Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStructuurformules raden

Structuurformules raden

471 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
HuisbaasBob zei:
Ik gebruikte zelf
Klik om te vergroten...
Oh maar je deed dit soort shit serieus zelf? Respect. Zou zo graag zelf met chemische formules en experimenten willen bezig zijn.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Oh maar je deed dit soort shit serieus zelf? Respect. Zou zo graag zelf met chemische formules en experimenten willen bezig zijn.
Klik om te vergroten...
Oi Dirk-Jan, ik zag dat je methq had benoemd in een vorige post, ooit wel eens gedaan? (Methaqualone)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Potviz zei:
Oi Dirk-Jan, ik zag dat je methq had benoemd in een vorige post, ooit wel eens gedaan? (Methaqualone)
Klik om te vergroten...
Nee, zoals ik zei erg zeldzaam en erg sterk.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Nee, zoals ik zei erg zeldzaam en erg sterk.
Klik om te vergroten...
Het is in mijn top 3 drugs nummer 2, ik heb er ongeveer 30 gedaan. Het is vergelijkbaar met sommige barbituraten. Echt ongelofelijk spul
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Nee, zoals ik zei erg zeldzaam en erg sterk.
Klik om te vergroten...
Al moet ik wel zeggen, wat je zag in die film krijg je pas met ongeveer 2000mg+ wat echt niet normaal is, hoogste wat ik ooit heb gedaan was 700mg en toen ook al was ik helemaal weg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Schermafbeelding 2023-01-10 155814.jpg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Ik heb een halfjaar laboranten mbo gedaan maar door een depressie moest ik daar mee stoppen. Dat is nog niet over. Nog steeds suicidaal, zo'n opleiding ga ik niet trekken op het moment en ik ben al bijna 30 dus kan geen geld lenen bij duo.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet wanneer je 30 wordt, maar het moment waarop de stufi ingaat telt. Als jij in september nog 29 bent dan krijg je gewoon de hele hbo stufi.

Dan zou je wel een intest moeten doen voor 21+'ers. En je op tijd moeten inschrijven. Maar het kan misschien nog!

Eerst denken in bezwaren is een kenmerk van depressie. Dus ik ben nu even de optimistische tegenhanger die je wel kan gebruiken. Kom op, er zijn nog allerlei mogelijkheden!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Als je dit zo interessant vindt, ga dan eens naar een open dag of meeloopdag van een hogeschool waar ze biochemie geven!

Ik weet niet uit welke regio je komt, maar bijvoorbeeld in Breda:
www.avans.nl

Chemie voltijd hbo-opleiding | Avans

Met de hbo-opleiding Chemie kun je medicijnen maken of je specialiseren in bewijsmateriaal. Ben jij een onderzoekende scheikunde liefhebber?
www.avans.nl www.avans.nl

www.avans.nl

Chemie voltijd hbo-opleiding | Avans

Met de hbo-opleiding Chemie kun je medicijnen maken of je specialiseren in bewijsmateriaal. Ben jij een onderzoekende scheikunde liefhebber?
www.avans.nl www.avans.nl
Klik om te vergroten...
Ik heb een halfjaar laboranten mbo gedaan maar door een depressie moest ik daar mee stoppen. Dat is nog niet over. Nog steeds suicidaal, zo'n opleiding ga ik niet trekken op het moment en ik ben al bijna 30 dus kan geen geld lenen bij duo.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ik weet niet wanneer je 30 wordt, maar het moment waarop de stufi ingaat telt. Als jij in september nog 29 bent dan krijg je gewoon de hele hbo stufi.

Dan zou je wel een intest moeten doen voor 21+'ers. En je op tijd moeten inschrijven. Maar het kan misschien nog!

Eerst denken in bezwaren is een kenmerk van depressie. Dus ik ben nu even de optimistische tegenhanger die je wel kan gebruiken. Kom op, er zijn nog allerlei mogelijkheden!
Klik om te vergroten...
Ik heb al naar mijn opties gekeken, ik weet überhaupt niet of ik een HBO studie aan zou kunnen en als ik al zou worden aangekomen of ik de energie kan bijbrengen om het te halen, ik ben namelijk al een halfjaar een traject in elkaar aan het zetten voor beschermd wonen omdat ik zware slapeloosheid ervaarde, dat is nu eindelijk lopende. Weet dat je het goed bedoeld maar het ligt echt gecompliceerder dan je denkt en we hebben dit soort opties al wel bekeken natuurlijk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Ik heb al naar mijn opties gekeken, ik weet überhaupt niet of ik een HBO studie aan zou kunnen en als ik al zou worden aangekomen of ik de energie kan bijbrengen om het te halen, ik ben namelijk al een halfjaar een traject in elkaar aan het zetten voor beschermd wonen omdat ik zware slapeloosheid ervaarde, dat is nu eindelijk lopende. Weet dat je het goed bedoeld maar het ligt echt gecompliceerder dan je denkt en we hebben dit soort opties al wel bekeken natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Over complexiteiten van de situatie weet ik natuurlijk weinig. Maar dat belet me er niet van om in je te geloven, ook al doe je dat zelf nog niet zo :wink:

Een optie waarbij de tijd wat minder dringt is een deeltijdopleiding Chemie. Dat kan je ook gewoon doen in Utrecht. Zoiets kan je evt. ook zelf financieren door ernaast te werken. Ik bedoel maar te zeggen: waar een wil is, is een weg.

www.hu.nl

HBO Opleiding Chemie - Deeltijd | Hogeschool Utrecht

Werk je al in de chemie, maar wil je je verder ontwikkelen? De hbo-opleiding Chemie deeltijd is praktijkgericht en geeft je meer opties op de banenmarkt.
www.hu.nl www.hu.nl

Ik ben zelf ook depressief geweest dus ik heb wel een beetje een idee van hoe dat kan zijn. Maar ik ben er ook uit gekomen. En ik weet hoeveel een inspirerende omgeving waarin ik mijn passies, kennis en vaardigheden kwijt kon voor me heeft gedaan. Dat maakt echt al het verschil.

Of je de cognitieve vaardigheden hebt, dat wordt gewoon getest bij de 21+ test. Dus als je dat een keer probeert dan weet je dat ook weer.

In de tussentijd kan je nog eens kijken naar havo scheikunde onderwerpen om jezelf bij te scholen. Sowieso leuk om jezelf zo een beetje bezig te houden. Ik vond scheikunde altijd heel vet in ieder geval.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tip: kijk goed naar de -o-, daar begint de naam mee.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Heel flauw, of juist niet, maar het is capsaïcine.
Klik om te vergroten...
Ahh, hadden we kunnen verwachten van jou natuurlijk 👌
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oké nog een leuke dan. Het is wel een bewustzijnsveranderend middel. Ik zal vast een hint geven: ik heb het nog nooit gebruikt. Daarmee kan je er al 69 afstrepen. Maar ik zou er ook van staan te kijken als er forumleden zijn die het wél al eens hebben gebruikt.

Lekker spul voor op de boterham joh.png
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Oké nog een leuke dan. Het is wel een bewustzijnsveranderend middel. Ik zal vast een hint geven: ik heb het nog nooit gebruikt. Daarmee kan je er al 69 afstrepen. Maar ik zou er ook van staan te kijken als er forumleden zijn die het wél al eens hebben gebruikt.

Bekijk bijlage 50278
Klik om te vergroten...
Ibogaine?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Relmuis zei:
Die flunitrazepam is makkelijk, vooral als je met de muis erover heen hovert.
Klik om te vergroten...

Wat is dan wel moeilijk? 🤣

Ik heb echt 0 verstand hiervan ook. Dus t valt dan ook gewoon niet te begrijpen haha.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Oké nog een leuke dan. Het is wel een bewustzijnsveranderend middel. Ik zal vast een hint geven: ik heb het nog nooit gebruikt. Daarmee kan je er al 69 afstrepen. Maar ik zou er ook van staan te kijken als er forumleden zijn die het wél al eens hebben gebruikt.

Bekijk bijlage 50278
Klik om te vergroten...
Een terpenoid want geen N (stikstof) atomen. Geen alkaloïde (cocaïne, amfetamine, heroïne) en geen benzeenring of tryptamine
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Wat is dan wel moeilijk? 🤣

Ik heb echt 0 verstand hiervan ook. Dus t valt dan ook gewoon niet te begrijpen haha.
Klik om te vergroten...

Het helpt als je de bestandsnaam van je afbeelding even aanpast naar iets waar geen flunitrazepam in voorkomt. 😉

Ik hoop dat @Relmuis ook even met zijn muis over mijn laatste plaatje heen hovert. Ik heb de naam speciaal voor je aangepast 😂
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Bekijk bijlage 50263
Klik om te vergroten...
Zie je die zeshoek met drie strepen? Dat is een benzeenring. Twee benzeenringen dus. Ook een zevenhoekige benzo ring. Fluor erbij maar geen triazoloring dus flualprazolam valt af. Dezelfde weirde niet te plaatsen +- als clonazolam. Dus Flunitrazolam.

I did good?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Zie je die zeshoek met drie strepen? Dat is een benzeenring. Twee benzeenringen dus. Ook een zevenhoekige benzo ring. Fluor erbij maar geen triazoloring dus flualprazolam valt af. Dezelfde weirde niet te plaatsen +- als clonazolam. Dus Flunitrazolam.

I did good?
Klik om te vergroten...

Volgens mij doe je het meer dan goed Dirk haha!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nav het onderwerp vieze padden en bufotenine in het 'Groot Quote topic', het leek me beter in dit topic passen:

Nooit geweten dat die beestjes naast bufotenine (5-HO-DMT) ook 5-MeO-DMT bevatten.
Mij is altijd geleerd; pas extra op met tryptamines met een pootje aan de indol groep op positie 5.
Onberekenbaar.
Cardiotoxisch? Hepatotoxisch?
Zijn het heropnameremmers?
MAO-remmers?

In hoeverre dit in de praktijk een rol speelt weet ik niet.
Misschien weet hier iemand dat?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...24
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."