Hey
Ik ben een vrouw (21)
Ben recent begonnen met 3mmc, af en toe eens op een rave telkens 1 tot 1,5g voor een hele nacht & after die meestal tot middag duurde.
Nu laatste weekend heb ik 1,5g gedeeld met een vriendin. Maandag nog paar sleutels denk ( 20mg ) dan niets meer. Ben dan uren later aan mijn nachtshift moeten beginnen & kreeg opeens last van hartkloppingen maar echt heel heftig.. ook voelde mijn hartslag vrij snel aan maar had dit genegeerd.
Eenmaal thuis rond 06:00 voelde ik me nogsteeds slecht, m’n benen zagen er ook niet goed uit door die bloedvatvernauwing, armen/ borstkas juist hetzelfde. Heel mijn gezicht zag rood & heb dan mijn bloeddruk gemeten en die was heel laag ook hartslag was 137. Toen kreeg ik wel een beetje bang 🙂
Heb t nogmaals proberen te negeren en wou gaan slapen. Dit lukte niet dus heb vriendin opgebeld en we zijn naar t ziekenhuis gegaan. Heb daar gewoon de waarheid verteld & ze hebben onderzoeken gedaan. Ik lag aan de monitor voor mijn hart, blijkt dat er in m’n bloedwaardes was terug gevonden dat ik te weinig zuurstof had voor m’n hart dus ik had een klein infarct opgelopen, niet veel later kreeg ik ook effectief aanvallen.
Het was echt zo’n gevoel dat je een enorme steek krijgt in je hart en dan gwn alle zuurstof wegvalt ook panikeer je en dan lig je daar te hyperventileren… ik gun dit niemand! Het deed zoveel pijn en ik kreeg echt geen lucht heb daar liggen janken & dacht echt dat ik doodging.
Na de eerste paar heftige aanvallen werden ze minder erg maar ze bleven wel om de 2 min komen. Ze hebben me wat medicatie toegediend & was daarna een beetje beter.
Mocht in de avond naar huis maar moest alles rustig aandoen, als ik nog een aanval krijg moet ik op me ademhaling letten. Is het te erg moet ik terug. Ik heb in totaal 20u geslapen. En daarna iets gegeten en weer geslapen. Nu sinds 21:30 wakker maar ben weer moe. Dus dat kleine hart infarct maakt je wel echt moe hoor! Ik vertel mijn verhaal hier omdat ik jullie wil waarschuwen! Let op met drugs.
Het kan echt snel klaar zijn met je. Ik zelf deed vrij veel en dacht altijd boeie ben niet verslaafd met mij kan t niet mislopen! Juist wel omdat als je niet verslaafd bent je lichaam die aantallen niet gewend is. Maar goed, luister naar je lichaam en stop op tijd. Ik gun dit niemand 💗
We zijn nu 11 dagen verder & heb nogsteeds last van hartkloppingen!
Lig nu op bed & mijn hartslag is 123.
Ik ga hiermee naar de cardioloog aangezien het ziekenhuis nogal vrij gemeen en onduidelijk was.
Vroeg hun hoelang die klachten gingen aanhouden of ik er iets tegen kon doen maar kreeg als antwoord ‘ weet dat niet jij snuift zomaar een stof en we kunnen niet vinden wat het is want we zien niet alles op de testen’ + ‘ jij zelf ervoor heb gekozen een onbekende stof te snuiven ‘ ‘veel dealers weten zelf ook niet wat ze verkopen en jij koopt t gewoon en snuift het ja kan jou daar niet mee helpen’ ik heb heel veel commentaar gehad toen van de spoedarts.. voelde me echt aangevallen & had al spijt dat ik naar het ziekenhuis was gegaan want mind you je hebt hartverkrampingen & je jankt van de pijn & je weet niet wat er aan de hand is en
Dan krijg je zo’n commentaar.
Maar dus ze kunnen 3MMC niet in je bloedwaarden vinden alleen als ze die test aanvragen maar dat doen ze niet (te duur) zal alleen op aanvraag van politie zijn.
Testen voor alle andere drugs trouwens negatief.
Maar dus die spoedarts stuurde me diezelfde dag ook naar huis. ‘ ja je hart is wel beter nu’ kwam binnen met 137bpm & toen hij dat zei had ik 135bpm dus zoveel beter was het niet he..
Ook zei hij dat ik best iets aan mijn verslaving moet doen? En dat ik een groot probleem heb. En toen ik hem raar aankeek aangezien ik al zei dat ik iemand ben die sporadisch gebruikt, ging hij gewoon lachen.
Heb uiteindelijk hem gewoon gelijk gegeven want hij wou geen andere mening horen.
Ook vroeg hij of ik mijn medicatie voor mijn migraine (paracetamol met codeine ) ging pletten en nasaal gebruikte?? Ik was zo confused.. Hij keek me aan alsof ik ja ging zeggen pfff hij had echt pure haat naar me zonder me te kennen, en ik was nog zo vriendelijk & eerlijk. Maar heb hem wel meteen gezegd: Neen die slik ik. 💀
ja sorry vraag me echt af welk plezier heb je nu aan t snuiven van
pijnstillers..
Sorry maar als ik gebruik is het misschien om de 3 maanden en ben nog maar begonnen in maart met 3mmc/4mmc en al de andere rest dat ik heb geprobeerd ben ik in december mee gestopt, ook alcohol. En als ik gebruik is het voor een rave of festival. Nooit thuisgebruik.
MAAR recent hoorde ik van mijn huisarts die mijn verslag & bloedresultaten ontvangen heeft dat hij mij normaal WEL moest opnemen voor zorg ( en ZEKER zuurstof bijgeven want ik had maar 71 saturatie) maar dit hebben ze niet gedaan alleen iets om m’n hartslag te verlagen wat niet eens goed zijn werk deed maar oke. Was wel aan t denken nu kan ik idd blijvend schade hebben aangezien ik nogsteeds niet genoeg zuurstof in m’n bloed heb. En dat verklaart de hartkloppingen & sufheid/ hoofdpijn. Voel me echt een beetje aangedaan. Ik ging daar voor hulp had evengoed gespiked kunnen zijn! Maar goed het is wat het is.
Ik ben nu wel gestopt met 3mmc & 4mmc ja sorry heb geen zin in nog meer bloedvaatproblemen/ hartproblemen of iets anders, gezondheid gaat 100% voor.
Ergens wel jammer want al me vrienden gebruiken en ik drink ook niet maar weet geen ander alternatief maar maakt niet zoveel uit, heb het niet nodig.
Oke heb maandag onderzoek! & dan weet ik meer over wat er mis is met mijn hart.. want dit is niet normaal haha al meer als een week een zeer hoge hartslag & bij veel inspanning stekende pijn. Dus nog na-effecten van dat klein hart infarct.
Dankjewel voor jullie opmerkingen<3
stay safe y’all!