Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums15 uur nuchter alsnog plafonddienst

15 uur nuchter alsnog plafonddienst

42 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
LiselotjemoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoiii

ik heb vanochtend om 07:30 de laatste punt 3mmc gehad Hebben we een dag doorgehaald en ben lekker om 17:00 vandaag naar bed gegaan. Nu ben ik nog steeds wakker en kan ook niet slapen ? Iemand tips want ik word knettergek 🤣 zag iet’s soortgelijks laatst ook hier voorbij komen maar kan het niet vinden :) mijn vriend heeft meer gehad als mij en viel binnen een halfuur in slaap
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ah.. Ik ken het gevoel. Het vreselijkste wat er is als je wilt gaan slapen.
Wat ik heb geleerd is.. accepteren. Echt waar, jezelf gaan irriteren dat je niet kan slapen helpt niet. Geef je eraan over dat je (eventueel) niet slaapt. Rusten is ook wat waard. Ga even uit bed desnoods, zet een kopje thee ofzo en ga dan weer liggen.
Probeer er rust in te vinden dat je dus niet zo snel in slaap valt als je had gewild, dan kun je jezelf er ook makkelijker overheen zetten als het echt niet lukt.
Oh, andere tip: probeer eens wat ademhalingsoefeningen. Er zijn apps daarvoor die daar doorheen kunnen praten. Dan denk je iig even aan wat anders. Dan ben je iig rustig 😊
L
LiselotjemoeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lieske zei:
Ah.. Ik ken het gevoel. Het vreselijkste wat er is als je wilt gaan slapen.
Wat ik heb geleerd is.. accepteren. Echt waar, jezelf gaan irriteren dat je niet kan slapen helpt niet. Geef je eraan over dat je (eventueel) niet slaapt. Rusten is ook wat waard. Ga even uit bed desnoods, zet een kopje thee ofzo en ga dan weer liggen.
Probeer er rust in te vinden dat je dus niet zo snel in slaap valt als je had gewild, dan kun je jezelf er ook makkelijker overheen zetten als het echt niet lukt.
Oh, andere tip: probeer eens wat ademhalingsoefeningen. Er zijn apps daarvoor die daar doorheen kunnen praten. Dan denk je iig even aan wat anders. Dan ben je iig rustig 😊
Klik om te vergroten...
Ga ik doen dankjewel!! 😊Dit is echt totaal nieuw voor mij haha. Gebruik nu al een langere tijd op festivals en feesten 3mmc maar dit nog nooit gehad 🤣
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Liselotjemoe zei:
Ga ik doen dankjewel!! 😊Dit is echt totaal nieuw voor mij haha. Gebruik nu al een langere tijd op festivals en feesten 3mmc maar dit nog nooit gehad 🤣
Klik om te vergroten...
Oh nee dan snap ik je ‘paniek’ ook wel. Nergens voor nodig.. Stel he, dat je echt niet meer slaapt vannacht. Zelfs dan overleef je t morgen! Echt geen leuke dag dan, maar daar kom je ook overheen. En dan weet je zeker dat je morgen wel slaapt 😊
De angst om t niet slapen is uiteindelijk zwaarder dan het niet slapen zelf. Geloof me, ik ken het!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rust uit.

Als je morgenochtend niet hoeft te werken kunnen slaapmiddelen helpen.
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Liselotjemoe zei:
Gebruik nu al een langere tijd op festivals en feesten 3mmc maar dit nog nooit gehad 🤣
Klik om te vergroten...
Maar ik denk oprecht dat als je zo weer gaat liggen, dat je uiteindelijk gewoon lekker in slaapt valt 😘
L
LiselotjemoeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lieske zei:
Oh nee dan snap ik je ‘paniek’ ook wel. Nergens voor nodig.. Stel he, dat je echt niet meer slaapt vannacht. Zelfs dan overleef je t morgen! Echt geen leuke dag dan, maar daar kom je ook overheen. En dan weet je zeker dat je morgen wel slaapt 😊
De angst om t niet slapen is uiteindelijk zwaarder dan het niet slapen zelf. Geloof me, ik ken het!
Klik om te vergroten...
Nee geen leuke dag dan haha, ben nu wel gelijk wat rustiger dankjewel! Als ik helemaal niet meer slaap meld ik me gewoon ziek😊
L
LiselotjemoeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Rust uit.

Als je morgenochtend niet hoeft te werken kunnen slaapmiddelen helpen.
Klik om te vergroten...
Heb ik helaas niet 😢
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lieske zei:
Wat ik heb geleerd is.. accepteren. Echt waar, jezelf gaan irriteren dat je niet kan slapen helpt niet. Geef je eraan over dat je (eventueel) niet slaapt. Rusten is ook wat waard. Ga even uit bed desnoods, zet een kopje thee ofzo en ga dan weer liggen.
Probeer er rust in te vinden dat je dus niet zo snel in slaap valt als je had gewild, dan kun je jezelf er ook makkelijker overheen zetten als het echt niet lukt.
Klik om te vergroten...
Ja, exact. Zo herkenbaar en voor mij heel helpend. Accepteren is beter dan forceren als het maar niet lukt. Ook simpelweg liggen zal je lichaam rust geven.
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Liselotjemoe zei:
Nee geen leuke dag dan haha, ben nu wel gelijk wat rustiger dankjewel! Als ik helemaal niet meer slaap meld ik me gewoon ziek😊
Klik om te vergroten...
Ja dat is idd altijd nog een optie als je je echt shit voelt morgenochtend. Wil niet de duivel spelen nu, maar probeer wel te vermijden je ziek te melden na een uit de hand gelopen weekend. Voor je het weet is dat ‘te makkelijk’ en lopen je weekenden sneller uit de hand.
Neemt niet weg dat als je jezelf echt niet in staat acht te werken moeten, dat je dat ook niet moet doen.
Nogmaals, denk dat je echt wel paar uurtjes slaapt vannacht. Als je echt vanochtend voor t laats 3M hebt genomen, zal dat je niet meer in de weg zitten (lichamelijk dan!).
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#11
En als je alsnog helemaal gek wordt van jezelf. Ga dan maar gewoon een leuke film kijken ofzo, dan denk je er niet aan en ben je zo weer 2 uur verder. Kun je t dan weer proberen!
L
LiselotjemoeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lieske zei:
Ja dat is idd altijd nog een optie als je je echt shit voelt morgenochtend. Wil niet de duivel spelen nu, maar probeer wel te vermijden je ziek te melden na een uit de hand gelopen weekend. Voor je het weet is dat ‘te makkelijk’ en lopen je weekenden sneller uit de hand.
Neemt niet weg dat als je jezelf echt niet in staat acht te werken moeten, dat je dat ook niet moet doen.
Nogmaals, denk dat je echt wel paar uurtjes slaapt vannacht. Als je echt vanochtend voor t laats 3M hebt genomen, zal dat je niet meer in de weg zitten (lichamelijk dan!).
Klik om te vergroten...
Gelukkig doe ik dat normaal niet :) maar aangezien ik morgenvroeg 1,5 uur moet rijden voor een cursus maakt me dat voor deze ene keer niet uit 🤭 dankjewel ik ga het zeker proberen😘
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Liselotjemoe zei:
Gelukkig doe ik dat normaal niet :) maar aangezien ik morgenvroeg 1,5 uur moet rijden voor een cursus maakt me dat voor deze ene keer niet uit 🤭 dankjewel ik ga het zeker proberen😘
Klik om te vergroten...
Let me know! Ik ga zo wel zelf slapen, maar hoop voor je dat je uit de paniek wegblijft vannacht!
L
LiselotjemoeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lieske zei:
Let me know! Ik ga zo wel zelf slapen, maar hoop voor je dat je uit de paniek wegblijft vannacht!
Klik om te vergroten...
Ik ben door je woorden gelukkig al gekalmeerd 😊 slaaplekker voor straks en bedankt 😘
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lieske zei:
Ik ga zo wel zelf slapen
Klik om te vergroten...
En anders zijn er straks andere fijne DF’ers die je er doorheen helpen 🤗
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Liselotjemoe zei:
Ik ben door je woorden gelukkig al gekalmeerd 😊 slaaplekker voor straks en bedankt 😘
Klik om te vergroten...
Graag gedaan, fijn dat ik je hiermee kon helpen!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
Liselotjemoe zei:
Hoiii

ik heb vanochtend om 07:30 de laatste punt 3mmc gehad Hebben we een dag doorgehaald en ben lekker om 17:00 vandaag naar bed gegaan. Nu ben ik nog steeds wakker en kan ook niet slapen ? Iemand tips want ik word knettergek 🤣 zag iet’s soortgelijks laatst ook hier voorbij komen maar kan het niet vinden :) mijn vriend heeft meer gehad als mij en viel binnen een halfuur in slaap
Klik om te vergroten...
Als je een halfuur in bed ligt en slapen lukt niet eruit gaan, even wat gaan doen en dan weer proberen. Warme douche, banaan, warme melk, slaap thee zijn ook dingen die helpen. Maar uren naar het plafond staren werkt averechts. Je lichaam rust toch uit als je in bed ligt ook al slaal je niet.
L
LiselotjemoeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Update:::: het is nu 03:30 en helaas nog niet kunnen slapen.
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Liselotjemoe zei:
Update:::: het is nu 03:30 en helaas nog niet kunnen slapen.
Klik om te vergroten...
Geeft niks. Heb je wel even je rust kunnen vinden tot nu toe?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat ik na jarenlange slapeloosheid heb geleerd is dat in bed blijven liggen a. Geen zin heeft b. Frustraties en boosheid opwekt c. Tijdverspilling is. Ga iets doen als je te lang wakker ligt en gebruik je bed om te slapen 😄

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."