Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste keuze voor muziek.

Beste keuze voor muziek.

47 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
v
v.perspectiefLid
01-01-2024, 00:00
Hallo,

Nieuw op het forum, maar kijk hier wel al een tijd rond. Heb geprobeerd te zoeken naar welke middelen heb beste zijn om muziek op te luisteren, maar heb hier niet concreet antwoord op gevonden

Ik heb zelf ondervonden 5-meo-mipt hierbij te waarderen. Heeft iemand nog een aanrader voor?

Ik zoek niet iets wat het geluid alleen vervormd. Het liefst verhoog ik mijn waardering voor de muziek

Hartelijk dank!
S
SnuffelaarLid
4-ho-met
P
ProximaLid
v.perspectief zei:
Ik heb zelf ondervonden 5-meo-mipt hierbij te waarderen. Heeft iemand nog een aanrader voor?
Klik om te vergroten...
Tot nu toe is voor mij 5-MeO-MiPT echt de allerbeste gebleken om muziek mee te luisteren, gevolgd door LSD.

Muziek ermee luisteren is 茅茅n van de hoofdredenen waarom ik zo vaak Moxy (5-MeO-MiPT) heb gebruikt.

Vroeger waren er veel verhalen over 5-MeO-DiPT (Foxy) dat nog beter hiervoor zou zijn, echter is het in mijn ervaring alleen bijna net zo goed als Moxy.
v
v.perspectiefLid
Bedankt,

Dan ben ik jammergenoeg al bij de beste uitgekomen blijkbaar.

Lsd heb ik in mijn bezit en ga ik in de komende tijd voor het eerst proberen.
Al-lad heb ik wel meermaals gedaan en was ook zeker geweldig om muziek op te luisteren.

Foxy stond al op de bucketlist. Dus dat komt ooit nog wel. Fijn weekend.
M
MindlessLid
LSD zonder twijfel. Tenminste van alles wat ik heb gedaan.

Een week geleden nog gedaan en kon echt de muziek in duiken, alle lagen veel beter van elkaar onderscheiden en hele subtiele geluiden op de achtergrond helemaal naar voren halen. Ik heb erdoor allemaal dingen in muziek ontdekt die ik eerder niet had gehoord. Het is ook niet dat ik het erbij verzin tijdens de trip, want ik heb het naderhand nuchter gecheckt en die dingen zitten er echt in, alleen heel zacht op de achtergrond, terwijl ik er tijdens de trip zeg maar auditief op in kon zoomen en die geluiden/lagen in super detail kon horen.

Met LSD ben ik ook altijd gefascineerd door de afzonderlijke geluiden op zichzelf, meer dan per se het muzieknummer als geheel. De daadwerkelijke trilling van de lucht dus. Daarom zet ik vaak ook speciale trip muziek op tijdens LSD die hiervoor bedoeld is en dan met name de artiest Tipper. Nuchter luister ik er niet zoveel naar ook al is het zo knap gemaakt, maar trippend wordt het enorm interessante intense luister muziek waar je echt puur bezig bent met luisteren en verder niets. Alle aandacht gaat dan naar 1 ding wat het zo bijzonder maakt. Dit album heb ik een paar keer helemaal geluisterd van begin tot eind tijdens LSD vorige week en is INSANE:

Echt werkelijk niet te geloven wat je meemaakt dan. Je wordt helemaal opgezogen door de muziek en ziet/hoort het verschil niet meer tussen de muziek en jezelf. Raad het iedereen aan.

Nooit 5-MeO-MiPT gedaan maar dat is dan wel interessant. Kun je me vertellen hoe dat verschilt van LSD qua muziek luisteren @Proxima?
v
v.perspectiefLid
Mindless zei:
LSD zonder twijfel. Tenminste van alles wat ik heb gedaan.

Een week geleden nog gedaan en kon echt de muziek in duiken, alle lagen veel beter van elkaar onderscheiden en hele subtiele geluiden op de achtergrond helemaal naar voren halen. Ik heb erdoor allemaal dingen in muziek ontdekt die ik eerder niet had gehoord. Het is ook niet dat ik het erbij verzin tijdens de trip, want ik heb het naderhand nuchter gecheckt en die dingen zitten er echt in, alleen heel zacht op de achtergrond, terwijl ik er tijdens de trip zeg maar auditief op in kon zoomen en die geluiden/lagen in super detail kon horen.

Met LSD ben ik ook altijd gefascineerd door de afzonderlijke geluiden op zichzelf, meer dan per se het muzieknummer als geheel. De daadwerkelijke trilling van de lucht dus. Daarom zet ik vaak ook speciale trip muziek op tijdens LSD die hiervoor bedoeld is en dan met name de artiest Tipper. Nuchter luister ik er niet zoveel naar ook al is het zo knap gemaakt, maar trippend wordt het enorm interessante intense luister muziek waar je echt puur bezig bent met luisteren en verder niets. Alle aandacht gaat dan naar 1 ding wat het zo bijzonder maakt. Dit album heb ik een paar keer helemaal geluisterd van begin tot eind tijdens LSD vorige week en is INSANE:

Echt werkelijk niet te geloven wat je meemaakt dan. Je wordt helemaal opgezogen door de muziek en ziet/hoort het verschil niet meer tussen de muziek en jezelf. Raad het iedereen aan.

Nooit 5-MeO-MiPT gedaan maar dat is dan wel interessant. Kun je me vertellen hoe dat verschilt van LSD qua muziek luisteren @Proxima?
Klik om te vergroten...
Bedankt,

Ik zal je linkje proberen tijdens de trip!

De eerste x voor mij 5-meo-mipt hallucineerde ik zelfs muziek. Op 10 mg oraal, misschien iets te enthousiast. Gelukkig is het goed verlopen.

Goed weekend!
v
v.perspectiefLid
Snuffelaar zei:
4-ho-met
Klik om te vergroten...
Bedankt,

4-ho-met zal ik dan in de komende tijd proberen.

Goed weekend.
M
MindlessLid
v.perspectief zei:
Bedankt,

Ik zal je linkje proberen tijdens de trip!

De eerste x voor mij 5-meo-mipt hallucineerde ik zelfs muziek. Op 10 mg oraal, misschien iets te enthousiast. Gelukkig is het goed verlopen.

Goed weekend!
Klik om te vergroten...
Raak best wel ge茂nteresseerd in die 5-MeO-MiPT

Met LSD zie ik ook geregeld de muziek als trillingen door de lucht. Ook voelt het veel meer als luisteren met letterlijk mijn hele lichaam ipv slechts met mijn oren, omdat ik alle geluidsgolven letterlijk door mijn lichaam voel gaan.

Benieuwd wat je van Tipper vindt tijdens je trip! Laat vooral ff van je horen erna! Heb je een beetje goede speakers/headset/oordopjes? Dat is namelijk wel erg bevorderlijk voor de beleving.
N
New DawnLid
O-PCE, Oraal ~15mg, liggend in bed, noise-cancelling koptelefoon op (Entheogenic doet het goed bij mij...) ogen dicht en ik maak een euforisch reisje door muzikale landschappen.
N
New DawnLid
Mindless zei:

Met LSD zie ik ook geregeld de muziek als trillingen door de lucht. Ook voelt het veel meer als luisteren met letterlijk mijn hele lichaam ipv slechts met mijn oren, omdat ik alle geluidsgolven letterlijk door mijn lichaam voel gaan.

Benieuwd wat je van Tipper vindt tijdens je trip! Laat vooral ff van je horen erna! Heb je een beetje goede speakers/headset/oordopjes? Dat is namelijk wel erg bevorderlijk voor de beleving.
Klik om te vergroten...

Op 2 december heb ik om 20:15 een donkergroene tablet met (als het goed is...) 15mg 5-MeO-MiPT oraal ingenomen en ben toen lekker vroeg op bed gaan liggen om te spacen op muziek, maar het werd een moeizame avond, voor mij was die dosering te laag om visuals op te wekken (die heb ik jammer genoeg zelden met dit soort middelen) maar ik voelde wel behoorlijk wat fysiek ongemak waardoor ik niet lekker lag en me eerder een soort van rillerig voelde...

Ik was blij dat het weer voorbij was, ook de gewenste afterglow (waar ik het grotendeels voor deed) is uitgebleven.

De volgende keer neem ik het weer als ik aan het wandelen ben...
v
v.perspectiefLid
Mindless zei:

Klik om te vergroten...
Ja, die moxy vind ik ook echt een aanrader.

Nou ik ook zin in de lsd haha. Volgens de dealer is het 150 mcg(dat neem ik wel met een korreltje zout). Dus denk ook wel dat een hele zegel gepast is.

Ja ik heb ge茂nvesteerd in een jbl boombox 3 dus dat komt goed. Ik ben niet zo technologisch aangelegd dus als ik snap hoe laat ik dat wel weten.

Happy trips!
H
HappyMindLid
New Dawn zei:
Op 2 december heb ik om 20:15 een donkergroene tablet met (als het goed is...) 15mg 5-MeO-MiPT oraal ingenomen en ben toen lekker vroeg op bed gaan liggen om te spacen op muziek, maar het werd een moeizame avond, voor mij was die dosering te laag om visuals op te wekken (die heb ik jammer genoeg zelden met dit soort middelen) maar ik voelde wel behoorlijk wat fysiek ongemak waardoor ik niet lekker lag en me eerder een soort van rillerig voelde...

Ik was blij dat het weer voorbij was, ook de gewenste afterglow (waar ik het grotendeels voor deed) is uitgebleven.

Klik om te vergroten...
Met 5-MeO-MiPT kan je beter stapelen dan de dosis in 茅茅n keer innemen. Dan kan je de fysieke overstimulatie aardig voorkomen en kan je ook stapsgewijs kijken/aanvoelen hoe diep je wil trippen.

Wat ik doe: om de 30 minuten 5 mg 5-MeO-MiPT nemen (volumetrisch gedoseerd). Dit doe je bijvoorbeeld drie keer, dus totaal 15 mg. En mocht je dan n贸g een redose willen, dan eerst eventjes 45 minuten wachten met innemen.

Allemaal van @Proxima geleerd 馃槏
M
MindlessLid
New Dawn zei:

Klik om te vergroten...
Hmm, het komt soms ook wel nauw met tripmiddelen h猫. Heb dat ook wel gehad dat LSD niet helemaal lekker viel, juist omdat de dosering wat te laag was.

Met "dit soort middelen" bedoel je psychedelica in het algemeen? Dat je daar zelden visuals op hebt?

Ik zat net te kijken voor 5-MeO-MiPT en zag dat het in 15 mg tabletten komt. Dat zou dus mogelijk te weinig kunnen zijn. Maar goed, persoonlijk ben ik juist wel vaak gevoelig voor middelen.

Met LSD is het trouwens bij mij ook wel geregeld zo dat ik behoefte heb om te bewegen, omdat ik anders teveel energie opbouw. Word je van 5-MeO-MiPT dan ook energiek? Is het ergens ook vergelijkbaar qua effect of totaal anders?
v
v.perspectiefLid
New Dawn zei:

Klik om te vergroten...
Die donkergroene van 15 had ik ook ingeslagen. Zelfs 6 teveel van de vendor gekregen, die ook als amateuristisch word beoordeeld... Dus misschien maar even testen...
S
SnuffelaarLid
HappyMind zei:
Met 5-MeO-MiPT kan je beter stapelen dan de dosis in 茅茅n keer innemen. Dan kan je de fysieke overstimulatie aardig voorkomen en kan je ook stapsgewijs kijken/aanvoelen hoe diep je wil trippen.

Wat ik doe: om de 30 minuten 5 mg 5-MeO-MiPT nemen (volumetrisch gedoseerd). Dit doe je bijvoorbeeld drie keer, dus totaal 15 mg. En mocht je dan n贸g een redose willen, dan eerst eventjes 45 minuten wachten met innemen.

Klik om te vergroten...
Nee joh 20mg nasaal, instant sprookjesbos (don't)
N
New DawnLid
Mindless zei:
Hmm, het komt soms ook wel nauw met tripmiddelen h猫. Heb dat ook wel gehad dat LSD niet helemaal lekker viel, juist omdat de dosering wat te laag was.
Klik om te vergroten...

Daar zeg je wat inderdaad... Ik zou met dit middel wat hoger kunnen doseren dan ik deed...

Ik had het vermoeden dat ik visuals onbewust blokkeerde doordat ik me er niet voor open stelde,
alsof ik de visuals onderdrukte doordat ik me krampachtig probeerde vast te houden aan stabiliteit.

Mindless zei:
Met "dit soort middelen" bedoel je psychedelica in het algemeen? Dat je daar zelden visuals op hebt?
Klik om te vergroten...

Ja, een trip blijft bij mij tegenwoordig vaak in een fysiek "voorportaal stadium" hangen.
Ik voel bij veel middelen dezelfde trippy bodyload: rubberig, verdoofd, verward, vreemd.

Bij mijn eerste 'normaal gedoseerde' paddo trip (~25 jaar geleden, bakje van de smartshop) kwam de houten vloer als vanzelf tot leven en stroomde deze als een modderige rivier om tafelpoten heen om uiteindelijk bij de muur onder de plint door het huis te verlaten... Twee seconden naar houtnerven kijken was voldoende om ze van plat 2D omhoog te zien komen tot een 3D wereld vol extreem realistische diepgang.

Tegenwoordig weeg ik mijn inname exact af, en ben ik daar vermoedelijk gewoon te voorzichtig mee, en moet ik me daardoor echt bewust openstellen voor visuals... Als ik met een zachte ongefocuste blik langdurig naar 1 punt staar dan wil de boel nog wel op gang komen, maar dat lukt me zonder psychedelica ook. Als ik moe ben, kan ik met dezelfde ongefocuste blik de straatstenen in beweging krijgen alsof ik lichtelijk zit te trippen.

Op 100ug 1P-LSD heb ik praktisch geen visuals, dat begint bij mij pas vanaf 200ug.
Ik heb nooit 2C-B visuals gezien (~20mg was te weinig), maar had wel de bodyload.
Hetzelfde met 2C-E, 2C-B-Fly, Mescaline / Escaline / MAL, 伪MT, DOC, ...

20mg 4-HO-MET / 4-HO-MiPT doet me weinig, pas vanaf 40mg komt de boel bij mij tot leven, een natte zwarte kunststof brug begroeid met met korstmosjes lijkt dan extreem overtuigend doorzichtig te zijn, alsof er planten onder een transparant stuk plexiglas groeiden.

DMT krijgt mij wel op een extreem visuele bestemming, maar dat neem ik in tot ik er genoeg van heb. (als ik durf...)

Mindless zei:
Ik zat net te kijken voor 5-MeO-MiPT en zag dat het in 15 mg tabletten komt. Dat zou dus mogelijk te weinig kunnen zijn. Maar goed, persoonlijk ben ik juist wel vaak gevoelig voor middelen.
Klik om te vergroten...

Ja, denk het ook, PsychonautWiki noemt 15mg 'common / strong', maar dat advies lijkt voor mijn systeem een beetje aan de lage kant te zijn.
Dat ze 20mg+ als heavy bestempelen is dan eigenlijk iets dat ik naast me neer moet leggen om te kijken waar voor mij de 'heavy' grens ligt.

Mindless zei:
Met LSD is het trouwens bij mij ook wel geregeld zo dat ik behoefte heb om te bewegen, omdat ik anders teveel energie opbouw. Word je van 5-MeO-MiPT dan ook energiek? Is het ergens ook vergelijkbaar qua effect of totaal anders?
Klik om te vergroten...

Het heeft inderdaad een energiek begin:

The experience can be broken up into two stages; the first half feels stimulating and entactogenic whilst the second half feels more similar to a traditional tryptamine psychedelic like psilocybin mushrooms or LSD.
Klik om te vergroten...

... dus zou het zomaar kunnen zijn dat ik mijn energie niet kwijt kon, dat ik liggend in bed het fysieke voorportaal bereikte waar ik wat lag te spartelen tot de deur eindelijk open zou gaan, niet beseffende dat ik deze zelf had kunnen openduwen door gewoon wat meer te nemen... De volgende keer ga ik pas na de energie fase horizontaal.

v.perspectief zei:
Die donkergroene van 15 had ik ook ingeslagen. Zelfs 6 teveel van de vendor gekregen, die ook als amateuristisch word beoordeeld... Dus misschien maar even testen...
Klik om te vergroten...

Die van mij heb ik sinds juli 2021 in huis, gekocht bij een vendor waar ik tot nu toe 10+ bestellingen geplaatst heb en nog geen enkel probleem mee ervaren heb, het middel doet waarschijnlijk zijn best, maar ik heb er denk ik gewoon nog niet genoeg van binnen gekregen. Ik heb nog 45mg liggen waar ik eens halfjes van kan gaan stapelen tot ik ben waar ik wil zijn, dus ik ga ze zeker (nog eens op mezelf) testen!

Ik ben denk ik (als ik alleen trip) te voorzichtig, met mijn tripmaten erbij werp ik mezelf veel verder de diepte in.

HappyMind zei:

Klik om te vergroten...

Wat grappig, ik heb ooit op dit forum eenzelfde advies gegeven aan iemand over het opsplitsen van 4-HO-MET in meerdere doseringen, tijd dat ik dat advies eens op dit middel ga toepassen, bedankt voor de herinnering!

Door hier te typen zijn mijn 'grootste drugsproblemen' boven water gekomen:

1. Blijkbaar gebruik ik gewoon veel te weinig drugs.
2. Blijkbaar mis ik de 'groepsdrug' van mijn tripmaten.

Dit hele verhaal uittypen voelt wel een beetje als een vuja de maar ach...

Fijn dat ik dankzij dit forum besef dat ik meer drugs moet gaan gebruiken ..! :grin:
M
MindlessLid
New Dawn zei:
Fijn dat ik dankzij dit forum besef dat ik meer drugs moet gaan gebruiken ..! :grin:
Klik om te vergroten...
We got your back man :tonguewink: we're here for ya.

Toch wel met aardig wat middelen ervaring dus.

Ik ben zelf ook heel bekend met dat "voorportaal stadium" dat je noemt: Dat je de stof wel voelt werken maar dat je niet echt de trip in komt en daardoor vooral de bodyload merkt.

Soms is het dan een kwestie van hoger doseren om door die barri猫re te breken maar het is me ook vaak gelukt met concentratie op mijn omgeving. Of meditatie, wat je het ook wilt noemen. In ieder geval: loslaten van je normale gedachten die ofwel met verleden of toekomst bezig zijn en aandacht geven aan je zintuiglijke waarneming: dat wat n煤 gebeurt. Er kan dan een moment komen dat je de trip zo inglijdt.

Misschien gek om te horen, maar probeer tijdens het observeren van je omgeving eens bewust een kleine glimlach op je mond te brengen. Dit haalt het serieuze er vanaf en maakt het veel makkelijker om in die staat van vreugde en verwondering te komen. Heel simpel maar heel effectief.
Z
ZeebatsLid
Lage dosis phenibut (1 gram). Is niet trippend oid, maar muziek klinkt dan gewoon heel goed!
H
HappyMindLid
brdrstr zei:
Lage dosis phenibut (1 gram). Is niet trippend oid, maar muziek klinkt dan gewoon heel goed!
Klik om te vergroten...
Goeie toevoeging 馃槏 Helemaal mee eens!
H
Hippie LangwausLid
brdrstr zei:
Klik om te vergroten...
Ik heb nog maar 茅茅n keer phenibut geprobeerd en dat was nog v贸贸r de Russische inval van Oekra茂ne.

Ik merkte er toen niet echt iets van, maar had toen ongetwijfeld ook cannabis gebruikt. Daarna heb ik het nooit meer geprobeerd.

Misschien zal ik nog eens een poging wagen nu ik een maand geen THC wil gebruiken. Ik mis nu een beetje hoe ik met THC intens van muziek kan genieten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."