Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSeptum scheef door 3mmc

Septum scheef door 3mmc

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JantjehabajLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik nu 1,5 jaar bijna elk weekend 3mmc en snuif het best veel. Het is me de laatste tijd opgevallen dat ik maar door 1 neusgat nu kan ademen. Ik vroeg me af wat dat was en ben dus gaan googlen. Het blijk dus dat mijn neustussenschot scheef is gaan staan en dit zorgt voor problemen met adem halen. Ik heb een vraag aan mede gebruikers of die hier ook last van hebben. Ben een beetje bang dat in de enigste ben die dit probleem heeft
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zou t even laten checken bij de huisarts!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Je hebt jezelf gediagnosticeerd via Google?
Klik om te vergroten...
Mijn oor doet pijn, even googelen.





Ik wil graag gecremeerd worden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jantjehabaj zei:
Ik gebruik nu 1,5 jaar bijna elk weekend 3mmc en snuif het best veel. Het is me de laatste tijd opgevallen dat ik maar door 1 neusgat nu kan ademen. Ik vroeg me af wat dat was en ben dus gaan googlen. Het blijk dus dat mijn neustussenschot scheef is gaan staan en dit zorgt voor problemen met adem halen. Ik heb een vraag aan mede gebruikers of die hier ook last van hebben. Ben een beetje bang dat in de enigste ben die dit probleem heeft
Klik om te vergroten...
Je hebt jezelf gediagnosticeerd via Google? Zou het zeker even laten checken bij de huisarts.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dokter hoohle, de beste thuisdokter voor extreme hersentumor, hartaanval en kanker diagnoses.

Gewoon laten nakijken bij de huisarts. Die heeft gestudeerd om dit soort zaken te beoordelen.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuiven met je andere neusgat dan snuif je hem weer recht
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
De pen is van je zus zei:
Snuiven met je andere neusgat dan snuif je hem weer recht
Klik om te vergroten...
Er moet vast wel iemand zijn die dit leest en denkt "Oh ja, dat klinkt wel logisch."

POV:
1000024668.jpg
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#8
Allereerst, nooit googlen.

Niet meer snuiven en zo snel mogelijk naar laten kijken door je huisarts.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cardboard zei:
Allereerst, nooit googlen.
Klik om te vergroten...
Zeker niet als je in een paniekaanval zit. Als ik Google moet geloven, dan heb ik onderhand alle mogelijke hart- en vaatziekten gehad en overwonnen at the old age of 23.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zweevteev zei:
Er moet vast wel iemand zijn die dit leest en denkt "Oh ja, dat klinkt wel logisch."

POV:
Bekijk bijlage 54729
Klik om te vergroten...
[De woorden van] - Amanda 16 jaar oud.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jantjehabaj zei:
Ik gebruik nu 1,5 jaar bijna elk weekend 3mmc en snuif het best veel. Het is me de laatste tijd opgevallen dat ik maar door 1 neusgat nu kan ademen. Ik vroeg me af wat dat was en ben dus gaan googlen. Het blijk dus dat mijn neustussenschot scheef is gaan staan en dit zorgt voor problemen met adem halen. Ik heb een vraag aan mede gebruikers of die hier ook last van hebben. Ben een beetje bang dat in de enigste ben die dit probleem heeft
Klik om te vergroten...
Speculeren is niet toegestaan :upsidedown:
Een scheef neustussenschot krijg je niet door snuiven. Dat komt aangeboren voor of door een flinke tets op je neus.
Zelf heb ik er ook last van maar dat komt door een drietal aanvarinkjes met hardere voorwerpen dan mijn neus...
Je neus zal verstopt zitten door alle zooi die erin zit. Tijdje stoppen en spoelen met zoutoplossing werkt goed.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
DjYella zei:
Een scheef neustussenschot krijg je niet door snuiven.
Klik om te vergroten...
Je kan je neustussenschot goed kapot krijgen (ontstoken, doorboord, bebloed, scheef, krom) door drugs te snuiven, geloof me. Dat is gewoon niet een manier om iets tot je te nemen.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Je kan je neustussenschot goed kapot krijgen (ontstoken, doorboord, bebloed, scheef, krom) door drugs te snuiven, geloof me
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens dat je je neustussenschot goed kan verzieken door snuiven. Maar scheef krijgen lukt je echt niet.
Als de KNO arts op de OK een septum correctie doet (neustussenschot recht zetten) dan breken ze hem eerst.
Dat gaat met kracht, dus je neustussenschot scheef snuiven is echt onzin.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
DjYella zei:
Helemaal mee eens dat je je neustussenschot goed kan verzieken door snuiven. Maar scheef krijgen lukt je echt niet.
Als de KNO arts op de OK een septum correctie doet (neustussenschot recht zetten) dan breken ze hem eerst.
Dat gaat met kracht, dus je neustussenschot scheef snuiven is echt onzin.
Klik om te vergroten...
Ik zou denken dat een ontsteking en een verdikking van het weefsel zo uit de hand kan lopen dat het scheef gaat groeien, maar dat is dan misschien niet zoals medisch omschreven als scheve septum.

ik doe ook maar een duit in het zakje, verder geen idee
R
ReleaveLid
01-01-2024, 00:00
#15
Echt alleen maar verschuiven kan denk ik niet zomaar zonder dat er ook beschadigingen hebben plaats gevonden.

Er kan van alles gebeuren door snuiven idd. Ontstekingen, verdikkingen, perforatie, polypen. Ik zou zeggen 4 weken helemaal niets snuiven, je neusholtes na de eerst week af en toe met een neusdouche en zoutwater van de drogist spoelen, en even alles laten helen.
Mocht je neus nog steeds dicht zitten aan het einde van deze periode, dan naar de huisarts. Tenzij je ook echt met je ogen ziet dat je neusschot plotseling scheef staat natuurlijk. In dat geval zou ik direct naar je huisarts gaan.
D
DaapStaafLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wilde hier ff op reageren..

Verschuiven kan zeker wel. Is bij mij zelf gebeurd. Tot 2023 had ik maar een paar keer gesnoven (pep vooral) en na dit jaar omgeveer de helft, dus 25ish van de 52 zaterdagen 3mmc/3cmc gesnoven te hebben (wel flinke hoeveelheden, elke keer binges), is ie scheef gegaan (naar rechts) wat eerst nooit zo was. Dus rechterneusgat krijgt veel minder adem binnen dan links. Reukvermogen zo goed als weg. Continu loopneus. Heb t na laten kijken en er is ‘geen aantoonbare drugs schade’. Erg bijzondere conclusie - Maargoed, ik zit dus voor de rest van m’n leven zonder reuk en moeilijk ademhalen, droge neus, dergelijke klachten. Voorkant (neustip) die eerst hard was is nu wat beweegzamer. Lekker bommen die zooi, als je nog een werkende neus wil als je later oud en versleten bent.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb een tijdje terug een filmpje op youtube gezien (Joe Rogan?) dat erover ging dat er een patroon is van door één neusgat ademen waarbij afwisselend het ene neusgat ademt en het andere niet. Zou dat hier ook aan de hand kunnen zijn?
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jantjehabaj zei:
Ik gebruik nu 1,5 jaar bijna elk weekend 3mmc en snuif het best veel. Het is me de laatste tijd opgevallen dat ik maar door 1 neusgat nu kan ademen. Ik vroeg me af wat dat was en ben dus gaan googlen. Het blijk dus dat mijn neustussenschot scheef is gaan staan en dit zorgt voor problemen met adem halen. Ik heb een vraag aan mede gebruikers of die hier ook last van hebben. Ben een beetje bang dat in de enigste ben die dit probleem heeft
Klik om te vergroten...
Heb je ook meer negatieve dingen ervaren door je 3mmc gebruik...
J
JantjehabajLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#20
UptempoSoldaat zei:
Wilde hier ff op reageren..

Verschuiven kan zeker wel. Is bij mij zelf gebeurd. Tot 2023 had ik maar een paar keer gesnoven (pep vooral) en na dit jaar omgeveer de helft, dus 25ish van de 52 zaterdagen 3mmc/3cmc gesnoven te hebben (wel flinke hoeveelheden, elke keer binges), is ie scheef gegaan (naar rechts) wat eerst nooit zo was. Dus rechterneusgat krijgt veel minder adem binnen dan links. Reukvermogen zo goed als weg. Continu loopneus. Heb t na laten kijken en er is ‘geen aantoonbare drugs schade’. Erg bijzondere conclusie - Maargoed, ik zit dus voor de rest van m’n leven zonder reuk en moeilijk ademhalen, droge neus, dergelijke klachten. Voorkant (neustip) die eerst hard was is nu wat beweegzamer. Lekker bommen die zooi, als je nog een werkende neus wil als je later oud en versleten bent.
Klik om te vergroten...
same here🫡

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."