Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStructuurformules raden

Structuurformules raden

471 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is net als een gewoon streepje, als er niks aan het eind staat is het dus een koolstof. Maar idd om aan te geven welke richting het op staat als dat verder niet op te maken is uit de rest van het molecuul. Een gevuld streepje komt omhoog 'van het papier af' en een stippellijn zakt in het papier
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
HuisbaasBob zei:
In structuur tekeningen is elke hoek een koolstof atoom. Deze is in organische chemie de hoeksteen dus dat scheelt weer tekenen.

koolstof kan 4 verbindingen aangaan en de waterstof (H) atomen moeten worden ingevuld op de plekken waar er minder dan 4 verbindingen zijn
HuisbaasBob zei:
Niet nodig, is stabiel van zichzelf. Het laten detoneren heb je wel een primair explosief nodig, met een lontje gaat het niet lukken 🌞
HuisbaasBob zei:
Het is net als een gewoon streepje, als er niks aan het eind staat is het dus een koolstof. Maar idd om aan te geven welke richting het op staat als dat verder niet op te maken is uit de rest van het molecuul. Een gevuld streepje komt omhoog 'van het papier af' en een stippellijn zakt in het papier
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Wil je mij adopteren als je scheikunde lakei?
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Je bedoelt als in, een apart explosief dat de kettingreactie van chemische structuur laat ontkennen? Dus simpelweg vuur is niet genoeg? Werkt het wel net als C4 met elektrische stroom?
Klik om te vergroten...
C4, of eigenlijk RDX werkt vergelijkbaar. Beiden moeten met een detonator worden ontstoken.

Dat is meestal een detcord of wanneer elektrisch een stukje gloeidraad, met daaromheen een heel klein beetje gevoelig explosief wat door die hitte detoneert, met daarbij dan vaak nog een booster/secondary charge.

Ik gebruikte zelf TATP als primary

D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
HuisbaasBob zei:
Ik gebruikte zelf
Klik om te vergroten...
Oh maar je deed dit soort shit serieus zelf? Respect. Zou zo graag zelf met chemische formules en experimenten willen bezig zijn.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Oh maar je deed dit soort shit serieus zelf? Respect. Zou zo graag zelf met chemische formules en experimenten willen bezig zijn.
Klik om te vergroten...
Oi Dirk-Jan, ik zag dat je methq had benoemd in een vorige post, ooit wel eens gedaan? (Methaqualone)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Potviz zei:
Oi Dirk-Jan, ik zag dat je methq had benoemd in een vorige post, ooit wel eens gedaan? (Methaqualone)
Klik om te vergroten...
Nee, zoals ik zei erg zeldzaam en erg sterk.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Nee, zoals ik zei erg zeldzaam en erg sterk.
Klik om te vergroten...
Het is in mijn top 3 drugs nummer 2, ik heb er ongeveer 30 gedaan. Het is vergelijkbaar met sommige barbituraten. Echt ongelofelijk spul
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Nee, zoals ik zei erg zeldzaam en erg sterk.
Klik om te vergroten...
Al moet ik wel zeggen, wat je zag in die film krijg je pas met ongeveer 2000mg+ wat echt niet normaal is, hoogste wat ik ooit heb gedaan was 700mg en toen ook al was ik helemaal weg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Schermafbeelding 2023-01-10 155814.jpg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Het lijkt imo op een groter iemand die neerkijkt op iemand (de tekening).
Dat is ook het doel van deze drug.


Als je het echt niet weet post ik wel een YT linkje
Klik om te vergroten...
Het lijkt meer op iemand die geknield zit om verkracht te worden. Er staat zelfs een N van Neuk me in m'n reet.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Bekijk bijlage 48718
Tip; Wordt gebruikt voor militaire doeleinden.
Klik om te vergroten...
Stof ziet er niet explosief uit, en geen cyanide verbinding, fosfor, fluor of zwavel dus een gifwapen lijkt het me ook niet.

Is het een planten verdelger?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
HuisbaasBob zei:
Stof ziet er niet explosief uit, en geen cyanide verbinding, fosfor, fluor of zwavel dus een gifwapen lijkt het me ook niet.

Is het een planten verdelger?
Klik om te vergroten...
Zover ik weet niet.
Er staat een linkje iets terug naar boven.
Duurt wel een halfuur 🤓
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
imgsrv.png

Telt dit?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Bekijk bijlage 50240

Telt dit?
Klik om te vergroten...
Ik heb geleerd dat een molecuul met Nitrogen atomen een alkaloide is, en moleculen zonder Nitrogen atomen een terpenoide is, en dus niet kan worden gesynthetisheerd als een zout. @Neo-Shulginist Help mij, grootmeester der scheikunde.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Nitrogen
Klik om te vergroten...

Wat is er mis met "stikstof"?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
On topic:

Bekijk bijlage 50243

Ben ik voor mijn beurt gegaan? Foei!
Klik om te vergroten...
Grafiet?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Teflon?
Klik om te vergroten...
Sarin

organophosphate neurogif
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casrus zei:
Wat is er mis met "stikstof"?
Klik om te vergroten...
Er is absoluut niets mis met stikstof. Kalium, in het engels potasium, natrium, in het engels sodium, jodium, in het engels iodine, het is allemaal ontzettend verwarrend dat ben ik met je eens. Maar als ik eerlijk ben, ik houd graag de engelse benaming aan.

Als je daar aanstoot aan neemt switch ik gewoon weer naar het Nederlands, geen enkel probleem.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
jodium, in het engels iodine
Klik om te vergroten...

Onze arme scheikundeleraar noemde dat element in de eerste helft van de jaren negentig "jood".

Dirkjan zei:
Als je daar aanstoot aan neemt switch ik gewoon weer naar het Nederlands, geen enkel probleem.
Klik om te vergroten...

Absoluut niet. Maar er is gewoon een Nederlandse naam voor.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casrus zei:
Onze arme scheikundeleraar noemde dat element in de eerste helft van de jaren negentig "jood".
Klik om te vergroten...
Daar is niks merkwaardigs aan. Jood, of anders gezegd jodium, is gewoon een element. Jood wordt tegenwoordig als aanstootgevend gezien omdat het herinneringen oproept met de tweede wereldoorlog wat ik begrijp, waardoor het tegenwoordig jodium wordt genoemd, of di-jood, de enkelvoudige vorm van jodide, twee elementen van jodium gebonden.
Casrus zei:
Absoluut niet. Maar er is gewoon een Nederlandse naam voor.
Klik om te vergroten...
Dat klopt, maar het is maar wat je prefereert. Ik vind het bijvoorbeeld heel irritant dat "Ka" (kalium) in het engels wordt uitgesproken als Potasium. Dat is heel verwarrend. Dat geef ik toe. Dus in veel opzichten kunnen we beter de nederlandse, of eigenlijk latijnse benaming toepassen. Maar ik lees veel scheikunde in het Engels, en dan is die switch lastig te maken. Ik maak regelmatig fouten dat ik denk Sodium? Oja, Natrium. Natriumchloride is gewoon keukenzout. Duh.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."