Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBang voor psychose

Bang voor psychose

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#1
RaveTeef20 zei:
Tegen mij is er verteld dat het mdma is maar in vloeibare toestand. Zit in een kleine buisje met een draaidop erop puur te drinken of in je drankje te gooien. Bij mijn eerste keer dacht ik ook even dat het iets met GHB te maken had. Heb zelf ook mijn research gedaan maar op het internet zou het dodelijk zijn maar volgens google is elke stofje dodelijk.
Klik om te vergroten...
Had je het toen ook laten testen? En weet je de dosering die je nam?
Als je het laat testen EN juist doseert, dan heb je meer garantie voor een leuk festival, plus je weet ongeveer wat je de volgende keer kan verwachten met dezelfde dosering!
Probeer een keer minder mee te nemen en doseringen van te voren af te wegen (bijvoorbeeld in capsules), grote kans dat je dan geen last hebt van klachten.
Less is more!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
RaveTeef20 zei:
Geef ik je deels gelijk in maar als ik voor een ticket 100% hebt betaald ga ik er ook 100% van genieten 😁 vooral die van 7 september Rotterdam Rave in Ahoy 😪 (DUUR!!)
Klik om te vergroten...
Echt Nederlands dit 😂
Het EDM-equivalent van de flessenschraper.
"Ik heb betaald om muziek te horen, dus dan wil ik ook echt elke noot luisteren die afgespeeld worden, ook al moet ik het laatste beetje energie er compleet uit schrapen."

Flessenschraper.JPG
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Echt Nederlands dit 😂
Het EDM-equivalent van de flessenschraper.
"Ik heb betaald om muziek te horen, dus dan wil ik ook echt elke noot luisteren die afgespeeld worden, ook al moet ik het laatste beetje energie er compleet uit schrapen."

Bekijk bijlage 56656
Klik om te vergroten...
Flessenschraper, dat woord klinkt veel beter dan flessenlikker.
Altijd handig zo'n flessenschraper, om je laatste beetje vloeibare MDMA uit het flesje te schrapen op een festival!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Echt Nederlands dit 😂
Het EDM-equivalent van de flessenschraper.
"Ik heb betaald om muziek te horen, dus dan wil ik ook echt elke noot luisteren die afgespeeld worden, ook al moet ik het laatste beetje energie er compleet uit schrapen."

Bekijk bijlage 56656
Klik om te vergroten...
Love de flessenlikker wel
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuifcabine zei:
Flessenschraper, dat woord klinkt veel beter dan flessenlikker.
Altijd handig zo'n flessenschraper, om je laatste beetje vloeibare MDMA uit het flesje te schrapen op een festival!
Klik om te vergroten...
Ohja flessenlikker. Dat was het 😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Ohja flessenlikker. Dat was het 😂
Klik om te vergroten...
Oh kennelijk mag het allebei: flessenlikker of flessenschraper.
nl.m.wikipedia.org

Flessenlikker - Wikipedia

nl.m.wikipedia.org nl.m.wikipedia.org

Het oorspronkelijke octrooi spreekt wel van een 'flessenschraper':

BPP eRegister

mijnoctrooi.rvo.nl mijnoctrooi.rvo.nl
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Oh kennelijk mag het allebei: flessenlikker of flessenschraper.
nl.m.wikipedia.org

Flessenlikker - Wikipedia

nl.m.wikipedia.org nl.m.wikipedia.org

Het oorspronkelijke octrooi spreekt wel van een 'flessenschraper':

BPP eRegister

mijnoctrooi.rvo.nl mijnoctrooi.rvo.nl
Klik om te vergroten...
Welke viezerik is het vervolgens flessenlikker gaan noemen:thinking:
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
3-MMC is wel iets totaal anders dan MDMA — als het gaat om dosering niet vergelijkbaar. PsychonautWiki schat een hoge dosis MDMA op 150 mg, maar een hoge dosis 3-MMC op 350 mg.

De TS geeft aan 400 a 600 mg te gebruiken over een avond. Dat is wel ietsje meer dan verstandig is, maar schrikbarend hoog is het zeker niet.
Klik om te vergroten...
Uit het geringe onderzoek wat er naar is gedaan door een paar Nederlandse instanties, blijkt dat het gemeten gebruik van gebruikers zelden boven 250 milligram uitkomt. Het Trimbos geeft aan dat een gepaste dosering voor slikken van 3MMC tussen de 75 en 250 milligram ligt. En dat is, in tegenstelling tot Psychonautwiki, een instituut dat in het leven is geroepen door het Ministerie van Volksgezondheid om onder andere een betrouwbare bron voor veilig gebruik te zijn. Psychonautwiki is open source; gebruikers van het platform kunnen hun eigen inbreng delen. Welke bron geloof je dan? Mijn voorkeur gaat in zo'n geval duidelijk uit naar het Trimbos Instituut. Op basis van hun informatie is TS echt verkeerd bezig.

Maar goed, zoals ik al aangaf ben ik niet zo bekend met 3MMC, dus ik sluit niet uit dat je gelijkt hebt. Pakweg 80% van het advies wat op dit forum wordt gegeven wordt echter gedaan op basis van eigen ervaringen en een gebrek aan daadwerkelijke kennis, dus daar ben ik altijd waakzaam voor. Je opmerking dat TS 'ietsje meer gebruikt dan verstandig is', wanneer hij op sommige avonden bijna het dubbele gebruikt van wat volgens Psychonautwiki al een hoge dosering is, vind ik er al blijk van geven dat je het te licht opvat. Ik weet dat het haast de norm is geworden dat festivalgangers overdoseringen nemen op dit soort middelen, maar dat maakt het niet oké. Als 350 milligram daadwerkelijk om en nabij de grens is, dan is 600 milligram gewoon een veel te hoge dosering. En er zijn dus meerdere bronnen die 350 milligram al als een overdosering categoriseren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."