Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOvermatig gebruik 3mmc is FUCKED

Overmatig gebruik 3mmc is FUCKED

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cominatie van teveel, overdaad, vermoeidheid,...
Na een avontuurtje 3-mmc is het beter rust te nemen, voldoende drinken en wat vitamine en mineraalrijke voeding binnen te krijgen.
Na enkele uren werken, ik zou zelf ook in de moeilijkheden komen denk ik.
Gelukkig gaat het weer beter.
Die vermoeidheid zal wel nog even nazinderen.
B
BoterBloempje!Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Dit zou inderdaad een prima tip zijn. Maar veel mensen hebben natuurlijk moeite om het bij 200 milligram te laten aangezien 3-MMC sterke cravings veroorzaakt.
Klik om te vergroten...
Zo inderdaad, de cravings waren voor mij ook zoo bizar heftig! Alles moest alltijd helemaal op! Terwijl ik bvb coke of speed gewoon kan laten liggen..
Nou je had me moeten zien schrapen toen t zakje bijna leeg was, en toen ook nog t bakje waar ik t in plat maakte :').. naja gelukkig vond ik dat zelf ook echt te ver gaan en niet oké gedrag, toen ik er de volgende dag over na dacht!
De extreme craving is voor mij ook de hoofdreden dat ik nie meer van plan ben om 3mmc te gebruiken!
C
CuteSnuifduifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey

Ik ben een vrouw (21)

Ben recent begonnen met 3mmc, af en toe eens op een rave telkens 1 tot 1,5g voor een hele nacht & after die meestal tot middag duurde.

Nu laatste weekend heb ik 1,5g gedeeld met een vriendin. Maandag nog paar sleutels denk ( 20mg ) dan niets meer. Ben dan uren later aan mijn nachtshift moeten beginnen & kreeg opeens last van hartkloppingen maar echt heel heftig.. ook voelde mijn hartslag vrij snel aan maar had dit genegeerd.

Eenmaal thuis rond 06:00 voelde ik me nogsteeds slecht, m’n benen zagen er ook niet goed uit door die bloedvatvernauwing, armen/ borstkas juist hetzelfde. Heel mijn gezicht zag rood & heb dan mijn bloeddruk gemeten en die was heel laag ook hartslag was 137. Toen kreeg ik wel een beetje bang 🙂

Heb t nogmaals proberen te negeren en wou gaan slapen. Dit lukte niet dus heb vriendin opgebeld en we zijn naar t ziekenhuis gegaan. Heb daar gewoon de waarheid verteld & ze hebben onderzoeken gedaan. Ik lag aan de monitor voor mijn hart, blijkt dat er in m’n bloedwaardes was terug gevonden dat ik te weinig zuurstof had voor m’n hart dus ik had een klein infarct opgelopen, niet veel later kreeg ik ook effectief aanvallen.

Het was echt zo’n gevoel dat je een enorme steek krijgt in je hart en dan gwn alle zuurstof wegvalt ook panikeer je en dan lig je daar te hyperventileren… ik gun dit niemand! Het deed zoveel pijn en ik kreeg echt geen lucht heb daar liggen janken & dacht echt dat ik doodging.

Na de eerste paar heftige aanvallen werden ze minder erg maar ze bleven wel om de 2 min komen. Ze hebben me wat medicatie toegediend & was daarna een beetje beter.

Mocht in de avond naar huis maar moest alles rustig aandoen, als ik nog een aanval krijg moet ik op me ademhaling letten. Is het te erg moet ik terug. Ik heb in totaal 20u geslapen. En daarna iets gegeten en weer geslapen. Nu sinds 21:30 wakker maar ben weer moe. Dus dat kleine hart infarct maakt je wel echt moe hoor! Ik vertel mijn verhaal hier omdat ik jullie wil waarschuwen! Let op met drugs.

Het kan echt snel klaar zijn met je. Ik zelf deed vrij veel en dacht altijd boeie ben niet verslaafd met mij kan t niet mislopen! Juist wel omdat als je niet verslaafd bent je lichaam die aantallen niet gewend is. Maar goed, luister naar je lichaam en stop op tijd. Ik gun dit niemand 💗
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zo dat is even schrikken! Goed dat je op tijd naar het ziekenhuis bent gegaan.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat een nare ervaring zeg.. dan zul je er wel gelijk klaar mee zijn lijkt me. en dat terwijl 3-mmc nog mild is qua belasting op t hart en vaatvernauwing.
Raak aub nooit een andere cathinone aan, die zijn nog (heel) veel erger..

vraag me trouwens 1 ding af... is deze partij 3-mmc niet stiekem versneden met 4-mpd ofzo?? wat je noemt klinkt meer als de negatieve gevolgen van 4-mpd dan 3-mmc
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel naar, maar gelukkig ben je naar het ziekenhuis en is het nu goedgekomen. Goede waarschuwing, maar dan is een titel 'overmatig 3mmc gebruik is fucked' wel wat beter. Aangezien je heel veel had gebruikt terwijl normaal gezien mensen niet meer dan max 200mg zouden moeten pakken per sessie.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
ILoveRCs zei:
vraag me trouwens 1 ding af... is deze partij 3-mmc niet stiekem versneden met 4-mpd ofzo?? wat je noemt klinkt meer als de negatieve gevolgen van 4-mpd dan 3-mmc
Klik om te vergroten...
De genoemde gezondheidsklachten kunnen zeker door 3-MMC veroorzaakt worden hoor! Wel is het zo dat het DIMS in de Nederlandse drugstests ziet dat 3-MMC best wel vaak vervuild is, of soms een heel andere drug dan verwacht.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Druggers zei:
Heel naar, maar gelukkig ben je naar het ziekenhuis en is het nu goedgekomen. Goede waarschuwing, maar dan is een titel 'overmatig 3mmc gebruik is fucked' wel wat beter. Aangezien je heel veel had gebruikt terwijl normaal gezien mensen niet meer dan max 200mg zouden moeten pakken per sessie.
Klik om te vergroten...
Dit zou inderdaad een prima tip zijn. Maar veel mensen hebben natuurlijk moeite om het bij 200 milligram te laten aangezien 3-MMC sterke cravings veroorzaakt.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wel gek dat je klachten zooo lang anahouden terwijl je clean bent gebleven.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
De genoemde gezondheidsklachten kunnen zeker door 3-MMC veroorzaakt worden hoor! Wel is het zo dat het DIMS in de Nederlandse drugstests ziet dat 3-MMC best wel vaak vervuild is, of soms een heel andere drug dan verwacht.
Klik om te vergroten...
oke, was ik niet bewust van, mss trekken sommige mensen caths heel slecht. maar wat je zegt ja, vervuild. lijkt mij in haar geval een best grote kans.. beste achteraf nog laten testen. of 2-mmc kopen nu t nog legaal is. das iig wel zuiver (mag je vanuit gaan)
C
CuteSnuifduifjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ILoveRCs zei:
Wat een nare ervaring zeg.. dan zul je er wel gelijk klaar mee zijn lijkt me. en dat terwijl 3-mmc nog mild is qua belasting op t hart en vaatvernauwing.
Raak aub nooit een andere cathinone aan, die zijn nog (heel) veel erger..

vraag me trouwens 1 ding af... is deze partij 3-mmc niet stiekem versneden met 4-mpd ofzo?? wat je noemt klinkt meer als de negatieve gevolgen van 4-mpd dan 3-mmc
Klik om te vergroten...
Ze hebben in t ziekenhuis niets gezegd over welke stof.. kan dit pas enkele weken later zelf zien als t verslag word doorgestuurd. Weet alleen dat ze de stof norepinephrine gevonden hebben. Ja ik stop in t algemeen met alle drugs. Ik ben nogsteeds slecht ervan en mijn hart kan weinig aan nu..
C
CuteSnuifduifjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Druggers zei:
Heel naar, maar gelukkig ben je naar het ziekenhuis en is het nu goedgekomen. Goede waarschuwing, maar dan is een titel 'overmatig 3mmc gebruik is fucked' wel wat beter. Aangezien je heel veel had gebruikt terwijl normaal gezien mensen niet meer dan max 200mg zouden moeten pakken per sessie.
Klik om te vergroten...
Heb t veranderd!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuteSnuifduifje zei:
norepinephrine
Klik om te vergroten...

Dat is noradrenaline, een stof of hormoon die vrijgemaakt word in je lichaam door stimulanten gebruik.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#14
er zijn nog geen vaste procedures tegen overdosering Van 3-mmc of aanverwanten. Je bloedvaten vernauwen waardoor heel langzaam de zuurstof naar je hersenen en andere organen wordt verminderd en door de neurotociciteit krijg je koorts opstotrn en nog het felst in je hersenvlies. als je een gram of meer in max 6 uur neemt zal je voelen dat je hoofd warm en duizelig wordt, ook al blijf je scherp en bij je zinnen dus je ervaart alles. In zo een geval idd onmiddellijk ambulamce en zoveel mogelijk proper water en in een lau- midden warm bad. Niet denken dat je er je vanaf kan slapen, dat Is mogelijk maar de gok niet waard. Blijven wandelen ni, hydraterem, hepar water en groene tee. Niets chemisch aan maar als je geen hersenschade hebt opgelopen ben je er binnen 4 dagen tot ern week weer helemaal door.

veel sterkte en moed! Het valt allemaal nog mee als ik jouw verhaal lees (. Sorry, ik kon dit niet korter typen zonder onvolledif te zijn)
C
CuteSnuifduifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuteSnuifduifje zei:
Hey

Ik ben een vrouw (21)

Ben recent begonnen met 3mmc, af en toe eens op een rave telkens 1 tot 1,5g voor een hele nacht & after die meestal tot middag duurde.

Nu laatste weekend heb ik 1,5g gedeeld met een vriendin. Maandag nog paar sleutels denk ( 20mg ) dan niets meer. Ben dan uren later aan mijn nachtshift moeten beginnen & kreeg opeens last van hartkloppingen maar echt heel heftig.. ook voelde mijn hartslag vrij snel aan maar had dit genegeerd.

Eenmaal thuis rond 06:00 voelde ik me nogsteeds slecht, m’n benen zagen er ook niet goed uit door die bloedvatvernauwing, armen/ borstkas juist hetzelfde. Heel mijn gezicht zag rood & heb dan mijn bloeddruk gemeten en die was heel laag ook hartslag was 137. Toen kreeg ik wel een beetje bang 🙂

Heb t nogmaals proberen te negeren en wou gaan slapen. Dit lukte niet dus heb vriendin opgebeld en we zijn naar t ziekenhuis gegaan. Heb daar gewoon de waarheid verteld & ze hebben onderzoeken gedaan. Ik lag aan de monitor voor mijn hart, blijkt dat er in m’n bloedwaardes was terug gevonden dat ik te weinig zuurstof had voor m’n hart dus ik had een klein infarct opgelopen, niet veel later kreeg ik ook effectief aanvallen.

Het was echt zo’n gevoel dat je een enorme steek krijgt in je hart en dan gwn alle zuurstof wegvalt ook panikeer je en dan lig je daar te hyperventileren… ik gun dit niemand! Het deed zoveel pijn en ik kreeg echt geen lucht heb daar liggen janken & dacht echt dat ik doodging.

Na de eerste paar heftige aanvallen werden ze minder erg maar ze bleven wel om de 2 min komen. Ze hebben me wat medicatie toegediend & was daarna een beetje beter.

Mocht in de avond naar huis maar moest alles rustig aandoen, als ik nog een aanval krijg moet ik op me ademhaling letten. Is het te erg moet ik terug. Ik heb in totaal 20u geslapen. En daarna iets gegeten en weer geslapen. Nu sinds 21:30 wakker maar ben weer moe. Dus dat kleine hart infarct maakt je wel echt moe hoor! Ik vertel mijn verhaal hier omdat ik jullie wil waarschuwen! Let op met drugs.

Het kan echt snel klaar zijn met je. Ik zelf deed vrij veel en dacht altijd boeie ben niet verslaafd met mij kan t niet mislopen! Juist wel omdat als je niet verslaafd bent je lichaam die aantallen niet gewend is. Maar goed, luister naar je lichaam en stop op tijd. Ik gun dit niemand 💗
Klik om te vergroten...
We zijn nu 11 dagen verder & heb nogsteeds last van hartkloppingen!

Lig nu op bed & mijn hartslag is 123.

Ik ga hiermee naar de cardioloog aangezien het ziekenhuis nogal vrij gemeen en onduidelijk was.

Vroeg hun hoelang die klachten gingen aanhouden of ik er iets tegen kon doen maar kreeg als antwoord ‘ weet dat niet jij snuift zomaar een stof en we kunnen niet vinden wat het is want we zien niet alles op de testen’ + ‘ jij zelf ervoor heb gekozen een onbekende stof te snuiven ‘ ‘veel dealers weten zelf ook niet wat ze verkopen en jij koopt t gewoon en snuift het ja kan jou daar niet mee helpen’ ik heb heel veel commentaar gehad toen van de spoedarts.. voelde me echt aangevallen & had al spijt dat ik naar het ziekenhuis was gegaan want mind you je hebt hartverkrampingen & je jankt van de pijn & je weet niet wat er aan de hand is en
Dan krijg je zo’n commentaar.

Maar dus ze kunnen 3MMC niet in je bloedwaarden vinden alleen als ze die test aanvragen maar dat doen ze niet (te duur) zal alleen op aanvraag van politie zijn.

Testen voor alle andere drugs trouwens negatief.

Maar dus die spoedarts stuurde me diezelfde dag ook naar huis. ‘ ja je hart is wel beter nu’ kwam binnen met 137bpm & toen hij dat zei had ik 135bpm dus zoveel beter was het niet he..

Ook zei hij dat ik best iets aan mijn verslaving moet doen? En dat ik een groot probleem heb. En toen ik hem raar aankeek aangezien ik al zei dat ik iemand ben die sporadisch gebruikt, ging hij gewoon lachen.

Heb uiteindelijk hem gewoon gelijk gegeven want hij wou geen andere mening horen.
Ook vroeg hij of ik mijn medicatie voor mijn migraine (paracetamol met codeine ) ging pletten en nasaal gebruikte?? Ik was zo confused.. Hij keek me aan alsof ik ja ging zeggen pfff hij had echt pure haat naar me zonder me te kennen, en ik was nog zo vriendelijk & eerlijk. Maar heb hem wel meteen gezegd: Neen die slik ik. 💀
ja sorry vraag me echt af welk plezier heb je nu aan t snuiven van
pijnstillers..

Sorry maar als ik gebruik is het misschien om de 3 maanden en ben nog maar begonnen in maart met 3mmc/4mmc en al de andere rest dat ik heb geprobeerd ben ik in december mee gestopt, ook alcohol. En als ik gebruik is het voor een rave of festival. Nooit thuisgebruik.

MAAR recent hoorde ik van mijn huisarts die mijn verslag & bloedresultaten ontvangen heeft dat hij mij normaal WEL moest opnemen voor zorg ( en ZEKER zuurstof bijgeven want ik had maar 71 saturatie) maar dit hebben ze niet gedaan alleen iets om m’n hartslag te verlagen wat niet eens goed zijn werk deed maar oke. Was wel aan t denken nu kan ik idd blijvend schade hebben aangezien ik nogsteeds niet genoeg zuurstof in m’n bloed heb. En dat verklaart de hartkloppingen & sufheid/ hoofdpijn. Voel me echt een beetje aangedaan. Ik ging daar voor hulp had evengoed gespiked kunnen zijn! Maar goed het is wat het is.

Ik ben nu wel gestopt met 3mmc & 4mmc ja sorry heb geen zin in nog meer bloedvaatproblemen/ hartproblemen of iets anders, gezondheid gaat 100% voor.
Ergens wel jammer want al me vrienden gebruiken en ik drink ook niet maar weet geen ander alternatief maar maakt niet zoveel uit, heb het niet nodig.

Oke heb maandag onderzoek! & dan weet ik meer over wat er mis is met mijn hart.. want dit is niet normaal haha al meer als een week een zeer hoge hartslag & bij veel inspanning stekende pijn. Dus nog na-effecten van dat klein hart infarct.

Dankjewel voor jullie opmerkingen<3
stay safe y’all!
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vervelend dat je zulke opmerkingen kreeg. Voor hen ben jij misschien de zoveelste die met vage klachten binnenkomt en niet weet wat hij/zij precies (en overmatig) heeft gebruikt. Maar dan nog.. ze moeten je wel goede zorg bieden en serieus nemen. Sterkte en laat je maandag weten wat er uit het onderzoek kwam?
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#17
In feite klopt het wel wat de arts zegt dus ik snap hem wel, maar het is wel heel bot om dat tegen iemand te zeggen die mogelijk in paniek is en om hulp vraagt. Het is ook niet echt de reactie die je op dat moment nodig hebt. Er voor jou zijn, je geruststellen en verdere hulp aanbieden was fijner geweest.. rare opmerking over die pijnstillers ook. Lekker laten gaan die keal, komt zichzelf nog wel tegen.

Gezien je klachten reageer je denk ik heel sterk op uppers. Beter laat je ze voor wat het is. Je lichaam is belangrijker.

Succes maandag!
C
CuteSnuifduifjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pompoen zei:
Vervelend dat je zulke opmerkingen kreeg. Voor hen ben jij misschien de zoveelste die met vage klachten binnenkomt en niet weet wat hij/zij precies (en overmatig) heeft gebruikt. Maar dan nog.. ze moeten je wel goede zorg bieden en serieus nemen. Sterkte en laat je maandag weten wat er uit het onderzoek kwam?
Klik om te vergroten...
Hi! Heb t onderzoek gehad, mijn hart is nog overstuur van die aanval, waardoor die nogsteeds een te hoog ritme aanhoud een tijdelijke hart ritmestoornis.. ze hebben Betablockers (propranolol 10mg) voorgeschreven. 2 per dag tot klachten wegtrekken & zien hoe mijn lichaam reageert want soms kan je hart niet meer zonder.. hopelijk zijn we er binnen een week of 3 van af! Ben ook gwn 6 a 7kg kwijt op een maand tijd gwn omdat me lichaam even gewend was aan niet slapen & eten dus nuchter kon dit zelfs ook want laatste gebruik was 18 dagen geleden. De dokters waren inderdaad lastig maar ik neem het hun niet kwalijk. Ik zal wel effectief de zoveelste zijn!
C
CuteSnuifduifjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Koffieb00n zei:
In feite klopt het wel wat de arts zegt dus ik snap hem wel, maar het is wel heel bot om dat tegen iemand te zeggen die mogelijk in paniek is en om hulp vraagt. Het is ook niet echt de reactie die je op dat moment nodig hebt. Er voor jou zijn, je geruststellen en verdere hulp aanbieden was fijner geweest.. rare opmerking over die pijnstillers ook. Lekker laten gaan die keal, komt zichzelf nog wel tegen.

Gezien je klachten reageer je denk ik heel sterk op uppers. Beter laat je ze voor wat het is. Je lichaam is belangrijker.

Succes maandag!
Klik om te vergroten...
Ja op die moment had ik liever hulp.. ik wist van niets & kreeg daar ook effectief aanvallen waardoor ik geen lucht kreeg en dan full on panic mode. & hij behandelde me echt alsof ik elke dag grammen naar binnen douwde & dan nog spuit en medicatie verplet en snuif. Maar goed heb dit gewoon genegeerd en heb gwn liggen denken oke heb overmatig gebruikt dus kom wel vrij zeker over als een verslaafde gewoon accepteren en wachten op hulp. Uiteindelijk wel niet de perfecte hulp gekregen maar goed ik leef nog!
En ik snap niet goed wat er is misgelopen.. t laatste feestje maanden ervoor. makkelijk 1g binnengehaald op rave & after, niks problemen. In december zelfs aan 4mmc gezeten niets, toen effectief verspreid over 3 dagen lang. En dan dikke 2 dagen later heftige effecten & dan klein infarct opgelopen. Maar goed vandaag onderzoek gehad ze hadden me wel effectief zuurstof moeten bij geven want nu heb ik last van een aanhoudend hartritmestoornis ( tot nu toe tijdelijk volgens dokter) zuurstof gehalte is nu 93 is nogsteeds iets te laag maar veeeeeeel beter als 72! Heb beta blockers gekregen dus medicatie voor je hartslag & bloeddruk te verlagen. Moet dan zelf even mijn slaappatroon & eetpatroon inorde brengen! Maar ik blijf sws van drugs af hahah ben veel te jong om nu even neer te vallen, en ik denk langdurig gebruik maakt je lelijk en ben vrij ijdel over mezelf & blij met mezelf dus dan zijn ook al redenen om gewoon te stoppen:wink:
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet weinig van dit middel af, maar uit een snelle zoekopdracht rolt dat Trimbos een enkele dosering van 75mg snuiven als een hoge dosering categoriseert. Tja, als je dan 1-1.5gr van dat spul in je neus douwt over het verloop van een nacht en een middag, dan is het niet gek dat je jezelf in gevaar hebt gebracht.

Vervelend dat je aangeeft dat de hulpverlening in het ziekenhuis te wensen overliet. Inderdaad een nare manier van omgaan met iemand die in paniek is. Dat gezegd hebbende, begrijp ik hen ook. Zij dealen voortdurend met mensen die voor hun leven moeten vrezen en familie die enorm bezorgd is of het nog wel goed komt met pa's of ma's hart. En dan rolt er weer iemand binnen die nagenoeg nog een kind is, die recent nog kerngezond was, maar die zichzelf volgepompt heeft met drugs en zich door haar eigen handelen in gevaar heeft gebracht. Een hartritmestoornis, zei het (hopelijk) tijdelijk, is niet niks; dat ding moet in jouw geval nog zeventig jaar mee. De kans bestaat dat je de werking van je belangrijkste orgaan blijvend hebt aangetast en je bent nog maar 21(!) Het vergoelijkt niet dat ze zo bevooroordeeld waren en ze hadden niet zomaar voor jou in moeten vullen wat je wel en niet gebruikt. Ze hadden je ook niet verbolgen op je gebruik aan moeten spreken op een moment dat je in paniek was. Dat ze je hard wakker wilden schudden dat je fout bezig bent is wel logisch, want het is simpelweg problematisch gebruik. Gelukkig lijk je dat zelf ook in te zien en kies je ervoor ermee te kappen.

Veel sterkte. Hopelijk blijft dit bij een tijdelijke verstoring van je hartritme.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."