Dit doe je bijvoorbeeld drie keer, dus totaal 15 mg. En mocht je dan nóg een redose willen, dan eerst eventjes 45 minuten wachten met innemen.
Allemaal van @Proxima geleerd 😍
Hmm, het komt soms ook wel nauw met tripmiddelen hè. Heb dat ook wel gehad dat LSD niet helemaal lekker viel, juist omdat de dosering wat te laag was.
Met "dit soort middelen" bedoel je psychedelica in het algemeen? Dat je daar zelden visuals op hebt?
Ik zat net te kijken voor 5-MeO-MiPT en zag dat het in 15 mg tabletten komt. Dat zou dus mogelijk te weinig kunnen zijn. Maar goed, persoonlijk ben ik juist wel vaak gevoelig voor middelen.
Met LSD is het trouwens bij mij ook wel geregeld zo dat ik behoefte heb om te bewegen, omdat ik anders teveel energie opbouw. Word je van 5-MeO-MiPT dan ook energiek? Is het ergens ook vergelijkbaar qua effect of totaal anders?
The experience can be broken up into two stages; the first half feels stimulating and entactogenic whilst the second half feels more similar to a traditional tryptamine psychedelic like psilocybin mushrooms or LSD.
Die donkergroene van 15 had ik ook ingeslagen. Zelfs 6 teveel van de vendor gekregen, die ook als amateuristisch word beoordeeld... Dus misschien maar even testen...
Met 5-MeO-MiPT kan je beter stapelen dan de dosis in één keer innemen. Dan kan je de fysieke overstimulatie aardig voorkomen en kan je ook stapsgewijs kijken/aanvoelen hoe diep je wil trippen.
Wat ik doe: om de 30 minuten 5 mg 5-MeO-MiPT nemen (volumetrisch gedoseerd). Dit doe je bijvoorbeeld drie keer, dus totaal 15 mg. En mocht je dan nóg een redose willen, dan eerst eventjes 45 minuten wachten met innemen.
Allemaal van @Proxima geleerd 😍
We got your back manFijn dat ik dankzij dit forum besef dat ik meer drugs moet gaan gebruiken ..!![]()
Goeie toevoeging 😍 Helemaal mee eens!Lage dosis phenibut (1 gram). Is niet trippend oid, maar muziek klinkt dan gewoon heel goed!
Ik heb nog maar één keer phenibut geprobeerd en dat was nog vóór de Russische inval van Oekraïne.Lage dosis phenibut (1 gram). Is niet trippend oid, maar muziek klinkt dan gewoon heel goed!
Zelf nooit gedaan maar had eens gehoord dat phenibut wel iets vergelijkbaar is met GHB(?) Weet je misschien of dat klopt?Lage dosis phenibut (1 gram). Is niet trippend oid, maar muziek klinkt dan gewoon heel goed!
Ik zou zeggen, probeer het een aantal keer en speel ook een beetje met de dosis. Voor mij is 600mg bijv. meer dan voldoende. Anderen hebben 3 gram nodig. Verwacht ook niet teveel, phenibut werkt opzich heel subtiel. Je voelt je wat lekkerder, kleuren worden helderder, muziek klinkt supergoed , wordt spraakzamer en socialer. Vooral icm met (veel) koffie werkt het voor mij gewoon als een upper. Probeer het ook in te nemen op een lege maag, het kan met een volle maag enkele uren duren voordat het werkt.Ik merkte er toen niet echt iets van, maar had toen ongetwijfeld ook cannabis gebruikt. Daarna heb ik het nooit meer geprobeerd.
Nee, totaal niet. Naar mijn weten werkt phenibut ook primair niet op GABA-B zoals GHB, maar op VGCC (https://en.wikipedia.org/wiki/Voltage-gated_calcium_channel), net zoals andere gabapentinoids.Zelf nooit gedaan maar had eens gehoord dat phenibut wel iets vergelijkbaar is met GHB(?) Weet je misschien of dat klopt?
Met een normale dosis Moxy blijf je redelijk goed bij gedachten, het geluid is daardoor niet verwarrend zoals dat met bijvoorbeeld (teveel) LSD wel kan zijn en je kan je daardoor helemaal op de muziek focussen.Nooit 5-MeO-MiPT gedaan maar dat is dan wel interessant. Kun je me vertellen hoe dat verschilt van LSD qua muziek luisteren @Proxima?
Dit inderdaad, IIRC ongeveer 8 maal zo sterk op VDCC/VGCC als GABA?Nee, totaal niet. Naar mijn weten werkt phenibut ook primair niet op GABA-B zoals GHB, maar op VGCC (https://en.wikipedia.org/wiki/Voltage-gated_calcium_channel), net zoals andere gabapentinoids.
Phenibut is inderdaad ook een goede.En voor mij is het een groot raadsel waarom muziek zo goed klinkt op phenibut. Google maar is op "phenibut music enhancement", zijn goede discussies over te vinden.
Oké ik ben om!Met een normale dosis Moxy blijf je redelijk goed bij gedachten, het geluid is daardoor niet verwarrend zoals dat met bijvoorbeeld (teveel) LSD wel kan zijn en je kan je daardoor helemaal op de muziek focussen.
De muziek is dan alsof je een spreekwoordelijke stoffen doek over je oren weghaalt; alles in de muziek is opeens transparanter, gedetailleerder en je begrijpt de diepere lagen waarvan je voorheen niet wist dat ze bestonden.
Ik ben ook iemand die nuchter gewoon op de bank naar een volledig album kan luisteren zonder iets anders te doen, voor mij is muziek de beste entheogeen aller tijden en Moxy versterkt bij mij dat entheogene gevoel van muziek.
Verschil met LSD is vooral dat je met LSD erg nauw de correcte dosis moet nemen (niet te weinig om het goed te blijven voelen en niet te veel om in de verwarring wel die schoonheid te kunnen appreciëren) om van de muziek te kunnen genieten, met Moxy is dat veel voorspelbaarder en IMHO zuiverder.Hoe je dat omschrijft van die spreekwoordelijke stoffen doek weghalen doet me eigenlijk ook wel denken aan mijn ervaring met muziek luisteren op LSD. Alles komt veel helderder en directer binnen. Maar ik ben erg benieuwd naar daadwerkelijk muziek luisteren op Moxy. En ook naar de trip zelf.
drugsforum.nl
Moxy heeft zeker kruistolerantie, alleen wel veel minder dan LSD.Ik neem aan dat er wel enige sprake zal zijn van kruistolerantie met andere psychedelica. Over een paar weekjes heb ik een LSD trip gepland staan, dus zal ik even uitzoeken hoe dat precies zit.
Heb inderdaad wel dat de trip op LSD soms zo sterk wordt dat gewoon lekker stil zitten muziek te luisteren moeilijk gaat.Verschil met LSD is vooral dat je met LSD erg nauw de correcte dosis moet nemen (niet te weinig om het goed te blijven voelen en niet te veel om in de verwarring wel die schoonheid te kunnen appreciëren) om van de muziek te kunnen genieten, met Moxy is dat veel voorspelbaarder en IMHO zuiverder.
Kan dat ook met tablets of moet je dan per se volumetrisch doseren? (Met freebase in water)Let dan overigens wel op dat je het dosseerd zoals @HappyMind het beschreef in deze post:
Bedoel je niet tolerantie?Moxy heeft zeker kruistolerantie, alleen wel veel minder dan LSD.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."