Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug lijkt het meest op methamfetamine?

Welke drug lijkt het meest op methamfetamine?

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MomaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou dit ook graag willen weten….
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor de antwoorden!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallootjes,

Ik heb gelezen op Psychonautwiki dat er over 3-FA gezegd wordt dat mensen dat heel erg vergelijkbaar vonden met methamfetamine qua effect, maar is dit ook zo? En zo ja, op wat voor manier dan?
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tot nu toe vind ik propylhexedrine (benzedrex inhalators) er nog het meeste erop lijken qua effect. Had dat jaren geleden een keer van een vriend die daar was, die had wat mee weten te smokkelen. In Nederland en België zul je dat niet vinden, althans, heb het nog nooit gezien.

Verder vind ik 4-fma er ook wel aardig in de buurt komen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
3-fma, maar meth is zoals coke niet echt na te bootsen als rc.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pico
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vemoed qua effect wel maar qua intensiteit niet. Heb nog nooit meth gebruikt maar wel veel over gelezen. Meth heeft het hoogste dopamine releaseprofiel van alle stimulanten.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor mij voelt 3-FA sterker/potenter dan speed, iets minder clearheaded, iets euforischer maar ook iets meer side effects (voornamelijk hogere hartslag). Je voelt soms in vlagen dat het een heel licht sero randje heeft. En ik heb veel minder nodig van 3-FA dan van speed. Aangezien ik nooit meth heb gebruikt kan ik daar niks over zeggen. Maar met wat ik heb gelezen heb over het effect van meth kan me wel enigszins voorstellen dat mensen het iets mee vergelijken, maar ik denk dat het véél meer op speed lijkt (waar ik wel veel ervaring mee heb) dan meth. Van de trip reports die ik heb gelezen op reddit lijkt 3-FMA meer op meth dan 3-FA. Maar hier kan ik dus zelf niks over zeggen.

Mijn partner voelt trouwens heel weinig van 3-FA, die voelt van speed meer. In trip reports over 3-FA zie ik ook dat sommige mensen er echt hard op gaan, maar heb ook gelezen dat mensen haast niks voelde van 3-FA in hoge doseringen.(200+mg)
J
JeyeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zweevteev zei:
Hallootjes,

Ik heb gelezen op Psychonautwiki dat er over 3-FA gezegd wordt dat mensen dat heel erg vergelijkbaar vonden met methamfetamine qua effect, maar is dit ook zo? En zo ja, op wat voor manier dan?
Klik om te vergroten...
weet niet 1 x meth gerookt blauwe kristal paar keer 3-FA gehad op die meth ging ik veel harder komt niet eens in de buurt van 3-FA
M
MomaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zweevteev zei:
Hallootjes,

Ik heb gelezen op Psychonautwiki dat er over 3-FA gezegd wordt dat mensen dat heel erg vergelijkbaar vonden met methamfetamine qua effect, maar is dit ook zo? En zo ja, op wat voor manier dan?
Klik om te vergroten...
m
mick swaggerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind 3fa niet echt te vergelijken met meth amfetamine. Ik heb weleens gelezen dat 4-mar aardig in de buurt moet komen, maar dat het veel langer werkt. Ik denk niet dat 4-mar nog ergens beschikbaar is.

Offtopic:
Ik heb weleens ergens gelezen dat de meth gemaakt via de bmk route een ander resultaat oplevert dan de route genomen met efedrine.

Naar het schijnt is meth via de bmk route leuker (lees: recreatiever) dan de meth via de efedrine route.

Bmk levert namelijk d,l-methylamfetamine op en ik heb weleens gehoord dat via efedrine de ice variant ontstaat dus de dextro variant.

Zijn er mensen die hier misschien wat meer over weten? Of ervaring mee hebben?
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#12
mick swagger zei:
Ik vind 3fa niet echt te vergelijken met meth amfetamine. Ik heb weleens gelezen dat 4-mar aardig in de buurt moet komen, maar dat het veel langer werkt. Ik denk niet dat 4-mar nog ergens beschikbaar is.

Offtopic:
Ik heb weleens ergens gelezen dat de meth gemaakt via de bmk route een ander resultaat oplevert dan de route genomen met efedrine.

Naar het schijnt is meth via de bmk route leuker (lees: recreatiever) dan de meth via de efedrine route.

Bmk levert namelijk d,l-methylamfetamine op en ik heb weleens gehoord dat via efedrine de ice variant ontstaat dus de dextro variant.

Zijn er mensen die hier misschien wat meer over weten? Of ervaring mee hebben?
Klik om te vergroten...
Klinkt als exact wat mdma verpest heeft sinds ongeveer de laatste 10 jaar😂
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb het een paar keer in m'n leven genomen.
Zowel de dl als de d vorm.
Vond d prettiger, minder bijwerkingen maar niet iedereen was het hier mee eens.
Sommigen misten de, wat meer lichamelijke effecten van de l vorm.

Heb met 3-FA geen ervaring, kan daar dus niks over zeggen.
m
mick swaggerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hebbenze? zei:
Klinkt als exact wat mdma verpest heeft sinds ongeveer de laatste 10 jaar😂
Klik om te vergroten...
Niet helemaal, de routes met mdma maakt het niet uit of je via safrole naar pmk en dan mdma gaat of van pmk rechtstreeks (nouja met de benodigde stappen natuurlijk) naar mdma gaat. Piperonal zou ook nog kunnen, deze leveren wel allen de racemische variant op, voor zover ik weet. Is er wel chemisch vast te stellen welke route dat is genomen aan de hand van bij producten vaak, (tenzij het gewassen en geherkristalliseerd is) maar welke producent zou die moeite nemen. Nog meer aceton erdoorheen jassen... En nog meer tijd kwijt.

Voor zover ik weet zijn er vele wegen die naar rome leiden hoor, maar tref je geen hele grote uitzonderingen aan dan bovengenoemde routes. Er zal natuurlijk altijd wel een creatieveling bij zijn. Men werkt toch met de dingen die voorhanden zijn.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij MDMA is dan weer de racemische vorm de enige manier om de typische MDMA werking te krijgen.
De d of l vorm ben ik zelf nooit tegengekomen.

Van Wiki:

MDMA has two enantiomers, (S)-MDMA and (R)-MDMA. Recreationally used MDMA is the equimolar mixture of both. (S)-MDMA causes the entactogenic effects of the racemate, because it releases serotonin, norepinephrine and dopamine much more efficiently via monoamine transporters. It also has higher affinity towards 5-HT2CR. (R)-MDMA has notable agonism towards 5-HT2AR, which supposedly contributes to the mild psychedelic hallucinations induced by high doses of MDMA in humans.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."